Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2015, 17:15 uur
Ondertussen is de tennismaand ook weer begonnen met Roland Garros en straks weer Queens/Wimbledon. En laat daar nu net Sharapova aan het spelen zijn! 

0
geplaatst: 25 mei 2015, 17:51 uur
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:23 uur
Ted van Leeuwen de nieuwe technisch manager van Twente: link
Marcel van Roosmalen zal zich kapotlachen...
Marcel van Roosmalen zal zich kapotlachen...
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:25 uur
Kruijswijk is lekker bezig zeg! 
Alleen met Aru en Landa over. Trofimov aan het elastiek. Contador er niet bij vanwege een lekke band.

Alleen met Aru en Landa over. Trofimov aan het elastiek. Contador er niet bij vanwege een lekke band.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:27 uur
Die deed het toch wel goed bij AGOVV? Ken hem verder niet zo eigenlijk.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:36 uur
En nu is Kruijswijk er zelfs in zijn eentje vandoor. Na Contador (die heel knap terug is gekomen tot Aru) is Kruijswijk gewoon de beste klimmer op dit moment. EDIT: Contador erop en erover bij Aru. Bewijst nog maar eens dat het gewoon de beste wielrenner in het post-Armstrong tijdperk is.
Wat een etappe!
Nogmaals: wat een etappe
Wat een etappe!

Nogmaals: wat een etappe

0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:47 uur
Toch zonde van die Kruijswijk, beetje lopen slapen de eerste dagen. Als je een klassement zou maken van de afgelopen 10 dagen zou hij denk ik 2de staan na Contador
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:48 uur
Ik denk dat Landa dan nog wel voor hem staat. Maar hoe dan ook, erg indrukwekkend van Kruissie 
Oude krijger Hesjedal rijdt ook als een baas trouwens. Nu samen met Trofimov op plek 4 en 5. Kruijswijk met Contador en Landa. Aru zakt er helemaal doorheen.

Oude krijger Hesjedal rijdt ook als een baas trouwens. Nu samen met Trofimov op plek 4 en 5. Kruijswijk met Contador en Landa. Aru zakt er helemaal doorheen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:02 uur
Dat gaat weer (flink) wat klassementswinst worden voor Kruis! Hij is best een goede daler dus dat komt normaal gesproken wel goed 
Minimaal 8ste plek ofzo moet mogelijk zijn, Teun weet je hoe het zit met de bergtrui want daar stond hij ook goed

Minimaal 8ste plek ofzo moet mogelijk zijn, Teun weet je hoe het zit met de bergtrui want daar stond hij ook goed
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:04 uur
Ik denk dat Landa er nu nog net voor staat. Maar het zal er om hangen. Inxtausti en Betancur is ie voorbij. EDIT: Staat aan de leiding met Inxtausti er 3 punten achter en Landa ook niet ver er achter.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:10 uur
Super!
nu nog even die Trofimov en Amador op 5 minuten rijden en alles komt helemaal goed
nu nog even die Trofimov en Amador op 5 minuten rijden en alles komt helemaal goed

