Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:04 uur
Kuijt gaat die 15-20 goals met gemak maken op deze manier.
En niet eens als centrumspits.

0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Gelukkig mag Achahbar blijven. Ik zou hem zo graag op 10 willen zien spelen. Echte de ideale schaduwspits, met creativiteit en scorend vermogen.
Gelukkig mag Achahbar blijven. Ik zou hem zo graag op 10 willen zien spelen. Echte de ideale schaduwspits, met creativiteit en scorend vermogen.
Ik denk dat een beperkte spits die er toch elke wedstrijd één of zelfs twee in schiet valt te verkiezen. Misschien is Kramer inderdaad een mooi schoolvoorbeeld van Geen Woorden Maar Daden. En hij is per slot van rekening zelf supporter.
Dat hij wellicht aan van alles en nog wat niet voldoet, op welk vlak dan ook, prima. Maar zolang hij per wedstrijd scoort kan ik veel van hem hebben.
Zo mag hij van mij ook gewoon in de basis beginnen, met ingang van de volgende wedstrijd. Misschien dat Feyenoord dan ook gelijk eerder in de wedstrijd op voorsprong staat, dan hoeven we niet zo lang meer te wachten.
Vandaag weer een mooi staaltje compensatiegedrag van scheidsrechter Van Boekel: "oei, heb ik daar een zuivere handsbal in het strafschopgebied gemist? Bij de eerst volgende keer dat het zelfs slechts in de buurt komt van hands, geef ik alsnog een pingel". En jawel.
Feyenoord had door het niet geven van die eerste penalty allang op 0 - 2 moeten staan, dan had ook het doelpunt (foutje Vermeer) gewoon kunnen worden geteld. Nu moest de scheids met het zweet op zijn voorhoofd het doelpunt afkeuren.
Maar ja, de scheidsrechters' wegen zijn ondoorgrondelijk. Wel zijn de gevolgen nog altijd voorspelbaar.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:08 uur
Als Achahbar op 10 speelt, mag Kramer gerust op 9 spelen, inderdaad. Vanaf de basis. Elia op links, dan zijn we van Clown Kaziempie af. Viel me nochtans mee dat hij die bidonkist wel wist te raken.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:08 uur
Nicolage Rico schreef:
Ja ik dacht een dag of 10 geleden nog, misschien moet ik zeggen dat penalty's niet meetellen.
Maar ach, we zijn net begonnen. Op deze manier wordt El Ghazi topscorer met 68 goals.

Wel een lekkere goal van Kramer trouwens. En een aparte wedstrijd met een onterechte penalty en een penalty die niet gegeven werd.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:11 uur
Maar de deal gaat helaas niet door, aangezien Kuijt niet op 9 speelt.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:16 uur
En maar goed ook, met Kramer hebben jullie wel een goede spits binnen gehaald denk ik. Kan Kazim lekker banken.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:38 uur
Inderdaad. Elia en Vejinovic mogen 'm vaak op het hoofd van Kramer parkeren.
Kazim mag een plekkie in de zon zoeken. Of in de Kuip of in een warm land.
Kazim mag een plekkie in de zon zoeken. Of in de Kuip of in een warm land.
0
Martial
geplaatst: 17 augustus 2015, 15:34 uur
Feyenoord moet die Kazim lekker lozen, wat een verschrikking die vent erger me dood aan dat aanstellerige gedrag van hem in en buiten het veld, als die nou aan de lopende band scoort, maar zelfs de makkelijkste kansen krijgt die er niet in

En wat Feyenoord betreft, voetballend is het nog steeds erg mager en Vrouwe Fortuna is behoorlijk op de hand van ons aller Feyenoord, ik wil ze de komende 2 wedstrijden wel eens zien tegen Vitesse en PSV en dat achterlijke gelul over de Coolsingel slaat ook nergens op na 2 wedstrijden, Bilal kan er geen tering van en Toornstra komt handelingssnelheid te kort voor de nummer 10 positie en blijft maar tegenvallen.
0
Martial
geplaatst: 17 augustus 2015, 15:55 uur
Wel genoten van mijn favoriete club uit Duitsland Borussia Dortmund die de vloer aanveegde met Borussia M'gladbach en met 4-0 won en de wedstrijd Manchester City - Chelsea (3-0) wat een tempo en wat een geweldenaar is die Yaya Toure 

0
geplaatst: 17 augustus 2015, 16:19 uur
Martial schreef:
Feyenoord moet die Kazim lekker lozen, wat een verschrikking die vent erger me dood aan dat aanstellerige gedrag van hem in en buiten het veld, als die nou aan de lopende band scoort, maar zelfs de makkelijkste kansen krijgt die er niet in

