MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Helaas, ik had het Federer ook wel gegund. Djokovic speelde echter z'n beste wedstrijd van het toernooi en Federer was wel goed maar had niet de supervorm van de halve finale (alhoewel dat waarschijnlijk ook deels door het goede spel van Djokovic kwam).

Hendrik68
Eens een keer wat anders als een sleutelbeenbreuk of doping. Heftig.

Basso lijdt aan teelbalkanker en verlaat Tour de France | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ajax koopt de spits Sanogo van Arsenal, die bijna altijd geblesseerd is, afgelopen halfjaar verhuurd aan Crystal Palace waar hij niet scoorde.
Als dit zo doorgaat wordt PSV fluitend kampioen.

Zo blij met Overmars bij Ajax.

Denk dat hij die 100 miljoen tot de laatste cent verspeeld.

En ook nog een Duitse vleugelaanvaller die twee keer heeft gescoord in de 2de liga in Duitsland en maar veertien keer speelde.
Younes heet ie, hij speelt trouwens wel in Duitsland onder de 21. Dacht trouwens dat ze wel genoeg buitenspelers hadden bij Ajax?

Vreemd dat ze zulke spelers blijkbaar niet rond hebben lopen in de jeugd, of duurt dat nog weer een jaar?

trebremmit schreef:
Ajax koopt de spits Sanogo van Arsenal, die bijna altijd geblesseerd is, afgelopen halfjaar verhuurd aan Crystal Palace waar hij niet scoorde.
Als dit zo doorgaat wordt PSV fluitend kampioen.

So-No-Goal werd hij niet voor niks genoemd. Scoorde op een jeugd WK wel er op los.

trebremmit schreef:
En ook nog een Duitse vleugelaanvaller die twee keer heeft gescoord in de 2de liga in Duitsland en maar veertien keer speelde.
Younes heet ie, hij speelt trouwens wel in Duitsland onder de 21. Dacht trouwens dat ze wel genoeg buitenspelers hadden bij Ajax?

Vreemd dat ze zulke spelers blijkbaar niet rond hebben lopen in de jeugd, of duurt dat nog weer een jaar?

Weer een nieuwe speler uit de jeugdopleiding van Ajax...

Valt me mee dat ze nog geen middenvelder hebben gekocht

Zo zo die Gesink

Mooie prestatie van Gesink.
Wel jammer dat de Tour (behoudens ziekte of valpartijen) al gedaan is voor het geel...

Froom maakt een heel sterke indruk; maar zeg eens eerlijk - vaak genoeg heeft een renner toch wel minstens 1 mindere dag. Bovendien vraag ik me af hoe de sfeer binnen de Sky-ploeg zal zijn als dat inderdaad het geval is en Porte zich wél sterk voelt.

Het is de eerste bergetappe geweest; er volgen er nog 5

Froome is verreweg het best. Lijkt me sterk dat het geel hem nog zal ontgaan. Quintana kan het hem mss nog lastig maken, maar verwacht eerder dat het andersom zal zijn.

Jammer voor de Tour dit, wel respect voor Froome. Doet denken aan Armstrong...

Titmeister schreef:

Die gedachte wilde ik nou net reserveren voor Ivan Basso

Maar wacht nog even een paar bergetappes en wat uit de bekendmaking van zijn (gesnaaide) trainingsschema's gaat komen. Drugspeurders vertonen in Frankrijk wel eens vaker paranoïde gedrag.

De meest opvallende prestatie van de dag vind ik wel die van Geraint Thomas. 5e in het algemeen klassement na een hoop knechtenwerk, en dat voor een klassiek renner.

ah Geraint Thomas dat is toch die pisterenner? oh ja Wiggans was dat ook. Dat zijn gewoon van die renners die veel kunnen als ze in topvorm zijn. en zo onverwacht is dat ook niet, heeft al vaak getoond dat hij ook sterk bergop is.

Chungking schreef:
De meest opvallende prestatie van de dag vind ik wel die van Geraint Thomas. 5e in het algemeen klassement na een hoop knechtenwerk, en dat voor een klassiek renner.
Dit ben ik met je eens. Ik had van Thomas best wat vuurwerk verwacht deze Tour, maar dan uitsluitend in de eerste week.

Tony Gallopin is trouwens ook verrassend goed bezig.

Mjuman schreef:
Froom maakt een heel sterke indruk; maar zeg eens eerlijk - vaak genoeg heeft een renner toch wel minstens 1 mindere dag. Bovendien vraag ik me af hoe de sfeer binnen de Sky-ploeg zal zijn als dat inderdaad het geval is en Porte zich wél sterk voelt.
Porte heeft niks te kiezen. Hij is knecht en cijfert zich weg 'voor de ploeg' (voor Froome dus). Zijn klassement is toch al helemaal naar de knoppen. Dat zullen ook wel teamorders geweest zijn: de eerste week zoveel mogelijk tijd inleveren, zodat de verleiding om voor eigen kansen te rijden meteen weggenomen is. Doodzonde natuurlijk.

Misschien mag Porte wel voor de bolletjestrui gaan. Dat zal zijn enige hoop zijn.

Froome was drie jaar geleden ook nog knecht voor Wiggins, en was toen in de bergen sterker dan Wiggjns zelf, maar moest ook gewoon inhouden. Maar Froome leek mij al en lijkt mij nu al helemaal gewoon de sterkste.

PSV deal met Uruguyaans talent Pereiro opgeschort naar morgen terwijl die vandaag gepresenteerd had moeten worden, wat een soap. Ajax haalt twee onbekende jeugdige spelers op de gok voor in de voorhoede. Ik loop nog niet echt warm voor aankomend seizoen, maar wie weet.