0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:11 uur
Ah, toch niet goed opgelet eerder in de etappe. Intxausti heeft onderweg nog wat punten gesprokkeld. Maar als hij tweede wordt staat hij na de finish wel bovenaan in het bergklassement.
1 [Spanje] B. Intxausti Movistar 91
2 [Nederland] S. Kruijswijk LottoNL 88
3 [Colombia] C. Betancur AG2R 68
4 [Spanje] M. Landa Astana 66
5 [Duitsland] S. Geschke Giant 53
6 [Italië] Gio. Visconti Movistar 51
7 [Spanje] A. Contador Tinkoff – Saxo 43
1 [Spanje] B. Intxausti Movistar 91
2 [Nederland] S. Kruijswijk LottoNL 88
3 [Colombia] C. Betancur AG2R 68
4 [Spanje] M. Landa Astana 66
5 [Duitsland] S. Geschke Giant 53
6 [Italië] Gio. Visconti Movistar 51
7 [Spanje] A. Contador Tinkoff – Saxo 43
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:59 uur
Het was te voorspellen dat Landa ging profiteren, maar wel een klasseprestatie van Kruijswijk. Met als beloning voorlopig de bergtrui, de achtste plek in het klassement en de tastbare prijs Cima Pantani (voor het als eerst bereiken van de top van de Mortirolo).
Nu zorgen dat Kruijswijk er aanstaande vrijdag goed bij zit. Daar zijn in totaal 103 bergpunten te winnen.
Nu zorgen dat Kruijswijk er aanstaande vrijdag goed bij zit. Daar zijn in totaal 103 bergpunten te winnen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 17:52 uur
trebremmit schreef:
Marcel van Roosmalen vergelijkt - Hard Gras - hardgras.nl. De stukjes van Van Roosmalen over Vitesse zijn sowieso vermakelijk, zijn schetsen van Van Leeuwen waren vaak hilarisch.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:14 uur
Maar is het een goede technisch directeur? Word niet echt veel wijzer van dat filmpje en dat stukje tekst.
Als je naar AGOVV kijkt dan heeft hij daar wel hele goede spelers gehaald zoals Huntelaar en Mertens. Bij Vitesse had hij denk ik niet zoveel te vertellen, maar weet niet echt goed hoe hij het daar gedaan heeft.
Als je naar AGOVV kijkt dan heeft hij daar wel hele goede spelers gehaald zoals Huntelaar en Mertens. Bij Vitesse had hij denk ik niet zoveel te vertellen, maar weet niet echt goed hoe hij het daar gedaan heeft.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 19:35 uur
Tja, een goede technisch directeur laat het zich waarschijnlijk gewoon niet gebeuren dat de voorzitter/geldschieter een trainer ontslaat en het elftal vult met Chelsea-spelers.
Wel mooie resultaten geboekt toen hij TD was, maar het lijkt me lastig dat al te veel aan een manager op te hangen. In zijn tijd is wel Bony gehaald en Van Ginkel verkocht aan Chelsea. Maar goed, Ferrer en Menzo als trainers waren dan weer niet echt een succes. Dus ja, ik kan je vraag in ieder geval niet beoordelen.
Wel mooie resultaten geboekt toen hij TD was, maar het lijkt me lastig dat al te veel aan een manager op te hangen. In zijn tijd is wel Bony gehaald en Van Ginkel verkocht aan Chelsea. Maar goed, Ferrer en Menzo als trainers waren dan weer niet echt een succes. Dus ja, ik kan je vraag in ieder geval niet beoordelen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 19:56 uur
Teunnis schreef:
Het was te voorspellen dat Landa ging profiteren, maar wel een klasseprestatie van Kruijswijk. Met als beloning voorlopig de bergtrui, de achtste plek in het klassement en de tastbare prijs Cima Pantani (voor het als eerst bereiken van de top van de Mortirolo).
Zo, ik heb wel een etappe gemist als ik dat zo teruglees (hier en elders). Toch jammer dat ik vandaag werken moest, ik had graag voor de televisie gezeten. Mooi dat Kruijswijk zich zo nadrukkelijk laat zien deze Giro. Het is jammer dat inderdaad zijn klassement al weg was, maar aan de andere kant had hij dan wellicht zich ook minder nadrukkelijk kunnen laten zien, omdat hij zelf anders gekoerst had, maar er ook anders op hem gereageerd was vanuit het peloton bij eerdere vluchtpogingen tijdens deze Giro.
Het is wel een wat bijzondere carrière die hij doormaakt. Ooit een zeer veelbelovende renner, de eerste na de generatie Boogerd. Volgens mij onder andere door blessureleed, maar ook door het naar voren komen van Gesink en Mollema, wat naar de achtergrond verdwenen, omdat hij ook meer de rol van knecht aan moest nemen. Het talent, wat dus wel degelijk nog aanwezig is, laat zich de afgelopen twee jaar weer zien. Voor hem is het in die zin wel gunstig dat Mollema vertrokken is. Ik ben benieuwd wat hij vrijdag kan!
0
geplaatst: 27 mei 2015, 11:19 uur
Zo, gaan ze nu eindelijk de FIFA aanpakken? Wel jammer dat Blatter de dans weer ontspringt.
0
geplaatst: 27 mei 2015, 11:20 uur
Tja het is net wielrennen, daar weet de ploegleider zogenaamd ook altijd nergens van...
0
geplaatst: 27 mei 2015, 11:21 uur
Bonk schreef:
Voor hem is het in die zin wel gunstig dat Mollema vertrokken is. Ik ben benieuwd wat hij vrijdag kan!
Voor hem is het in die zin wel gunstig dat Mollema vertrokken is. Ik ben benieuwd wat hij vrijdag kan!
Voor Mollema misschien nog een eye opener dat hij kan zien dat het zo ook kan ipv altijd maar zo lang mogelijk in het laatste wiel blijven hangen.
Trek ten aanval!
0
geplaatst: 27 mei 2015, 13:35 uur
trebremmit schreef:
Wel jammer dat Blatter de dans weer ontspringt.
Wel jammer dat Blatter de dans weer ontspringt.
Ik had niet anders verwacht

