Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2015, 09:26 uur
Hendrik68 schreef:
Denk je ook wel eens na voor je iets intypt?
Robben afschrijven? Die is over 6 jaar nog steeds verreweg de beste. Sneijder is nog altijd van een acceptabel niveau.
Denk je ook wel eens na voor je iets intypt?
Robben afschrijven? Die is over 6 jaar nog steeds verreweg de beste. Sneijder is nog altijd van een acceptabel niveau.
We hoeven nooit persoonlijk beledigend te worden, ik geloof niet dat ik een user hier te grazen neem, dus zo'n eerste zinnetje is (in het algemeen) helemaal niet nodig.
Robben is geblesseerd of herstellende van een blessure of begint te spelen met dreigende blessures: die man gaat geen 6 jaar meer mee.
De rode kaart van BMI was natuurlijk oliedom, maar wat te denken van de penalty die werd veroorzaakt door Van der Wiel.
Er is verder geen enkele speler, misschien op Depay na, die met ook maar enig initiatief er in slaagt een succesvolle aanval op te zetten.
En uitzonderlijk is het niet, de dip is van geruime tijd en er is aantoonbaar geen generatie aanwezig die de opengevallen plaatsen van oude vaste waardes kunnen opvangen. Ik mis de talenten in Nederland waarvoor ruimte moet worden vrijgemaakt.
We zijn aan één van de allerslechtste reeksen ooit bezig en verlies tegen een land als IJsland zat daar nooit bij. Nog even en Luxemburg en de Faroër Eilanden zijn een maatje te groot.
De teloorgang van het Nederlandse voetbal geldt ook de Nederlandse clubs in Europa. Er moet wat worden gedaan om de spiraal naar beneden te stoppen, nieuw talent te kweken en te proberen dat vast te houden.
En in de tussentijd maar werken met spelers die wellicht minder getalenteerd zijn maar in ieder geval de mouwen nog opstropen.
Als je ziet wat er nu gebeurd op het veld: goed voor de onderste regionen van Europa.
0
geplaatst: 4 september 2015, 09:59 uur
musician schreef:
De rode kaart van BMI was natuurlijk oliedom, maar wat te denken van de penalty die werd veroorzaakt door Van der Wiel. .
De rode kaart van BMI was natuurlijk oliedom, maar wat te denken van de penalty die werd veroorzaakt door Van der Wiel. .
Inderdaad... Hier krijgt enkel BMI de schuld maar wat te denken van die onnodige domme overtreding. Overigens was de regel volgens mij dat spelers een basisplaats moesten hebben bij hun club (of in ieder geval regelmatig spelen), de twee die nu de fout zijn ingegaan zijn dus precies de spelers die nooit spelen. Waarschijnlijk toeval maar toch...
0
Hendrik68
geplaatst: 4 september 2015, 10:01 uur
musician schreef:
We hoeven nooit persoonlijk beledigend te worden, ik geloof niet dat ik een user hier te grazen neem, dus zo'n eerste zinnetje is (in het algemeen) helemaal niet nodig.
Persoonlijk beledigen is nooit mijn bedoeling Musician, beetje vreemd dat je dat zo opvat. Ik gebruik nergens een scheldwoord volgens mij. Ik stel alleen een vraag. Als dat al beledigend is dan weet ik het ook niet meer.
Robben is al vanaf zijn prille jeugd regelmatig geblesseerd, dat is niet iets van de laatste jaren. Sterker, hij is bijna 3 jaar aan een stuk fit geweest tussen de afgelopen 2 WK's. Nu heeft hij even weer een blessure en hij moet maar meteen afgeschreven worden?
Ik zie de komende jaren ook geen gouden generatie, maar 1 of 2 uitzonderlijke spelers en je bent er weer bij. Kan nog 4 jaar duren, of nog langer, maar die tijd komt zeker weer, zoals die ook daarna weer even verdwijnt.
1 ding is zeker: Van Oostveen en al zijn honderd opvolgers gaan niet kunnen verhelpen dat talent naar het buitenland vertrekt. Welke voorzitter heeft volgens jou wel een plan B?
