MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ono (34) speelt overigens nog steeds maar zo'n periode als in De Kuip heeft hij nooit meer gehad.
Die latere blessures waren natuurlijk verschrikkelijk. Nog steeds is hij blessuregevoelig.

Volgens mij is hij later weer eens in Duitsland gaan voetballen maar is hij geen schim meer van zichzelf.
Feyenoord rond 2000 was een bij elkaar geharkt ongeregeld zooitje, dat later boven zichzelf is uitgegroeid.
Met een passieve coach, was je dat nooit gelukt.

Dat was toch echt de hand van Van Marwijk. Het enige dat je hem nu mogelijk kan verwijten is dat zijn creativiteit enigszins is ingeruild voor een meer conservatievere aanpak.
Je kunt ook zeggen dat hij toen ook moest roeien met de riemen die hij had en dat dat op wonderbaarlijke wijze goed is uitgepakt.

Maar goed, moeten roeien met de riemen die je hebt is aan Feyenoord wel toevertrouwd......

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Jawel, Feyenoord zat toen wel aan de bovenkant van de subtop van Europa.

Cijfers wijzen dat ook uit. Ze stonden toen iets van 17e of 23e op de Europese lijst van clubs.

Volgens mij was Feyenoord in die tijd toch echt gemiddeld 3e van NL , dus onder Ajax en PSV dat kan dan toch nooit de top van de sub-top van Europa zijn.

Stijn_Slayer
Kennelijk zat ik er een beetje naast, maar als ik die namen vervang door twee willekeurige andere Feyenoorders verandert er niet zo heel veel. Met heel veel moeite kom ik aan één topspeler (van Hooijdonk), één topper in wording (van Persie) en dan bungelt Tomasson daar nog ergens onder. Voor Eredivisiebegrippen had je dan nog een paar goede spelers. Er zaten echter ook tamelijk lachwekkende namen tussen, zoals Leonardo II en Gyan.

Dat zegt enerzijds wel wat een knappe prestatie het is, maar tegelijkertijd heeft de tijd ook meteen uitgewezen dat het echt een unicum was en dat de winst niet bepaald te danken was aan het clubbeleid of de kwaliteit van het team.

Die Ono was in de kuip toch ook al behoorlijk wisselvallig toch?

Stijn_Slayer
Ja, maar dat weten ze in de Kuip niet. Dus ssssst.

Volgens mij juist stabiel in de eerste Feyenoord jaren, stond meestal in de basis.
Hij heeft daarna veel last van Interland wedstrijden en blessures gehad.

Rudi S schreef:
(quote)

Volgens mij was Feyenoord in die tijd toch echt gemiddeld 3e van NL , dus onder Ajax en PSV dat kan dan toch nooit de top van de sub-top van Europa zijn.

Als je zo redeneert wellicht. Je zult het haast niet geloven, maar Feyenoord presteerde destijds beter dan die andere 2 clubs...

Weet verder niet hoe je aan "gemiddeld 3e van NL" komt.

Stijn_Slayer schreef:
Kennelijk zat ik er een beetje naast, maar als ik die namen vervang door twee willekeurige andere Feyenoorders verandert er niet zo heel veel. Met heel veel moeite kom ik aan één topspeler (van Hooijdonk), één topper in wording (van Persie) en dan bungelt Tomasson daar nog ergens onder. Voor Eredivisiebegrippen had je dan nog een paar goede spelers. Er zaten echter ook tamelijk lachwekkende namen tussen, zoals Leonardo II en Gyan.

Gyan en Leonardo II waren gelukkig geen basisspelers. Emerton, van Wonderen, Paauwe (toen nog als verdedigende middenvelders was geweldig), Kalou (was top toen), Tomasson, Ono, Bosvelt, Pi-Air waren stuk voor stuk prima spelers. Zeker voor Eredivisiebegrippen - nu.

Dat zegt enerzijds wel wat een knappe prestatie het is, maar tegelijkertijd heeft de tijd ook meteen uitgewezen dat het echt een unicum was en dat de winst niet bepaald te danken was aan het clubbeleid of de kwaliteit van het team.

Haha, wat een conclusie. Een unicum was het, maar zonder goed clubbeleid en kwaliteit was het natuurlijk never nooit gelukt.

Gezien de ranglijst meschien?

iggy schreef:
Gezien de ranglijst meschien?

