MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik zie het wat anders: ik post eigenlijk zelden nog over andere sporten (zoals wielrennen), omdat er gewoon nauwelijks op gereageerd wordt en er dus niet genoeg animo is.

Sowieso is deze topic opgestaan uit de dood, aangezien er vaak dagen, soms weken voorbij gingen dat er hier niet werd gepost. Maar dat komt wel door het voetbal.

Dat laatste is zeker van voor 2004?

Als ik naar dit topic ga, krijg ik de vraag wil je egt - correct gespeld - naar het topic van de Favoriete Feyenoord Fabels? De Fabeltjeskrant is er idd niets bij.

En het topic ("uit de dood opgestaan" is wel erg antropomorf) is gereanimeerd, omdat al die Feyenoorders blij zijn met het feit dat hun club eindelijk eens egt gewinkeld heeft.

Maduro dus voor twee jaar naar Groningen, moet alleen nog medisch gekeurd worden.
We gaan het zien, veel slechter dan Hiariej kan het niet zijn.

Nicolage Rico schreef:
Jullie komen er goed mee weg op deze manier. Ook al 3 penals gekregen of slechts 2?

Ook 3 penalties maar die waren dan ook alle 3 onomstreden (2 van de 3 overigens in een uitwedstrijd)

Martial
Mjuman schreef:
omdat al die Feyenoorders blij zijn met het feit dat hun club eindelijk eens egt gewinkeld heeft.

Ten eerste met een lege portemonnee valt er weinig te winkelen en ten tweede hebben we ook nog eens gewinkeld zonder subsidie van de gemeente

Running On Empty schreef:
(quote)

Ook 3 penalties maar die waren dan ook alle 3 onomstreden (2 van de 3 overigens in een uitwedstrijd)

Nou... Die van Nelom werd wel errug makkelijk gegeven hoor. Ik weet sowieso niet waar het naartoe gaat, maar tegenwoordig wordt er voor een klein duwtje of een kleine por aan het shirt al een penalty gegeven. Vreselijk.

Zo was die kleine overtreding op Bilal natuurlijk ook geen penalty.

Martial schreef:
(quote)

Ten eerste met een lege portemonnee valt er weinig te winkelen en ten tweede hebben we ook nog eens gewinkeld zonder subsidie van de gemeente

Touché.

De gemeente Eindhoven heeft destijds OG van PSV gekocht en dat vervolgens verhuurt aan PSV (dat huren doen volgens mij andere clubs ook).
Uiteindelijk gaat dit ook meer kosten dan die 48kk.
Overigens zou bij het nieuwe stadion in Rotterdam toch ook een veel hogere gemeente bijdrage nodig zijn.
Een kudtkoekiewall. Omdat dat moet, van de kudtkoekiewet. - geenstijl.nl
Oh,

Martial schreef:
(quote)

Als er niet te winkelen valt moet er ook niet meer gezeurd worden over Van Geel.

Martial
Volgens mij is er nog geen wanklank gevallen over Van Geel dit prille seizoen, maar wat niet is kan nog wel komen natuurlijk.

Martial schreef:
Volgens mij is er nog geen wanklank gevallen over Van Geel dit prille seizoen, maar wat niet is kan nog wel komen natuurlijk.

Hebben jullie geen wc's of urinoirs daaro, dat je het hiero gewoon moet laten lopen? Overigens zat ik mis met de Fabeltjeskrantvergelijking. Swiebertje past beter: daar kan ik zo alle Feyenoord-fans hiero op casten: Musician (Bromsnor), Martial (Malle Pietje) en Timeister (burgemeester); voor Saartje zoek ik nog iemand, maar de rol van Swiebertje ken ik aan Rico toe, ere wie ere toekomt

:D

Martial schreef:

Dan zou ik dit topic nog maar eens teruglezen.

Mjuman schreef:
Swiebertje past beter: daar kan ik zo alle Feyenoord-fans hiero op casten: Musician (Bromsnor), Martial (Malle Pietje) en Timeister (burgemeester); voor Saartje zoek ik nog iemand, maar de rol van Swiebertje ken ik aan Rico toe, ere wie ere toekomt

Er zijn heel veel series waar ik niet in zou hebben willen figureren, maar vooruit....
Het is beter dan Utopia, waar heel veel Ajaxieden en PSV-ers in zitten. Het woord zelfkritiek is in ieder geval niet in Eindhoven en Amsterdam uitgevonden.

Overigens blijf ik niet bezig over Van Geel, zijn format is ongewijzigd. Vele gratis of voor een habbekrats te krijgen spelers vervangen grotendeels de spelers die het jaar er voor voor een appel en een ei waren gekocht.
Zonder dat er structureel beter wordt gevoetbald.

Ik begrijp dat het sinds vorig jaar schuldenvrij opererende Feyenoord dit jaar zelfs 8 miljoen heeft overgehouden, verkopen minus aankopen gerekend.
Terwijl er op een aantal plaatsen enige verbetering nog zou hebben gekund.

