MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Dat zou zo maar kunnen, en al die ploegen zijn nog beter dan Jablonec.

dix
Goud

en dat was nog behoorlijk spannend ...

Hendrik68
Zeg dat wel, maar wat een tijd. Dik Europees record.

KLASSE!

Maar wat was het verschil klein.

21,63

Hendrik68
Zeg maar gerust een wereldrecord, want Jones en Griffith bleken achteraf behoorlijk wat stimulerende middelen te hebben gehad.

Ja, ik wilde het niet zeggen omdat het bij Griffith nooit bewezen is.

Martial
Hendrik68 schreef:
Zeg maar gerust een wereldrecord, want Jones en Griffith bleken achteraf behoorlijk wat stimulerende middelen te hebben gehad.

En dat gezegd te hebben is het wel "opvallend" dat de Duitsers Schippers betichten van vermeend dopinggebruik, volgens mij hebben de Duitsers de doping zelf uitgevonden

musician schreef:
maar ik ben bang dat voor PSV elke club die aan de loting meedeed sowieso te hoog is gegrepen.

Op Wolfsburg en Mönchengladbach na, schat ik elke andere club uit Pot 4 lager in dan PSV. Je kan toch niet serieus beweren dat Maccabi Tel Aviv, Gent, Malmö en Astana te hoog gegrepen zijn voor PSV? En Zagreb had ook geen probleem hoeven zijn.

dix schreef:
(quote)

Ajax maakt doorgaans het meeste kans bij tegenstanders die nét even iets beter zijn.
Nu gaan ze hoogstwaarschijnlijk punten inleveren door onderschatting.

Celtic en Fenerbahce zijn juist geen namen die je gaat onderschatten. Dan denk ik eerder aan clubs als Krasnodar, Plzen, Slovan Liberec en de voor AZ vervelende loting Partizan.

wibro schreef:
KLASSE!

Maar wat was het verschil klein.

Beter gezegd: wat liepen ze allebei verrassend snel. 21,63! Historische 200 meter.

Cured
dix schreef:
Goud

en dat was nog behoorlijk spannend ...
Kon het niet live zien, maar inderdaad. Klasse, maar ik had wat meer verschil verwacht, anyway.... .

trebremmit schreef:
Zo, wat een gunstige loting voor Ajax. Molde, Celtic en Fenerbache.

Celtic ... altijd lastig.

http://img0.cfstatic.com/wallpapers/bf29f3571618b7ac0460140919b443c2_large.jpeg

Teunnis schreef:
Op Wolfsburg en Mönchengladbach na, schat ik elke andere club uit Pot 4 lager in dan PSV. Je kan toch niet serieus beweren dat Maccabi Tel Aviv, Gent, Malmö en Astana te hoog gegrepen zijn voor PSV? En Zagreb had ook geen probleem hoeven zijn.

Leuter nog ff lekker door - alsof Borussia en Wolfsburg zo'n flitsende seizoenstart kennen. Daarnaast ook ff naar de resultaten kijken: de Borussen, sinds de eeuwwende: 1* kampioen, 1* tweede, 1* derde, 1* vierde; VFL Wolfsburg: eenmaal landskampioen (2009), daarvoor lang een onbekommerde middenmoter; sinds 1997 weer terug in Bundesliga.

Mjuman schreef:
(quote)

Leuter nog ff lekker door - alsof Borussia en Wolfsburg zo'n flitsende seizoenstart kennen. Daarnaast ook ff naar de resultaten kijken: de Borussen, sinds de eeuwwende: 1* kampioen, 1* tweede, 1* derde, 1* vierde; VFL Wolfsburg: eenmaal landskampioen (2009); sinds 1997 weer terug in Bundesliga.

Allemaal leuk en aardig, maar nog steeds lijkt me een tegenstander als Gent of Malmö makkelijker te kloppen dan een subtopper uit de Bundesliga.

Teunnis schreef:
(quote)

Allemaal leuk en aardig, maar nog steeds lijkt me een tegenstander als Gent of Malmö makkelijker te kloppen dan een subtopper uit de Bundesliga.

Je snapt er echt heel weinig van - traditioneel heeft een NL team (ook Oranje) het lastig tegen Zweedse teams, vanwege hun spelstijl, en Malmö FF is al jarenlang een van de betere Zweedse teams, waar veel toppers vandaan zijn gekomen, ook Ibra. En Gent - kom op man, als Belgen tegen NL moeten spelen rijzen ze boven zich zelf uit - om de diknekken wat te leren

Maar goed er zijn vandaag mooiere en belangrijke sportgebeurtenissen geweest - nog nauwelijks te bevatten dat we een wereldkampioene op de 200 m hebben. Destijds met La Donna Canona (60 meter indoor) al heel wat, maar dit is ongelofelijk.

Verdorie Dafne, dat was nog eens een straf laatste stukkie. Weergaloos.

Gewoon het sportmoment van het jaar, niet meer of minder.

herman schreef:
Gewoon het sportmoment van het jaar, niet meer of minder.

Net zo'n kippenvelmoment als destijds ellen van langen olympische spelen 1992 barcelona finale 800 mtr - YouTube

Wat een dag voor de Nederlandse sport, nu ook een Vuelta-zege voor Bert-Jan Lindeman. Wie zegt u? Bert-Jan Lindeman.

