Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 18:58 uur
Oei, voor een goede kans op overwintering in de Europa League moest PSV de Duitse teams uit Pot 4 vermijden. Wordt het Wolfsburg, by far de sterkste uit die pot. Nja, met CSKA en Wolfsburg is er nog wel een kleine mogelijkheid om zelfs in de CL te overwinteren, maar als ik realistisch ben voorspel ik PSV op de 4e plek in de poule. Wel leuk dat ze Van Gaal & co. hebben geloot.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 19:03 uur
Pot D is ook niet misselijk: Juve, City, Sevilla en Mönchengladbach 

0
geplaatst: 27 augustus 2015, 19:44 uur
Ze vechten als leeuwen, het zou toch wat zijn als ze de volgende ronde halen...
Die Tete die iemand een rode kaart aan probeert te smeren

Die Tete die iemand een rode kaart aan probeert te smeren

0
Hendrik68
geplaatst: 27 augustus 2015, 19:48 uur
Zie ik zo tijdens het zappen Tim Sparv scoren voor FC Midtjylland. Wist niet dat hij nog voetbalde. Was bij Groningen toch altijd een vrij middelmatige speler. Zou wat zijn als we hem weer tegenkomen in de groepsfase van de EL. Dat Southampton stelt ook helemaal niks voor in de eerste helft. Ga het ook niet afkijken, is niet om aan te zien die 2 ploegen.
Edit: O dat was 2 weken geleden zie ik nu pas, waarom zenden ze dat nu in vredesnaam uit? De return is vanavond. Nou als de winnaar van deze pot bij Groningen in komt zie ik het nog niet zo somber in.
Edit: O dat was 2 weken geleden zie ik nu pas, waarom zenden ze dat nu in vredesnaam uit? De return is vanavond. Nou als de winnaar van deze pot bij Groningen in komt zie ik het nog niet zo somber in.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 21:16 uur
Teunnis schreef:
Oei, voor een goede kans op overwintering in de Europa League moest PSV de Duitse teams uit Pot 4 vermijden. Wordt het Wolfsburg, by far de sterkste uit die pot. Nja, met CSKA en Wolfsburg is er nog wel een kleine mogelijkheid om zelfs in de CL te overwinteren, maar als ik realistisch ben voorspel ik PSV op de 4e plek in de poule. Wel leuk dat ze Van Gaal & co. hebben geloot.
Valt wel mee toch, zo sterk is CSKA Moskou toch niet? Wolfsburg heeft zijn beste speler verkocht, vorig jaar zag ik ze in de EL en daar maakten ze weinig indruk. Alleen Man U lijkt me niet te doen want die gaan vast nog wel wat kopen.
PSV moet alleen zelf nog wel wat beter gaan spelen.