Ik dacht dat hij bedoelde in die periode van een paar jaar 3e gemiddeld.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Als je zo redeneert wellicht. Je zult het haast niet geloven, maar Feyenoord presteerde destijds beter dan die andere 2 clubs...

Weet verder niet hoe je aan "gemiddeld 3e van NL" komt.

Omdat het over de van Marwijk periode gaat , was die niet 3 keer 3e onder Ajax/PSV?
PSV presteert overigens in deze periode (seizoenshelft) ook beter dan die ander 2

Stijn_Slayer
Waar waren dat clubbeleid en die kwaliteit de jaren daarna dan?

Top in de Eredivisie is geen garantie voor succes in sterkere divisies. Daar kunnen een aantal van die Feyenoorders ook over meepraten. Ik twijfel eigenlijk al of ik van Hooijdonk écht een topspeler vind. Was toch wel een stuk minder dan Kluivert of van Nistelrooij.

Rudi S schreef:
(quote)

Omdat het over de van Marwijk periode gaat , was die niet 3 keer 3e onder Ajax/PSV?
PSV presteert overigens in deze periode (seizoenshelft) ook beter dan die ander 2

Ook een keer 2e.

Stijn_Slayer schreef:
Waar waren dat clubbeleid en die kwaliteit de jaren daarna dan?

Top in de Eredivisie is geen garantie voor succes in sterkere divisies. Daar kunnen een aantal van die Feyenoorders ook over meepraten. Ik twijfel eigenlijk al of ik van Hooijdonk écht een topspeler vind. Was toch wel een stuk minder dan Kluivert of van Nistelrooij.

De jaren erna deden ze ook vrij lang mee voor het kampioenschap. Het ging een aantal jaar pas mis met Wotte/Gullit, waar bakken met geld over de balk werd gesmeten.

Pi-Air was ook geen échte topspeler. We hadden het over de subtop van Europa. Nogmaals: volgens de cijfers/ranglijst hoorde Feyenoord daarbij.

Stijn_Slayer
Meedoen is toch wel een behoorlijk verschil met winnen. Ik bedoel dus dat ik niet de indruk heb dat Feyenoord nou een heel ingenieus plan had om die UEFA Cup te winnen en dat ze heilig overtuigd waren dat het met die selectie zou lukken. Ze zullen zelf ook best geschrokken zijn dat ze steeds dichterbij kwamen. Ik denk bijv. niet dat ze zichzelf evenveel kwaliteit als Inter en Dortmund toedichtten. Bij uitschakeling hadden ze zichzelf niet veel verweten, denk ik.

Toch is het wel jammer dat die Van Hooijdonk nooit in de Europese top of sub top gespeeld heeft. Want eigenlijk heeft hij het bijna altijd wel waargemaakt. En ook juist op de momenten dat het nodig was. Vaak is hij vervelend weggegaan bij zijn clubs. Meschien dat dat er ook mee te maken heeft gehad dat hij nooit in de top gespeeld heeft

Wust haalt overigens ook de tijd van Ter Mors, wel op dit moment 1,2,3

Normaal gesproken blijft het 1-2-3. Enorm knap van Ter Mors.

(afbeelding)

Rudi S schreef:
Wust haalt overigens ook de tijd van Ter Mors, wel op dit moment 1,2,3

1, 2, 3, en 4

1, 2, 3 en 4 en dus medaille 15, 16 en 17

Martial
En Feyenoord laat het voor de zoveelste keer weer is afweten in een uitwedstrijd alhoewel veel beter qua veldspel dan NAC maar toch weer niet verder dan 1-1 is dit weer het welbekende liedje zucht.....

Met de volgende wedstrijden in het verschiet ben ik wel is benieuwd waar Feyenoord staat na de wedstrijd tegen Heerenveen?

Twente (uit)
Ajax (thuis)
Groningen (uit)
Heerenveen (thuis)

Stijn_Slayer schreef:
Meedoen is toch wel een behoorlijk verschil met winnen. Ik bedoel dus dat ik niet de indruk heb dat Feyenoord nou een heel ingenieus plan had om die UEFA Cup te winnen en dat ze heilig overtuigd waren dat het met die selectie zou lukken. Ze zullen zelf ook best geschrokken zijn dat ze steeds dichterbij kwamen. Ik denk bijv. niet dat ze zichzelf evenveel kwaliteit als Inter en Dortmund toedichtten. Bij uitschakeling hadden ze zichzelf niet veel verweten, denk ik.

