MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ik heb de wedstrijd vanaf het einde van de tweede set gevolgd. Het was erg spannend, maar het einde was een anti-climax.

Hendrik68 schreef:
Even terugkomend op de evt. transfer van Cillisen. Ik heb begrepen dat Sergio Padt op een lijstje met evt. vervangers staat. Nou mag ik toch hopen dat dat niet gaat gebeuren. Botteghin en De Leeuw willen ook niet bijtekenen en om wat te vangen moeten ze nu of in de winterstop weg. Zou ik niet zo heel erg vinden als ze gewoon nog een jaar blijven en dan maar gratis de deur uit gaan. Hoewel Botteghin een van de betere centrumverdedigers van de Eredivisie is gaat hij nooit meer dan anderhalf miljoen opbrengen en De Leeuw nog veel minder. Maar alles beter dan een vertrek van Padt. Hoewel, zetten we zijn kwaliteiten af tegen die van Cillisen dan kan Groningen in ieder geval meer dan 15 miljoen euro tegemoet zien.

Wat vind je van de aankopen Linssen en Tamata? Ik hoop dat het breedteaankopen zijn en niet dat het basisspelers gaan worden.

Hendrik68
Misschien dat de PSV fans iets meer over Tamata kunnen vertellen. Hij lijkt dan dus tekort voor PSV 1 te komen, maar hoeveel tekort weet ik niet. Geen idee dus of ik met hem blij moet zijn. Ik denk dat Linssen zeer zeker wel voor de basis is gehaald, al is niemand zeker. Ik verwacht hem in de concurrentie met Mahi en dan is Linssen voorlopig wel beter. Linssen kan ook op rechts en heeft daarbij een uitstekende mentaliteit. Bij Heracles vorig jaar 10 goals en 8 assists. Met hem ben ik zeker blij.

Ik ben zoals in mijn post hierboven wel enigszins bezord over evt. andere vertrekkende spelers. Chery vertrekt, maar als Padt, Botteghin en De Leeuw ook vertrekken dan is de hele as weg en dat heeft altijd tijd nodig om dat te herstellen. Nijland is pas op 31 augustus klaar met winkelen, vandaag was hij in Den Haag, er zullen nog vele locaties volgen.

Groningen loot net Twente in de eerste ronde van de beker. Leuk begin.

Dat wordt een makkie, Twente heeft uitverkoop.

Bekend verhaal bij ons Hendrik68. Je draait een leuk seizoen en vervolgens worden je beste spelers weggekocht eenvoudig omdat grotere clubs meer geld hebben.

Erg grappig dat geleuter over de Nederlandse competitie, terwijl er een Copa America en een WK vrouwen aan de gang is. Nog even afgezien van het feit dat er nu andere sporten dan voetbal belangrijker zijn.

Running On Empty schreef:
Bekend verhaal bij ons Hendrik68. Je draait een leuk seizoen en vervolgens worden je beste spelers weggekocht eenvoudig omdat grotere clubs meer geld hebben.

Gaat Ruiter naar Athene?

trebremmit schreef:
(quote)

Gaat Ruiter naar Athene?

Een Grexin?

Tja dat is het gerucht van vandaag.

Morgen weer een andere naam.

Duplan helaas naar ADO, niet te geloven.

Justus18 schreef:
Erg grappig dat geleuter over de Nederlandse competitie, terwijl er een Copa America en een WK vrouwen aan de gang is. Nog even afgezien van het feit dat er nu andere sporten dan voetbal belangrijker zijn.

Tja, ik zou graag de Copa zien, maar de wedstrijden worden nergens uitgezonden.

herman schreef:
Tja, ik zou graag de Copa zien, maar de wedstrijden worden nergens uitgezonden.

Jawel op Sport1 maar alles is midden in de nacht.

Ah, Sport1 dat heb ik dan weer niet.

herman schreef:
Ah, Sport1 dat heb ik dan weer niet.

WK vrouwenvoetbal is wel op Eurosport, maar of je daar vrijwillig naar wil kijken is de vraag - haalt niet eens niveau Kozakken Boys

Mjuman schreef:
(quote)

WK vrouwenvoetbal is wel op Eurosport, maar of je daar vrijwillig naar wil kijken is de vraag - haalt niet eens niveau Kozakken Boys

Ja, dat trekt mij ook niet echt.

Dan kijk ik liever naar het wk beachvolleybal voor vrouwen.

Franck Maudit
Mjuman schreef:
(quote)

Ik sta er nochtans van versteld hoe fraai het spel dat de vrouwen brengen soms is.
De snelheid van uitvoering ligt uiteraard ietsje lager dan bij de mannen maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de fairplay. Blijkt dat de mannen voornamelijk op de grond liggen of tijd rekken.

Schitterende winnende goal door Engeland in blessuretijd wel vannacht! In het verkeerde doel wel, sneu genoeg...

http://giant.gfycat.com/WellmadeBitterDotterel.gif

Het is maar goed dat dit "echte" doelpunt dan nog valt, die twee penalties waren verschrikkelijk. Die van Engeland was een schwalbe van de ergste soort, die van Japan ver buiten het strafschopgebied.