Uitgebreid artikel in de Telegraph is wel interessant overigens:
Fifa is about to learn a stern lesson about the vigour of American prosecution - Telegraph - telegraph.co.uk
/edit: en nog een lekker villein stukje van dezelfde krant:
Sepp Blatter's blather about transparency exposed as his colleagues are turfed out of bed by police - Telegraph - telegraph.co.uk
0
geplaatst: 27 mei 2015, 13:53 uur
Teunnis schreef:
Die Landa is een wieltjeszuiger en heeft gister geen trap teveel gedaan.
Frustrerend om te zien dat soort manier van koersen.
Vlak voor de finish nog even bijna 40 seconden pakken op de andere 2 mannen is op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Hopelijk komt erover een aantal jaar niet een of ander megalomaan Kazachstaans dopingprogramma uit de hoge hoed...
Kruiswijk steeg weer eens boven zichzelf uit en datzelfde is te zeggen van Contador.
Die zat zonder ploeg en begon met achterstand op Aru en halve Astana-ploeg aan de Mortirolo.
Meteen aan de voet van de klim rücksichtslos omhoog en iedereen voorbij.
Ik heb zelf de Mortirolo gefietst en dat ding is retezwaar, dus wat Contador gister deed was niet van deze wereld.
Aru en rest van Astana hadden geen schijn van kans, behalve dan die verdomde Landa.
Wat een etappe

0
geplaatst: 27 mei 2015, 16:55 uur
trebremmit schreef:
Zo, gaan ze nu eindelijk de FIFA aanpakken? Wel jammer dat Blatter de dans weer ontspringt.
Dat is nog maar de vraag. De onderzoeken gaan meer en meer ontrafelen. Zelfs als Blatter wordt herkozen, wordt zijn positie op een gegeven ogenblik onhoudbaar. Tenminste, in een normale "westerse" democratie.
Verandert er niets, dan bestaat de kans dat de UEFA zich losmaakt van de FIFA en er een nieuwe wereldvoetbalbond wordt opgericht (met steun van de Amerikaanse en Australische voetbalbond) zoals eerder ook al ter sprake kwam bij het terugtrekken van Van Praag als uitdager van Blatter.
Dat terugtrekken ging mij al te gemakkelijk. Het lijkt er op, dat Van Praag zich op iets anders wil gaan richten en niet meer zijn handen wil branden aan de FIFA.
Zonder UEFA, Europese voetballanden dus, en sponsors uit de westerse wereld die zich terug gaan trekken, houdt de FIFA niet veel meer over.
Als gaat blijken dat Qatar en Rusland officials hebben omgekocht, of dat uiteindelijk nu wel of niet bekend was bij Blatter, moet dit verregaande gevolgen gaan krijgen voor beide landen. Het kan haast niet anders, dan dat de organisatie van de WK's hen gaat worden ontnomen.
Het spijt mij erg, maar ik zal er geen traan om laten. Een toernooi georganiseerd door de UEFA plus is wat mij betreft net zo interessant. Als Rusland zich daar niet in kan schikken is het ook prima als dat land afhaakt en zich aansluit bij de Aziatische voetbalbond. Ook in dat geval zal ik er niet wakker van liggen.
Overigens lees ik net dat de beurs van Qatar 2,3% is gedaald, als gevolg van de arrestaties van FIFA leden. Vermoedelijk zien ze de bui al hangen... (voor zover er van buien sprake kan zijn in die zandbak
)
0
geplaatst: 27 mei 2015, 21:06 uur
Hoezo, zulke vreemde stukken schrijf ik toch niet? 
Het is trouwens als soap ook buitengewoon interessant om te blijven volgen, die FIFA. Het wekt zelfs een bepaalde mate van verslaving.
Die Van Oostveen (onze baas van de KNVB) had maar bedacht, als boeiend standpunt, dat de verkiezingen van Blatter vrijdag maar gewoon door moeten gaan.
Hij heeft echt van die bizarre gedachten. In plaats dat hij een beetje afstemt met bijvoorbeeld Duitsland en Engeland. Of de UEFA in het algemeen. Nee hoor, doorgaan met de verkiezingen. Je weet maar nooit wat er uitkomt.
Ik had, was ik voorzitter geweest, vorig jaar als KNVB al aangegeven dat we, als nummer 2 en 3 van de vorige edities, niet naar Rusland zouden afreizen in 2018, als reactie op MH17. Alle recht om dat te doen. Ik had wel eens willen zien, hoe daar op zou zijn gereageerd, wereldwijd.
Ben vooral ook benieuwd naar de volgende schandalen en of e.e.a. nu nog gaat leiden tot het verlaten van een zinkend schip. Met zoveel betrokken mensen en partijen kun je nooit voorkomen dat er gaat worden gepraat. Laat dat maar aan de FBI over.......

