Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2015, 21:09 uur
Ach alle aankomsten zijn toch hetzelfde bij een tijdrit...op die van Dumoulin vandaag na dan 
Maar ik mis Mart en Jean toch wel (weer).

Maar ik mis Mart en Jean toch wel (weer).
0
Hendrik68
geplaatst: 5 juli 2015, 19:13 uur
Ja Mollema, Gesink en Kelderman: Laat je het NK schieten voor een optimale voorbereiding op de Tour, verknal je het al in de eerste etappe. Chapeau. Dat is pas geblunder van het allerergste soort Musician. Nibali moest ook afhaken, maar kan, als de Tour mislukt, nog zeggen dat hij kampioen van zijn land is geworden. Alleen Dumoulin heeft nog recht van spreken, die sloeg de wegwedstrijd van het NK ook over, maar is wel scherp. Ik heb zo'n vermoeden dat Dumoulin gewoon top 10 gaat rijden dit jaar. Zijn tijdrit is perfect en als hij de schade weet te beperken in het hooggebergte dan is er veel mogelijk. Hij heeft alvast een marge op een aantal klassementsrenners.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:17 uur
Ja, ik zeg niet dat er op allerlei fronten niet kan worden geblunderd, waarom zouden alleen zij kunnen blunderen? Wat dacht je trouwens van Cavendish?
Ik hoop ook nog maar een beetje op Dumoulin, de overige Nederlanders waren wel erg pover in het toch behoorlijk Nederlandse weer.
Ik hoop ook nog maar een beetje op Dumoulin, de overige Nederlanders waren wel erg pover in het toch behoorlijk Nederlandse weer.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 juli 2015, 19:22 uur
Ik denk dat van de geloste Nederlanders Gesink nog de beste is. Die zat tot dan telkens voorin. Mollema zat al eerder in de verkeerde waaier, daarna dus nog een keer. Ja dat is gewoon niet best. Inderdaad, je laten verrassen in je eigen oer-Hollandse weer, terwijl de geest nog helemaal helder zou moeten zijn.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:56 uur
Hendrik68 schreef:
J Zijn tijdrit is perfect en als hij de schade weet te beperken in het hooggebergte dan is er veel mogelijk. Hij heeft alvast een marge op een aantal klassementsrenners.
J Zijn tijdrit is perfect en als hij de schade weet te beperken in het hooggebergte dan is er veel mogelijk. Hij heeft alvast een marge op een aantal klassementsrenners.
Enkel zit er nauwelijks tijdritten in dit jaar
Hij heeft idd wel marge maar als hij rond de 20ste a 25ste zal eindigen heeft hij het prima gedaan.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 21:22 uur
Morgen geel voor Dumoulin zou mooi zijn. Voor het eindklassement doet hij uiteraard niet mee.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 21:23 uur
Nou, alleen als het heel erg meezit kan hij ergens rond de 30e plek eindigen in het AK. Na de eerste zware bergrit zal zijn achterstand in minuten al niet meer op één hand te tellen zijn en dan heeft het ook geen zin meer om te proberen voor het klassement te gaan. Dumoulin moet lekker mee in de aanval in etappes in het middengebergte.
Voor morgen geef ik hem wel een kleine kans (voor het geel dan, voor de etappewinst zijn er minstens twintig betere kandidaten). Al denk ik dat Cancellara wel aan kan blijven haken op het wiel van Dumoulin.
Voor morgen geef ik hem wel een kleine kans (voor het geel dan, voor de etappewinst zijn er minstens twintig betere kandidaten). Al denk ik dat Cancellara wel aan kan blijven haken op het wiel van Dumoulin.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 21:50 uur
Voor Cancellara is z'n (mogelijk laatste) Tour al geslaagd. Hij heeft het geel weer te pakken. Toen ik de finish frontaal zag, dacht ik toch echt dat Cavendish hem net voor bleef. Niet dus. Wel balen van de rest van de Nederlanders. Dacht dat Mollema na z'n eerste (waaier) fout, wel voorin zou blijven koersen.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:06 uur
Nondeju, dat was een verschrikkelijke valpartij. En exit Dumoulin 