Lekker sprintje bergop ook van Aru.

Dat was ook geweldig, al heb ik dat toen pas in de herhaling gezien. Maar dat is wel zo'n dag waarvan ik nog precies weet waar ik was.

Paap_Floyd schreef:
Lekker sprintje bergop ook van Aru.

Ja, lijkt me nu definitief de te kloppen man deze Vuelta. Majka blijft ook maar fantastisch rijden, die zie ik ook wel het podium halen. En wat te zeggen over Dumoulin? Weer mee met de favorieten

Lekker dagje hoor, goud voor Schippers met een officieus wereldrecord en de etappe voor Breakaway Bertje

4 tienden sneller dan haar voormalig persoonlijk, dat is ongezien, wat een tijd!

Verder de dames en heren hockey naar de finale en ook nog wat eremetaal voor de judoploeg. Een fantastische sportdag voor Nederland!

Mjuman schreef:
(quote)

Leuk dat je bevestigt wat ik al schreef - imo is Propper in potentie completer en technisch meer onderlegd dan Wijnaldum - dus die kan je tegen elkaar wegstrepen. Depay is absoluut HC, een speler die onberekenbaar is en tevens een wedstrijd kan beslissen, bijzondere eenling - een profiel dat je wel meer bij spitsen aantreft.

PSV zal dat moeten oplossen/compenseren door een goed werkend collectief en dat is de vraag in hoeverre het gaat lukken om het team op korte termijn als geoliede machine te laten spelen. Voorheen kon men 'achterover leunen' en wachten op de actie van Depay. Ander negatief aspect zijn de trubbels rondom Locadia - zonde als je naar zijn ratio speeltijd/goals kijkt.

Ik sla jouw berichten meestal over. Niet gelezen dus.

Nicolage Rico schreef:
Ik sla jouw berichten meestal over. Niet gelezen dus.

Tja, dan heb je ook geen recht van spreken, Flipje

Eerlijk gezegd zijn jouw posts veelal ook geen semantisch genoegen

Mjuman schreef:
Je snapt er echt heel weinig van - traditioneel heeft een NL team (ook Oranje) het lastig tegen Zweedse teams, vanwege hun spelstijl, en Malmö FF is al jarenlang een van de betere Zweedse teams, waar veel toppers vandaan zijn gekomen, ook Ibra. En Gent - kom op man, als Belgen tegen NL moeten spelen rijzen ze boven zich zelf uit - om de diknekken wat te leren
.
Dat laatste is ook zeker waar.

Maar alle gekheid op een stokje, kun je mij de laatste wedstrijd noemen waarbij een Nederlandse club een forse strafexpeditie uitvoerde tegen willekeurig elke andere club in Europa?

Op z'n minst is het al uitzonderlijk en je moet vooral ver terug in het verleden, dat dit meer gebruikelijk was. Nu moet je al zogezegd blij reageren met 1 - 0 tegen een club uit Tjechië, eigenlijk een middenmoter. Begroting 6 miljoen las ik, Ajax verdeelt jaarlijks 100 miljoen.

Dat het dan lastig is tegen een club van een miljard kan ik billijken. Club Brugge wordt uiteindelijk ook met simpel gemak opzij gezet door Manchester United. Daar kan iedereen begrip voor opbrengen, het is haast iets wetmatigs.

Maar dat je dan andersom als Ajax niet heenwalst over zo'n club met een begroting van 6 miljoen: die verhouding is helemaal zoek. En in het geval van Ajax niet één wedstrijd, maar week in week uit.

En ik gun PSV van harte enig succes in de Champions League. Maar als de lijn van de laatste jaren wordt doorgetrokken, denk ik niet dat daar veel potten worden gebroken. Ongeacht welke tegenstander in Europa. Zweden, Belgen, Duitsers: alles lijkt een onneembare horde.

Maar goed, een mens blijft hopen op af en toe een gunstige uitzondering. Het hoogst haalbare voor het Nederlandse internationale clubvoetbal.

musician schreef:
Maar alle gekheid op een stokje, kun je mij de laatste wedstrijd noemen waarbij een Nederlandse club een forse strafexpeditie uitvoerde tegen willekeurig elke andere club in Europa?

Maar goed, een mens blijft hopen op af en toe een gunstige uitzondering. Het hoogst haalbare voor het Nederlandse internationale clubvoetbal.

Het eerste dat me te binnenschiet, is - lullig genoeg - de 3-1 overwinning van Ajax op Manchester City 3(?) jaar terug. Maar het houdt idd niet over. Ik denk dat we een Tull'etje moeten doen Jethro Tull - Living In The Past 1969 - YouTube - met weemoed herinner ik me de overwinningen van PSV op Hajduk Split of de close call tegen AC Milaan, maar ook toen had je St Etienne dat PSV afdroogde - oja en ook FC U heeft ooit HSV en Celtic verslagen.

Het NRC kwam voor het begin van de competitie - ik las dat na terugkomst van vakantie - al met een goede analyse: onze talenten vertrekken te vroeg; 21, zijn ze weg. Ronald Koeman was het daarmee eens, die zei "ik was 26 toen ik naar Spanje ging". NL teams bestaan uit talentvolle jongens die het op moeten nemen tegen mannen met ervaring. Ervaring telt wel degelijk - vraag dat maar aan FdB, LvG of Gio.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.