Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juni 2015, 11:39 uur
Even wat ander, de nieuwe Tadic komt eraan.
Ik had het al meegekregen. Ben benieuwd. Groningen doet meestal pas zaken als er eerst een ander verkocht wordt. Dan pis je wel eens naast de pot, maar zo houd je de financiën wel onder controle. Maar Drazic wordt inderdaad wel heel nadrukkelijk aan Groningen gelinkt en hoe harder er wordt geschreeuwd dat er momenteel niets speelt, hij dichterbij de transfer komt. Het is een feit dat de ontwikkeling van vooral Tadic, maar ook Kostic, die op het laatst toch aardig op gang kwam in Stuttgart, een hele goede reclame voor Groningen is. Dat helpt zeker mee.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 11:59 uur
dumb_helicopter schreef:
Zo speelt Advocaat al een jaar of tien niet meer. Zeer gedateerde opmerking dus.(quote)
Dat van dat behoudend voetbal kan ik me echter niet echt herinneren.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 12:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zo speelt Advocaat al een jaar of tien niet meer. Zeer gedateerde opmerking dus. Op die 7 maanden na bij de Rode Duivels heb ik nooit echt Advocaats hand ergens in gezien, lijkt me vrij logisch dat ik me er dus niet veel van kan herinneren.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 12:11 uur
Ik doel op trebremmit's opmerking die ik gedateerd vind (over dat behoudende voetbal).
0
geplaatst: 2 juni 2015, 12:23 uur
Hendrik68 schreef:
Ik had het al meegekregen. Ben benieuwd. Groningen doet meestal pas zaken als er eerst een ander verkocht wordt. Dan pis je wel eens naast de pot, maar zo houd je de financiën wel onder controle. Maar Drazic wordt inderdaad wel heel nadrukkelijk aan Groningen gelinkt en hoe harder er wordt geschreeuwd dat er momenteel niets speelt, hij dichterbij de transfer komt. Het is een feit dat de ontwikkeling van vooral Tadic, maar ook Kostic, die op het laatst toch aardig op gang kwam in Stuttgart, een hele goede reclame voor Groningen is. Dat helpt zeker mee.
(quote)
Kostic gaat misschien naar AS Roma, dan krijgt Groningen vijftien procent van de transfersom.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 12:45 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zo speelt Advocaat al een jaar of tien niet meer. Zeer gedateerde opmerking dus. Tegen Arsenal nog met zijn Sunderland. Maar dat is wel logisch, aangezien Arsenal kwalitatief een stuk beter is.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 13:24 uur
Kill_illuminati schreef:
Maar niet bij Zenit, PSV en AZ. Bij Sunderland kun je niet anders.(quote)
Tegen Arsenal nog met zijn Sunderland. Maar dat is wel logisch, aangezien Arsenal kwalitatief een stuk beter is.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 17:41 uur
Ik kan niet het hele artikel lezen, maar volgens mij heb ik een aantal dagen geleden een vergelijkbaar artikel gelezen in het NRC.
Het is erg knap wat PEC nu al twee jaar laat zien met de middelen die ze hebben. Zeker als je bedenkt dat ze het al twee jaar combineren met ijzersterke resultaten in de beker.
Het zou leuk zijn als ze aan de hand van die goede sportieve prestaties hun financiën wat kunnen opkrikken. Zo niet, dat zullen ze binnenkort wel weer terugvallen naar het niveau waar ze financieel gezien horen. Net zoals dit is gebeurd met Groningen en Heracles bijvoorbeeld.
De vergelijking is trouwens niet helemaal eerlijk. PSV kan natuurlijk moeilijk -5e worden.
Het is erg knap wat PEC nu al twee jaar laat zien met de middelen die ze hebben. Zeker als je bedenkt dat ze het al twee jaar combineren met ijzersterke resultaten in de beker.
Het zou leuk zijn als ze aan de hand van die goede sportieve prestaties hun financiën wat kunnen opkrikken. Zo niet, dat zullen ze binnenkort wel weer terugvallen naar het niveau waar ze financieel gezien horen. Net zoals dit is gebeurd met Groningen en Heracles bijvoorbeeld.
De vergelijking is trouwens niet helemaal eerlijk. PSV kan natuurlijk moeilijk -5e worden.

