Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:51 uur
Mjuman schreef:
Op deze manier worden spelers ahw ontmenselijkt en omgezet in beleggings-assets waarmee naar hartelust geschoven kan worden.
Op deze manier worden spelers ahw ontmenselijkt en omgezet in beleggings-assets waarmee naar hartelust geschoven kan worden.
Elia en zijn zaakwaarnemer gaan er zelf mee akkoord.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:54 uur
Hier hebben ze het op nu.nl over 1kk salaris (inc. bonussen) voor Ellia, was zoiets niet het probleem bij de FC Twente 
1.000.000 salaris

1.000.000 salaris
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 11:59 uur
Opportunistisch, kortetermijndenken enfin vul het zelf maar in - ethiek ooit van gehoord? Je maakt je als management erg kwetsbaar als je dit soort rare manoeuvres gaat uithalen. Wat doe je een volgende keer als een spits als voorwaarde stelt: elke week gratis 2 snollen. Hoe voer je dat soort onkomsten op? Mentaal welzijn van een speler?
Wordt nog een aardige uitdaging: voetbal gezond krijgen op Europees niveau: gezonde financiële basis, eigen jeugd eerst, geen inmenging van rare geldschieters - en dat alles met Platini aan het roer; kunnen ze net zo goed meteen Schettino (van de Costa Concordia) nemen

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 12:05 uur
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 12:06 uur
De Kuip is geen knollenveld - met de gebouwen eromheen was dat het enige nog waar je een beetje esthetisch plezier aan kon beleven.
Snap het niet - die ommekeer bij de directie.
Snap het niet - die ommekeer bij de directie.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 12:09 uur
Nee dank u, daar hebben we geen interesse in.
Maar serieus: die heeft meer verstand van stacaravans.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 12:11 uur
Een beetje routine op zijn tijd kan geen kwaad, dat was gisteren in die Amsterdamse kuip waarschijnlijk goud waard geweest.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 12:57 uur
Heitinga was nog helemaal hersteld van de hele middag dansen afgelopen zaterdag in de volle zon bij de Gaypride
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 13:03 uur
Oude tijden herleven. Een miljoen salaris betalen aan iemand die al jaren niks meer presteert, alleen in het voetbal gebeuren zulke dingen.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 13:09 uur
trebremmit schreef:
Oude tijden herleven. Een miljoen salaris betalen aan iemand die al jaren niks meer presteert, alleen in het voetbal gebeuren zulke dingen.
(quote)
Makelaars en over het paard getilde spelers lijken de toon te zetten. Heb me ook verbaasd over de 'freestyle rap' van Promes - die reactie van (dacht ik) een Volendamspeler was wel ok. Toen Schöne gisteravond inviel met zo'n hipsterknotje, viel ik van m'n stoel - Lasse, Joe Ordinary himself, bleek aangetast door het MMV (Mokumse Moderniteitsvirus). Toen wist ik al: dit komt niet meer goed

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 13:19 uur
trebremmit schreef:
(quote)
Hoho. Een miljoen als Elia wél iets presteert in de Kiuip. Dat salaris is inclusief prestatiebonussen.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 13:22 uur
Rare constructie, het is toch logisch dat je presteert voor een club, werken voor je salaris zeg maar. En wanneer worden die bonussen uitbetaalt, bij het behalen van de beker of bij een kampioenschap? Geldt dit trouwens ook voor de andere spelers?
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 13:31 uur
Zal wel iets te maken hebben met het aantal gespeelde wedstrijden, bijvoorbeeld.
Maar z'n salarisvoorwaarden zijn voorlopig slechts gebaseerd op geruchten.
Maar z'n salarisvoorwaarden zijn voorlopig slechts gebaseerd op geruchten.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 18:36 uur
trebremmit schreef:
Rare constructie, het is toch logisch dat je presteert voor een club, werken voor je salaris zeg maar. En wanneer worden die bonussen uitbetaalt, bij het behalen van de beker of bij een kampioenschap? Geldt dit trouwens ook voor de andere spelers?
Een prestatiebonus is net zo normaal als voor een directeur in het zakelijke leven. Rare constructie, het is toch logisch dat je presteert voor een club, werken voor je salaris zeg maar. En wanneer worden die bonussen uitbetaalt, bij het behalen van de beker of bij een kampioenschap? Geldt dit trouwens ook voor de andere spelers?
De kampioensbonus bij Ajax is/was niet misselijk!
Update: Alderweireld en Eriksen deden afstand van kampioensbonus - voetbalzone.nl
Eriksen/Alderweireld kwamen slechts vier wedstrijden in actie voor Ajax, maar dat had ze bij het kampioenschap van 2013/2014 nog beiden 48.000 euro opgeleverd. Voor iemand die het hele seizoen meedoet, gaat het om een paar ton.
Op dit moment zijn slechts twee spelers verzekerd van de volledige kampioensbonus, die afgelopen seizoen nog drie ton bedroeg. Daar komen alleen voetballers voor in aanmerking die 25 competitiewedstrijden of meer van minimaal 45 minuten achter hun naam hebben staan.
Kortom, €12.000 per wedstrijd > 45 minuten, tot een maximum van 3 ton.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 21:19 uur
Nou zo normaal wordt dat niet meer gevonden hoor in het bedrijfsleven. 
Ik weet ook wel dat het bestaat, maar toch vind ik het een raar fenomeen.