Penalty Van der Wiel was zeker ook dom, maar ook dat is iets waar geen bondscoach iets aan kan doen. Blind na 1 duel al afserveren is wel wat raar. Met 11 man hadden we gewoon gewonnen. Als we iets meer power in de schoten hadden gelegd hadden we zelfs met zijn tienen nog gelijk gespeeld. Blind is ook niet mijn keus, maar hij verdient op zijn minst een kans. Met de know how van Van Basten erbij zijn er weinig excuses in ieder geval. Dan nog: wie moet het dan gaan doen?
0
geplaatst: 4 september 2015, 10:26 uur
Hmm, het gaat precies niet goed met de Nederlandse voetbalploeg. Als ik vanuit België een tip mag geven: roep Ruud Vormer op! Die is echt goed bezig bij Club Brugge. Een van de weinige spelers die nooit teleurstelt. Hij blijft altijd lopen, ook als bij de rest van het team de kopjes naar beneden gaan. Bovendien kan Vormer ontzettend goed infiltreren. Op een of andere manier weet Vormer in het strafschopgebied vaak op de juiste plek te staan, en bovendien kan hij nog afwerken ook. Zowel met het hoofd als met de voet. Hoewel Vormer bij aankoop niet echt een topspeler leek, heeft hij een vaste stek in de basis veroverd en is hij aan het uitgroeien tot een van de publiekslievelingen bij Brugge. Oh ja, als ik nog een tip mag geven over een Nederlander van Club Brugge: roep vooral Stefano Denswil niet op...
0
geplaatst: 4 september 2015, 10:26 uur
Hendrik68 schreef:
Dan nog: wie moet het dan gaan doen?
Dan nog: wie moet het dan gaan doen?
We hadden sowieso nooit aan Hiddink en Blind moeten beginnen, dat lijkt mij ook wel duidelijk. Het motiveren van spelers (en/of een streng regime) kan eventueel nog bijdragen aan betere prestaties van minder getalenteerde spelers. Maar dat kan je bij dit trainersduo vergeten.
Toen Van Gaal vertrok lagen er diverse opties op tafel maar tot ieders verbazing heeft Van Oostveen persoonlijk gekozen voor Hiddink/Blind. Sinds die tijd is er geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld.
Het opdrogen van Nederlands talent zal ik Blind niet aanrekenen maar laat hij dan komen met iets waarvan je kunt zeggen dat er van de grond af weer iets nieuws wordt opgebouwd. Maar wat er nu gebeurt, dat gaat echt niets meer worden, je ziet het aan alles af.
Ik ben bang dat we Robben moeten afschrijven, gezien zijn leeftijd, de belangen van Bayern Munchen en zijn nooit (meer) fitte gezondheid. Liever natuurlijk niet, maar we kunnen wel op een gegeven ogenblik herkennen dat het vermoedelijk niet meer goed gaat komen. Er op rekenen dat hij speelt en dan weer geblesseerd uitvallen is voor een compleet elftal een enorme domper.
Iets meer power in de schoten: ja, dat mag wellicht helpen. Maar blijkbaar zijn juist de huidige spelers gewoon niet in staat dat te brengen. En dat niet per ongeluk één wedstrijd maar al gedurende zo'n beetje de hele campagne.
Ik wil graag denken: dat komt wel weer goed. Maar ik heb er een erg hard hoofd in, bij gebrek aan getalenteerde spelers die niet alleen goed zijn, maar ook een elftal kunnen dragen en de wedstrijd naar hun hand kunnen zetten.
Waterdragers en dravers zie ik. Maar geen spelers die met een enkele actie de wedstrijd beslissen. Robben, maar daar kun je op deze wijze niet meer op rekenen.
0
geplaatst: 4 september 2015, 11:40 uur
Voor de Belgen is het lang niet zo dramatisch als bij NL (kwalificatie is na gisteren zo goed als binnen), maar toch blijft het spelpeil en het gebrek aan progressie van de ploeg zowel pers als supporter zorgen baren.