0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:17 uur
De melding van de opgave van Ten Dam zou een fout geweest zijn, wordt nu gezegd.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:39 uur
Ten Dam had zijn schouder uit de kom, en rijdt nu op achterstand, maar hij is er inderdaad nog.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:57 uur
Bedoel je niet Dumoulin met de schouder uit de kom? Dat zeiden ze namelijk bij de uitzending.
0
Mb.
geplaatst: 6 juli 2015, 17:53 uur
Wat een etappe zeg. Je kunt niet zeggen dat er niets gebeurt in de Tour. Ontzettend jammer dat Dumoulin heeft moeten opgeven. Daar gaat Nederlands hoop in bange dagen. Ik zag 'm over zijn buik schuiven. Auw! Dat beeld van Bonnet wiens nek gestabiliseerd moest worden was ook geen fijn gezicht.
Verder een spannend slotstuk met Froome die Contador, Quintana en Nibali toch een tikje geeft. Alleen Rodriguez moeten laten gaan, maar nogwel binnen een seconde, en dus ook een seconde voor die arme Tony Martin. Gelukkig gaf Mollema wel thuis ditmaal. Dat kan niet over Pinot gezegd worden.
Ik weet niet waar Gesink zat, maar hopelijk mag Vanmarcke los morgen. Als hij kan.
Verder een spannend slotstuk met Froome die Contador, Quintana en Nibali toch een tikje geeft. Alleen Rodriguez moeten laten gaan, maar nogwel binnen een seconde, en dus ook een seconde voor die arme Tony Martin. Gelukkig gaf Mollema wel thuis ditmaal. Dat kan niet over Pinot gezegd worden.
Ik weet niet waar Gesink zat, maar hopelijk mag Vanmarcke los morgen. Als hij kan.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 18:44 uur
Mb. schreef:
Gesink is op 22 seconden geeindigd van Rodriguez dus die zat er ook weer goed bij.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 17:43 uur
Knappe actie van die Tony Martin! Verder weer een mooie rit gezien.
0
geplaatst: 8 juli 2015, 17:36 uur
Eigenlijk zou een mens om taalesthetische redenen alleen al muziek onder de tourverslaggeving van de NOS moeten zetten en het geluid van de treurdoos zelve op [mute] om die babbelaritus van twee pratende eekhoorns te mijden; Knabbel: "op deze weg is maar plaats voor 5 treintjes naast elkaar"- Babbel "ja en dan moet je uitkijken om je treintje niet op te roken".
0
geplaatst: 8 juli 2015, 21:14 uur
Mjuman schreef:
Eigenlijk zou een mens om taalesthetische redenen alleen al muziek onder de tourverslaggeving van de NOS moeten zetten en het geluid van de treurdoos zelve op [mute] om die babbelaritus van twee pratende eekhoorns te mijden; Knabbel: "op deze weg is maar plaats voor 5 treintjes naast elkaar"- Babbel "ja en dan moet je uitkijken om je treintje niet op te roken".
Treintje was ongetwijfeld het meest gebruikte woord van de middag.
Als alleen de NS net zo vaak zou vallen als de wielrenners, zou het woord een begrijpelijke betekenis hebben.
De renners gaan echter al plat zonder herfstbladeren, onweder, sneeuw en ijs en uitgezette rails, om niet te zeggen dat ze eigenlijk zonder enige aanleiding massaal tegen het asfalt gaan, dus het woord trein is in deze sowieso niet goed gekozen.
Ergo, Maarten Ducrot (ik mag hem eigenlijk best graag horen) moet maar met een creatievere benaming komen.
0
Franck Maudit
geplaatst: 8 juli 2015, 23:19 uur
musician schreef:
(quote)
Ergo, Maarten Ducrot (ik mag hem eigenlijk best graag horen) moet maar met een creatievere benaming komen. Ik ga voor "fietssliert".
0
geplaatst: 9 juli 2015, 17:55 uur
Van Basten wederom assistent bij Oranje 
Dat wordt de ondergang van Danny Blind.

Dat wordt de ondergang van Danny Blind.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 20:35 uur
GrafGantz schreef:
De lamme helpt de blinde.
De lamme helpt de blinde.
Eerder de kreupele gezien de blessure (enkel) die hem dwong te stoppen met voetbal

Het wachten is overigens op de lieden die Blind gaan aanduiden met "Adriaan" - Marco werd vaak "Bassie" genoemd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.