Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2015, 01:34 uur
dix schreef:
Het gaat om een ontslagvergunning. Die zou je in theorie inderdaad makkelijker kunnen verkrijgen als je personele lasten niet langer kunt opbrengen. Alleen mogen ze dan geen nieuwe trainer aanstellen ...
Het gaat om een ontslagvergunning. Die zou je in theorie inderdaad makkelijker kunnen verkrijgen als je personele lasten niet langer kunt opbrengen. Alleen mogen ze dan geen nieuwe trainer aanstellen ...
Dan zullen ze heel snel moeten zijn: door de wijziging van het ontslagrecht onlangs komt er vanaf 1/7 geen kantonrechter meer aan te pas - alles gaat via het UWV.
Dan nog lijkt het me een vrij moeilijk verhaal: lang doorlopende overeenkomst, die beide partijen destijds bewust zo zijn aangegaan (geen dwaling etc).
0
geplaatst: 24 mei 2015, 09:45 uur
dix schreef:
Is natuurlijk het juiste antwoord
Het is misschien op dit moment (nog) geen reële optie maar als je een financier moet zoeken om de afkoopsom van een weggestuurde trainer te kunnen betalen ben je wel ver heen. Benieuwd waar die Schreuder nog terecht gaat komen......
0
geplaatst: 24 mei 2015, 11:27 uur
Nee Saar, je peert mis. Op dit moment - huidig ontslagrecht (tot 1/7) - zijn er nog 2 wegen: 1. aanvraag via UWV - daar wordt getoetst en evt mondeling behandeld en vervolgens vergunning verleend met inachtneming van de opzegtijd; 2, via kantonrechter ONTBINDING van de arbeidsovereenkomst aanvragen; kantonrechter zal vragen of partijen getracht hebben een minnelijke schikking te bereiken (da's wel zo netjes en eenvoudig) en evt partijen vragen om alsnog dat te doen; vervolgens zal hij een vergoeding toekennen (arbeidsovereenomst is nl een tweezijdige overeenkomst) in alle redelijkheid. Met de beste wil van wereld kan je nog niet hardmaken dat de fin situatie van Twente te wijten is aan Schreuder; dat kan je hem dus niet nahouden.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 12:05 uur
Ze hoeven niet aan te tonen dat de financiële situatie van FC Twente te wijten is aan Schreuder. Ze moeten aantonen dat ontslag noodzakelijk is en dat ze niet in staat zijn om Schreuder een afkoopsom te betalen, gezien de financiële situatie van de club.
Als je dat met de boeken open kunt laten zien, is/was de rechtbank daar gevoelig voor. Zo zijn er de laatste jaren heel wat mensen ontslagen. Treurig genoeg overigens. Per 1 juli loopt het idd via het UWV, maar ook daar zal de financiële positie van het bedrijf worden meegenomen.
Kunnen we overigens afspreken dat er normaal over dit soort zaken kan worden gesproken, zonder dat je je dagelijkse portie verbaal beledigen van mede-users in je tekst meeneemt?
Als je dat met de boeken open kunt laten zien, is/was de rechtbank daar gevoelig voor. Zo zijn er de laatste jaren heel wat mensen ontslagen. Treurig genoeg overigens. Per 1 juli loopt het idd via het UWV, maar ook daar zal de financiële positie van het bedrijf worden meegenomen.
Kunnen we overigens afspreken dat er normaal over dit soort zaken kan worden gesproken, zonder dat je je dagelijkse portie verbaal beledigen van mede-users in je tekst meeneemt?
0
geplaatst: 24 mei 2015, 12:10 uur
Mjuman schreef:
Typisch geval van omdraaiing van oorzaak en gevolg: faillissement is niet de oorzaak van non-betaling, andersom wel - maar dan nog moet het worden aangevraagd door preferente crediteuren.
Typisch geval van omdraaiing van oorzaak en gevolg: faillissement is niet de oorzaak van non-betaling, andersom wel - maar dan nog moet het worden aangevraagd door preferente crediteuren.
Als we dan toch elkaar aan het corrigeren zijn, een faillissement kan ook door de directie (danwel aandeelhouders) zelf worden aangevraagd, helaas aantal keer moeten meemaken met clienten.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 12:16 uur
Vince vega schreef:
Als we dan toch elkaar aan het corrigeren zijn, een faillissement kan ook door de directie (danwel aandeelhouders) zelf worden aangevraagd, helaas aantal keer moeten meemaken met clienten.
(quote)
Helemaal juist - doelde zelf eerder op bedrijfsvereniging, fiscus en bank - ook wel 'ns mee moeten maken