Ik citeer even Peter Vandenbempt: De globale vaststelling blijft een jaar na het WK dus hetzelfde: tegen een tegenstander van een beetje niveau, die collectief sterk kan verdedigen en de ruimtes klein kan houden, heeft België het moeilijk. Dat is wat mij betreft inderdaad gewoon een feitelijke vaststelling.
België voetbalt over het algemeen nog steeds te traag, te voorspelbaar en vooral met veel te weinig beweging (zonder bal). Zeker als er dan eens ruimte komt is het pijnlijk om te zien, in de omschakeling scoren we zo goed als nooit.
Maar we kunnen blijven teren op een vrij solide verdediging en de individuele klasse van De Bruyne, Courtois, in mindere mate Hazard en de goals van Fellaini,...
Niet dat het allemaal slecht is ofzo, maar met een ploeg met dit spelersmateriaal kan en mag je gewoon meer verwachten.
We blijven ook al een hele tijd zitten met een paar enigma's:
-geen echte backs van niveau waardoor twee centrale verdedigers daar moeten spelen
-we vinden maar geen goed vast trio op het middenveld, mede door:
-een Witsel die solide is voor de verdediging maar ook het spel hopeloos vertraagt en nagenoeg alleen maar korte balletjes breed geeft
-Fellaini die offensief een (grote) meerwaarde is maar voetballend wat afval in zijn spel heeft, én door het veelvuldig inschuiven ook ruimte in zijn rug laat
-we hebben goede spitsen, maar tegelijk schieten ze mss nét dat tikkeltje tekort. Als je gisteren Dzeko bezig zag kan je alleen maar zeggen dat noch Benteke, noch Lukaku daaraan kunnen tippen
We hebben slechtere tijden gekend, daar niet van, maar mijn hoop om iets knaps neer te zetten op het EK is niet groot.
Ik citeer even Peter Vandenbempt: De globale vaststelling blijft een jaar na het WK dus hetzelfde: tegen een tegenstander van een beetje niveau, die collectief sterk kan verdedigen en de ruimtes klein kan houden, heeft België het moeilijk. Dat is wat mij betreft inderdaad gewoon een feitelijke vaststelling.
België voetbalt over het algemeen nog steeds te traag, te voorspelbaar en vooral met veel te weinig beweging (zonder bal). Zeker als er dan eens ruimte komt is het pijnlijk om te zien, in de omschakeling scoren we zo goed als nooit.
Maar we kunnen blijven teren op een vrij solide verdediging en de individuele klasse van De Bruyne, Courtois, in mindere mate Hazard en de goals van Fellaini,...
Niet dat het allemaal slecht is ofzo, maar met een ploeg met dit spelersmateriaal kan en mag je gewoon meer verwachten.
We blijven ook al een hele tijd zitten met een paar enigma's:
-geen echte backs van niveau waardoor twee centrale verdedigers daar moeten spelen
-we vinden maar geen goed vast trio op het middenveld, mede door:
-een Witsel die solide is voor de verdediging maar ook het spel hopeloos vertraagt en nagenoeg alleen maar korte balletjes breed geeft
-Fellaini die offensief een (grote) meerwaarde is maar voetballend wat afval in zijn spel heeft, én door het veelvuldig inschuiven ook ruimte in zijn rug laat
-we hebben goede spitsen, maar tegelijk schieten ze mss nét dat tikkeltje tekort. Als je gisteren Dzeko bezig zag kan je alleen maar zeggen dat noch Benteke, noch Lukaku daaraan kunnen tippen
We hebben slechtere tijden gekend, daar niet van, maar mijn hoop om iets knaps neer te zetten op het EK is niet groot.
0
geplaatst: 4 september 2015, 11:56 uur
JoaMuse schreef:
Hmm, het gaat precies niet goed met de Nederlandse voetbalploeg. Als ik vanuit België een tip mag geven: roep Ruud Vormer op! Die is echt goed bezig bij Club Brugge. Een van de weinige spelers die nooit teleurstelt. Hij blijft altijd lopen, ook als bij de rest van het team de kopjes naar beneden gaan. Bovendien kan Vormer ontzettend goed infiltreren. Op een of andere manier weet Vormer in het strafschopgebied vaak op de juiste plek te staan, en bovendien kan hij nog afwerken ook. Zowel met het hoofd als met de voet. Hoewel Vormer bij aankoop niet echt een topspeler leek, heeft hij een vaste stek in de basis veroverd en is hij aan het uitgroeien tot een van de publiekslievelingen bij Brugge. Oh ja, als ik nog een tip mag geven over een Nederlander van Club Brugge: roep vooral Stefano Denswil niet op...