En dat betekent vermoedelijk opnieuw een jaar waarbij aan het eind uiteindelijk tekort wordt gekomen. Maar ik mag graag zien, dat de huidige selectie zich nog enorm weet te ontwikkelen, op een onvoorziene wijze. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

musician schreef:

Overigens blijf ik niet bezig over Van Geel, zijn format is ongewijzigd. Vele gratis of voor een habbekrats te krijgen spelers vervangen grotendeels de spelers die het jaar er voor voor een appel en een ei waren gekocht.
Zonder dat er structureel beter wordt gevoetbald.

Feyenoord heeft ook niet zo veel keus met hun huidige salarisplafond. Dat ligt nu rond de 6 à 7 ton, fors lager dan Ajax en PSV die rond het miljoen zitten en daar ook al regelmatig de nadelen van ondervinden als ze spelers uit het buitenland willen aantrekken. Zeker transfervrije spelers kunnen vaak wat meer eisen bij de onderhandelingen. Twente dacht het voorheen wel bont te kunnen maken en heeft o.a. Corona nog voor 1,5 mln. per jaar onder contract staan. Maar daar zijn ze er intussen op niet al te zachtzinnige wijze achter gekomen dat op te grote voet leven niet heel verstandig is.

Ajax is op dit moment het enige Nederlandse team wat de financiële middelen heeft om het salarisplafond wel weer verder op te krikken, maar dat past niet in de filosofie van het huidig technisch hart.

Gretz schreef:

Ajax is op dit moment het enige Nederlandse team wat de financiële middelen heeft om het salarisplafond wel weer verder op te krikken, maar dat past niet in de filosofie van het huidig technisch hart.

Verdomd interessant, maar gaat u verder zou Jacques Plafond zeggen. Omdat Ajax een leuke spaarpot heeft, zouden ze dat kunnen doen - is dat wat je ons wilt vertellen?

Getuigt van hetzelfde inzicht in financieel verfahren als anderen hier etaleren (bijv inzake sale and lease-back constructies).

Het kan gewoon niet: ten eerste is Ajax een beursgenoteerde onderneming - die haar aandeelhouders tevreden moet houden (hoeveel rendement is er de afgelopen jaren uitgekeerd?) en daarnaast volstrekte openheid naar buiten moet geven over het reilen en zeilen. Ten tweede is er de zgn uitgestippelde koers (denk lijn Cruijff) en ten derde is men zich heel goed bewust van het effect van 'raising the ceiling'. Bij PSV heeft men er lang de wrange vruchten van mogen plukken toen meerdere jaren achtereen geen CL werd gespeeld en de salarissen wel op dat niveau lagen.

Mij zou het niets verbazen als er binnen de top5 er een zekere consensus bestaat over salarisplafond e.d. Nieuwste ontwikkeling is dat je een speler bij een transfer omhoog een deel van de transfersom toeschuift. Of dat nou een goede ontwikkeling is, is voor mij de vraag. Hek en dam blijf ik gewoon denken, of tering naar nering zetten.

Het kan altijd nog veel erger.

Balotelli terug naar AC Milan. Daar schijnt de nood ook enorm te zijn, anders waag je je niet aan Balotelli.
Liverpool betaalde vorig seizoen 20 miljoen, hij speelde welgeteld 16 wedstrijden en scoorde 1 doelpunt. Zijn kosten per wedstrijd bedragen 1,25 miljoen. Plus salaris, uiteraard. Dat zal AC Milan nu in huurpenningen terug moeten betalen.

Wie had het laatst over de gezondmaking van het Italiaanse voetbal?

Cured
Italië = Maffia

musician schreef:
Het kan altijd nog veel erger.

Balotelli terug naar AC Milan. Daar schijnt de nood ook enorm te zijn, anders waag je je niet aan Balotelli.
Liverpool betaalde vorig seizoen 20 miljoen, hij speelde welgeteld 16 wedstrijden en scoorde 1 doelpunt. Zijn kosten per wedstrijd bedragen 1,25 miljoen. Plus salaris, uiteraard. Dat zal AC Milan nu in huurpenningen terug moeten betalen.

Dat valt wel mee, volgens mij blijft Liverpool het grootste deel van zijn loon doorbetalen. Voor Milan wel een aardige deal, Liverpool heeft echt een kat in de zak gekocht. Ben benieuwd of Balotelli ooit nog eens naar vermogen gaat presteren, al vermoed ik van niet.

Gretz schreef:
Feyenoord heeft ook niet zo veel keus met hun huidige salarisplafond. Dat ligt nu rond de 6 à 7 ton, fors lager dan Ajax en PSV die rond het miljoen zitten.

Ik vrees dat je er naast zit. Er verdienen bij Feyenoord ook een aantal spelers rond het miljoen. Of verdienen... verdienen... krijgen.

herman schreef:
Dat valt wel mee, volgens mij blijft Liverpool het grootste deel van zijn loon doorbetalen. Voor Milan wel een aardige deal, Liverpool heeft echt een kat in de zak gekocht. Ben benieuwd of Balotelli ooit nog eens naar vermogen gaat presteren, al vermoed ik van niet.