0
geplaatst: 5 augustus 2015, 21:35 uur
Zulke deals worden tegenwoordig ook heel vaak gesloten met clubs. Prestatiedeals. Zit ook inbegrepen bij de transfer van Clasie, bijv.
Feyenoord krijgt 3 miljoen uitgekeerd als Clasie voor de winterstop 2 centimeter is gegroeid.
Feyenoord krijgt 3 miljoen uitgekeerd als Clasie voor de winterstop 2 centimeter is gegroeid.
0
geplaatst: 5 augustus 2015, 22:38 uur
trebremmit schreef:

Vrij normaal hoor; als ik mijn targets haal, krijg ik aan het eind van het jaar ook een bonus van 10% van mijn jaarsalaris.
On-topic: ik volg de juichstemming om de nieuwe aankopen (ervan uitgaande dat Botteghin en Kramer komen) niet zo. Elia heeft al jaren niks gepresteerd, dus we moeten nog maar afwachten of hij zijn oude niveau haalt. Botteghin vind ik een goede verdediger, maar ik had liever een linksback zien komen en Kongolo centraal gehouden. Kramer vind ik een matige speler. Bovendien vraag ik me bij de laatste 2 af, waarom ze niet al een maand eerder gehaald hadden kunnen worden? Nu moet je weer in gaan passen, terwijl de competitie al is begonnen...
Verder vraag ik me af wat de scouting van Feyenoord doet. Deze spelers had iedereen die af en toe een voetbalwedstrijd kijkt kunnen verzinnen... Lijkt me toch stug dat er niet ergens in het buitenland een haalbare linksback en/of spits rondloopt, die wel daadwerkelijk een versterking is...
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 09:23 uur
Titmeister schreef:
Kramer vind ik een matige speler. Bovendien vraag ik me bij de laatste 2 af, waarom ze niet al een maand eerder gehaald hadden kunnen worden? Nu moet je weer in gaan passen, terwijl de competitie al is begonnen...
Verder vraag ik me af wat de scouting van Feyenoord doet. Lijkt me toch stug dat er niet ergens in het buitenland een haalbare linksback en/of spits rondloopt, die wel daadwerkelijk een versterking is...
Kramer vind ik een matige speler. Bovendien vraag ik me bij de laatste 2 af, waarom ze niet al een maand eerder gehaald hadden kunnen worden? Nu moet je weer in gaan passen, terwijl de competitie al is begonnen...
Verder vraag ik me af wat de scouting van Feyenoord doet. Lijkt me toch stug dat er niet ergens in het buitenland een haalbare linksback en/of spits rondloopt, die wel daadwerkelijk een versterking is...
Ik snap ook niet goed wat je met Kramer moet als je Kuyt hebt.
In mijn ogen is Kuyt, als voorhoedespeler, alleen nog maar geschikt voor de spitspositie. Ik geloof echt nog wel in zijn scorend vermogen. Echter als rechtsbuiten is hij nu ongeschikt. Hij was al nooit de snelste, laat staan nu op zijn 35e.
Tsja...Kramer kun je nemen als stand-in maar daar ga je toch geen miljoenen voor betalen?? Houdt dan lekker Kazim als stormram/breekijzer en versterk je op posities waar dat echt nodig is.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 09:34 uur
Jullie verwachten wel een hoop van Kuyt. Ook als spits is het toch niet veel meer.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 10:02 uur
We weten niet hoe Kramer zich gaat ontwikkelen/ aanpast bij Feyenoord.
Kuyt zal niet gehaald zijn voor een rechtsbuiten positie, dat zou echt van de gekke zijn.
Ik zie Kramer voorlopig meer in een reserve rol achter Kuyt.
Bij ADO heeft hij wel laten zien dat hij slimmigheidjes bezit die een spits op een hoger nivo nodig heeft.
Ik schrijf 'm niet bij voorbaat af in ieder geval.
Kuyt zal niet gehaald zijn voor een rechtsbuiten positie, dat zou echt van de gekke zijn.
Ik zie Kramer voorlopig meer in een reserve rol achter Kuyt.
Bij ADO heeft hij wel laten zien dat hij slimmigheidjes bezit die een spits op een hoger nivo nodig heeft.
Ik schrijf 'm niet bij voorbaat af in ieder geval.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 10:20 uur
herman schreef:
Jullie verwachten wel een hoop van Kuyt. Ook als spits is het toch niet veel meer.
Speelde vorig jaar nog een sterk seizoen in Turkije op rechts. Dan zou het hier ook nog moeten lukken. Daarnaast is Dominee Dirk de aangewezen persoon om die jonkies/moeilijke gassies onder de duim te houden.