Titmeister schreef:

Aan de andere kant moet je wel zeggen dat er heel wat toppers ver onder hun te verwachten niveau zitten. Dat je Froome niet kan volgen hoeft geen schande te zijn, maar Contador en Nibali mogen in normale doen nooit zoveel tijd verliezen. Voor de Fransen (Pinot, Bardet, Péraud) geldt dat ook.

Subtoppers als een Gallopin, Gesink, Yates,... kenden allemaal een vrij normaal tijdsverlies op Froome, zo buitenaards was zijn prestatie dan toch niet, toch?

Zien wat het vandaag geeft.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Porte heeft niks te kiezen. Hij is knecht en cijfert zich weg 'voor de ploeg' (voor Froome dus). Zijn klassement is toch al helemaal naar de knoppen. Dat zullen ook wel teamorders geweest zijn: de eerste week zoveel mogelijk tijd inleveren, zodat de verleiding om voor eigen kansen te rijden meteen weggenomen is. Doodzonde natuurlijk.

Denk niet dat Porte de eerste week heeft laten lopen om de verleiding voor eigen klassement te gaan weg te nemen. Het heeft er eerder schijn van de Sky de tactiek heeft gespeeld om op het vlakke de kastanjes uit het vuur te laten halen door Stannard, Rowe en Thomas, die daar beter in zijn, en Porte, Konig, Poels en Roche heeft gespaard tot de bergen. Lijkt tot nu toe uitstekend te werken. Overigens vind ik Thomas ook verbazend goed rijden, was bekend dat ie behoorlijk mee kon in de bergen, maar met de top 5 vind ik verrassend. Benieuwd hoe lang hij dat volhoudt.

Chungking schreef:
(quote)

Aan de andere kant moet je wel zeggen dat er heel wat toppers ver onder hun te verwachten niveau zitten. Dat je Froome niet kan volgen hoeft geen schande te zijn, maar Contador en Nibali mogen in normale doen nooit zoveel tijd verliezen. Voor de Fransen (Pinot, Bardet, Péraud) geldt dat ook.

Subtoppers als een Gallopin, Gesink, Yates,... kenden allemaal een vrij normaal tijdsverlies op Froome, zo buitenaards was zijn prestatie dan toch niet, toch?

Zien wat het vandaag geeft.

Heb je gelijk in, Contador (had ik wel verwacht) en Nibali (had ik vooraf niet verwacht, wel na de eerste week) zijn duidelijk niet in beste doen, evenals bv. Rodriguez en Talansky. De Fransen die jij noemt presteren inderdaad matig, moet gezegd worden dat ze vorig jaar toch ook behoorlijk profiteerden van de afwezigheid/het uit vorm zijn van een aantal renners, anders hadden ze nooit zo goed gereden. Zelfs met die wetenschap rijdt Froome gewoon buitenaards goed. Zo hebben we hem sinds 2013 niet meer zien rijden.

Vandaag weer een typische bergetappe voor in de Tour. Snap nooit, waarom ze die extra 40 km na de Tourmalet erbij doen in het parcours. Het is voor iedereen zwaar en de renners die slecht zijn, zakken door het ijs, maar de echte toppers gaan elkaar niet aanvallen in zo'n rit. In een voorgaande Tour heeft zelfs Hushovd nog wel eens een dergelijke etappe gewonnen. Zonde. Zeker omdat ik net vandaag thuis kon werken (en dus de etappe zien)

Zo'n rit als vandaag kan best leuk zijn, maar niet als je de dag erna een werkelijk moordende bergetappe zet. Dan mag het niet verbazen als iedereen zich koest houdt.

Ik denk al jaren dat een meer menselijke tour het spektakel enkel ten goede zou komen (en het is ook in het voordeel van de cleane renners), maar nee, liever zo veel mogelijk loodzware ritten na elkaar. En dan verschieten als er renners naar doping grijpen.

Ach, de renners bepalen al jaren zelf hoe zwaar ze de koers maken en ook een op papier loodzware rit als vandaag valt goed te doen als je een grote groep laat rijden en dan een teamgenoot de laatste beklimming in gestrekt tempo voor je laat rijden.
De Tour was leuk de eerste 10 dagen, maar is nu natuurlijk alweer voorbij.
En dat is ook al heel vaak zo geweest. Armstrong deed het inderdaad ook altijd zo.

Het is wel jammer dat zoveel concurrenten er al uit lagen.
Ik heb het niet zo op met Froome maar hij kan vooral mooi weer spelen door het uitvallen van de andere kanshebbers.

musician schreef:
Het is wel jammer dat zoveel concurrenten er al uit lagen.
Ik heb het niet zo op met Froome maar hij kan vooral mooi weer spelen door het uitvallen van de andere kanshebbers.

Euhhhh...toen ik gister keek deden Contador, Nibali en Quintana gewoon nog mee hoor.

Contador en Nibali zijn gewoon niet op hun best.
En wanneer heeft Quintana Froome er voor het laatst bergop afgereden?
Ik denk dat dit derhalve een vrij logische stand is.
Alleen de strijd op plek 3 zal wellicht nog enige spanning opleveren.

Ajax loot Rapid Wien in de voorronde CL.

Moet te doen zijn denk ik

El Ninjo schreef:
Ajax loot Rapid Wien in de voorronde CL.

Ajax heeft geluk dat Carsten Jancker er niet meer speelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.