Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2015, 22:54 uur
De spelersgroep werkt elke dag met hem en de man heeft een behoorlijke status als voetballer.
Die gaan 'm echt niet laten vallen hoor.
Als hij negatief in de groep valt, dan had hij niet eens hoofdtrainer geworden.
Tja.....fans. Die hebben nog geen recht van spreken.
Maar eens ; het scenario had beter geweest als hij gewoon volgend seizoen had kunnen starten.
Die gaan 'm echt niet laten vallen hoor.
Als hij negatief in de groep valt, dan had hij niet eens hoofdtrainer geworden.
Tja.....fans. Die hebben nog geen recht van spreken.
Maar eens ; het scenario had beter geweest als hij gewoon volgend seizoen had kunnen starten.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 22:59 uur
Mjuman schreef:
Het ergste is dat die grootroeptoeters hier zich zo gemakkelijk uiten over iemands functioneren, dat ik er ernstig aan ga twijfelen of ze enig idee hebben wat integriteit betekent, evenals je inzetten voor een club. Eerlijk gezegd word ik die vuige roddel en achterklap omtrent Van Geel en Rutten een beetje zat - krijg de neiging te denken dat jullie je beter kunnen uitleven op FOK.
'k zou bijna zeggen - nu na Hemelvaart - neem samen met die maten hier van je een paar stevige balken en spijkers mee en begeef je naar de Kuip - conform jullie clublied kan je de daad bij het woord voegen door de man niet alleen figuurlijk op het kruis te nagelen.
Het ergste is dat die grootroeptoeters hier zich zo gemakkelijk uiten over iemands functioneren, dat ik er ernstig aan ga twijfelen of ze enig idee hebben wat integriteit betekent, evenals je inzetten voor een club. Eerlijk gezegd word ik die vuige roddel en achterklap omtrent Van Geel en Rutten een beetje zat - krijg de neiging te denken dat jullie je beter kunnen uitleven op FOK.
'k zou bijna zeggen - nu na Hemelvaart - neem samen met die maten hier van je een paar stevige balken en spijkers mee en begeef je naar de Kuip - conform jullie clublied kan je de daad bij het woord voegen door de man niet alleen figuurlijk op het kruis te nagelen.
Omdat wij natuurlijk beschaafd blijven, is daar natuurlijk geen sprake van.
Ik begin werkelijk te geloven dat er geen kritiek op Van Geel en Rutten mogelijk mag zijn vanwege sentimentele redenen, misschien komen ze uit de streek waar je vandaan komt, weet ik veel wat. Maar in ieder geval krijg ik sterk de indruk dat de Feyenoorders met "ja en amen" aan de poorten van De Kuip moeten gaan staan. Petje af door de arbeiders-supporters als Van Geel en Rutten de hekken passeren.
Zo mochten we ook al niks meer zeggen over Munsterman bij FC Twente.
Maar nee, dat gaat allemaal niet gebeuren.
Kritiek op Van Geel hebben heeft niets met integriteit te maken. Ik heb het verder over niets anders inzake Van Geel, behalve zijn eigengereide aankoopbeleid. Hij maakt zich daar zelf kwetsbaar mee en zou ook de consequenties daarvan nu moeten aanvaarden. Hij wilde dat het succes op hem zou afstralen, de keerzijde van de medaille bij algehele treurigheid hoort daarom ook bij hem thuis.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 00:52 uur
Ach ja, kan gebeuren dat Feyenoord een keer 4e wordt. De afgelopen jaren hebben ze ook wel een beetje boven hun stand gepresteerd. De realiteitszin lijkt een beetje weg bij sommigen. Uiteindelijk komen de clubs met de meeste supporters altijd weer bovendrijven en dat zal met Feyenoord ook wel gebeuren.
Dat teams van Rutten allemaal instorten na de winterstop is ook sterk overdreven als je kijkt naar het aantal behaalde punten in de eerste en tweede seizoenshelften. Ik heb alleen PSV gecheckt, maar daar gebeurde dat alleen in zijn eerste seizoen. Het feit dat Ajax een paar keer een extreem goede tweede seizoenshelft speelde (1 keer zelfs van de 17 wedstrijden 15 keer winst en 2 keer gelijk) vertekent het beeld misschien een beetje.
Qua spelersmateriaal vond ik Feyenoord trouwens dit seizoen niet minder dan vorig jaar op de spits na. Maar je kunt niet elke keer een gelukje als Pelle en Guidetti hebben. Verder is het niet gek dat jonge spelers een terugval hebben als je dan een centraal duo hebt met 2 jongen van 20, 21... Beide talenten, maar met toch ook wel veel slippertjes. Ze kunnen beter een ervaren linksbenige CD halen en Kongolo terug op de flank zetten.
Verder hoor ik over dezelfde spelers de tegenstrijdige verwijten 'onbegrijpelijk dat ie ze nog opstelt' en 'ze zijn onder hem weggekwijnd'.
Dat teams van Rutten allemaal instorten na de winterstop is ook sterk overdreven als je kijkt naar het aantal behaalde punten in de eerste en tweede seizoenshelften. Ik heb alleen PSV gecheckt, maar daar gebeurde dat alleen in zijn eerste seizoen. Het feit dat Ajax een paar keer een extreem goede tweede seizoenshelft speelde (1 keer zelfs van de 17 wedstrijden 15 keer winst en 2 keer gelijk) vertekent het beeld misschien een beetje.
Qua spelersmateriaal vond ik Feyenoord trouwens dit seizoen niet minder dan vorig jaar op de spits na. Maar je kunt niet elke keer een gelukje als Pelle en Guidetti hebben. Verder is het niet gek dat jonge spelers een terugval hebben als je dan een centraal duo hebt met 2 jongen van 20, 21... Beide talenten, maar met toch ook wel veel slippertjes. Ze kunnen beter een ervaren linksbenige CD halen en Kongolo terug op de flank zetten.
Verder hoor ik over dezelfde spelers de tegenstrijdige verwijten 'onbegrijpelijk dat ie ze nog opstelt' en 'ze zijn onder hem weggekwijnd'.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 08:10 uur
'Feyenoord betaalt Rutten tot laatste cent uit, zelfs bonus lonkt' - SoccerNews.nl
Bij plaatsing via play offs kan Rutten nog een bonus verdienen
Van Hanegem denkt er het zijne van
Van Hanegem somber: ''Want directie blijft zitten'' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Hij heeft ook zo zijn bedenkingen wat betreft Gio en Gastel.
Bij plaatsing via play offs kan Rutten nog een bonus verdienen

