MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Nog mazzel dat Vitesse thuis verliest van Utrecht anders waren ze in 1x twee plekken gezakt.

Te vroeg de TV uit het raam gegooid ??

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Als Ajax kampioen was geworden was hij ongetwijfeld daarheen gegaan (want CL natuurlijk).

As is verbrande turf, mien jong! Verder is het gewoon een kwestie van anticiperen, de slimme neef van stoofperen.

Feyenoord, Feyenoord - zei enige tijd geleden al dat het doemscenario was dat Feyenoord EL zou mislopen en dat de Rotterdamse inbreng ogv het fairplay-klassement zou worden ingevuld door Excelsior. Met deze tegenstanders in de nacompetitie wordt het heel lastig!

Tsja als 2 punten haalt uit de laatste 5 wedstrijden en zo dramatisch speelt, verdien je ook niks. Kolossale fout van de directie om Rutten niet per direct te ontslaa, nadat bekend werd dat hij weg zou gaan. Hij liep de laatste weken rond als een kind wiens speelgoed afgepakt is. Wat een ontiegelijke prutser. Mag hopen dat er geen club meer zo stom is om hem aan te nemen...

En helaas is het ook in Italië net niet

Titmeister schreef:
Tsja als 2 punten haalt uit de laatste 5 wedstrijden en zo dramatisch speelt, verdien je ook niks. Kolossale fout van de directie om Rutten niet per direct te ontslaa, nadat bekend werd dat hij weg zou gaan. Hij liep de laatste weken rond als een kind wiens speelgoed afgepakt is. Wat een ontiegelijke prutser. Mag hopen dat er geen club meer zo stom is om hem aan te nemen...

En helaas is het ook in Italië net niet

De principiële attitude van Rutten is al regelmatig onderwerp van discussie geweest bij VI. Je kunt de man iig niet kwalijk nemen dat ie niet duidelijk is geweest. Rutten heeft wellicht zelf ook gespeeld met een hoge inzet (de rol van Technisch Directeur bij FC Twente) en daarbij verloren; verder twijfelen er weinig mensen over de vakinhoudelijke capaciteiten van Rutten.

Clasie heeft n.b. zelf aangegeven dat ze met Rutten de nacompetitie willen ingaan. Jou praatsels klinken imo een beetje als achterafgeouweneel en dat zet geen zoden aan de dijk.

Running On Empty schreef:
(quote)

Te vroeg de TV uit het raam gegooid ??

Nee, was tijd om boodschappen te gaan doen, geloofde het verder wel
Maar ook bij een gelijkspel was Vitesse niet voorbij Feyenoord gegaan dus ook die wedstrijd geloofde ik wel na de 3-2 van Utrecht in de 87e minuut. Die gelijkmaker is er enkel eentje voor de statistieken.

Mjuman schreef:
(quote)

De principiële attitude van Rutten is al regelmatig onderwerp van discussie geweest bij VI. Je kunt de man iig niet kwalijk nemen dat ie niet duidelijk is geweest. Rutten heeft wellicht zelf ook gespeeld met een hoge inzet (de rol van Technisch Directeur bij FC Twente) en daarbij verloren; verder twijfelen er weinig mensen over de vakinhoudelijke capaciteiten van Rutten.

Clasie heeft n.b. zelf aangegeven dat ze met Rutten de nacompetitie willen ingaan. Jou praatsels klinken imo een beetje als achterafgeouweneel en dat zet geen zoden aan de dijk.

Feyenoord gaat nacompetitie spelen.

Maar het zou me niet verbazen als Rutten al opstapt, hij heeft er best wel een zooitje van gemaakt na de winterstop, maar dat doet ie bijna bij elke club.

trebremmit schreef:
Feyenoord gaat nacompetitie spelen. .

Zuur voor Feyenoord maar als neutraal toeschouwer wel leuk voor de nacompetitie.

Martial
Mjuman schreef:

De principiële attitude van Rutten is al regelmatig onderwerp van discussie geweest bij VI.

Waar zouden we toch zijn zonder VI hè?

Even een seizoentje Rutten de schade die hij achterlaat lijkt onherstelbaar .......
Maar hoofdverantwoordelijke blijft die prutser van een Van Geel die deze trainer naar Feyenoord haalde en een labiele selectie samenstelde dus Van Geel mag ook zijn conclusies wel eens trekken.

