Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:43 uur
Van Dijk lijkt me op dit moment een heel stuk sterker en verder.
Heel vreemd dat hij nooit wordt opgeroepen voor Oranje.
Heel vreemd dat hij nooit wordt opgeroepen voor Oranje.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 23:56 uur
Nou we zullen zien. Buiten De Vrij en Vlaar (maar die is al sinds het WK geblesseerd zo'n beetje) is er niemand die er bovenuit steekt, dus wie weet. Maar voor hetzelfde geld speelt ie over 2 jaar ook bij Heerenveen of Zwolle. We zullen wel zien.Riedewald speelt steengoed trouwens, dus waarom niet. Maar ook hij moet het over langere tijd laten zien. Veltman heeft zijn 'frank de boertjes', maar vind hem ook wel beter eigenlijk.
Van Dijk heb ik eigenlijk alleen in de CL zien spelen sinds hij weg is uit Groningen, maar daar is hij me nooit bijzonder opgevallen. Degelijke speler, maar als hij echt zo goed was, had hij allang in de Premier League gespeeld inmiddels. Zijn voorganger Wanyama is binnen een jaar weggekocht.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 00:00 uur
herman schreef:
Maar voor hetzelfde geld speelt ie over 2 jaar ook bij Heerenveen of Zwolle. We zullen wel zien.
Maar voor hetzelfde geld speelt ie over 2 jaar ook bij Heerenveen of Zwolle. We zullen wel zien.
Als je zoiets stelt, vraag ik me serieus af of je wel genoeg wedstrijden van Feyenoord ziet. Dit is echt uitgesloten.
Riedewald speelt steengoed trouwens, dus waarom niet. Maar ook hij moet het over langere tijd laten zien. Veltman heeft zijn 'frank de boertjes', maar vind hem ook wel beter eigenlijk.
Veltman verdedigt vaak als een vrouw (Veltvrouw, jaja, hihi), van Beek stort zich in ieder duel. Oké, het ziet er allemaal niet zo stilistisch uit, misschien dat je van Beek daardoor nog moet leren waarderen.
Heb het idee dat jij daar gevoelig voor bent, namelijk.Van Dijk heb ik eigenlijk alleen in de CL zien spelen sinds hij weg is uit Groningen, maar daar is hij me nooit bijzonder opgevallen. Degelijke speler, maar als hij echt zo goed was, had hij allang in de Premier League gespeeld inmiddels.
Vorig jaar hadden PL clubs al interesse in hem, maar Celtic wilde hem niet laten gaan.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 00:17 uur
herman schreef:
Van Dijk heb ik eigenlijk alleen in de CL zien spelen sinds hij weg is uit Groningen, maar daar is hij me nooit bijzonder opgevallen. Degelijke speler, maar als hij echt zo goed was, had hij allang in de Premier League gespeeld inmiddels. Zijn voorganger Wanyama is binnen een jaar weggekocht.
(quote)
Apart, hij speelde daar erg goed tegen AC Milan, thuis tegen Barcelona en ook tegen Ajax was hij een uitblinker. Vorig jaar kwamen ze de voorronde niet door.
Heb je die wedstrijden wel gezien? Je kan ook zeggen, als Veltman nou zo goed was had ie allang in de Pl gespeeld.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 07:59 uur
chevy93 schreef:
Nicolage Rico; Zeker niet verschrikkelijk. Maakte een amateuristische fout waardoor de 1-2 kwam in Wenen, maar de overige goals kun je hem niet aanrekenen.
Bovendien vergeet men gemakshalve alle wel geslaagde onderscheppingen, een aantal schitterende (cross)passes en de drang naar voren. Veltman maakt fouten, foute passes, maar dat zit ingebakken in zijn spel, waarin, godzijdank, risico genomen wordt.
Nicolage Rico; Zeker niet verschrikkelijk. Maakte een amateuristische fout waardoor de 1-2 kwam in Wenen, maar de overige goals kun je hem niet aanrekenen.
Bovendien vergeet men gemakshalve alle wel geslaagde onderscheppingen, een aantal schitterende (cross)passes en de drang naar voren. Veltman maakt fouten, foute passes, maar dat zit ingebakken in zijn spel, waarin, godzijdank, risico genomen wordt.
Ik vind het nemen van risico's niet echt een pré voor een centrale verdediger... juist daardoor maakt Veltman zo veel fouten, veel meer dan van Beek die 3 jonger is en bovendien opbouwend nauwelijks voor hem onderdoet. Ik hoop idd dat van Beek centraal blijft staan, want op die positie wordt ie binnen 2 jaar een vaste waarde in Oranje.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 augustus 2015, 14:44 uur
Onze oosterburen dachten even goud te kunnen kopen door een paard voor 14 miljoen te halen. Maar paardje had er direct geen zin meer in en nu is het door blessures helemaal gebeurd en dag miljoentjes. Als Gal volgend jaar goud haalt met zijn nieuwe paard lach ik me helemaal ziek.
Carrière Totilas definitief voorbij | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Sorry voor dit intermezzo. Gauw weer terug naar Feyenoord.
Carrière Totilas definitief voorbij | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Sorry voor dit intermezzo. Gauw weer terug naar Feyenoord.
0
Martial
geplaatst: 18 augustus 2015, 15:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Als je zoiets stelt, vraag ik me serieus af of je wel genoeg wedstrijden van Feyenoord ziet.
Als je zoiets stelt, vraag ik me serieus af of je wel genoeg wedstrijden van Feyenoord ziet.
De vraag stellen is hem beantwoorden Rico

