MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Niveau Sneijder seizoen 2009/2010, bedoel je?

Als je Sneijder noemt, kan je Persie ook wel noemen.
Ja, kan ook. Ik doel op het hoogtepunt van hun carrière: bij Sneijder in 2010, Van Persie 2012 en bij Robben 2014.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

In potentie wel een stuk beter. Vind 'm sowieso niet slechter dan de Vrij en Vlaar in hun Feyenoordtijd.

Tja, potentie koop je niet veel voor... Hoeveel spelers zijn er niet geweest die rond die leeftijd behoorlijk goed waren, waarvan de groei vervolgens vrij snel stagneerde. Zo zou Hofland ook de nieuwe Jaap Stam zijn en Marcellis een zekere international een jaar of 7 geleden.

Meestal kun je dat toch heel goed inschatten. Uiteraard is het lastig om dat laatste stapje te maken; dat doen er immers maar héél weinig. Maar nogmaals: vind van Beek niet slechter dan de Vrij en Vlaar in hun laatste jaren bij Feyenoord - toen ze dus al veel meer wedstrijden in Feyenoord 1 hadden gespeeld.

herman schreef:
(quote)

Tja, potentie koop je niet veel voor... Hoeveel spelers zijn er niet geweest die rond die leeftijd behoorlijk goed waren, waarvan de groei vervolgens vrij snel stagneerde. Zo zou Hofland ook de nieuwe Jaap Stam zijn en Marcellis een zekere international een jaar of 7 geleden.
Dat is altijd het geval. Ook Messi was in 2004 geen garantie op wereldtop. Ik denk dat Nederland nu wel een serie verdedigers heeft die de top zouden kunnen bereiken.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

In potentie wel een stuk beter. Vind 'm sowieso niet slechter dan de Vrij en Vlaar in hun Feyenoordtijd.
De Vrij moet het sowieso nog op de lange termijn gaan laten zien. Het doet het vrij goed bij Lazio, naar het schijnt, want die Italiaanse competitie ben ik gestopt met volgen. Vandaag hebben ze in ieder geval goede zaken gedaan om de CL te halen. Ik zag wel dat De Vrij gewisseld werd, opvallend omdat Lazio een 1-0 voorsprong moest verdedigen. Hoewel het misschien helemaal niet negatief uitgelegd hoeft te worden. (edit: ik zie nu dat de wissel pas in de 89e minuut was)

Vlaar vond ik altijd maar een houterige rouwdouwer, maar die is echt gegroeid bij Villa. Helaas is hij door blessures weinig aan spelen toegekomen de laatste maanden en met zijn aankomende operatie is het nog maar de vraag of hij een club gaat vinden. Bovendien kan die Vlaar niet eens een penalty erin schieten.

Maar laten we vooral afwachten. Veltman zou ook de nieuwe messias zijn, maar werd vorig jaar ook weer de realiteit in gedrukt. Hij lijkt zich echter te hebben opgericht, we zullen het zien..

Voor de mensen die meeschrijven, De Vrij is geblesseerd uitgevallen.

Verder heeft Kramer vanavond in het 2de van Feyenoord 2 doelpunten gemaakt, verder was er het debuut van Elia. Iets te veel van het goede voor VVV 2 want het werd 4-1 voor Feyenoord. Het is maar dat u het allemaal weet...

Van Beek is trouwens 2,5 jaar jonger dan Veltman, welke alweer bijna 24 is.

Ja, dat zegt allemaal niet zoveel. De Veltman van 20 was beter dan die van 22.

De Vrij heeft een goede transfer gedaan, staat toch maar mooi basis bij een club net onder de Italiaanse top. Zou me niets verbazen als hij na dit of volgend seizoen naar een club als Inter, Milan of Juventus gaat. Het Italiaanse voetbal is trouwens wel weer op de weg terug na de versoepeling van de financial fair play regels.

Dat spreekt dan ook niet voor hem. Van Beek kan evengoed inzakken natuurlijk.

herman schreef:

De Vrij heeft een goede transfer gedaan, staat toch maar mooi basis bij een club net onder de Italiaanse top. Zou me niets verbazen als hij na dit of volgend seizoen naar een club als Inter, Milan of Juventus gaat.

Nu is dat in twee van de drie gevallen een stap achteruit

herman schreef:
Ja, dat zegt allemaal niet zoveel. De Veltman van 20 was beter dan die van 22.

De Vrij heeft een goede transfer gedaan, staat toch maar mooi basis bij een club net onder de Italiaanse top. Zou me niets verbazen als hij na dit of volgend seizoen naar een club als Inter, Milan of Juventus gaat. Het Italiaanse voetbal is trouwens wel weer op de weg terug na de versoepeling van de financial fair play regels.

Geruchten gingen dat Man United (lees: van Gaal) de Vrij wilde, maar Lazio hem niet zomaar liet gaan. Voor Feyenoord hoop ik dat hij ooit zo'n transfer gaat maken...

vigil schreef:
(quote)

Nu is dat in twee van de drie gevallen een stap achteruit

Inter heeft fors geïnvesteerd en Milan is ook redelijk bezig, al hebben die een hoop transfers af zien ketsen.

Hierbij een visie op de Italiaanse competitie dit jaar, compleet met overzicht van transfers van alle topploegen: Joos: "Juve blijft topfavoriet, maar het wordt veel spannender" - sporza.be

Ja, de versoepeling van financial fair play gaat ze geen windeieren leggen. Het heeft de Italiaanse clubs het hardst geraakt, maar ze gaan ook weer sterk terugkomen.