Om als Nederlandse club een Europese prijs te winnen, moet je boven jezelf uitstijgen - toen al. Zonder Pi-Air was het natuurlijk nooit gelukt. Maar zo heeft iedere UEFA-Cup winnaar wel zo'n speler gehad. Feyenoord groeide in het toernooi. Vooraf hadden ze het nooit voor mogelijk gehouden.

Ze waren 2 x beter dan Inter en beter dan Dortmund in de finale. Dat is wat telt. Dortmund was qua selectie ook niet beter. Inter natuurlijk wel.

Martial schreef:
En Feyenoord laat het voor de zoveelste keer weer is afweten in een uitwedstrijd alhoewel veel beter qua veldspel dan NAC maar toch weer niet verder dan 1-1 is dit weer het welbekende liedje zucht.....

Met de volgende wedstrijden in het verschiet ben ik wel is benieuwd waar Feyenoord staat na de wedstrijd tegen Heereveen?

Twente (uit)
Ajax (thuis)
Groningen (uit)
Heerenveen (thuis)

6 punten (winst op Ajax en Heerenveen, verlies in de uitwedstrijden).

Wat een kansen miste Feyenoord vandaag weer. Ongelooflijk. En helaas geen penal meegekregen bij een handsbal, waar je er wel eentje tegen kreeg.

iggy schreef:
Toch is het wel jammer dat die Van Hooijdonk nooit in de Europese top of sub top gespeeld heeft. Want eigenlijk heeft hij het bijna altijd wel waargemaakt. En ook juist op de momenten dat het nodig was. Vaak is hij vervelend weggegaan bij zijn clubs. Meschien dat dat er ook mee te maken heeft gehad dat hij nooit in de top gespeeld heeft

Heeft-ie wel. Feyenoord, Celtic, Nederlands elftal.

Zelf was hij ook Europese subtop, op zijn top.

Martial
Nicolage Rico schreef:

6 punten (winst op Ajax en Heerenveen, verlies in de uitwedstrijden).

Wat een kansen miste Feyenoord vandaag weer. Ongelooflijk. En helaas geen penal meegekregen bij een handsbal, waar je er wel eentje tegen kreeg.

Waar kan ik tekenen voor een 3-punter tegen Ajax

En ja als je zoveel kansen mist en weer een zucht....... en ja die penalty het is wel Nijhuis hè formally known as a Twente supporter

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Heeft-ie wel. Feyenoord, Celtic, Nederlands elftal.

Zelf was hij ook Europese subtop, op zijn top.

Bij het nederlands elftal speelde hij zelden. En Feyenoord en Celtic waren geen echte Europese subtop. Dat Feyenoord die cup won was min of meer een erg geinig incident.

iggy schreef:
(quote)

Bij het nederlands elftal speelde hij zelden. En Feyenoord en Celtic waren geen echte Europese subtop. Dat Feyenoord die cup won was min of meer een erg geinig incident.

Euh... Feyenoord haalde twee jaar daarvoor nog bijna de 1/8 finale van de CL, bijvoorbeeld. En deed het Europees verder vrij goed. Volgens mij heb je het Feyenoord van nu voor je.

Je kunt zeggen dat Feyenoord geen Europese subtop was, maar de Europese ranglijst (de feiten) vertelden wat anders toen.

Bij Oranje had hij twee Europese toppers voor hem: Kluivert en van Nistelrooij. Wel heeft hij 46 wedstrijden gespeeld voor Oranje (veel invalbeurten) en 14 x gescoord.

Pi-Air was - nogmaals - Europese subtop.

Je hebt gelijk. Net nog even zijn clubs doorgenomen. En met Fenerbahce,Benfica en goed Feyenoord dus zijn dat inderdaad 3 Europese subtoppers. Het valt me net trouwens in dat Mourinho zeer lovend over Pierre was wat betreft zijn professionele instelling.

Van Hooydonck was op het WK 1998 toch ook wel behoorlijk goed. Misschien dan wel geen topper, maar wel een hele fijne speler om erbij te hebben. Een speler die een beetje pech had met zijn contract bij Nottingham Forrest als ik me goed herinner, anders had hij toen wel een goede transfer gemaakt.

Als ik aan van Hooijdonck tijdens het WK 1998 denk, zie ik nog steeds die overtreding op hem in de verlenging tegen Brazilie waar we een penalty hadden moeten krijgen...maar in plaats daarvan gaf die koekebakker uit de Verenigde Arabische Emiraten hem een gele kaart wegens een schwalbe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:40 uur

geplaatst: vandaag om 16:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.