Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 12:43 uur
Mag toch hopen dat Ajax Emanuelson nog een contract aanbiedt. Moet in principe makkelijk meekunnen in de huidige selectie.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 22:25 uur
Wat een blamage.
Slappe zooi bij Ajax, ben ook benieuwd hoe lang De Boer nog mag blijven klooien daar, het wordt alleen maar slechter en slechter. CL voorronde spelen met een 18 en een 19 jarige verdediger is ook geen goed idee. Man man wat was de gemiddelde leeftijd eigenlijk 19 ofzo, dat kan toch niet?
Slappe zooi bij Ajax, ben ook benieuwd hoe lang De Boer nog mag blijven klooien daar, het wordt alleen maar slechter en slechter. CL voorronde spelen met een 18 en een 19 jarige verdediger is ook geen goed idee. Man man wat was de gemiddelde leeftijd eigenlijk 19 ofzo, dat kan toch niet?
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 22:27 uur
Ik heb wel lichtpuntjes gezien in de Arena, onzekere verdediging, slap middenveld en weinig fantasie in de aanval van Ajax.
Ik verwacht weer een mooi seizoen.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 22:29 uur
Ik heb eigenlijk alleen lichtpuntjes gezien toen de schemering inviel en de lampen aangingen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 augustus 2015, 22:36 uur
Rudi S schreef:
Ik heb wel lichtpuntjes gezien in de Arena, onzekere verdediging, slap middenveld en weinig fantasie in de aanval van Ajax.
Ik ook, wat ik tot dusver van Feyenoord en Ajax heb gezien voorspelt weinig goeds voor die clubs.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 22:53 uur
trebremmit schreef:
Wat een blamage.
Wat een blamage.
Snap echt geen bal van het beleid van Ajax. Waarom haal je een ervaren verdediger als je hem niet opstelt? Wat voor visie zit hierachter - kijken hoever we kunnen komen met een team van jonge lichtgewichten. Zo briljant was dat Rapid Wien echt niet. En dan commentaar leveren over kinderlijk eenvoudig verdedigen - wie stelt die spelers dan op? De hopman of jeugdleider of zo?
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 00:16 uur
Rudi S schreef:
Ik ook, Groningen voor het eerst landskampioen.

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 00:23 uur
Mjuman schreef:
Snap echt geen bal van het beleid van Ajax. Waarom haal je een ervaren verdediger als je hem niet opstelt? Wat voor visie zit hierachter - kijken hoever we kunnen komen met een team van jonge lichtgewichten. Zo briljant was dat Rapid Wien echt niet. En dan commentaar leveren over kinderlijk eenvoudig verdedigen - wie stelt die spelers dan op? De hopman of jeugdleider of zo?
(quote)
Inderdaad, beetje gaan klagen dat Riedewald verkeerd dekt. Die jongen is nota bene 18 ofzo.
Heitinga moet wel heel beroerd zijn dat De Boer hem niet eens een kans geeft, al heeft Veltman in opbouwend opzicht wel zijn waarde met al die crosspasses.
Er moet toch wel een behoorlijke ervaren verdediger te vinden zijn die je naast Veltman kunt zetten.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 06:40 uur
Niks van de wedstrijd gezien. Maar de uitslag spreekt weer boekdelen. Nog niet eens kunnen winnen van de Oostenrijkse nr 2 is wel erg armieterig zeg. Niet dat het heel veel uitmaakt. Want Ajax was waarschijnlijk de volgende ronde toch wel gesneuveld vrees ik.
Wat Sjonny Heitinga aangaat, die moet heel erg belangrijk zijn in de kleedkamer. Volgens mijn bronnen maakt hij de jongens hun bipsjes weer schoon nadat ze hun grote behoefte gedaan hebben. En trekt eventueel het toilet weer door. Een niet te onderschatten stille kracht dus.
De lampen fans en vooral de leiding zullen zeer tevreden zijn met deze uitschakeling. Aangezien er bijna 4 miljoen pop extra op de bank rek bijgeschreven kan worden.
Wat Sjonny Heitinga aangaat, die moet heel erg belangrijk zijn in de kleedkamer. Volgens mijn bronnen maakt hij de jongens hun bipsjes weer schoon nadat ze hun grote behoefte gedaan hebben. En trekt eventueel het toilet weer door. Een niet te onderschatten stille kracht dus.