T.a.v. het 'ontslag' van Schreuder is het nog maar de vraag wat de uitkomst wordt: het is verre van simpel zoals sommigen hier suggereren. Schreuder heeft een vrij sterke positie - contract dat doorloopt, toch redelijk gepresteerd onder omstandigheden (6 pt aftrek is niet zijn schuld; Twente had anders gewoon weer meegedraaid in de nacompetitie). Waarschijnlijk zal men partijen verzoeken er samen uit proberen te komen.
Heel onzorgvuldig van Twente om dingen zo aan te pakken en naar buiten te brengen. Geeft idd niet zoveel vertrouwen in het 'nieuwe' management.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 12:50 uur
Het is ook nog maar de vraag of ze voor volgende seizoen weer een licentie krijgen, dat lijkt me helemaal een moeilijk geval worden als ze externe financiers gaan inschakelen om de trainer een afkoopsom te betalen.
Aantonen dat ontslag noodzakelijk is en dan een nieuwe trainer aanstellen lijkt me onmogelijk, en stel dat het lukt wie is dan nog zo gek om bij Twente een contract te tekenen?
Aantonen dat ontslag noodzakelijk is en dan een nieuwe trainer aanstellen lijkt me onmogelijk, en stel dat het lukt wie is dan nog zo gek om bij Twente een contract te tekenen?
0
Hendrik68
geplaatst: 24 mei 2015, 15:00 uur
Man, man, man. Is die Verstappen zo goed op weg om 6e te worden lopen ze in de pits te ouwehoeren en kan hij een mooie klassering op zijn buik schrijven. Was zo mooi om te zien hoe hij elke ronde een paar tienden terug pakte op Perez en dan dit. Zo jammer.
En vervolgens wil hij het verloren terrein goed maken. Is bijna bij een punt en dan wordt hij overmoedig. Jammer.
En vervolgens wil hij het verloren terrein goed maken. Is bijna bij een punt en dan wordt hij overmoedig. Jammer.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 15:52 uur
Mjuman schreef:
T.a.v. het 'ontslag' van Schreuder is het nog maar de vraag wat de uitkomst wordt: het is verre van simpel zoals sommigen hier suggereren. Schreuder heeft een vrij sterke positie - contract dat doorloopt, toch redelijk gepresteerd onder omstandigheden (6 pt aftrek is niet zijn schuld; Twente had anders gewoon weer meegedraaid in de nacompetitie). Waarschijnlijk zal men partijen verzoeken er samen uit proberen te komen.
Heel onzorgvuldig van Twente om dingen zo aan te pakken en naar buiten te brengen. Geeft idd niet zoveel vertrouwen in het 'nieuwe' management.
Ze verhullen in ieder geval niet zoveel als het 'oude' management heeft gedaan. En blijkbaar leiden ze ook niet aan grootheidswaanzin.
Het is een mooi kijkje in de keuken. Overigens wordt er door een rechter allereerst al vanuit gegaan dat partijen er samen proberen uit te komen, voordat de rechtbank zich bij een ontslag gaat buigen over de financiële positie van een bedrijf.
In dat kader maakt het arbeidsverleden, een contract voor onbepaalde tijd niet meer uit. De beslissing van ontslag wordt gerelateerd aan de financiële positie van het bedrijf. En dat kan per situatie verschillen.
Dat FC Twente die weg van de rechtsgang niet zal bewandelen is vooralsnog logisch: je maakt jezelf als contractspartij in de toekomst richting spelers en trainers uiterst onbetrouwbaar. Ze zullen nooit willen erkennen dat ze richting faillissement gaan en ze zullen tegen de rechter moeten toegeven dat ze a) Schreuder hebben ontslagen voor slechte prestaties en b) dat er een nieuw trainer zal worden aangetrokken.
Ze zitten wel op het strafbankje van de KNVB dus alles moet financieel verantwoord worden. Voorlopig ziet het er alles bij elkaar de komende jaren niet best uit, voor FC Twente. Misschien is er wel een Chinees te vinden met buitengewone interesse.....
0
geplaatst: 24 mei 2015, 16:23 uur
Zullen het ook weer eens positief over voetbal hebben? Bijvoorbeeld deze goal:
Gfycat - jiffier gifs through HTML5 Video Conversion. Fast, simple gif hosting without size limits.
Gfycat - jiffier gifs through HTML5 Video Conversion. Fast, simple gif hosting without size limits.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 20:16 uur
Ik mag hier natuurlijk niets zeggen over Van Geel, prachtige man met een geweldige carrière, en ik zal nederig zijn ten opzichte van het door hem zo zorgvuldig opgezette aankoopbeleid van de afgelopen drie seizoenen.
Jaar in jaar uit levert het per slot van rekening Rotterdam Zuid jaarlijks, naast briljant voetbal, Europese triomfen en zegetochten op de Coolsingel.
Er is ook alle reden voor een nieuwe Kuip, goed voor 80.000 mensen.
Van links tot rechts, van Ajax tot PSV, iedereen is buitengewoon goed over hem te spreken en vooral ook complimenteus.
En terecht, kijk ook vooral eens naar de resultaten.
Heel slim bedacht, het komende seizoen Feyenoord zich te laten beperken tot uitsluitend het spelen in de Nederlandse competitie. Dan hoeft Dirk tenminste zich niet te vermoeien met internationale wedstrijden.
Ik zou ook geen versterkingen meer aantrekken, Kuyt alleen is voldoende voor een wekelijks volle Kuip.
Een briljante geest gewoon. Had iedereen maar zo'n geweldige directeur technische zaken
Jaar in jaar uit levert het per slot van rekening Rotterdam Zuid jaarlijks, naast briljant voetbal, Europese triomfen en zegetochten op de Coolsingel.
Er is ook alle reden voor een nieuwe Kuip, goed voor 80.000 mensen.
Van links tot rechts, van Ajax tot PSV, iedereen is buitengewoon goed over hem te spreken en vooral ook complimenteus.
En terecht, kijk ook vooral eens naar de resultaten.
Heel slim bedacht, het komende seizoen Feyenoord zich te laten beperken tot uitsluitend het spelen in de Nederlandse competitie. Dan hoeft Dirk tenminste zich niet te vermoeien met internationale wedstrijden.
Ik zou ook geen versterkingen meer aantrekken, Kuyt alleen is voldoende voor een wekelijks volle Kuip.
Een briljante geest gewoon. Had iedereen maar zo'n geweldige directeur technische zaken