Tuurlijk. Opzouten met die vent. Maar probeer jij maar eens een zak stront te verkopen. Dan maar in de bak gooien met een bordje "gratis" er op.
En wat Feyenoord betreft, voetballend is het nog steeds erg mager en Vrouwe Fortuna is behoorlijk op de hand van ons aller Feyenoord, ik wil ze de komende 2 wedstrijden wel eens zien tegen Vitesse en PSV en dat achterlijke gelul over de Coolsingel slaat ook nergens op na 2 wedstrijden, Bilal kan er geen tering van en Toornstra komt handelingssnelheid te kort voor de nummer 10 positie en blijft maar tegenvallen.
Voetballend kan het absoluut nog een stuk beter. Heb daar ook wel vertrouwen in, als het team zich echt begint te vormen. Tegen Utrecht had Feyenoord ook de nodige pech en geluk dwing je toch wel af - al had Feyenoord veel mazzel na die zeepsopmisser van Vermeer (Nooitmeer) en de penal, wat geen penal was. Hij had overigens best gegeven kunnen worden bij dat andere handsbalmomentje.
Desalniettemin vond ik de overwinning terecht. Feyenoord heeft immers ook pech met Clown Kaziempie.

Voor de nabije toekomst: Hahn voor Vermeer, Botteghin voor van der Heijden, Vilhena voor Toornstra, Elia voor Bilal en Kramer voor Kazim.
Kongolo als linksback laten staan. Prima elftal. Kanshebbertje voor de titel. Zonder dat ik het over Coolsingel heb, want PSV is de grootste kanshebber, gevolgd door Ajax en kort daarachter wij dus.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 18:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Voor de nabije toekomst: Hahn voor Vermeer, Botteghin voor van der Heijden, Vilhena voor Toornstra, Elia voor Bilal en Kramer voor Kazim.
Kongolo als linksback laten staan. Prima elftal. Kanshebbertje voor de titel. Zonder dat ik het over Coolsingel heb, want PSV is de grootste kanshebber, gevolgd door Ajax en kort daarachter wij dus.
Hier ben ik het mee eens. Het liefst ook nog Kazim lozen ipv Manu, maar die laatste zal meer opleveren...
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 19:04 uur
Ik schat de kansen hoger in dan vorig jaar.
Het spelbeeld is nog niet zo denderend inderdaad. Hoewel in de breedte beter dan vorig jaar en ik heb meer vertrouwen in Van Bronckhorst dan Rutten.
Maar ik kijk ook naar de concurrentie die eigenlijk alleen maar slechter is geworden. Het niveau van AZ en Twente....
Ik zou niet weten wie er op dit ogenblik erg vrolijk van de selectie van zijn eigen ploeg kan worden. Ja, wellicht aanhangers van ADO Den Haag.
Ik ben het wel eens met de constatering van Van Basten dat je je meer moet richten op het nu dan op de toekomst. De toekomst houdt in dat je spelers goed opleidt en dat je ze dan 10 jaar lang mooi laat voetballen voor de club. De realiteit is, dat je goede spelers na één seizoen leuk voetballen in het eerste alweer kwijt bent.
Alleen een elftal van jonge gozers, daar red je het niet mee. Een mix van jonge en meer ervaren spelers die zich snel kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden: dat wil nog wel eens aardig uitpakken.
En daarom ben ik meer tevreden over de aankopen bij Feyenoord dan vorig jaar. Er is een veel betere balans in het elftal gekomen.
Heel erg goed wordt er nog niet gespeeld, maar dat kan nog verbeteren.
Overigens heeft Van Geel nog 8 miljoen over, van de verkopen van o.a. Clasie. Het is jammer dat hij het niet heeft gestoken in verdere verbetering van de kwaliteit van het elftal. De vrek.....
Wordt het dit jaar niks, dan gaat hij ongetwijfeld voor de bijl.
Het spelbeeld is nog niet zo denderend inderdaad. Hoewel in de breedte beter dan vorig jaar en ik heb meer vertrouwen in Van Bronckhorst dan Rutten.
Maar ik kijk ook naar de concurrentie die eigenlijk alleen maar slechter is geworden. Het niveau van AZ en Twente....
Ik zou niet weten wie er op dit ogenblik erg vrolijk van de selectie van zijn eigen ploeg kan worden. Ja, wellicht aanhangers van ADO Den Haag.
Ik ben het wel eens met de constatering van Van Basten dat je je meer moet richten op het nu dan op de toekomst. De toekomst houdt in dat je spelers goed opleidt en dat je ze dan 10 jaar lang mooi laat voetballen voor de club. De realiteit is, dat je goede spelers na één seizoen leuk voetballen in het eerste alweer kwijt bent.
Alleen een elftal van jonge gozers, daar red je het niet mee. Een mix van jonge en meer ervaren spelers die zich snel kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden: dat wil nog wel eens aardig uitpakken.
En daarom ben ik meer tevreden over de aankopen bij Feyenoord dan vorig jaar. Er is een veel betere balans in het elftal gekomen.
Heel erg goed wordt er nog niet gespeeld, maar dat kan nog verbeteren.
Overigens heeft Van Geel nog 8 miljoen over, van de verkopen van o.a. Clasie. Het is jammer dat hij het niet heeft gestoken in verdere verbetering van de kwaliteit van het elftal. De vrek.....