0
geplaatst: 2 juni 2015, 18:55 uur
En reken maar, dat er inmiddels heel wat ligt waardoor die Blatter toch maar heeft besloten om binnen een week af te treden.
En wat gaan al die Afrikaanse en Aziatische bonden daarvan vinden, die allemaal verplicht werden om op hem te stemmen?
Wordt vervolgd!
En wat gaan al die Afrikaanse en Aziatische bonden daarvan vinden, die allemaal verplicht werden om op hem te stemmen?
Wordt vervolgd!
0
geplaatst: 2 juni 2015, 19:00 uur
Juist, waarschijnlijk is achter de schermen door oa. de FBI flinke druk gezet.
Blatter wist natuurlijk dat het einde er hoe dan ook aan zat te komen met de bewijzen die nu verzameld zijn en er ongetwijfeld nog bij gaan komen.
Het WK in Rusland zal wel doorgaan vinden, maar Qatar staat waarschijnlijk nu ook op losse schroeven.
Blatter wist natuurlijk dat het einde er hoe dan ook aan zat te komen met de bewijzen die nu verzameld zijn en er ongetwijfeld nog bij gaan komen. Het WK in Rusland zal wel doorgaan vinden, maar Qatar staat waarschijnlijk nu ook op losse schroeven.
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juni 2015, 19:29 uur
De VS moet altijd overal in de wereld ingrijpen, maar dat zelfs de voetbalwereld niet zonder de VS kan is toch wel heel apart. Maar toch bedankt.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 19:31 uur
musician schreef:
Ik vermoed dat ze hun geld nog wel krijgen, anders gaan die ook nog eens uit de school klappen.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 19:48 uur
Tsonga breekt Nishikori in de 5e set. Daar zit ik niet op te wachten.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 21:06 uur
Justus18 schreef:
Geen fan van Tsonga, of gewoon wel een fan van Nishikori? Het was een vermakelijke wedstrijd. Wellicht dat het door die onderbreking kwam, maar na de tweede set ging Nishikori echt een stuk beter spelen. Tsonga was dan wel weer erg sterk in de vijfde set.
Morgen wordt wellicht al de belangrijkste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Het zou heel erg mooi zijn als het Djokovic nu een keer lukt om te winnen. Dit zou ook wel eens het beste moment voor hem kunnen zijn.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 21:56 uur
Mij zou het niks verbazen als ik eerlijk ben...
Luke Bailey op Twitter: ""Hello, my name is Mr. Rettalb, and I would like to stand for president of FIFA." http://t.co/oI2cLJ7Tdi"
Luke Bailey op Twitter: ""Hello, my name is Mr. Rettalb, and I would like to stand for president of FIFA." http://t.co/oI2cLJ7Tdi"
0
geplaatst: 2 juni 2015, 22:02 uur

De nieuwe man bij de FIFA moet, zodra hij is benoemd, elke afgevaardigde op staande voet ontslaan.
Daarna mag er opnieuw worden gesolliciteerd maar alleen bij een aangetoond brandschoon verleden mag de betreffende figuur opnieuw worden benoemd.
Beter zou het zijn, als alleen maar nieuwe afgevaardigden de toekomst gaan bepalen.
Campagnes van landen die een WK willen binnenhalen worden verboden. Zijn ook niet meer nodig.
Er wordt gewoon geloot tussen elk land die het kan en wil organiseren.
De FIFA blijft elk initiatief tot het stimuleren van het voetbal wereldwijd ondersteunen. Wel wordt het transparant waar gelden aan worden besteed.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 22:37 uur
Je kunt beter het fenomeen 'voorzittersverkiezing' aanpakken. Als er niets te kiezen valt dan heeft omkopen/invloed kopen ook meteen een stuk minder zin. Laat de winnaar van het WK voor een periode van vier jaar de voorzitter leveren ofzo...
0
geplaatst: 2 juni 2015, 23:03 uur
Hendrik68 schreef:
De VS moet altijd overal in de wereld ingrijpen, maar dat zelfs de voetbalwereld niet zonder de VS kan is toch wel heel apart. Maar toch bedankt.
Inderdaad, mogen we de Amerikanen dankbaar voor zijn. Vooral heel zwak van de FIFA zelf dat het zover moet komen voordat je zo iemand buiten krijgt.
Vandaag is een mooie dag voor het voetbal!
0
geplaatst: 3 juni 2015, 00:01 uur
Let's go FIFA!
Het is natuurlijk niet gezegd dat er nu een goed iemand voor in de plek komt, Platini is net zo erg in ieder geval en die man uit Jordanie is al besmet want die is jaren vicevoorzitter geweest.
Een buitenstaander die eerst orde op zaken stelt zoals mensen ontslaan en de organisatiestructuur aanpakken lijkt mij het beste, dus Blatter direct weg en niet pas in december, daarna zien we wel weer verder.
Het is natuurlijk niet gezegd dat er nu een goed iemand voor in de plek komt, Platini is net zo erg in ieder geval en die man uit Jordanie is al besmet want die is jaren vicevoorzitter geweest.
Een buitenstaander die eerst orde op zaken stelt zoals mensen ontslaan en de organisatiestructuur aanpakken lijkt mij het beste, dus Blatter direct weg en niet pas in december, daarna zien we wel weer verder.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 08:07 uur
trebremmit schreef:
Dat eerste gaat niet gebeuren, want daar stemt niemand op. En dat tweede is volgens mij volgens de FIFA-regels niet mogelijk. Nou ja, als Blatter zelf perse nu al het veld wil ruimen zou dat vast wel mogen, maar dat hoeft hij niet te doen en zal hij zeker ook niet doen.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 08:21 uur
Brunniepoo schreef:
Je kunt beter het fenomeen 'voorzittersverkiezing' aanpakken. Als er niets te kiezen valt dan heeft omkopen/invloed kopen ook meteen een stuk minder zin. Laat de winnaar van het WK voor een periode van vier jaar de voorzitter leveren ofzo...
Dan was er 1978-1982 een fraaie voorzitter geweest en was die eerlijk aan zijn functie gekomen