Het is trouwens als soap ook buitengewoon interessant om te blijven volgen, die FIFA. Het wekt zelfs een bepaalde mate van verslaving.
Die Van Oostveen (onze baas van de KNVB) had maar bedacht, als boeiend standpunt, dat de verkiezingen van Blatter vrijdag maar gewoon door moeten gaan.
Hij heeft echt van die bizarre gedachten. In plaats dat hij een beetje afstemt met bijvoorbeeld Duitsland en Engeland. Of de UEFA in het algemeen. Nee hoor, doorgaan met de verkiezingen. Je weet maar nooit wat er uitkomt.
Ik had, was ik voorzitter geweest, vorig jaar als KNVB al aangegeven dat we, als nummer 2 en 3 van de vorige edities, niet naar Rusland zouden afreizen in 2018, als reactie op MH17. Alle recht om dat te doen. Ik had wel eens willen zien, hoe daar op zou zijn gereageerd, wereldwijd.
Ben vooral ook benieuwd naar de volgende schandalen en of e.e.a. nu nog gaat leiden tot het verlaten van een zinkend schip. Met zoveel betrokken mensen en partijen kun je nooit voorkomen dat er gaat worden gepraat. Laat dat maar aan de FBI over.......

0
geplaatst: 27 mei 2015, 22:10 uur
Ben ook benieuwd of de naam van Ronald de Boer nog boven komt drijven in dat corruptie onderzoek. 
Is toch hilarisch zoals hij het nog altijd opneemt voor Qatar.
Ruud Gullit vroeg zich trouwens af bij Studio Voetbal wat er zo slecht was aan Qatar, leven die mensen onder een steen vraag ik mij dan af.
Denk trouwens niet dat de UEFA nou zoveel beter is met Platini, die man wil ook niks veranderen qua regels en elecktronische hulpmiddelen.

Is toch hilarisch zoals hij het nog altijd opneemt voor Qatar.
Ruud Gullit vroeg zich trouwens af bij Studio Voetbal wat er zo slecht was aan Qatar, leven die mensen onder een steen vraag ik mij dan af.
Denk trouwens niet dat de UEFA nou zoveel beter is met Platini, die man wil ook niks veranderen qua regels en elecktronische hulpmiddelen.
0
geplaatst: 27 mei 2015, 22:23 uur
trebremmit schreef:
De vraag stellen is hem beantwoorden...
0
Hendrik68
geplaatst: 28 mei 2015, 11:08 uur
trebremmit schreef:
Zondag was er nog een stukje bij Studio Sport dat Platini in eerste instantie Blatter ook wilde opvolgen, maar dat hij zich vanuit het niets ineens terugtrok. Mijn vermoedde dat de toezegging van een baan aan een familielid in Qatar daar iets mee te maken had. Die is geen haar beter. Sterker, die is al op jongere leeftijd eng dan Blatter was op die leeftijd.
0
geplaatst: 28 mei 2015, 11:11 uur
Hendrik68 schreef:
Die is geen haar beter. Sterker, die is al op jongere leeftijd eng dan Blatter was op die leeftijd.
Wat, is Blatter ooit onder de 80 jaar geweest Die is geen haar beter. Sterker, die is al op jongere leeftijd eng dan Blatter was op die leeftijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.