0
geplaatst: 27 augustus 2015, 21:32 uur
Paap_Floyd schreef:
Man man man huilen in Tsjechië...
Man man man huilen in Tsjechië...
Was weer een geweldige wedstrijd
. Ajax voegt een nieuwe klassieker toe aan het indrukwekkende oeuvre. Ook tegen amateurs in de eerstvolgende knvb beker ronde weten ze nu proefondervindelijk dat tijd rekken eigenlijk hun machtigste wapen is. Van het voetbal moeten ze het zeker niet hebben. Er wordt met dichtgeknepen billen naar het einde toegewerkt en dan, met nog wat geluk zoals het missen van een penalty door de tegenstander, wordt juichend de volgende ronde gehaald. Wat een machtsvertoon en wat een geweldige club toch, dat Ajax.
Ja, en Cocu mag wel zeggen dat het moeilijke tegenstanders zijn, en dat zal ook wel, maar ik ben bang dat voor PSV elke club die aan de loting meedeed sowieso te hoog is gegrepen. Dus ja, dan maakt het ook niet meer uit tegen wie je speelt. Meer dan twee gelijke spelen worden er door PSV niet gehaald. Wees blij dat Manchester United in volle glorie een keer naar Nederland afreist.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 21:56 uur
Van PSV verwacht ik ook niet veel eigenlijk. Vorig jaar ook al twee keer verloren van Dinamo Moskou en CSKA is echt nog wel een stuk beter, terwijl PSV er juist zwakker op is geworden. De wedstrijden tegen Zenith heb ik niet gezien, maar ik begreep dat die ook wel een maatje te groot waren. Zou mooi zijn als ze de 3e plek konden halen, maar ik zou er mijn geld niet op inzetten.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 22:00 uur
CSKA heeft nou niet echt zo'n indrukwekkende selectie, maar goed ik zou niet weten hoe ze spelen want ik volg die competitie niet.
Verwacht ook niet zoveel van PSV, maar om dit een hele zware poule te noemen gaat me wat ver.
Verwacht ook niet zoveel van PSV, maar om dit een hele zware poule te noemen gaat me wat ver.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 22:01 uur
Wat een lekker fris AZ! Bleven maar gaan en gaan super verdiend door.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 22:04 uur
Zeker, goede sfeer in het stadion en dat de Roemenen op t eind weer vervelend gaan doen is eigenlijk ook geen verrassing meer.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 22:09 uur
trebremmit schreef:
CSKA heeft nou niet echt zo'n indrukwekkende selectie, maar goed ik zou niet weten hoe ze spelen want ik volg die competitie niet.
Verwacht ook niet zoveel van PSV, maar om dit nu al een hele zware poule te noemen gaat me wat ver.
Verwacht ook niet zoveel van PSV, maar om dit nu al een hele zware poule te noemen gaat me wat ver.
Het zijn wel allemaal raspessimisten hier - maar daar bedoel ik jou niet mee
Stel voor dat we dan de uitslag van elke wedstrijd voortaan vooraf bepalen aan de hand van de statistieken, bespaart een hoop tijd, een hoop geouweneel en houden we meer tijd over voor de core business van MuMe, muziek.Of is voor sommigen juist die oudhollandse kullekoek de reden om hier te vertoeven en te posten? Get a life dudes - geen wedstrijd is beslist voor ie gespeeld is.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 22:22 uur
Neem van mij aan dat Duitse teams - uitzonderingen daargelaten- ook niet dol zijn op op spelen tegen NL topteams. Vind het een beetje getuigen van een Calimero-attitude om bij het bekend worden van de tegenstanders in de poule meteen onder de klamme lakens te willen kruipen.
Ook LVG heeft een plasserik (heeft ie in München getoond - zo van "ik ben ook maar een mens), moet regelmatig poepen en doet aan seks, net als zijn spelers.
PSV moet nog steeds het verlies van Depay opvangen, op middenveld en in defensie zijn ze eerder sterker geworden

0
geplaatst: 28 augustus 2015, 07:33 uur
Laten we maar blij zijn dat Ajax en AZ zich geplaatst hebben. Anders was de oogst wel heel erg dramtisch geworden.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 augustus 2015, 09:07 uur
Hoezo? Groningen is er toch bij?
Dat was ver voor het Maduro tijdperk.
Gisteren toch even de 2e helft van de return bekeken en het niveau lag aan de kant van de Denen wel iets hoger. Southampton was werkelijk diep dramatisch. En wie zag ik bij Midtjylland naast Tim Sparv ook nog: Petter Andersson! Leuk dat die allebei bij de kampioen van Denemarken spelen. Trouwens ook oud Heerenveen spelers Bak Nielsen en Poulsen spelen daar. Lijkt me grappig is we hen loten vanmiddag.
Joren999 schreef:
Southampton heeft toch al met 3-0 gewonnen van Groningen?
Southampton heeft toch al met 3-0 gewonnen van Groningen?
Dat was ver voor het Maduro tijdperk.

Gisteren toch even de 2e helft van de return bekeken en het niveau lag aan de kant van de Denen wel iets hoger. Southampton was werkelijk diep dramatisch. En wie zag ik bij Midtjylland naast Tim Sparv ook nog: Petter Andersson! Leuk dat die allebei bij de kampioen van Denemarken spelen. Trouwens ook oud Heerenveen spelers Bak Nielsen en Poulsen spelen daar. Lijkt me grappig is we hen loten vanmiddag.
0
Martial
geplaatst: 28 augustus 2015, 09:29 uur
iggy schreef:
Laten we maar blij zijn dat Ajax en AZ zich geplaatst hebben. Anders was de oogst wel heel erg dramtisch geworden.
Mee eens halen we tenminste nog wat punten die Nederland goed kan gebruiken, vooral AZ levert een knappe prestatie met zo'n "half uitgekleed" elftal