Van Hanegem somber: ''Want directie blijft zitten'' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
0
Martial
geplaatst: 18 mei 2015, 09:01 uur
En wie stelt dat team samen dan?
De koffiejuffrouw?
Van Geel doet het aan en verkoopbeleid oftewel die zorgt met welke spelers een trainer moet werken en op aanspraak van Rutten kwamen bijvoorbeeld El Ahmadi en Wilkshire naar de Kuip en als we dan geen kritiek mogen leveren op Van Geel en Rutten vind ik dan best wel "apart".
0
geplaatst: 18 mei 2015, 10:43 uur
Martial schreef:
Durf gewoon kritisch naar je team te kijken
Durf gewoon kritisch naar je team te kijken
Mjuman schreef:
De koffiejuffrouw?
Van Geel doet het aan en verkoopbeleid oftewel die zorgt met welke spelers een trainer moet werken en op aanspraak van Rutten kwamen bijvoorbeeld El Ahmadi en Wilkshire naar de Kuip en als we dan geen kritiek mogen leveren op Van Geel en Rutten vind ik dan best wel "apart".
De koffiejuffrouw?
Het klassieke gezegde hiervoor bevat het woord "bord" laat ik het daarom houden op "jullie zijn nogal hardnekkig en eenzijdig ingesteld. Omdat ik de beroerdste niet ben, wil ik het nog wel eens uitleggen in Jip-en-Janneke taal.
Laten we voor het gemak de prestatie van een team op 100 stellen. Hoeveel van die 100% wordt bepaald door de manager (Van Geel), de trainer (Rutten) en de spelers zelf (iedereen die heeft meegespeeld, ook als invaller). Zoals in het echte leven schept de manager de voorwaarden (samenstelling selectie), bepaalt de voorman/teamleider (trainer) hoe de taken worden verdeeld en zijn de medewerkers (spelers) verantwoordelijk voor de goede uitvoering van hun taken. Ik zou zeggen dat de inbreng procentueel ligt op: 65 - 70% spelers; 15 - 20% trainer en ca 10 - 15% manager- maar dat is een beetje nattevingerwerk.
Van Geel stelt de selectie samen o.b.v. het budget dat hij beschikbaar heeft gekregen, met goedkeuring van de RvC. En daar wringt wellicht een beetje de schoen: midden 2014 werd er ca 34 miljoen opgehaald met een aantal transfers en daarvan werd slechts een zeer gering percentage geherinvesteerd. Waarschijnlijk kreeg Van Geel geen fiat van de RvC die immers oudere investeerders tevreden moesten stellen. Dan kan je wel willen, maar als er geen toestemming is, stopt de trein - je kan wel willen eten bij http://restaurantlaspalmas.nl/ maar als je RvC alleen toestemming geeft voor een VOORDEELMENU | McDonald's - mcdonalds.nl moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt.
De algemene opinie is dat Koeman precies op tijd vertrokken is - dat heeft ie echt wel fijntjes aangevoeld - dat met de huidige selectie Feyenoord behoorlijk presteert, dat er aardig wat eigen jeugd instroomt, maar dat het nog wel even zal duren voordat Feyenoord weer op NL topniveau is. Dat geluid viel gisteravond ook bij Studio Voetbal te beluisteren. Je kunt wel gras zaaien en vervolgens gaan kijken en/of aan de sprietjes trekken, maar daar gaat het niet harder van groeien.
Ik snap die eenzijdige focus niet - ik denk dat het goed zou zijn als Feyenoord naar de support het hoe en wat van de financiële situatie - in Jip-en-Janneke-taal - zou uitleggen. Kritisch de gedane investeringen bekijken mag altijd.
Overigens werd gisteravond ook duidelijk dat Rutten zich heeft laten ontslaan om zijn eigen financiële belangen niet te schaden; per slot van rekening is ruim twee ton geen kattenpis.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 10:51 uur
Mjuman schreef:
per slot van rekening is ruim twee ton geen kattenpis.
per slot van rekening is ruim twee ton geen kattenpis.
Voor de helft daarvan moet "hij" zich nog wel even plaatsen voor Europees voetbal.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 11:03 uur
Rudi S schreef:
Voor de helft daarvan moet "hij" zich nog wel even plaatsen voor Europees voetbal.
(quote)
Moet toch een fluitje van 2 cent zijn, nu ze "dat tactische onbenul" hebben afgedankt. Zag je overigens die grijns op het gezicht van Co toen het bedrag aan de orde kwam? Die is duidelijk andere bedragen gewend