Vormer komt voor dat niveau flink tekort. Anita, BMI, v/d Wiel, Narsingh, etc natuurlijk ook, daar niet van.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 september 2015, 11:57 uur
trebremmit schreef:
Heb net dat interview van Van Gelder met Blind gezien, wat was er zo walgelijk aan?
Blind zegt wel rare dingen over de wissel van Huntelaar, die man weet volgens mij helemaal niet waar hij mee bezig is.
Indi speelde trouwens best aardig tot aan de rode kaart, maar ik denk niet dat we hem nog weer gaan zien in Oranje. Hij heeft te vaak zulke fratsen.
(quote)
Heb net dat interview van Van Gelder met Blind gezien, wat was er zo walgelijk aan?
Blind zegt wel rare dingen over de wissel van Huntelaar, die man weet volgens mij helemaal niet waar hij mee bezig is.
Indi speelde trouwens best aardig tot aan de rode kaart, maar ik denk niet dat we hem nog weer gaan zien in Oranje. Hij heeft te vaak zulke fratsen.
Het ging mij meer om de algemene tendens van het interview. Jack van Gelder die zwaar op zoek was naar 'de schuld' van het verlies. Is wat nou het interessantste dat we over die wedstrijd konden zeggen? Ik vind het RTL Boulevard journalistiek.
En Danny Blind die maar weer eens laat zien met alle winden mee te willen waaien. Van Gelder ontlokt bij Robben een boze reactie over Martins Indi, en als hij dan aan Blind vraagt, "waar ging het mis?" zegt die gelijk "bij Martins Indi"! Hij was duidelijk blij dat hem een zondebok over de verloren wedstrijd (waarin Nederland ook met 11 man + Robben niet duidelijk de bovenliggende partij was) op een presenteerblaadje werd aangereikt.
Wat dat betreft slaat de Speld de spijker weer op zijn kop: Briesende Martins Indi: ?Jasper moet die penalty gewoon pakken? | De Speld
0
geplaatst: 4 september 2015, 12:02 uur
musician schreef:
We hadden sowieso nooit aan Hiddink en Blind moeten beginnen, dat lijkt mij ook wel duidelijk.
We hadden sowieso nooit aan Hiddink en Blind moeten beginnen, dat lijkt mij ook wel duidelijk.
Achteraf kaj un koe in de konte kiek'n is een bekend adagio dat ook wel van toepassing op bijv. beleggen. We hebben nou eenmaal die twee aangesteld; en het idee was - in navolging van het Duitse model dat de assistent t.z.t. de opvolger zou worden. Tja, als Sneeuwvlokje Ronnie nou zo smart was geweest de benoeming als assistent te accepteren, zou de wereld er nu ...
musician schreef:
Het motiveren van spelers (en/of een streng regime) kan eventueel nog bijdragen aan betere prestaties van minder getalenteerde spelers. Maar dat kan je bij dit trainersduo vergeten.
Het motiveren van spelers (en/of een streng regime) kan eventueel nog bijdragen aan betere prestaties van minder getalenteerde spelers. Maar dat kan je bij dit trainersduo vergeten.
Daar ligt imo nou net het probleem: de IJsco's hadden er zin en waren motivationeel tot op de tanden gewapend - Sigthorsson die ahw BMI de broek wel van het lijf wilde spelen en BMI die van zich af wapperde alsof dat al voelde. Nix nie 'over my dead body' houding bij Oranje. Overwegend een net-niet houding en als het dan nog tegenzit, wordt het heel moeilijk.
Geeft meteen wel inzicht in de capaciteiten van LVG - waar Hiddink voorheen goed was in het creëren en handhaven van cohesie in een team, wist Louis de boel scherp te krijgen en dat is Hiddink én Blind tot nu toe niet gelukt. Misschien moet er een teamsessie Zandkastelen bouwen met Van Leeuwen worden ingelast.