Wordt het dit jaar niks, dan gaat hij ongetwijfeld voor de bijl.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 19:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Onbegrijpelijk die Vermeer. Hoge pieken diepe dalen. Die laatste interland was ie subliem en als je hem dan gisteren ziet...
Botteghin is rechtsbenig, dus die zou ik juist op rechts in het centrum zetten. Van Beek naar rechtsback. Van der Heijden lekker laten staan, kun je niet al na een wedstrijd afschrijven en heeft de inspeelpass die de andere CD's missen. Kongolo lekker linksback laten staan.
Toornstra zou ik ook nog even de kans geven. Vilhena heeft kansen zat gehad, maar scoort veel te weinig voor een nummer 10. Mooie back-up voor Toornstra.
Elia moet ook eerst maar eens fit worden.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 20:44 uur
herman schreef:
Onbegrijpelijk die Vermeer. Hoge pieken diepe dalen. Die laatste interland was ie subliem en als je hem dan gisteren ziet...
Botteghin is rechtsbenig, dus die zou ik juist op rechts in het centrum zetten. Van Beek naar rechtsback. Van der Heijden lekker laten staan, kun je niet al na een wedstrijd afschrijven en heeft de inspeelpass die de andere CD's missen. Kongolo lekker linksback laten staan.
Toornstra zou ik ook nog even de kans geven. Vilhena heeft kansen zat gehad, maar scoort veel te weinig voor een nummer 10. Mooie back-up voor Toornstra.
(quote)
Allereerst heb ik het over de nabije toekomt, logisch dat de spelers fit moeten zijn.
Vilhena heeft nauwelijks kansen gehad voor de 10-positie. Paar x maar, hij werd altijd verdedigend neergezet op het middenveld. Toornstra moet wel heel snel goed gaan spelen. Zoveel tijd krijg je niet bij een topclub.
Van Beek rechtsback zou echt schandalig zijn. Dan ga je je eigen jeugd verkloten. Daarnaast vind ik hem - na Moreno dan waarschijnlijk - de beste verdediger van de Eredivisie. En heeft daarnaast de toekomt, ook om de echte top te halen.
Vermeer heb ik nooit een goede keeper gevonden. Een goede keeper is betrouwbaar, dat is Vermeer nooit constant geweest. Behalve dan vorig seizoen voor de winterstop - toen presteerde hij boven z'n niveau.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 20:58 uur
herman schreef:
Wat dat betreft keept die Mulder een stuk stabieler tot nu toe bij SC Heerenveen

musician schreef:
Niet dat dat aan het voetbal van afgelopen weekend te zien was, maar ik ben toch ook niet echt ontevreden over de huidige selectie van SC Heerenveen. Het heeft natuurlijk met het verwachtingspatroon te maken (leuk voetbal en bij de eerste 8 is voldoende), maar er lopen een paar aardige talenten uit eigen kweek rond (St. Juste, Van Aken, van Anholt en Slagveer en er komen ook nog wel wat aan), er zijn aardige aankopen gedaan (Mulder, vd Boomen, Cavlan, Zahovic?) en we hebben een aantal voetballers die hele leuke dingen kunnen laten zien (Larsson, Thern) en hebben een trainer met een plezierige spelopvatting. Het zal echt niet elke week geweldig zijn en dat hoeft bij ons ook niet, maar verwacht echt wel een aantal hele leuke wedstrijden te zien dit jaar in het Abe Lenstra Stadion. Om me heen op de tribune hoor ik die opvatting ook veel.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 21:46 uur
Nicolage Rico schreef:
Van Beek rechtsback zou echt schandalig zijn. Dan ga je je eigen jeugd verkloten. Daarnaast vind ik hem - na Moreno dan waarschijnlijk - de beste verdediger van de Eredivisie. En heeft daarnaast de toekomt, ook om de echte top te halen.
Hmm, dan verschillen we aardig van mening. Ik vind Kashia, Riedewald, Botteghin sowieso al wel beter. Van Beek is wel een talent, maar dat waren Bruma en Gouweleeuw op zijn leeftijd ook. Eerst maar eens afwachten of ie hun niveau kan ontstijgen.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 22:30 uur
Van Beek vind ik een betere verdediger dan Riedewald, sowieso een stuk sterker.
Die Ajax verdedigers worden ook direct zo gehyped als ze een keer een goede pass naar voren geven, terwijl ze verdedigend vaak te kort komen. Zie ook Veltman, waar een paar jaar geleden iedereen het over eens was dat die beter was dan Van Dijk.
Die Ajax verdedigers worden ook direct zo gehyped als ze een keer een goede pass naar voren geven, terwijl ze verdedigend vaak te kort komen. Zie ook Veltman, waar een paar jaar geleden iedereen het over eens was dat die beter was dan Van Dijk.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:10 uur
Dan mag hij dat op zijn 23ste dan wel eens een keer laten zien.
Als Van Beek niet als jojo wordt gebruikt dan wordt hij net zo goed of beter als De Vrij.
Als Van Beek niet als jojo wordt gebruikt dan wordt hij net zo goed of beter als De Vrij.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:12 uur
Dat doet hij wekelijks. Hij is dit seizoen uitstekend gestart (op wat fouten na, maar wie maakt die nou niet?) en was vorig jaar ook niet zelden de uitblinker.
Eredivisie Europa League Playoff Player Statistics | WhoScored.com
Volgens Whoscored zelfs een van de beste spelers van de Eredivisie en vorig jaar top 10 overall.
Volgens Whoscored zelfs een van de beste spelers van de Eredivisie en vorig jaar top 10 overall.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:17 uur
chevy93 schreef:
Veltman is ook beter dan Van Dijk.
Veltman is ook beter dan Van Dijk.