Natuurlijk ziet Herman niet genoeg wedstrijden van Feyenoord om een oordeel te vellen over Van Beek anders zet je hem niet rechtsback, want daar liggen zijn kwaliteiten helemaal niet al kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat hij noodgedwongen op die plek komt te spelen en inderdaad heeft Van Beek alles om een topverdediger te worden in de toekomst.
Ook de Groningen boys hier zijn hier positief over Van Beek.
Volgens Herman heeft Vilhena ook genoeg kansen gehad op de nummer 10 positie???

Maar het is altijd wel leuk als Herman zich ermee komt bemoeien valt er sowieso wat te lachen
voor iemand die zijn mening baseert op samenvattingen van voetbalwedstrijden en de voetbalpraat programma's.
0
Martial
geplaatst: 18 augustus 2015, 15:38 uur
Harry van den Ham de nieuwe trainer van Dordrecht, goede keuze al lijkt me die Marco Boogers geen makkelijke om mee te werken 

0
geplaatst: 18 augustus 2015, 16:44 uur
Ik zou dat als trainer ook niet pikken, zo'n idioot voor, tijdens en na de wedstrijd allesoverheersend in de kleedkamer aanwezig.
Als hij sfeer wil proeven, het veld en de wedstrijd, gaat hij maar bij de veteranen spelen
Als hij sfeer wil proeven, het veld en de wedstrijd, gaat hij maar bij de veteranen spelen

0
geplaatst: 18 augustus 2015, 17:26 uur
Titmeister schreef:
juist daardoor maakt Veltman zo veel fouten, veel meer dan van Beek die 3 jonger is en bovendien opbouwend nauwelijks voor hem onderdoet.
Dit was een jaar geleden: Veltman wint meeste duels in Eredivisie - Goal.comjuist daardoor maakt Veltman zo veel fouten, veel meer dan van Beek die 3 jonger is en bovendien opbouwend nauwelijks voor hem onderdoet.
Ben benieuwd of Van Beek op dit moment dezelfde cijfers kan overleggen.
Veltman doet me denken aan Sergio Ramos, die ook verdedigend steken laat vallen en af en toe een rare pass geeft, maar overall gewoon een hele goede spelers is. Probleem van Veltman is vooral dat hij afgelopen seizoen stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling, misschien zelfs achteruit gegaan is. Dit seizoen is zijn start overigens verre van belabberd.
Overigens is Veltman een andere verdediger dan Van Dijk. Veltman staat positioneel vaak goed en Van Dijk is overal een powerplayer. Niet gek dat een Feyenoorder eerder voor de laatste kiest en een Ajacied eerder voor de eerste.
0
Martial
geplaatst: 18 augustus 2015, 17:50 uur
musician schreef:
Ik zou dat als trainer ook niet pikken, zo'n idioot voor, tijdens en na de wedstrijd allesoverheersend in de kleedkamer aanwezig.
Ze zijn trouwens lekker aan het modder gooien naar elkaar die Boogers en Everse, het zijn ook net kleine kinderen

0
Martial
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:00 uur
chevy93 schreef:
Veltman wint meeste duels in Eredivisie - Goal.com
Veltman wint meeste duels in Eredivisie - Goal.com
Waar wil je nu heen?
Moeten we zeggen dat Veltman de beste verdediger is of beter is dan Sven van Beek?
Bij deze dus, hij is de allerbeste, slaap jij vanavond weer lekker in je Ajax pyjama

De vergelijking Veltman vs Ramos kon ik nog niet, maar hij is wel leuk

0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:17 uur
Dat zijn ook cijfers uit 2013, wat moet je daar nu nog mee, het is daarna alleen maar minder met Veltman gegaan.
Vanavond maar eens naar Man U tegen Club Brugge kijken. Hopelijk winnen de Belgen.
Maar dat wordt moeilijk met spelers als Denswil, De Fauw en Vormer.
Vanavond maar eens naar Man U tegen Club Brugge kijken. Hopelijk winnen de Belgen.