0
geplaatst: 18 mei 2015, 11:35 uur
Drie punten was Feyenoord maar nodig en daar konden ze ook nog vijf wedstrijden over doen. Als je dat niet lukt als trainer dan ben je best wel een prutser.
Wat dat betreft vind ik het stukje van Vigil van gisteravond wel realistisch, als je er een beetje over leest waren ze bij Feyenoord wel klaar met Rutten die als een soort controlfreak alles in eigen hand wilde houden.

Dag Fred
Wat dat betreft vind ik het stukje van Vigil van gisteravond wel realistisch, als je er een beetje over leest waren ze bij Feyenoord wel klaar met Rutten die als een soort controlfreak alles in eigen hand wilde houden.

Dag Fred
0
geplaatst: 18 mei 2015, 11:53 uur
bikkel2 schreef:
Het zou wel heel kortzichtig zijn om Gio te gaan beoordelen op de resterende wedstrijden.
Krijg je een slecht presterend team in zo'n korte tijd weer op de rails ? Het zou mij verbazen.
Give the man a break zeg.
Het zou wel heel kortzichtig zijn om Gio te gaan beoordelen op de resterende wedstrijden.
Krijg je een slecht presterend team in zo'n korte tijd weer op de rails ? Het zou mij verbazen.
Give the man a break zeg.
Nou Van Hanegem is al begonnen met het zagen aan de stoelpoten van Van Bronckhorst en Van Gastel.