En werd Zuid Korea (2002) ook niet bijna naar de titel gefloten?
Misschien krijgen wij dan wel weer in 2018 Poetin als FIFA voorzitter te zien.

De kwaliteit van de lichting voetballers (kampioen levert voorzitter) zegt niets over de kwaliteit van de bestuurder.
Het probleem is natuurlijk zolang er > 100 landen bestuurders hebben met heel veel eigen belangen er altijd gerommeld zal worden, dus ook met een hele integere voorzitter.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 08:45 uur
O, ik ben het helemaal met je eens hoor, het levert niet automatisch een goede voorzitter op (al mag je toch verwachten dat elk land van enige omvang wel een capabele bestuurder kan leveren). Het echte probleem is dan overigens dat je een wereldkampioen hebt die die titel niet verdient, dit zou dan enkel een afgeleide daarvan zijn 
Maar: het is wel een systematiek waarbij de invloed van marginale voetballanden afneemt, waarbij een voorzitter geen invloed meer hoeft te kopen, en waarbij je onder normale omstandigheden niet al te lang aan een voorzitter vastzit.
Betreffende dat laatste: ongetwijfeld. Maar zonder al te veel invloed is rommelen al een stuk minder lonend.

Maar: het is wel een systematiek waarbij de invloed van marginale voetballanden afneemt, waarbij een voorzitter geen invloed meer hoeft te kopen, en waarbij je onder normale omstandigheden niet al te lang aan een voorzitter vastzit.
Betreffende dat laatste: ongetwijfeld. Maar zonder al te veel invloed is rommelen al een stuk minder lonend.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 08:45 uur
http://images0.tcdn.nl/telesport/voetbal/article24101984.ece/BINARY/q/Robert+Maaskant.JPG
NAC wil Maaskant toch wel echt graag aan boord houden.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 08:48 uur
Brunniepoo schreef:
en waarbij je onder normale omstandigheden niet al te lang aan een voorzitter vastzit.
en waarbij je onder normale omstandigheden niet al te lang aan een voorzitter vastzit.
Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win.
Gary Lineker

0
geplaatst: 3 juni 2015, 10:38 uur
Rudi S schreef:
Onbegrijpelijk, NAC moest 12de worden zo schatte hij in. Nou dat bleek. Een paar weekjes werkte dat macho geschreeuw en daarna was het rap voorbij. Zelfs ruitjes kapot slaan hielp niet. De man die het zou fixen lukte het niet en liep met krokodillentranen over het veld en wist dat zijn missie geflopt was en vertelde iedereen dat hij zijn conclussies trok en ontslag nam.
Waarom zou je hem dan willen laten blijven?
0
geplaatst: 3 juni 2015, 18:03 uur
Djokovic maakt bijna zeker een einde aan de (ongeziene) hegemonie van Nadal op Roland Garros.
Zat er een beetje aan te komen natuurlijk...
Zat er een beetje aan te komen natuurlijk...
0
geplaatst: 4 juni 2015, 11:19 uur
Mochten er nog hier en daar mensen zijn die denken dat FIFA misschien toch betrouwbaar is , het volgende 
België tweede op FIFA-ranglijst|Feed| Telegraaf.nl
Blatter is nu echt per direct onhoudbaar

België tweede op FIFA-ranglijst|Feed| Telegraaf.nl
Blatter is nu echt per direct onhoudbaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.