Met het Southampton van de Koemannen gaat het overigens niet echt geweldig op dit moment.
Voor Groningen zou het mooi zijn als ze de volgende clubs bijvoorbeeld loten: Borussia Dortmund, Liverpool en Fenerbahçe.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 10:01 uur
Hadden we het vroeger over overwinteren in Europa, tegenwoordig is het overzomeren. Gelukkig toch nog vier van de zes door naar de groepsfase. Rtl 7 is spekkoper met hopelijk nog 2 van de 4 clubs in het tournooi na december.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 augustus 2015, 10:18 uur
Martial schreef:
Voor Groningen zou het mooi zijn als ze de volgende clubs bijvoorbeeld loten: Borussia Dortmund, Liverpool en Fenerbahçe.
Dat zou voor AZ en Ajax ook mooi zijn. Maar inderdaad, laat de grote namen maar komen, moet niet denken aan 3 oostblokploegen. Verlies liever van de namen die jij noemt dan van Lokomotiv Plovdiv. Ik zou graag 2 grote namen zien en 1 waartegen we nog een kans maken. Zo'n Midtjylland bijvoorbeeld, maar die zit in de zelfde pot zie ik net in onderstaande link:
http://www.vi.nl/nieuws/ajax-bij-loting-in-pot-1-sombere-vooruitzichten-groningen.htm
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 11:07 uur
herman schreef:
Van PSV verwacht ik ook niet veel eigenlijk. Vorig jaar ook al twee keer verloren van Dinamo Moskou en CSKA is echt nog wel een stuk beter, terwijl PSV er juist zwakker op is geworden. De wedstrijden tegen Zenith heb ik niet gezien, maar ik begreep dat die ook wel een maatje te groot waren. Zou mooi zijn als ze de 3e plek konden halen, maar ik zou er mijn geld niet op inzetten.
Ik vraag me af of PSV echt zwakker is geworden, als Moreno en Pereiro straks in de basis staan (en Willems weer terug is). Uiteraard kosten Wijnaldum en Depay veel doelpunten, maar dat kunnen Propper, Lestienne en Pereiro voor een groot deel opvangen. Terwijl PSV verdedigend sterker is geworden.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 12:02 uur
Ik heb nog niet veel van Pereiro gezien, geen idee hoe goed ie is. Maar Depay en WIjnaldum vind ik wel een groot gemis. Ik hoop dat Maher zijn talent dit seizoen gaat inlossen.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 12:09 uur
Ik denk niet dat PSV op papier veel onderdoet voor die andere 3.
Man United is ook nog niet bepaald een geoliede machine en het is nog maar de vraag of dat nog gaat gebeuren onder Van Gaal.
Het zullen wel zware duels worden, dat gaat niet gunstig zijn voor de competitie.
Man United is ook nog niet bepaald een geoliede machine en het is nog maar de vraag of dat nog gaat gebeuren onder Van Gaal.
Het zullen wel zware duels worden, dat gaat niet gunstig zijn voor de competitie.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 12:16 uur
Martial schreef:
(quote)
Dat zou wel tof zijn, wel kansloos maar ook erg gaaf. Liever dat dan Krasnodar of Rubin Kazan.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 13:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vraag me af of PSV echt zwakker is geworden, als Moreno en Pereiro straks in de basis staan (en Willems weer terug is). Uiteraard kosten Wijnaldum en Depay veel doelpunten, maar dat kunnen Propper, Lestienne en Pereiro voor een groot deel opvangen. Terwijl PSV verdedigend sterker is geworden.
Leuk dat je bevestigt wat ik al schreef
- imo is Propper in potentie completer en technisch meer onderlegd dan Wijnaldum - dus die kan je tegen elkaar wegstrepen. Depay is absoluut HC, een speler die onberekenbaar is en tevens een wedstrijd kan beslissen, bijzondere eenling - een profiel dat je wel meer bij spitsen aantreft.PSV zal dat moeten oplossen/compenseren door een goed werkend collectief en dat is de vraag in hoeverre het gaat lukken om het team op korte termijn als geoliede machine te laten spelen. Voorheen kon men 'achterover leunen' en wachten op de actie van Depay. Ander negatief aspect zijn de trubbels rondom Locadia - zonde als je naar zijn ratio speeltijd/goals kijkt.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 13:44 uur
Zo, wat een gunstige loting voor Ajax. Molde, Celtic en Fenerbache.
Vreselijke loting voor Groningen en een redelijke voor AZ.
Vreselijke loting voor Groningen en een redelijke voor AZ.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 augustus 2015, 13:51 uur
Hier hebben we niet veel aan nee. Komen we de Duitse of Engelse clubs pas in de volgende ronde tegen.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 13:55 uur
Twee keer thuis winnen en 1 gelijkspel, en uit 1 keer winnen en twee keer verliezen. Moet kunnen. 
Had liever wat aansprekende namen gehad, maar goed hier valt best wel wat punten van te pakken.

Had liever wat aansprekende namen gehad, maar goed hier valt best wel wat punten van te pakken.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 13:58 uur
Ajax maakt doorgaans het meeste kans bij tegenstanders die nét even iets beter zijn.
Nu gaan ze hoogstwaarschijnlijk punten inleveren door onderschatting.
Ben benieuwd wat mijn club gaat doen. Er is zeker perspectief op overwinteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.