Nu alweer versoepeling? Het is amper aan de gang die hele financial fair play. Kunnen al die clubs zich weer mooi in de schulden werken.
Voor mij wordt die hele CL ook steeds minder interessant, elk jaar dezelfde clubs en het gat wordt steeds groter met de rest.

Ja, de CL heeft zijn beste tijd gehad. Van mij mogen ze zo de oude Europa Cup 1 weer invoeren.

Met ook meer gelijke kansen, gelijke mogelijkheden.

Eerlijke lotingen, eerlijke verdeling van televisiegelden en afschaffen van de poules.
Van mij mogen PSG en Barcelona elkaar best wel eens per ongeluk in de eerste ronde al tegenkomen. Al die voorgekookte routes die voor de rijke en succesvolle clubs worden uitgestippeld met volledig te verwachten uitkomsten om die clubs maar vooral rijk en succesvol te houden.

Stel die watjes ook maar eens voor een verrassing. Laat ze maar eens afreizen naar Letland.

En Ajax valt toch wel over de eerste de best andere Europese club, het niveau van het spel komt toch net boven dat van amateurs uit. Het bekijken van de wedstrijd van gisteravond was echt weer zonde van de tijd. Ze zullen ongetwijfeld met knikkende knieën afreizen voor de uitwedstrijd.

Van mij hoeft het ook niet zo willekeurig. Het kan ook aan de hand van een plaatsingslijst, net als bij tennis.

Dat de organisatie uberhaupt ooit zoiets heeft kunnen accepteren...

De renners die morgen in de Vuelta van start gaan, waren op zijn zachtst gezegd ‘not amused’ over het verloop van de koers. De 7,4 kilometer lange tijdrit gaat morgen aan de Costa Del Sol van start en verandert telkens van ondergrond - tot groot ongenoegen van de renners.

Vanwege de storm van kritiek heeft de organisatie daarom besloten om de eerste rit niet te laten meetellen voor het algemeen klassement.

Vuelta

Als eerste rit toch niet telt, dan zou ik als ploeg direct na de start het strand opfietsen en een biertje bestellen

musician schreef:
Van mij mogen PSG en Barcelona elkaar best wel eens per ongeluk in de eerste ronde al tegenkomen.

Was vorig jaar ook al. PSG versloeg Barca nog in de groepfase.

Onze geweldige Oranje trainert doet zijn naam weer eer aan.

Tegenwoordig hoef je ook maar twee wedstrijden goed te spelen om geselecteerd te worden (Riedewald en Tete).

Anita... serious?

Clasie geblesseerd, Strootman geblesseerd... zo gek niet? Maar heb niet t hele lijstje gezien nog. Tete vind ik wel goed net als Riedewald, maar dit gaat wel eg snel.

Kongolo ook geselecteerd. Dan hoort Riedewald er zeker bij. Maar het is maar een voorselectie.

Droevig dat we tegenwoordig al zulke broekies selecteren, maar ja ik zie zo snel ook niet veel beters lopen. Ja Van Beek dan maar die heeft ook niet veel ervaring.
Dit is natuurlijk het moment om Van Dijk in de verdediging te zetten.

herman schreef:
Kongolo ook geselecteerd. Dan hoort Riedewald er zeker bij. Maar het is maar een voorselectie.

Kongolo speelt al een paar jaar in het 1e van Feyenoord en heeft zelfs (eventjes) op het W.K. gespeeld. En is daarnaast een groot talent - dat het een half jaartje (na de winterstop vorig seizoen) minder heeft gedaan. Tegen Utrecht en Cambuur stond hij er weer.

Riedewald komt echt net kijken.

Van Beek hoort er natuurlijk bij, maar ik vind het prima zo. Volledige focus op Feyenoord.

Martial
herman schreef:
Tete vind ik wel goed net als Riedewald, maar dit gaat wel eg snel.

Zet ze er maar in tegen IJsland, zo goed zijn ze
Halen we het EK tenminste

Wie is Tete eigenlijk?
Je kunt wel weer gelijk merken dat Blind, als voetbaltrainer van alle Nederlanders, in het aandoen van Stadions niet verder komt dan de Arena. Terwijl dat juist het stadion is om vooral te mijden, dat spreekt tweewekelijks voor zich.

Over 1 week komt ADO op bezoek in de Arena; dat lijkt me wel een bezoekje waard. ADO heeft een sterk team. Wie Tete is, is gemakkelijk terug te vinden op de wiki

Hendrik68
Mahi 2 keer. Dat had hij nodig, vorig jaar heel vaak net niet. Probleem is dat hij nu wel direct wordt opgeroepen door Danny Blind waardoor er overbelasting kan ontstaan.

Justus18 schreef:
Wie Tete is, is gemakkelijk terug te vinden op de wiki

O, dank! Ja, zo'n staat van dienst maakt een uitverkoring voor het Nederlands Elftal geheel begrijpelijk.

Maakte dit seizoen alle doelpunten, bracht Ajax in z'n eentje verder naar de volgende ronde Champions League...... Zo'n speler dus.
Je hoopt natuurlijk altijd op plaatsing voor het EK, hoewel we er niet zo best voor staan.

Zou Blind z'n baantje er op durven zetten, of hij wel of niet met het Nederlands Elftal het EK gaat halen?
Dat hij ons bij zijn eerste wedstrijd informeert: "het bondscoachschap valt of staat bij plaatsing voor het EK".
Nee, dat gaat hij vast niet zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.