0
geplaatst: 24 mei 2015, 21:59 uur
Deze is misschien gepaster:
http://de-vier-seizoenen.clubs.nl/afbeeldingen/album/4181751/Beterschap.jpg
http://de-vier-seizoenen.clubs.nl/afbeeldingen/album/4181751/Beterschap.jpg
0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:10 uur
Ach ja, hoe lang is het geleden dat Feyenoord nog 16e stond en uiteindelijk 10e werd ofzo.
Maar ja, triest is dit wel. Ik geniet echt van Vitesse en spelers als Traoré en Kazaisjvili, maar als ik dan lees dat er 11.000 mensen in de Gelredome zitten dan vind ik dat toch wel een beetje jammer. Op basis van de grootte van de club verdient Feyenoord het wel meer.
Maar ja, triest is dit wel. Ik geniet echt van Vitesse en spelers als Traoré en Kazaisjvili, maar als ik dan lees dat er 11.000 mensen in de Gelredome zitten dan vind ik dat toch wel een beetje jammer. Op basis van de grootte van de club verdient Feyenoord het wel meer.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:16 uur
Ach iedereen in de pers heeft het over het drama van Feyenoord, niemand heeft het over de prestatie van Heerenveen, prima ploegje hoor en leveren ook ieder seizoen de beste spelers in en staan er daarna uiteindelijk toch weer.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:31 uur
Netjes van Heerenveen maar uh ....
-Zuivere buitenspel goal gemaakt thuis in de laatste minuut
-Wat mankeerde er aan de afgekeurde goal van Feyenoord vanmiddag vlak voor tijd?
Kortom matige arbitrage ook .....
-Zuivere buitenspel goal gemaakt thuis in de laatste minuut
-Wat mankeerde er aan de afgekeurde goal van Feyenoord vanmiddag vlak voor tijd?
Kortom matige arbitrage ook .....
0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:39 uur
Running On Empty schreef:
Gefloten voor een overtreding op van der Berg .
0
geplaatst: 24 mei 2015, 22:47 uur
Ach ja, Toornstra deelde ook een beuk uit die niet werd bestraft. Feyenoord heeft het niet alleen maar tegen gehad.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 11:39 uur
Feyenoord had gewoon een van de vele kansen af moeten maken. Maar dan nog; dit Feyenoord wint niet zomaar over 2 wedstrijden van Vitesse.
Feyenoord heeft het veel eerder verspeeld. Thuis tegen GAE met name.
Feyenoord heeft het veel eerder verspeeld. Thuis tegen GAE met name.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 11:56 uur
Natuurlijk zat die 3e plek na die pot tegen AZ in de pokket.
Eigenlijk is die 3e plek verspelen even onwaarschijnlijk als een aankomend kampioenschap in 2015/2016 , houd je daar maar aan vast

0
Martial
geplaatst: 25 mei 2015, 12:18 uur
Nicolage Rico schreef:
. Maar dan nog; dit Feyenoord wint niet zomaar over 2 wedstrijden van Vitesse.
. Maar dan nog; dit Feyenoord wint niet zomaar over 2 wedstrijden van Vitesse.
Het zal me misschien niet in dank worden afgenomen, maar vind het eigenlijk niet eens erg dat we Europees voetbal mislopen, als je ook nog eens tegen Vitesse had gemoeten in deze vorm die Feyenoord had.....maar gelukkig blijft ons dat bespaard + het scheelt Feyenoord weer tonnen aan boetes en wij houden ons geld in onze zak