0
Martial
geplaatst: 18 mei 2015, 11:58 uur
Mjuman schreef:
Ik zou zeggen dat de inbreng procentueel ligt op: 65 - 70% spelers; 15 - 20% trainer en ca 10 - 15% manager- maar dat is een beetje nattevingerwerk.
Ik zou zeggen dat de inbreng procentueel ligt op: 65 - 70% spelers; 15 - 20% trainer en ca 10 - 15% manager- maar dat is een beetje nattevingerwerk.
Ik weet niet waar je die belachelijke cijfers vandaan heb, maar het slaat echt nergens op.
Maar hier gaan wij niet uitkomen beste Mjuman, we verschillen iets teveel van mening hierover.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 12:02 uur
bikkel2 schreef:
Gio komt niet bepaald als nieuwkomer binnen. Hij is sinds 2010/2011 al assistent en zijn inbreng in het geheel zou dan logischerwijs niet gering moeten zijn.Het zou wel heel kortzichtig zijn om Gio te gaan beoordelen op de resterende wedstrijden.
Het lijkt mij eerder kortzichtig om alleen Rutten te beoordelen en vervolgens zijn assistenten buiten schot te laten. Zeker als een van die assistenten de nieuwe hoofdtrainer wordt.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 12:03 uur
Martial schreef:
Ik weet niet waar je die belachelijke cijfers vandaan heb, maar het slaat echt nergens op.
Maar hier gaan wij niet uitkomen beste Mjuman, we verschillen iets teveel van mening hierover.
(quote)
Lezen kan je dus echt niet - ik schreef immers "een beetje nattevingerwerk". Vergelijk het maar met je eigen baan: als je een keer slecht werk aflevert bij een klant (een langdurig project waarover de klant totaal niet tevreden is), dan vraagt de klant toch ook niet om het ontslag van jouw directeur die voor jouw inzet en resultaat verantwoordelijk is?
Verder ben ik het met Trebrimmet eens dat die post van vigil het goed samenvat. En die Thijs Zonneveld vind ik een redelijk zelfvoldane kwallebal
- zo een die met een Oakley op z'n snufferd in de dipso de tsjikkies loopt te tsjekken en ontdaan is dat ie niet herkend wordt.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 12:22 uur
Dit zei ik op 16 september 2014 over Fred Rutte, helaas hoef ik deze woorden niet terug te nemen:
GrafGantz schreef:
Best een aardige man, maar wat mij betreft niet geschikt als voetbalcoach in de hoogste regionen. Maar goed, ik hoop wel dat ik deze woorden aan het eind van dit seizoen weer terug zal moeten nemen.
Best een aardige man, maar wat mij betreft niet geschikt als voetbalcoach in de hoogste regionen. Maar goed, ik hoop wel dat ik deze woorden aan het eind van dit seizoen weer terug zal moeten nemen.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 12:25 uur
Rudi S schreef:

Ik ben bang dat Van Hanegem hier helemaal gelijk heeft.
Maar ja, procentueel bekeken, kan ik volgens Mjuman niets meer zeggen over het functioneren van de directie i.c. M. van Geel.
Ik weet ook niet of Van Bronckhorst de beste trainer is maar gun hem in dit stadium maar het voordeel van de twijfel. Hij is tenminste een Feyenoorder. God zegene de greep.
Van Hanegem geeft wel een mooi inkijkje, hoe insiders bij Feyenoord, die het in de basis aardig zouden kunnen weten, behoorlijk worden afgescheept.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 12:30 uur
Ik zag dit overzicht van trainers, maar Feyenoord heeft er de laatste 10 jaar een stuk of 11 (wisselingen) gehad.Lijst van trainers van Feyenoord - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Wilde ze ook niet het contract van Rutten tijdens de winterstop verlengen.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 13:17 uur
Die "Bijzonderheden" zijn af en toe wel echt... bijzonder.
Rinus Israël: Oud-speler, werd te cynisch bevonden,
Thijs Libregts: vertrok wegens gebrek aan waardering naar Aris Saloniki.
Antoni Brzeżańczyk: Weigerde te schreeuwen tegen zijn spelers.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 13:22 uur
Theo Huizenaar, Was eigenlijk masseur en bokstrainer.
Heeft ook wel iets
Heeft ook wel iets

0
geplaatst: 18 mei 2015, 13:26 uur
Nou, ik las een tijdje geleden een artikel over een speler die onder Israël eigenlijk alle spelvreugde verloor (naam zou ik op moeten zoeken, een Limburger als ik me niet vergis) en daar werd de dat cynisme inderdaad benoemd. Ik kan me voorstellen dat je zo iemand niet voor je groep wil hebben.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 13:34 uur
Rudi S schreef:
Heeft ook wel iets
Heeft ook wel iets
Misschien moeten ze in dat kader eens gaan denken aan een mooie functie voor Dennis van der Geest.
Die sleept vast meer uit de onderhandelingen met de directeur Technische Zaken dan de gemiddelde trainer de afgelopen jaren