De lampen fans en vooral de leiding zullen zeer tevreden zijn met deze uitschakeling. Aangezien er bijna 4 miljoen pop extra op de bank rek bijgeschreven kan worden.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 07:34 uur
Waar zijn de Bosmannen, Kieften en Van Bastens gebleven? Of eigenlijk de ontdekking van dit soort uitgestorven spitsen?
Over andere posities op het veld nog even gezwegen.
Ze leken bij Ajax daar ooit een patent op te hebben: het vinden van de ene veel scorende spits na de andere. Ze werden opgesteld en, helaas, er werd winnend van het veld gestapt.
Dat tegenwoordig spelers jong worden weggehaald is waar. Maar niet zo jong of ze moeten ooit ergens worden ontdekt en in een positie komen dat ze spits met een behoorlijke productie kunnen worden.
Ajax vindt domweg die spelers niet meer. En bestaande spitsen van Ajax gaan al helemaal niet meer voor miljoenen naar het buitenland.
Maar waar zijn die jonge Nederlandse getalenteerde voorwaartsen dan gebleven? De spelers die ooit Robben en Van Persie (beiden niet eens ex Ajax) moeten vervangen in het Nederlands elftal. Is de stroom opgedroogd?
De onkunde bij scouting, opleiding maar ook de uitermate slappe training (De Boer is volledig over de datum en al vanaf zijn aantreden bij Ajax volstrekt inspiratieloos) en instelling van de spelers (eerst geld daarna kijken we wel wat er op het voetbalveld gebeurd) maken de cirkel rond.
Er is steeds minder aanleiding om er eens voor te gaan zitten om een wedstrijd te bekijken.
Over andere posities op het veld nog even gezwegen.
Ze leken bij Ajax daar ooit een patent op te hebben: het vinden van de ene veel scorende spits na de andere. Ze werden opgesteld en, helaas, er werd winnend van het veld gestapt.
Dat tegenwoordig spelers jong worden weggehaald is waar. Maar niet zo jong of ze moeten ooit ergens worden ontdekt en in een positie komen dat ze spits met een behoorlijke productie kunnen worden.
Ajax vindt domweg die spelers niet meer. En bestaande spitsen van Ajax gaan al helemaal niet meer voor miljoenen naar het buitenland.
Maar waar zijn die jonge Nederlandse getalenteerde voorwaartsen dan gebleven? De spelers die ooit Robben en Van Persie (beiden niet eens ex Ajax) moeten vervangen in het Nederlands elftal. Is de stroom opgedroogd?
De onkunde bij scouting, opleiding maar ook de uitermate slappe training (De Boer is volledig over de datum en al vanaf zijn aantreden bij Ajax volstrekt inspiratieloos) en instelling van de spelers (eerst geld daarna kijken we wel wat er op het voetbalveld gebeurd) maken de cirkel rond.
Er is steeds minder aanleiding om er eens voor te gaan zitten om een wedstrijd te bekijken.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 08:31 uur
iggy schreef:
Klopt, echter door die slechte prestaties van NL clubs wordt plaatsing de komende jaren alleen maar moeilijker, dus op de lange termijn heb je er uiteindelijk toch nadeel van.
Overigens bij winst had Ajax ook nog een play off ronde moeten spelen.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 08:39 uur
Datzelfde wist Sjef ook te melden en dit maakte het kijken gisteravond wat ambivalent: aan de ene kant wil je dat Ajax wint - juist daarom - aan de andere kant met die stemmingmakerij , "de wedstrijd van het jaar", en die naïeve aanpak vind je dat Ajax zelf haast om een slecht resultaat vraagt.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 09:45 uur
Rudi S schreef:
Klopt, echter door die slechte prestaties van NL clubs wordt plaatsing de komende jaren alleen maar moeilijker, dus op de lange termijn heb je er uiteindelijk toch nadeel van.
(quote)
Er is uiteraard gewoon niets aan de hand als jouw favoriete club uit Eindhoven dit jaar de halve finale gaat halen

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 09:48 uur
KNVB beker telt niet mee en dat is meestal toch een brug te ver.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 09:54 uur
trebremmit schreef:
Wat een blamage.
Wat een blamage.