En kampioen worden waar Rudi het over heeft daar denk ik de komende tig jaar niet eens aan ben al blij dat ik er een paar heb meegemaakt

Het was een loodzwaar en zeer teleurstellend seizoen dat maar weinig hoogtepunten kende, ben blij dat het er op zit.........
Wat Koeman (toptrainer) in 3 jaar heeft opgebouwd is in één seizoen helemaal teniet gedaan en lijkt Feyenoord weer terug bij af.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 13:55 uur
Martial schreef:
Rutten heeft Feyenoord een tijd boven hun kunnen laten spelen. Zo'n twee maanden geleden won het bijv. nog van PSV. Helaas voor hem en Feyenoord stortte het in de slotfase van het seizoen zoals gebruikelijk weer in. Het was denk ik gezonder geweest als Feyenoord het hele seizoen gemiddeld had gepresteerd i.p.v. eerst matig, toen (erg) goed en op het einde erg slecht.(quote)
Wat Koeman (toptrainer) in 3 jaar heeft opgebouwd is in één seizoen helemaal teniet gedaan en lijkt Feyenoord weer terug bij af.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 14:05 uur
Meermaals is geroepen dat het vertek van de vele toppers (Pellè, Janmaat, De Vrij, Martins Indi) goed opgevangen is, maar blijkbaar kon het in Rotterdam niet een heel seizoen volgehouden worden.
De wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord waren tekenend voor beide clubs. Ajax zeer matig, maar haalt wel 4 punten uit twee duels. Ajax speelt belabberd, maar is wel effectief in het verkrijgen van de punten. Dat Ajax evenveel punten haalt als vorig jaar met zowaar nog dramatischer voetbal is belachelijk. Feyenoord miste die effectiviteit (of het geluk, zo u wilt) dit seizoen.
De wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord waren tekenend voor beide clubs. Ajax zeer matig, maar haalt wel 4 punten uit twee duels. Ajax speelt belabberd, maar is wel effectief in het verkrijgen van de punten. Dat Ajax evenveel punten haalt als vorig jaar met zowaar nog dramatischer voetbal is belachelijk. Feyenoord miste die effectiviteit (of het geluk, zo u wilt) dit seizoen.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 14:42 uur
Rudi S schreef:
Ach iedereen in de pers heeft het over het drama van Feyenoord, niemand heeft het over de prestatie van Heerenveen, prima ploegje hoor en leveren ook ieder seizoen de beste spelers in en staan er daarna uiteindelijk toch weer.
Dat laatste klopt zeker maar dat wat zeker niet aan die 2 wedstrijden te zien. Ze wilden 2 wedstrijden niet voetballen hadden nauwelijks kansen maar ja ze gaan wel door de buitenspel goal uit de eerste wedstrijd.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 14:46 uur
herman schreef:
Maar ja, triest is dit wel. Ik geniet echt van Vitesse en spelers als Traoré en Kazaisjvili, maar als ik dan lees dat er 11.000 mensen in de Gelredome zitten dan vind ik dat toch wel een beetje jammer.
Maar ja, triest is dit wel. Ik geniet echt van Vitesse en spelers als Traoré en Kazaisjvili, maar als ik dan lees dat er 11.000 mensen in de Gelredome zitten dan vind ik dat toch wel een beetje jammer.
Ja dat is toch wel triest te noemen, dat krijgen ze maar niet voor elkaar. Ze hebben toch een prima ploeg met behoorlijk aantrekkelijk voetbal dan moet een vol stadion toch tot de mogelijkheden behoren. Nou ja misschien volgend jaar als ze weer tegen NEC mogen spelen want volgens mij lukt het zelfs tegen Ajax of Feyenoord niet om een uitverkocht huis te krijgen.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 15:47 uur
Feyenoord kan volgend seizoen in ieder geval niet meer thuis verliezen van Go Ahead Eagles.
En uit trouwens ook niet.

0
geplaatst: 25 mei 2015, 16:18 uur
en als Feyenoord gisteren gewoon met 2-0 hadden gewonnen hadden ze ook nog in de Europa league tegen elkaar kunnen spelen (zou een mooie kwartfinale zijn).
0
geplaatst: 25 mei 2015, 16:35 uur
Dat was volgens mij dit seizoen ook al zo, tweede of derde ronde

0
Martial
geplaatst: 25 mei 2015, 17:00 uur
Running On Empty schreef:
Feyenoord kan volgend seizoen in ieder geval niet meer thuis verliezen van Go Ahead Eagles.
We gaan niet te leuk doen hè ROE

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.