Neemt niet weg dat ik schrok van zijn niveau tegen Southampton. Al kwamen we toen niet aan de bak voorin.
Er moet nog wel een spits bij. Hopelijk vertrekken Te Vrede en Kazim snel. Links: Elia/Manu/Sleegers/Achahbar, spits: Kuijt/Achahbar/nieuwe spits (zal wel Kramer worden), rechts: Bilal/Kuijt.
Mocht Kuijt de vaste centrumspits worden, dan schiet hij er wel rond de 20.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 10:26 uur
In ja.
Moreno op weg naar PSV.
Ik ben benieuwd wie er 2e gaat worden...
Moreno op weg naar PSV.
Ik ben benieuwd wie er 2e gaat worden...
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 10:54 uur
Titmeister schreef:
On-topic: ik volg de juichstemming om de nieuwe aankopen (ervan uitgaande dat Botteghin en Kramer komen) niet zo. Elia heeft al jaren niks gepresteerd, dus we moeten nog maar afwachten of hij zijn oude niveau haalt.
On-topic: ik volg de juichstemming om de nieuwe aankopen (ervan uitgaande dat Botteghin en Kramer komen) niet zo. Elia heeft al jaren niks gepresteerd, dus we moeten nog maar afwachten of hij zijn oude niveau haalt.
Is ook wel wat lastiger in de Duitse en Engelse competitie dan in de MML. Gelukkig heeft hij - in tegenstelling tot Bakal 2 seizoenen geleden - wél 1 tot 2 x per dag getraind met een personal trainer. Overigens deed hij het vorig jaar niet slecht bij Southampton. Was soms een plaag voor zijn tegenstander.
Botteghin vind ik een goede verdediger, maar ik had liever een linksback zien komen en Kongolo centraal gehouden. Kramer vind ik een matige speler.
Ben ik het wel mee eens. Maar de CV posities moeten ook dubbel bezet zijn. Mathijsen en Boulahrouz (gelukkig) zijn vetrokken. Hopelijk komt er nog een linksback zijn.
Kramer heb ik ook m'n twijfels bij. Hoewel hij met zijn mentaliteit en neus voor de goal best een echte Feyenoordspeler zou kunnen worden. Voorzetjes van Elia vanaf links en pats z'n kop er tegenaan.
Bovendien vraag ik me bij de laatste 2 af, waarom ze niet al een maand eerder gehaald hadden kunnen worden? Nu moet je weer in gaan passen, terwijl de competitie al is begonnen...
Allereerst moest Clasie verkocht worden. Er was ook geen ruimte meer in het salarisbudget. Maar dan nog had Feyenoord wel wat eerder mogen reageren. Kramer wilden ze in eerste instantie niet - twijfelden ze teveel over. Over het algemeen bij twijfel: niet doen...
Verder vraag ik me af wat de scouting van Feyenoord doet. Deze spelers had iedereen die af en toe een voetbalwedstrijd kijkt kunnen verzinnen... Lijkt me toch stug dat er niet ergens in het buitenland een haalbare linksback en/of spits rondloopt, die wel daadwerkelijk een versterking is...
Ik snap het ook niet. Hoewel Gustafson nu wel is aangekocht. Maar die gaat dit seizoen weinig spelen, vrees ik.
Ik mis de tijd dat we weleens een Onootje of een Cruzje kochten. Of zo'n tropische verrassing, dat inderdaad een verrassing bleek te zijn, maar dan in negatieve zin. Culthelden. Obiku's, tovenaartjes uit Hongarije, of mannen met ellenlange achternamen - die we nooit op het veld te zien kregen. Mooie tijden toch.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 10:59 uur
Mocht Kuijt de vaste centrumspits worden, dan schiet hij er wel rond de 20.
Niet meer dan 10-15 denk ik. Als hij basisspeler blijft.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 11:08 uur
20 stuks komt in de buurt van wat Pelle in zijn laatste seizoen bij Feyenoord deed, mocht Dirk dat halen dan wacht hem nog een mooie transfer naar de PL. 

0
geplaatst: 6 augustus 2015, 11:11 uur
Ik zet in op 15-20. 
Maarrrr dan moet hij wel de vaste centrumspits worden.
Pellè schoot er 23 in - in slechts 28 wedstrijden.

Maarrrr dan moet hij wel de vaste centrumspits worden.
Pellè schoot er 23 in - in slechts 28 wedstrijden.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 11:12 uur
Dat zou wel uniek zijn, ken niet veel spitsen van 35 die er nog twintig in schieten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.