Zou zeggen: geef 'em Rood: Van Geel naar Rood is maar een kleine stap - en dat voor zoveel misperen - de broer van gebakken peren en de verre neef van stoofperen - vandaar ook kool stoven

Qua groente lijkt het mij bij Feyenoord ook dat inmiddels de rapen gaar zijn

Mjuman schreef:
(quote)

Onzin, ik riep al in februari dat ie gewoon wegmoest. Heb nu door de resultaten gelijk gekregen. Sowieso was het een dramatisch seizoen. Van oktober tot december leek het de goede kant op te gaan, maar de wedstrijden waar het er toedeed werden (muv Sevilla thuis) niet gewonnen. Na de winterstop kachelde het compleet in. Toen Rutten aankondigde weg te gaan, kon er al niks meer gewonnen worden, maar leek iig Europees voetbal een zekerheidje. In de huidige vorm lijkt zelfs dat een utopie. Tuurlijk had ie niet de beste selectie van de eredivisie, maar er kan maar een conclusie over Rutten getrokken worden en dat is dat ie hopeloos gefaald heeft.

Help me dan gewoon met de oplossing van dit Feyenoordse raadsel: als Rutten gefaald heeft, en Van Geel dito, wat o wat, beste Feyenoord-supporter is dan de rol van de spelers (individueel en als team) geweest?

Makke schapen, slappe foetsels die zich een hopeloze tactiek lieten aannaaien door hun trainer?

Dream on white boy - alle schuld op de trainer en evt directeur (techniek) schuiven dat getuigt pas van maskering van feiten: slappe mentaliteit, niet altijd ervoor willen strijden. Verliezen kan de beste overkomen, alleen een slapjanus wijt het dan aan de trainer of directeur. Durf gewoon kritisch naar je team te kijken en niet alleen de trainer verantwoordelijk te stellen - ik vind dat vluchtgedrag.

Mmmm , typisch gevalletje van geef de trainer maar weer de schuld.
Tuurlijk is het niet gunstig als een trainer al snel besluit het volgende seizoen niet te blijven, maar we hebben het hier over profs hoor, geen kinderen die gaan janken omdat ze dezelfde meester volgend jaar niet meer krijgen.
Feyenoord heeft een aardig elftal waar keihard werken en compactheid sterke punten zijn, maar een geweldig team is het natuurlijk niet.
Een elftal kan minder gaan voetballen op een bepaald moment en zeker na de winterstop kan het vaak inkakken ( PSV weet er alles van.)

Rutten lijkt mij niet de man die er moedwillig een potje van gaat maken. Het team Feyenoord is niet top, en dit kan dus gebeuren als het team zijn vorm niet meer lijkt te vinden.

Anderlecht speelt gelijk tegen Standard. Op die manier komt Anderlecht al op 4 punten van AA Gent.
Gent kon vandaag winnen tegen Club Brugge, dat nu op 5 punten volgt.

Nog 2 speeldagen te gaan, en AA Gent lijkt haar eerste titel te kunnen pakken. De ploeg is al sinds 1900 actief, maar won de titel nog nooit. Ze speelt eerder voor de ereplaatsen (5 tot 10)
Beste resultaten:
2de : 2010, 1955
3de : 2000, 1991, 1982, 1970, 1958, 1957, 1954

Voor de volledigheid, de stand in Play-Off 1, met nog 2 speeldagen te gaan:

1 AA GENT (46)
2 ANDERLECHT (42)
3 CLUB BRUGGE (41)
4 STANDARD (37)
5 CHARLEROI (33)
6 KV KORTRIJK (33)
Charleroi en Kortrijk spelen op deze moment nog tegen mekaar.

Volgende speeldag (woensdag):

Charleroi - Club Brugge
AA Gent - Standard
KV Kortrijk - Anderlecht.

Als Gent woensdag weet te winnen, schrijven ze dus geschiedenis. Anderlecht moet op bezoek bij Kortrijk, die een zeer sterke thuisreputatie hebben.

Leuk voor de supporters van Gent. 't Is ook zeker niet onverdiend. Maar ik heb echt een hekel aan Gent, met hun malafide bestuur en arrogante trainer.

JSPR_G schreef:
Maar ik heb echt een hekel aan Gent, met hun malafide bestuur en arrogante trainer.

Dit vind ik eerder als een beschrijving van Club Brugge klinken.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Dit vind ik eerder als een beschrijving van Club Brugge klinken.

Dan had ik gezegd 'incompetent bestuur en arrogante trainer.' Al vind ik MPH eigenlijk nog geestig.

Goh , Verhaeghe komt toch ook vrij malafide over. Bij Gent heb ik dat minder persoonlijk. HVH heeft inderdaad een nogal opgeblazen manier van doen, maar hij is zelf ook opgeblazen. MPH vind ik vrij irritant/arrogant overkomen telkens. Ook het feit dat hij bijvoorbeeld zei van "Nu weet ik waarom ik hier ben weggegaan" getuigt van een neerkijkende blik.

Ja, zeker, maar MPH geeft toch wel wat kleur aan de competitie, vind ik.