Veltman mag blij zijn dat ie nog bij Ajax mag spelen.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:26 uur
Hoe vaak mocht Van Dijk eigenlijk bij Oranje opdraven?
Hij mag eerst eens een enigszins redelijke competitie op gaan zoeken, voordat we kunnen zien of hij echt zo goed is, of het de gebruikelijke hype is waar je het zelf over hebt.
Hij mag eerst eens een enigszins redelijke competitie op gaan zoeken, voordat we kunnen zien of hij echt zo goed is, of het de gebruikelijke hype is waar je het zelf over hebt.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:33 uur
Hoe redelijk is onze competitie dan? De nummer 2 kan niet eens van de nummer 2 van Oostenrijk winnen.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:35 uur
Natuurlijk een te verwachte reactie. Jammer.
Waar staat de nummer 2 van Schotland eigenlijk? Wie is überhaupt de nummer 2?
Waar staat de nummer 2 van Schotland eigenlijk? Wie is überhaupt de nummer 2?
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:37 uur
herman schreef:
Hmm, dan verschillen we aardig van mening. Ik vind Kashia, Riedewald, Botteghin sowieso al wel beter. Van Beek is wel een talent, maar dat waren Bruma en Gouweleeuw op zijn leeftijd ook. Eerst maar eens afwachten of ie hun niveau kan ontstijgen.
(quote)
De rek is er zeker nog niet uit bij van Beek, ik zie nog veel potentie. Hij beheerst een hoop facetten die een goede verdediger nodig heeft, maar maakt zo nu en dan nog een foutje. Maar dat doen alle verdedigers in de Eredivisie (Moreno straks vast wat minder).
Van Beek is nu al beter dan Bruma. Ook Kashia, Riedewald (serieus?) en Botteghin zijn niet beter. Van Beek wordt vaste waarde in Oranje. Die mag je noteren.

0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:38 uur
chevy93 schreef:
Dat doet hij wekelijks. Hij is dit seizoen uitstekend gestart (op wat fouten na, maar wie maakt die nou niet?) en was vorig jaar ook niet zelden de uitblinker.
Was tegen Rapid Wien tweemaal verschrikkelijk toch? Heb zelf niet alles gezien, maar ging een paar x flink de fout in.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:41 uur
chevy93 schreef:
We zullen het zien, hij gaat waarschijnlijk naar Southampton.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:42 uur
En Van Dijk zit tenminste nog wel in de CL. Maar i.d.d. wel een beetje flauw. Ik vind Van Dijk gewoon een veel betere verdediger met ook een veel betere uitstraling. Spitsen gaan graag een stapje opzij als Van Dijk eraan komt. Veltman ziet niemand staan.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:42 uur
Nicolage Rico; Zeker niet verschrikkelijk. Maakte een amateuristische fout waardoor de 1-2 kwam in Wenen, maar de overige goals kun je hem niet aanrekenen.
Bovendien vergeet men gemakshalve alle wel geslaagde onderscheppingen, een aantal schitterende (cross)passes en de drang naar voren. Veltman maakt fouten, foute passes, maar dat zit ingebakken in zijn spel, waarin, godzijdank, risico genomen wordt.
Bovendien vergeet men gemakshalve alle wel geslaagde onderscheppingen, een aantal schitterende (cross)passes en de drang naar voren. Veltman maakt fouten, foute passes, maar dat zit ingebakken in zijn spel, waarin, godzijdank, risico genomen wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.