De scheidsrechters kunnen ook nog wel wat leren....

Martial
trebremmit schreef:
Dan kijk ik liever naar het wk beachvolleybal voor vrouwen.

Met een zak paprika chips zeker

En vrouwenvoetbal?
Je moet je wel stierlijk vervelen wil je daar naar kijken, pffffffffffffffffffffffffffff

Franck Maudit
Martial schreef:
(quote)
En vrouwenvoetbal?
Je moet je wel stierlijk vervelen wil je daar naar kijken, pffffffffffffffffffffffffffff

Je hebt gelijk, drogende verf is nog boeiender.

Heerlijke testosteronbom die je bent.

Emotional Japan stun USA in World Cup final - YouTube

Go Ahead opent Europees sei...

Wie gaan er allemaal kijken?
Er komen wel 7000 man naar Emmen, volgens mij hebben ze nog nooit zoveel toeschouwers in Emmen gehad.

Franck Maudit schreef:
(quote)

Ik sta er nochtans van versteld hoe fraai het spel dat de vrouwen brengen soms is.
De snelheid van uitvoering ligt uiteraard ietsje lager dan bij de mannen maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de fairplay. Blijkt dat de mannen voornamelijk op de grond liggen of tijd rekken.

Ik heb meermaals een half uur gekeken oid - meer kon ik niet opbrengen. Afgezien van de fairness en de inzet viel me écht op hoe onzuiver de passes zijn, hoeveel er fout gaan, en hoe snel het spel heen en weer golft, zeg maar het balbezit afwisselt, en dat kan niet puur uit toeval zijn. Op Sporza had de verslaggever het zelfs over "schobbedebonk-voetbal" - en nou hoop ik dat ik 'em juist citeer (al zegt men hier quoot).
Moest ik er een typering op plakken, zou ik zeggen meer inzet dan gogme.

Is dat de Vlaamse variant van hotseknotsebegoniavoetbal?

Hendrik68
trebremmit schreef:

Er komen wel 7000 man naar Emmen, volgens mij hebben ze nog nooit zoveel toeschouwers in Emmen gehad.

Groningen dwong in 2000 promotie af naar de Eredivisie in een vol Emmen stadion. Weet je toch nog wel? Ik moet helaas werken vanavond anders had ik best even kunnen gaan kijken.

Martial schreef:
En vrouwenvoetbal?

Los van het feit dat het spelpeil inderdaad uiterst bedroevend is, verbaas ik mij er ook steeds weer over hoe ongelooflijk slecht die doelvrouwen vaak zijn. Ze kunnen geen bal vastklemmen en duiken naar de grond alsof ze moeten poepen. Echt abominabel.

Robin Haase fungeert zo te zien als kanonnenvlees voor Murray. Waarschijnlijk staat de muziek te hard.

Haase is een slow starter

Wel een opleving in de game waarin hij 4-4 maakt. Wat een service

(quote)
Los van het feit dat het spelpeil inderdaad uiterst bedroevend is, verbaas ik mij er ook steeds weer over hoe ongelooflijk slecht die doelvrouwen vaak zijn. Ze kunnen geen bal vastklemmen en duiken naar de grond alsof ze moeten poepen. Echt abominabel.

Dat vind ik ook nog het grootste verschil tussen beide sporten, terwijl me dat nu net de positie zou lijken waarin het minste verschil moet zijn: lenigheid, sierlijk vallen, minder op kracht en snelheid... maar het lijkt me net altijd of ze zo ongelooflijk veel schrik van de bal hebben dat ze er niet naar durven kijken.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Dat vind ik ook nog het grootste verschil tussen beide sporten, terwijl me dat nu net de positie zou lijken waarin het minste verschil moet zijn: lenigheid, sierlijk vallen, minder op kracht en snelheid... maar het lijkt me net altijd of ze zo ongelooflijk veel schrik van de bal hebben dat ze er niet naar durven kijken.

Die reactie van ROE -
hoe ongelooflijk slecht die doelvrouwen vaak zijn. Ze kunnen geen bal vastklemmen en duiken naar de grond alsof ze moeten poepen
vond ik een uiterst bizarre die mij te denken over de 'poepvaardigheid' van de genoemde user - wie gaat er nou duiken als ie aus der Hosen moet gaan?

Je moet uiteraard jezelf wel afvragen hoeveel decennia vrouwen überhaupt al voetballen? Ook daarin moet je een zekere traditie opbouwen - zo is het voor ons in NL nog steeds wennen dat een Belg überhaupt goed kan schaatsen.

Dat het Belgische vrouwenteam dan The Red Flames wordt genoemd, is ongetwijfeld vast goed bedoeld, maar lijkt wishful thinking; mij doet het iig denken aan het sudderpitje waarop mij oma stoofvlees liet garen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.