Ik ben supporter van Zulte Waregem. Ik denk er gewoon zo over omdat Gent, net zoals Anderlecht, al vaak op een weinig correcte manier gehandeld heeft tegenover Zulte Waregem, terwijl de transfers tussen ZW en Club steeds correct verlopen zijn.

klote barcelona speelt een week te vroeg kampioen, geen titelviering dus volgende week als ik er ben

Hendrik68
2 niet-spitsen van FC Groningen in de top 6 van de topscorerslijst. Heel bijzonder. De echte spits schoot vandaag zijn 2e goal pas binnen. Maar met die goal heeft hij zijn aankoopbedrag wel bijna in een keer terugverdiend. Levert Groningen als ik het goed heb 7 ton aan TV gelden op. Laat maar schuiven die Hoesen....

Eindelijk eens geen play-offs dit jaar, heerlijk. Kan niet wachten tot ze dat toetje eindelijk afschaffen. Maar dat had ik al eens gezegd.

bikkel2 schreef:
Mmmm , typisch gevalletje van geef de trainer maar weer de schuld.

Inmiddels is hij dan ook ontslagen.
Het lijkt mij meer dan terecht.

Nu nog Van Geel.
Hij is degene die in de verfpot heeft staan roeren en dit "zootje" zonder verdere inspraak van wie ook bij elkaar heeft zitten goochelen, inclusief het aantrekken van Rutten.
Dus ja, alleen schuldig is Rutten in ieder geval niet.

Het elftal, de club moet vooruit maar Van Geel is de visieloze man met zijn voet op de rem en de handrem aangetrokken.
Er kan niet worden gezegd dat we dit niet hebben kunnen zien aankomen. Ook al leek het soms nog aardig te gaan.

Nou ja...... goeie warming up voor v. Bronckhorst in ieder geval.
Wens hem veel geluk.

Mjuman schreef:
Help me dan gewoon met de oplossing van dit Feyenoordse raadsel: als Rutten gefaald heeft, en Van Geel dito, wat o wat, beste Feyenoord-supporter is dan de rol van de spelers (individueel en als team) geweest?

Makke schapen, slappe foetsels die zich een hopeloze tactiek lieten aannaaien door hun trainer?

Dream on white boy - alle schuld op de trainer en evt directeur (techniek) schuiven dat getuigt pas van maskering van feiten: slappe mentaliteit, niet altijd ervoor willen strijden. Verliezen kan de beste overkomen, alleen een slapjanus wijt het dan aan de trainer of directeur. Durf gewoon kritisch naar je team te kijken en niet alleen de trainer verantwoordelijk te stellen - ik vind dat vluchtgedrag.

Dit komt toch erg dichtbij gelul van een dronken aardbei. Van Geel had wel FC Lisse 15 kunnen aantrekken en dan mogen wij niks zeggen over zijn rol in het geheel maar moeten we wel kritisch kijken naar de spelers?

Het aankoopbeleid van Van Geel van de afgelopen drie jaar was gewoon kut. En aangezien er verder geen inspraak door hem werd geduld, is het duidelijk naar wie er inmiddels kan worden gewezen. Hij heeft nog geluk gehad met Guidetti, Koeman en Graziano Pelle.

Maar hij heeft het samenwerkingsverband met Manchester City, waar Guidetti natuurlijk vandaan kwam, verkwanseld.
En Feyenoord staat uiteindelijk compleet met lege handen.
Dat een groot aantal spelers niet brachten wat er nodig was, lijkt mij wel duidelijk. Aangekocht door Van Geel en bijna allemaal behoorlijk te licht bevonden. Ja, ligt dat aan die spelers? Nou, in eerste instantie lijkt mij Van Geel de aangewezen persoon om inmiddels eens aan de kant te zetten.

Dat het nu misgaat is sneu voor de club, maar zo dramatisch heeft Feyenoord niet gepresteert de laatste drie jaar.
Financieel was het een zooitje en op dat gebied zijn ze aardig op de goede weg.
Onder Koeman is het vrij goed gegaan. Pele bleek een gouden aankoop en trekte als het ware het hele team mee in positiviteit.
Ja, wil je een compleet sterrenteam ( niet haalbaar) of doe je het met een elftal die echt wel wat kan ( voor de winterstop wel bewezen) maar met de nodige beperkingen, die nu heel duidelijk in een mindere fase zit.
Ik denk dat je niet moet vetgeten dat Feyenoord nog niet in een periode zit dat het met gemak in de top 3 kan meedraaien. Zoiets kost ook wel eens tijd, zeker na de financieele wanorde die er nog niet zo lang geleden heerste.

Ongeduldig zeg die Feyenoord Fans.

musician schreef:
Dit komt toch erg dichtbij gelul van een dronken aardbei. Van Geel had wel FC Lisse 15 kunnen aantrekken en dan mogen wij niks zeggen over zijn rol in het geheel maar moeten we wel kritisch kijken naar de spelers?