Maar dat wordt moeilijk met spelers als Denswil, De Fauw en Vormer.

0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:38 uur
chevy93 schreef:
Overigens is Veltman een andere verdediger dan Van Dijk. Veltman staat positioneel vaak goed en Van Dijk is overal een powerplayer. Niet gek dat een Feyenoorder eerder voor de laatste kiest en een Ajacied eerder voor de eerste.
Veltman lijkt qua speelstijl wat op de Vrij en daar heb ik prima van genoten als Feyenoorder. Veltman boekt geen progressie voorlopig, vind 'm overall niet zo sterk.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:40 uur
Martial schreef:
Natuurlijk ziet Herman niet genoeg wedstrijden van Feyenoord om een oordeel te vellen over Van Beek anders zet je hem niet rechtsback, want daar liggen zijn kwaliteiten helemaal niet al kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat hij noodgedwongen op die plek komt te spelen en inderdaad heeft Van Beek alles om een topverdediger te worden in de toekomst.
Maar het is altijd wel leuk als Herman zich ermee komt bemoeien valt er sowieso wat te lachen
voor iemand die zijn mening baseert op samenvattingen van voetbalwedstrijden en de voetbalpraat programma's.

voor iemand die zijn mening baseert op samenvattingen van voetbalwedstrijden en de voetbalpraat programma's. Beetje triest die laatste opmerking, als ik thuis ben kijk ik vrijwel altijd de wedstrijden. En buitenshuis kijk ik ook nog vrij veel voetbal. Vind Feyenoord juist een van de interessantere teams om te volgen, dus daar sla ik weinig van over. Maar goed, jullie zijn ook niet echt objectief en zien alles door een roze-Feyenoord-bril.
Uiteraard komt Van Beek beter tot zijn recht in het centrum, maar hij wordt hier wel heel erg omhoog geschreven door sommigen. Vorig jaar was vaak wel ongelukkig in zijn acties, maar dat wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.
En Vilhena stond onder Koeman vaak 'hoger' dan onder Rutten met Clasie als enige controleur. Vorig jaar heeft hij ook wat keren op 10 heeft gespeeld als Immers niet meedeed (o.a. tegen Cambuur staat me bij).
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:45 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Dit was een jaar geleden: Veltman wint meeste duels in Eredivisie - Goal.comBen benieuwd of Van Beek op dit moment dezelfde cijfers kan overleggen.
Via Squawka kun je spelers vergelijken op alle mogelijke stats. Veltman scoort wel beter dan Van Beek, maar zo groot is het verschil niet.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:46 uur
herman schreef:
Maar goed, jullie zijn ook niet echt objectief en zien alles door een roze-Feyenoord-bril.
Maar goed, jullie zijn ook niet echt objectief en zien alles door een roze-Feyenoord-bril.
100% objectief is niemand, denk ik, ik ook niet. Maar als het slecht is bij Feyenoord, zeg ik het ook (Kazim, Nelom, Immers). En als het goed is ook. Vind van Beek momenteel de beste Feyenoorder, samen met Vejinovic. Wellicht voegt Elia zich nog aan dit kleine rijtje toe. Ik bedoel: ik zeg toch ook niet dat Karsdorp de beste rechtsback van Nederland is en echte top gaat halen? Bij van Beek is het risico een stuk kleiner dat je fout zit bij een dergelijke uitspraak.
Uiteraard komt Van Beek beter tot zijn recht in het centrum, maar hij wordt hier wel heel erg omhoog geschreven door sommigen. Vorig jaar was vaak wel ongelukkig in zijn acties, maar dat wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Al eerder aangegeven; hij maakte een paar slippertjes, maar was vooral voor de winsterstop wel betrouwbaar. Maar goed, iedere Eredivisieverdediger maakt fouten. Veltman en Botteghin ook.
En Vilhena stond onder Koeman vaak 'hoger' dan onder Rutten met Clasie als enige controleur. Vorig jaar heeft hij ook wat keren op 10 heeft gespeeld als Immers niet meedeed (o.a. tegen Cambuur staat me bij).
Vilhena heeft maar een paar wedstrijden op 10 mogen spelen. En dat was onder Koeman. Toen prikte hij er over 2 in, in 1 wedstrijd, kan ik mij herinneren. Dus gek om te stellen dat hij niet vaak scoort als hij op 10 speelt, want zoveel kansen heeft hij niet gekregen. Overigens heeft hij wel genoeg kansen gekregen op het middenveld, maar dat is een andere discussie.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:48 uur
herman schreef:
Via Squawka kun je spelers vergelijken op alle mogelijke stats. Veltman scoort wel beter dan Van Beek, maar zo groot is het verschil niet.
(quote)
Daarnaast zijn dit soort vergelijkingen nooit 100% betrouwbaar, aangezien de duels er altijd anders uitzien, aangezien ze in verschillende teams spelen en verschillende wedstrijden spelen.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:52 uur
Dat laatste is zeker waar, maar het is wel een indicatie. Voor de grap ook Bruma meegenomen in de vergelijking: die scoort beduidend minder.
Overigens heeft Vilhena ook vorig jaar wel een paar wedstrijden als enkele aanvallende middenvelder gespeeld. Het is echt wel meer dan een paar in totaal.
Overigens heeft Vilhena ook vorig jaar wel een paar wedstrijden als enkele aanvallende middenvelder gespeeld. Het is echt wel meer dan een paar in totaal.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 18:55 uur
Sowieso niet als basisplaats. Maar in de keren dat hij inviel (totaal maar 12 x gespeeld, bijna altijd als invaller) speelde hij verdedigend. Een echte kans op de nummer 10 positie houdt in dat hij daar een langere periode achter elkaar mag beginnen. Dat heeft hij nog nooit gehad. Hij is nu ook weer een stukkie verder.
Overigens vind ik wel dat zijn grootste kracht op het moment zijn verdedigende acties zijn. Kuitenbijtertje.
Overigens vind ik wel dat zijn grootste kracht op het moment zijn verdedigende acties zijn. Kuitenbijtertje.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 19:22 uur
Nicolage Rico schreef:
Sowieso niet als basisplaats.
Sowieso niet als basisplaats.
Uit tegen Cambuur, thuis tegen PEC.
Verder wel een leuke speler hoor, vind het ook wel jammer dat ie niet zoveel heeft gespeeld het afgelopen seizoen.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 21:36 uur
Depay 
Mooie goal die tweede.
Die rechtsbuiten (Diaby) van Brugge kan er trouwens helemaal niks van.