Helemaal mee eens. Frank valt, wat mij betreft, langzaamaan van zijn voetstuk. Had voor een andere club moeten kiezen toen ze nog voor hem in de rij stonden.
Wat een naïviteit om met zo'n jong elftal 'even' de Champions League veilig te stellen. Dat kon vroeger, toen er nog echte talenten op het veld stonden (Kluivert, Davids, Seedorf, etc.) maar toch niet met spelertjes die nu niet eens in de Eredivisie hun hoofd boven water kunnen houden?? Waarom speelt Schöne niet? Is de beste speler die ze hebben! Wat is er aan de hand met Heitinga? Hebben ze die gewoon uit sentiment gekocht of hebben ze daadwerkelijk gekeken wat hij nog kan?
Waarom moest Gudelj komen? Voor in de breedte? Is die überhaupt gescout of hebben ze die gewoon aan de hand van de samenvattingen van Studio Sport gekocht?
Dit soort wanprestaties zijn funest voor Ajax, maar ook voor het Nederlandse voetbal. Straks speelt onze kampioen gewoon voorronde CL, mag de nummer 2 en bekerwinnaar voorronde UEFA league gaan spelen en ieder jaar hopen op een plaatsje via de Fairplay Cup. Triest vooruitzicht....
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 10:08 uur
Vandaag medische keuring voor Elia in Rotterdam, dat gaat vast goed komen en zal hij dus Feyenoorder zijn. Zou hij het nog kunnen?
Hij schijnt gratis over te komen van Werder (dat met behoorlijk finianciele problemen kampt en daardoor spelers met een flink salaris wilt slijten), dus in dan op zicht.
Hij schijnt gratis over te komen van Werder (dat met behoorlijk finianciele problemen kampt en daardoor spelers met een flink salaris wilt slijten), dus in dan op zicht.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 10:17 uur
vigil schreef:
(dat met behoorlijk finianciele problemen kampt en daardoor spelers met een flink salaris wilt slijten), .
(dat met behoorlijk finianciele problemen kampt en daardoor spelers met een flink salaris wilt slijten), .
Hebben die niet net voor 5 miljoen Aron Johannsson van AZ gekocht

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 10:32 uur
Zo. Elia, Botteghin en Kramer zo goed als binnen. Er zijn weleens dagen geweest dat er minder Feyenoordnieuws was.
Hopen dat Elia z'n oude niveau haalt. Dan is hij in staat om het iedere verdediger tureluurs te spelen. Aan Kuijt en Gio de taak om hem in 't gareel te houden.
Hopen dat Kramer geen Te Vrede 2.0 wordt. Ik zet er mijn vraagtekens bij. Kopsterk, echt een neus voor de goal, goede mentaliteit, maar verder...
Hopen dat Botteghin niet de ontwikkeling van Kongolo of van Beek in de weg gaat staan. Wel noodzakelijk voor de breedte. En ook iemand die met zijn inzet een nieuwe cultheld in de Kuip kan worden.
Nu nog wat spelers wegdoen. Het liefst beginnen met Lexit (maar die zal wel blijven). Kazim, Nelom, Te Vrede, Vilhena en Manu staan ook op de kaart.
Hopen dat Elia z'n oude niveau haalt. Dan is hij in staat om het iedere verdediger tureluurs te spelen. Aan Kuijt en Gio de taak om hem in 't gareel te houden.
Hopen dat Kramer geen Te Vrede 2.0 wordt. Ik zet er mijn vraagtekens bij. Kopsterk, echt een neus voor de goal, goede mentaliteit, maar verder...
Hopen dat Botteghin niet de ontwikkeling van Kongolo of van Beek in de weg gaat staan. Wel noodzakelijk voor de breedte. En ook iemand die met zijn inzet een nieuwe cultheld in de Kuip kan worden.
Nu nog wat spelers wegdoen. Het liefst beginnen met Lexit (maar die zal wel blijven). Kazim, Nelom, Te Vrede, Vilhena en Manu staan ook op de kaart.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:18 uur
Botteghin is nog niet zeker volgens mij, Nijland wil hem niet laten gaan. Twee miljoen is ook te weinig natuurlijk. 

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:22 uur
Tja zo rot is de voetbalwereld... Ik kan me Twente vorig jaar nog herinneren met Zijech (schrijf ik niet goed volgens mij).