Het aankoopbeleid van Van Geel van de afgelopen drie jaar was gewoon kut. En aangezien er verder geen inspraak door hem werd geduld, is het duidelijk naar wie er inmiddels kan worden gewezen. Hij heeft nog geluk gehad met Guidetti, Koeman en Graziano Pelle.

Hou eens op Saar Sufmans - zet die cellen in je brein, voorzover nog beschikbaar, eens in werking. Welk normaal denkend mens kijkt bij de prestatie van een team, bedrijf, organisatie alleen naar de directeur en de personeelsmanager? Ok, sde één heeft de eindverantwoordelijkheid en de ander is verantwoordelijk voor de selectie van personeel. Nou, kom op, laat dat 8-bits brein van je eens werken - 't zal wellicht nog wel op Windows95 draaien - proven technology immers - maar ook dat kan nog wel input verwerken.

Je kijkt niet alleen naar de aanstuurders (directie en trainer zo u wil), maar ook naar de uitvoerenden (spelers) en dan valt er echt nog wel een hartig woordje te spreken. Welke Feyenoorder kan met de hand op zijn hart verzekeren dat ie dit jaar een 100% puike prestatie heeft geleverd, te allen tijde?

Het ergste is dat die grootroeptoeters hier zich zo gemakkelijk uiten over iemands functioneren, dat ik er ernstig aan ga twijfelen of ze enig idee hebben wat integriteit betekent, evenals je inzetten voor een club. Eerlijk gezegd word ik die vuige roddel en achterklap omtrent Van Geel en Rutten een beetje zat - krijg de neiging te denken dat jullie je beter kunnen uitleven op FOK.

'k zou bijna zeggen - nu na Hemelvaart - neem samen met die maten hier van je een paar stevige balken en spijkers mee en begeef je naar de Kuip - conform jullie clublied kan je de daad bij het woord voegen door de man niet alleen figuurlijk op het kruis te nagelen.

Rutten dus al ontslagen, die man kan ook met pensioen, zie hem voorlopig nergens meer trainer worden.

En Go Ahead gaat Europa in.

bikkel2 schreef:
Nou ja...... goeie warming up voor v. Bronckhorst in ieder geval.
Wens hem veel geluk.

Dat is natuurlijk ook het grootste probleem. Iedereen was wel een beetje klaar me Rutten. Zowel binnen als buiten de club. Vergeet niet dat Rutten dat grotendeels zelf veroorzaakt heeft door te blijven zeuren om versterkingen terwijl hij toch moet weten bij welke club hij werkt en wat de financiële middelen daarvan zijn. Dan maar blijven mokken als Chery een doelpunt maakt (wel heel zuur want hij had ook bij ons kunnen spelen) of op het moment dat Kuyt gepresenteerd is en dus iedereen blij dat dit zo erg de voorbereiding op de volgende wedstrijd zou verstoren.

Feyenoord stond er voor de 3de plek gewoon goed voor, als ze 1 van die 5 wedstrijden gewonnen hadden was er niets aan de hand geweest en kon iedereen elkaar een hand geven en verder gaan. Maar ja dat deden ze niet... Daar kan je Van Geel ook niet allemaal de schuld van geven, als je ziet hoe Kazim, Immers, Nelom en Vilhena de laatste weken spelen is het toch van de zotte dat die toch steeds het vertrouwen krijgen en de 90 minuten mogen volmaken.

Het afbreukrisico met Van Bronkhorst was te groot om hem voor de groep te gooien, stel hij had de laatste 5 wedstrijden de baas geweest en het was ook zo afgelopen dan had hij voor dat hij eigenlijk begonnen was al een flinke smet te pakken. Zo'n beginnende jongen moet gewoon vanaf de start de baas zijn en niet nu ineens op het laatst waar de kans dat het fout gaat groter is dan dat het goed gaat. Hij moet tenslotte ook volgend seizoen weer in en dan wel vol met vertrouwen.

Het zou wel heel kortzichtig zijn om Gio te gaan beoordelen op de resterende wedstrijden.
Krijg je een slecht presterend team in zo'n korte tijd weer op de rails ? Het zou mij verbazen.
Give the man a break zeg.

De meeste fans zijn kortzichtig, maar goed je hebt ook met een spelersgroep te maken. Het is gewoon beter om fris aan een nieuw seizoen te beginnen ipv dat hij een paar wedstrijden verloren heeft in het vorige. Ik neem aan dat je dat ook wel snapt.

Dat hij het op de rails krijgt denk ik ook niet maar dat geef ik ook aan, dus ik geef hem zeker een break...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:44 uur

geplaatst: vandaag om 01:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.