Mooie goal die tweede.
Die rechtsbuiten (Diaby) van Brugge kan er trouwens helemaal niks van.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 22:44 uur
Lekker van Memphis, maar er kan nog veel beter. Een hoop slechte balcontacten naast de twee goals en assist. Nu afwachten of hij het door kan zetten en het niveau Robben/Sneijder kan krijgen.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 22:57 uur
Die voorzet op Fellaini was ook prachtig en jammer dat die ene aanval er niet inging. Maar goed Depay wel de man van de wedstrijd.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 22:59 uur
jasper1991 schreef:
Lekker van Memphis, maar er kan nog veel beter. Een hoop slechte balcontacten naast de twee goals en assist. Nu afwachten of hij het door kan zetten en het niveau Robben/Sneijder kan krijgen.
Die twee doen ook niet alles goed. Het niveau Robben is hij natuurlijk nog lang niet, sinds Bergkamp hebben we niet meer zo'n goede speler gehad.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 23:06 uur
Martial schreef:
Waar wil je nu heen?
Moeten we zeggen dat Veltman de beste verdediger is of beter is dan Sven van Beek?
Waar wil je nu heen?
.Veltman is inmiddels al jaren een vaste kracht van het team dat inmiddels al jaren de minst gepasseerde verdediging van Nederland is. En dat terwijl hij naast V. Rhijn/Boilesen/Denswil gestaan heeft en die kunnen volgens velen helemaal niet verdedigen. Tel daarbij nog een kwakkelende Moisander bij en je kunt moeilijk ontkennen dat Veltman toch ergens ook wel iets goed zal moeten doen. En daarbij geluk heeft dat Cillessen er nog is om de fouten mogelijk te herstellen.
Van Beek heeft welgeteld één vol seizoen gespeeld bij Feyenoord en het daarin prima gedaan, maar verder nog altijd geen nieuwe De Vrij of Vlaar is. Laten we nou maar eerst even afwachten of deze jongen het echt waar kan maken.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 23:09 uur
herman schreef:
Die twee doen ook niet alles goed. Het niveau Robben is hij natuurlijk nog lang niet, sinds Bergkamp hebben we niet meer zo'n goede speler gehad.
Nee, maar het zou kunnen voor de toekomst en is wel nodig voor Oranje.(quote)
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 23:11 uur
herman schreef:
(quote)
Hij is op dit moment wel zo goed als Robben toen die net zo oud was, denk ik. Hij heeft het in ieder geval wel in zich, denk wel dat hij wereldtop gaat worden.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 23:15 uur
jasper1991 schreef:
Niveau Sneijder seizoen 2009/2010, bedoel je?
Als je Sneijder noemt, kan je Persie ook wel noemen.

0
geplaatst: 18 augustus 2015, 23:18 uur
chevy93 schreef:
maar verder nog altijd geen nieuwe De Vrij of Vlaar is.
maar verder nog altijd geen nieuwe De Vrij of Vlaar is.
In potentie wel een stuk beter. Vind 'm sowieso niet slechter dan de Vrij en Vlaar in hun Feyenoordtijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.