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:26 uur
trebremmit schreef:
Botteghin is nog niet zeker volgens mij, Nijland wil hem niet laten gaan. Twee miljoen is ook te weinig natuurlijk.
Nog niks is zeker. Maar ik verwacht wel dat het rond komt met het trio.
2 miljoen zou wel teveel zijn voor Botteghin, inderdaad.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:27 uur
vigil schreef:
Tja zo rot is de voetbalwereld... Ik kan me Twente vorig jaar nog herinneren met Zijech (schrijf ik niet goed volgens mij).
(quote)
Nieuwe spelling: met een y. Ziyech.
Die had ik pas graag bij Feyenoord gezien. Nooit meer Immers. Zucht. Een natte droom.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:33 uur
Rare constructie die Feyenoord wil toepassen: Elia binnenhalen met als extra vergoeding voor Elia een deel van de transfersom die ze voor hem vangen als ie hogerop zou worden getransfereerd. In goed Nederlands noemen ze dat "een wissel trekken op de toekomst".
Waar werd FC Twente ook al weer voor bestraft? Financieel mismanagement - hoezo? Nou die gebruikten toekomstige inkomsten als basis voor een lening. Wat doet Feyenoord nu - nou een speler geld beloven op basis van te verwachten inkomsten. Lekker slim - het ene jaar stijf de klauw op de knip, het volgende jaar wordt er flink ingekocht, mede met rare afspraken.
Waar werd FC Twente ook al weer voor bestraft? Financieel mismanagement - hoezo? Nou die gebruikten toekomstige inkomsten als basis voor een lening. Wat doet Feyenoord nu - nou een speler geld beloven op basis van te verwachten inkomsten. Lekker slim - het ene jaar stijf de klauw op de knip, het volgende jaar wordt er flink ingekocht, mede met rare afspraken.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:41 uur
Je moet toch iets bedenken om een (ex?) top voetballer binnen te hengelen.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:42 uur
Hij heeft een contract voor 2 jaar, dient hij dat uit en gaat hij (dus voor niks) weg kost het verder ook niks. Tja...
Twente ligt wel anders natuurlijk
Twente ligt wel anders natuurlijk
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:42 uur
Feyenoord kan het risico wel nemen, aangezien Elia gratis aan komt waaien. Zo'n groot risico is het niet voor Feyenoord; mocht Elia verkocht worden (naam 1 seizoen), dan steekt de club ook een deel in eigen zak.
Wel moet Feyenoord uitkijken door veel spelers aan te trekken waar met potlood "middelmaat" staat opgeschreven. En de selectie is ondertussen zo groot dat er 2 spelersbussen nodig zijn bij een uitwedstrijd.
Wel moet Feyenoord uitkijken door veel spelers aan te trekken waar met potlood "middelmaat" staat opgeschreven. En de selectie is ondertussen zo groot dat er 2 spelersbussen nodig zijn bij een uitwedstrijd.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:50 uur
"Gratis aanwaaien" grapjurk - mooie term om te gebruiken als je de zak hebt gekregen bij een baas - hij heeft nog net geen oprotpremie meegekregen. Het gaat om het principe, vrind, en ik vind dat de KNVB een waakzaam oog moet houden op soort 'dubbel-constructies' - voor welke club dan ook. Op deze manier worden spelers ahw ontmenselijkt en omgezet in beleggings-assets waarmee naar hartelust geschoven kan worden.
Ik wil je van harte "De strijd om de skyboxen" aanraden en met name de laatste 4 hoofdstukken - voetbal lijkt bijzaak te worden.
Lijkt me een leuke wedstrijd, op Europees niveau - voetbal zuiveren van alle verderfelijke invloeden, inmenging van geldschieters, inbreng eigen spelersopkrikken - en dan met Platini aan het roer; waarom niet meteen Schettino (kapitein van de Costa Concordia)?
Ik wil je van harte "De strijd om de skyboxen" aanraden en met name de laatste 4 hoofdstukken - voetbal lijkt bijzaak te worden.
Lijkt me een leuke wedstrijd, op Europees niveau - voetbal zuiveren van alle verderfelijke invloeden, inmenging van geldschieters, inbreng eigen spelersopkrikken - en dan met Platini aan het roer; waarom niet meteen Schettino (kapitein van de Costa Concordia)?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.