0
geplaatst: 4 september 2015, 12:08 uur
panjoe schreef:
Het ging mij meer om de algemene tendens van het interview. Jack van Gelder die zwaar op zoek was naar 'de schuld' van het verlies. Is wat nou het interessantste dat we over die wedstrijd konden zeggen? Ik vind het RTL Boulevard journalistiek.
En Danny Blind die maar weer eens laat zien met alle winden mee te willen waaien. Van Gelder ontlokt bij Robben een boze reactie over Martins Indi, en als hij dan aan Blind vraagt, "waar ging het mis?" zegt die gelijk "bij Martins Indi"! Hij was duidelijk blij dat hem een zondebok over de verloren wedstrijd (waarin Nederland ook met 11 man + Robben niet duidelijk de bovenliggende partij was) op een presenteerblaadje werd aangereikt.
Wat dat betreft slaat de Speld de spijker weer op zijn kop: Briesende Martins Indi: ?Jasper moet die penalty gewoon pakken? | De Speld
(quote)
Daar heb je wel gelijk in, voor de rode kaart liep het ook niet geweldig en IJsland had toen de beste kans op een goal. Maar goed, zo doet Van Gelder, echt Telegraaf niveau. Blij dat ie weggaat naar Sport1.
Wat betreft een trainer, die mag nooit zijn spelers afvallen in de media, hoe dom ze ook doen. Blind was netjes alles aan het afschuiven, maar hij had het bij zichzelf moeten zoeken.
Ook niet echt netjes wat Robben betreft, om een teamgenoot de schuld te geven, doe dit soort dingen in de kleedkamer.
0
geplaatst: 4 september 2015, 13:10 uur
Gretz schreef:
Het is niet dat we in een amper een jaar tijd Europese middenmoot zijn geworden.
Het is niet dat we in een amper een jaar tijd Europese middenmoot zijn geworden.
Wel !

0
geplaatst: 4 september 2015, 13:23 uur
Het wielrennen is nu ook ineens weer top terwijl het daarvoor jaren niets was dus het kan hard gaan zullen we maar zeggen
0
Hendrik68
geplaatst: 4 september 2015, 13:39 uur
Inderdaad. Tussen Fanny Blankers Koen en Dafne Schippers zat ook jaren niks. Gewoon niet in paniek raken dan komt het allemaal goed. 

0
geplaatst: 4 september 2015, 13:40 uur
0
geplaatst: 4 september 2015, 13:44 uur
Hendrik68 schreef:
Inderdaad. Tussen Fanny Blankers Koen en Dafne Schippers zat ook jaren niks. Gewoon niet in paniek raken dan komt het allemaal goed.
Inderdaad, gewoon een jaartje of 65 geduld hebben en dan tellen we weer mee!

Cooman noem ik overigens niet niks, maar dit terzijde.
0
geplaatst: 4 september 2015, 13:49 uur
Mjuman schreef:
Achteraf kaj un koe in de konte kiek'n is een bekend adagio dat ook wel van toepassing op bijv. beleggen. We hebben nou eenmaal die twee aangesteld; en het idee was - in navolging van het Duitse model dat de assistent t.z.t. de opvolger zou worden. Tja, als Sneeuwvlokje Ronnie nou zo smart was geweest de benoeming als assistent te accepteren, zou de wereld er nu ...
Ja, zo lust ik er nog wel een paar...

We hebben nou eenmaal die twee aangesteld? Ik weet van niks maar volgens mij hebben we vóór de benoeming van Hiddink al hele andere namen genoemd en na zijn aantreden al afkeurende signalen afgegeven.
Sneeuwklokje zou direct hoofdtrainer moeten zijn geworden, vonden velen, en niet assistent.
De benoeming van Hiddink was puur een zaak van Van Oostveen, vandaar dat ik hem er ook verantwoordelijk voor hou.