Ik denk dat Balotelli de eerste in het betaalde voetbal is, die door een nieuwe club volledig aan banden wordt gelegd:
De Telegraaf schreef:
Mario Balotelli krijgt een speciale clausule in zijn contract bij AC Milan. Een 'goed gedrag'-clausule moet er voor zorgen dat het 'enfant terrible' voortaan netjes in de pas loopt. Extravagante kapsels, opvallende kleding en een ongezonde leefstijl zijn vanaf nu uit den boze voor de flamboyante Italiaanse spits. Dat schrijft Gazzetta dello Sport.
Volgens Milan-directeur Adriano Galliani zijn de voorschriften voor Balotelli afgeleid van de huisregels zoals die gelden bij de Italiaanse luchtmacht. AC Milan zal ook zijn gedrag op Twitter, Facebook en Instagram nauwlettend in de gaten houden. Verder mag hij niet meer roken, niet gezien worden in nachtclubs en moet hij zijn alcoholgebruik beperken.

En als hij nu nog niet scoort dan lijkt mij gebrek aan talent aan de orde, iets wat ik eigenlijk al langer vermoed.

Het blijft een wat vreemde move van Milan. Ze krijgen hem inderdaad spot goedkoop. Maar dan moeten ze er in Milaan er ook niet van opkijken dat er relletjes gaan onstaan. Ik moet het namenlijk nog eens zien of hij zich aan al die regeltjes gaat houden.

Een klein breukje bij de finish zorgt ervoor dat Dumoulin de leiderstrui mag aantrekken. Wat een klasbak is het toch ook!

Hendrik68
Vreemde sport dat judo. Je mag wel proberen iemand te wurgen, sterker, doe je dat bij al je tegenstanders dan ben je de glorieuze overwinnaar. Pak je echter iemand bij de arm die lichtjes overstrekt wordt dan word je gediskwalificeerd. Net de 2e keer dit toernooi dat een Nederlandse dit overkomt. Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Ik moet echter toegeven dat ik judo normaal gesproken ook alleen bij de Olympische Spelen zie.

Zo meteen atletiek met Schippers voor haar 200 meter halve finale. Ik verwacht nu eigenlijk al een Nederlands record. Morgen wellicht dik onder de 22 seconden. Ik weet niet of ze nu al het Europees record kan aanvallen, dat staat nog altijd op naam van dat manwijf uit de DDR Marita Koch in 1979. Dat staat op 21.71 en is wel heel erg hard. Maar als je zag hoe Schippers halverwege al uitliep en bijna wandelend over de finish ging en dan nog 22 en een half liep, dan is er zeker het een en ander mogelijk.

Hendrik68 schreef:
Zo meteen atletiek met Schippers voor haar 200 meter halve finale. Ik verwacht nu eigenlijk al een Nederlands record.

Twee vingers in de neus. Laatste 25 meter deed ze het rustig aan, dus dan komt er uiteraard geen toptijd uit rollen. Belooft wel wat voor morgen zo, wat een overmacht! In deze vorm lijkt me een tijd onder de 22 een gegeven.

Hendrik68
Ik had verwacht dat ze iets meer had moeten geven en dat ze dan automatisch een stuk harder zou moeten, maar het was duidelijk niet nodig. Ik zou zeggen dat ze morgen toch een halve seconde sneller kan. Is natuurlijk heel veel. Zit je op 21.86, maar als je ziet hoe "rustig aan" ze het deed dan komt ze daar echt wel in de buurt.

Mb.
Nou, nou, nou, laten we het eerst maar even afwachten. Thompson, Asher-Smith en McGrone zijn ook geen koekenbakkers. Maar goud behoort zeker tot de mogelijkheden voor Schippers. Zou bijzonder zijn.

Mb. schreef:
Nou, nou, nou, laten we het eerst maar even afwachten. Thompson, Asher-Smith en McGrone zijn ook geen koekenbakkers. Maar goud behoort zeker tot de mogelijkheden voor Schippers. Zou bijzonder zijn.
als Schippers niet wint heeft ze gewoon slecht gelopen hoor. Het is voor iets dat de andere 2 beste 200m lopers niet meedoen. Gewoon omdat ze vrezen dat ze gaan verliezen.

Toch nog even mijn bewondering voor Allyson Felix uiten. Wat een palmares! Wat een veelzijdigheid! En dat eerder op souplesse dan op kracht.

Olympisch kampioene 200 m - 2012 (+ tweemaal zilver)
Olympisch kampioene 4 x 100 m - 2012 (wereldrecord)
Olympisch kampioene 4 x 400 m - 2008, 2012
Wereldkampioene 200 m - 2005, 2007, 2009
Wereldkampioene 4 x 100 m - 2007, 2011
Wereldkampioene 4 x 400 m - 2007, 2009, 2011

En daar komt nu nog een wereldtitel op de 400 m individueel bij ook

Jammer dat er geen duel komt met Schippers, programma bleek niet combineerbaar blijkbaar... In 2011 was het ook 'maar' brons op de 200 en zilver op de 400.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.