0
geplaatst: 18 mei 2015, 14:13 uur
Brunniepoo schreef:
Nou, ik las een tijdje geleden een artikel over een speler die onder Israël eigenlijk alle spelvreugde verloor (naam zou ik op moeten zoeken, een Limburger als ik me niet vergis) en daar werd de dat cynisme inderdaad benoemd. Ik kan me voorstellen dat je zo iemand niet voor je groep wil hebben.
Dat was waarschijnlijk Rene Hofman.
Rinus was van de opmerking "heb jij je de dozen nog om je nieuwe schoenen zitten" als er weer eens een verkeerde voorzet gegeven werd
0
geplaatst: 18 mei 2015, 14:18 uur
vigil schreef:
Rinus was van de opmerking "heb jij je de dozen nog om je nieuwe schoenen zitten" als er weer eens een verkeerde voorzet gegeven werd
(quote)
Volgens mij is dat correct.
Een keer zo'n opmerking is wel grappig, maar als iemand consequent zulke negatieve opmerkingen maakt dan houdt dat vrij snel op. Ik begreep ook dat Israël later zelf wel tot inkeer is gekomen.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 mei 2015, 14:25 uur
Ja later werd hij een stuk rustiger......, toen bleef het gelukkig bij uitspraken als "Als ik een geweer had dan had ik hem door zijn knieen geschoten". Dat ging over Ferry Bodde, volgens mij heeft hij nadien nooit meer in Nederland getraind.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 mei 2015, 14:30 uur
trebremmit schreef:
Rutten dus al ontslagen, die man kan ook met pensioen, zie hem voorlopig nergens meer trainer worden.
En Go Ahead gaat Europa in.
Rutten dus al ontslagen, die man kan ook met pensioen, zie hem voorlopig nergens meer trainer worden.
En Go Ahead gaat Europa in.
Jij ziet hem nergens meer trainer worden en vervolgens geef jij de oplossing. Go Ahead is een mooie club voor Fred en dan gaat hij Europa ook nog in. Hij wel.

0
geplaatst: 18 mei 2015, 14:35 uur
Rutten heeft met FC Twente, PSV, Vitesse, Feyenoord en Schalke 04 een schitterend palmares. De clubs zullen voor hem in de rij staan, daar ben ik van overtuigd.
Rutten heeft een behoorlijk aandeel gehad in de heropstanding van FC Twente. In zijn eerste termijn pakte hij de eerste prijs in ruim 20 jaar voor FC Twente en in zijn tweede termijn legde hij als trainer en technisch directeur het fundament voor het hoogtepunt in de geschiedenis van FC Twente: het kampioenschap.
Rutten heeft een behoorlijk aandeel gehad in de heropstanding van FC Twente. In zijn eerste termijn pakte hij de eerste prijs in ruim 20 jaar voor FC Twente en in zijn tweede termijn legde hij als trainer en technisch directeur het fundament voor het hoogtepunt in de geschiedenis van FC Twente: het kampioenschap.
0
geplaatst: 18 mei 2015, 14:39 uur
Hendrik68 schreef:
Ja later werd hij een stuk rustiger......, toen bleef het gelukkig bij uitspraken als "Als ik een geweer had dan had ik hem door zijn knieen geschoten". Dat ging over Ferry Bodde, volgens mij heeft hij nadien nooit meer in Nederland getraind.
Het zegt waarschijnlijk te veel over mij dat ik hier wel om moest lachen Ja later werd hij een stuk rustiger......, toen bleef het gelukkig bij uitspraken als "Als ik een geweer had dan had ik hem door zijn knieen geschoten". Dat ging over Ferry Bodde, volgens mij heeft hij nadien nooit meer in Nederland getraind.
Maar goed als dat soort opmerkingen met enige regelmaat over de werkvloer gaan kan ik begrijpen dat niet iedereen even enthousiast is.
Ik heb even gezocht en kwam ook deze tegen:
“Ze verdienen onmenselijke salarissen, dus eigenlijk verdienen ze een onmenselijke benadering! Als ze niet tegen kritiek kunnen, zijn het geen echte profs.”
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.