Overigens, even afgezien van het Nederlands Elftal, vind ik het op zich altijd wel prachtig: van die uit de kluiten gewassen semiprofs/amateurs (wat verdien je bij NEC) die winnen van ten onrechte veel te dik betaalde en geheel naast hun schoenen lopende vedetten. Op zich kan ik dat wel waarderen.
Vandaar dat ik het ook niet erg zou vinden als de KNVB er een ander systeem voor selecteren op zou gaan nahouden.
0
geplaatst: 4 september 2015, 13:50 uur
Hendrik68 schreef:
En wij 67 jaar wachten op een beetje succes?

0
Hendrik68
geplaatst: 4 september 2015, 14:09 uur
He Graf, die Cooman die je onder de spoiler hebt geplakt, die kon alleen binnen hard lopen. Na 60 meter stond ze stil. Dan kan jij haar wel niet niks noemen, maar de 100 meter nauwelijks uit kunnen lopen en het feit dat ze uit Rotterdam kwam noem ik 3 keer niks. 

0
geplaatst: 4 september 2015, 14:14 uur
Hendrik68 schreef:
Ik zie hier twee opties: beetje dement of uitermate selectieve werking van het geheugen.
Afgezien van La Donna Canona: o.m. Ellen van Langen, Gerard Nijboer, Rob Druppers, Els Vader
' k zou maar snel een Nintendo kopen en een geheugentrainspel

0
geplaatst: 4 september 2015, 14:19 uur
Jack is boos. 
Wie nodigt dan ook Derksen uit voor een uitzwaai-uitzending.
Van Gelder loopt boos weg

Wie nodigt dan ook Derksen uit voor een uitzwaai-uitzending.
Van Gelder loopt boos weg
0
Hendrik68
geplaatst: 4 september 2015, 14:34 uur
Mjuman schreef:
Ik zie hier twee opties: beetje dement of uitermate selectieve werking van het geheugen.
Mag het ook allebei?

Ik had trouwens de pure sprint voor ogen.
Ben Ellen van Langen zeker niet vergeten, althans haar prestatie niet. Qua sprint ben ik Els Vader niet vergeten, maar in mijn herinnering heeft die nooit op wereldniveau gepresteerd. Zal eens even op wiki kieken.
Maar mij van dementie betichten terwijl jij zelf Elly van Hulst vergeet te noemen? Foei.
.
0
geplaatst: 4 september 2015, 15:07 uur
Mwah, ik zie de wedstrijden tegen IJsland en Tsjechië toch als incidenten. Het zijn steeds een paar individuele fouten die ons de das om doen. Wanneer de bondscoach nu eens in de sterkste opstelling gaat spelen zie ik het nog positief in. Elk Europees topland heeft wel eens een mindere campagne.
0
geplaatst: 4 september 2015, 15:19 uur
trebremmit schreef:
Wat betreft een trainer, die mag nooit zijn spelers afvallen in de media, hoe dom ze ook doen. Blind was netjes alles aan het afschuiven, maar hij had het bij zichzelf moeten zoeken.
Ook niet echt netjes wat Robben betreft, om een teamgenoot de schuld te geven, doe dit soort dingen in de kleedkamer.
(quote)
Wat had hij dan moeten zeggen? We hebben het hier over voetbal en niet over staatsgeheimen. Als je als prof voetballer niet eens tegen terechte kritiek van je trainer kan, tja..... Maar Blind mag en moet ook zelf het boetekleed aantrekken. Zeker wat betreft het selecteren en opstellen van back V.der Wiel. Die had nog geen enkele wedtrijd in de benen.
0
geplaatst: 4 september 2015, 15:24 uur
musician schreef:
We hebben nou eenmaal die twee aangesteld? Ik weet van niks maar volgens mij hebben we vóór de benoeming van Hiddink al hele andere namen genoemd en na zijn aantreden al afkeurende signalen afgegeven.
Sneeuwklokje zou direct hoofdtrainer moeten zijn geworden, vonden velen, en niet assistent.
De benoeming van Hiddink was puur een zaak van Van Oostveen, vandaar dat ik hem er ook verantwoordelijk voor hou.
(quote)

Inderdaad!! Ik heb vooraf niemand blij zien zijn met de aanstelling van Hiddink en al helemaal niet met het idee dat Blind de boel later zou overnemen.
0
geplaatst: 4 september 2015, 16:14 uur
musician misschien kan je die Nintendo met dat geheugentrainingsspel eens lenen van Groningse Hendrik - jij begon echt zelf met dat We - kiek moar:
Imo dacht Hiddink dat 't nog wel aardig zou zijn om - na Anzhi Roeski aventoerski - zijn blazoen op te poetsen middels Oranje. Maar waarom hem dan niet een achtergrondrol gegeven als "adviseur" ipv hem als bondskapitein op het schip te zetten. En qua Blind: heb wel eens horen zeggen dat Blind een goede windvaan zou zijn- als je wil weten uit weken hoek de wind waait hoef je maar naar Blind te kijken; sterker nog kan je als zeiler erop blindvaren
musician schreef:
Imo dacht Hiddink dat 't nog wel aardig zou zijn om - na Anzhi Roeski aventoerski - zijn blazoen op te poetsen middels Oranje. Maar waarom hem dan niet een achtergrondrol gegeven als "adviseur" ipv hem als bondskapitein op het schip te zetten. En qua Blind: heb wel eens horen zeggen dat Blind een goede windvaan zou zijn- als je wil weten uit weken hoek de wind waait hoef je maar naar Blind te kijken; sterker nog kan je als zeiler erop blindvaren

0
geplaatst: 4 september 2015, 16:52 uur
iggy schreef:
Wat had hij dan moeten zeggen? We hebben het hier over voetbal en niet over staatsgeheimen. Als je als prof voetballer niet eens tegen terechte kritiek van je trainer kan, tja..... Maar Blind mag en moet ook zelf het boetekleed aantrekken. Zeker wat betreft het selecteren en opstellen van back V.der Wiel. Die had nog geen enkele wedtrijd in de benen.
(quote)
Hij mag zeggen wat er fout is gegaan, maar puur de schuld leggen bij Indi vind ik niet kunnen, je faalt als collectief en niet alleen door een enkele speler. Kritiek op een speler kun je beter binnenskamers houden, Ronald Koeman had er trouwens ook een handje van maar die is er volgens mij mee opgehouden.
0
geplaatst: 4 september 2015, 17:22 uur
Gretz schreef:
Wat een pessimisme hier. Alsof het nu allemaal al voorbij is. De kans dat we Turkije achter ons laten, dat nog een veel matiger elftal heeft, schat ik nog steeds op zo'n 90%. Dan mag je play-offs spelen waarin je zeer waarschijnlijk een geplaatste status hebt en loot je een van de mindere landen die nummer 3 zijn geworden. Zeker dat dit Nederlands Elftal dan een erg goede kans maakt om alsnog door te gaan. Het is niet dat we in een amper een jaar tijd Europese middenmoot zijn geworden.
Precies dit. En nu lijkt het opeens helemaal niet zo'n gek idee om mensen als Tete en Riedewald erin te zetten.Wat een pessimisme hier. Alsof het nu allemaal al voorbij is. De kans dat we Turkije achter ons laten, dat nog een veel matiger elftal heeft, schat ik nog steeds op zo'n 90%. Dan mag je play-offs spelen waarin je zeer waarschijnlijk een geplaatste status hebt en loot je een van de mindere landen die nummer 3 zijn geworden. Zeker dat dit Nederlands Elftal dan een erg goede kans maakt om alsnog door te gaan. Het is niet dat we in een amper een jaar tijd Europese middenmoot zijn geworden.
0
geplaatst: 4 september 2015, 17:28 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Precies dit. En nu lijkt het opeens helemaal niet zo'n gek idee om mensen als Tete en Riedewald erin te zetten. Juist. Tete en Riedewald hebben natuurlijk nog wel een heleboel te bewijzen, maar op dit moment zijn ze in vorm, maken ze veel minuten en zijn ze met hun club aan een succesvolle periode bezig. Iets wat je van Van der Wiel, De Vrij en Martins Indi niet kan zeggen.
0
geplaatst: 4 september 2015, 17:31 uur
De Vrij speelde wel goed gister, die zou ik echt niet wisselen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.