MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Danny eruit kan pas na de wedstrijd, maar is ook geen slecht idee

Daley is werkelijk dramatisch.

Oh ja, die bedoelde ik.

Serieus. Ik zou Danny eruit schoppen en Daley op een plek zetten waar we wel wat aan hem hebben. Tweede doelpunt leek me een foute ingooi van Van der Wiel (waarom doet die eigenlijk mee?)

dat vraag je je alleen af bij van der wiel? haha

Nee, dat heb ik wel met meer mensen, maar ik zou Daley wel laten staan.

Danny niet

jeroen grutter wordt er ook chagerijnig van

Jeroen Grutter is het al een klote pot, heb je ook nog eens een keer hem als verslaggever. Hoe slecht wil je het hebben?

Hij houdt toch nog hoop (6 punten uit 2 wedstrijden), ohnee, toch niet, einde generatie. Geweldige verslaggever bij ijshockey, dat dan weer wel.

Dit is geen gevalletje meer van uithuilen en opnieuw beginnen.

Hier zullen plannen moeten worden gesmeed om het Nederlands elftal, of eigenlijk het gehele Nederlandse voetbal, weer op de rails te krijgen.

Het ontbreekt de spelers allemaal aan wat de tegenstanders elke wedstrijd wel weten op te brengen. En dat is niet alleen talent, ik zie bij de tegenstanders ook heel wat niet talenten rondlopen.

Het is gewoon structureel en wordt maar niet onderkend door de mensen die daar wat aan zouden kunnen en moeten doen.
Verkeerde keuzes door verkeerde mensen op verkeerde plekken.

Je had rustig met willekeurig welke eredivisieclub kunnen afreizen en vermoedelijk een beter resultaat gehaald, zo goed waren die Turken echt niet.

Ik ben wel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik vrees niet veel, eerlijk gezegd.

We mogen toch wel concluderen dat het geen EK wordt voor oranje. Van Kazachstan zie ik ze nog wel winnen, maar ook tegenn TjechiÄ— wordt het gewoon 0 punten.

Danny Blind had deze ondankbare taak nooit moeten accepteren, want het was te verwachten dat ze er niets van zouden bakken. Had die schreeuwlelijk van een Robben dan maar speler/coach gemaakt. Blind is gewoon een tussenpaus omdat geen enkele andere trainer de failliete boedel van Guus wilde overnemen, en Blind als voormalig assistent door zijn werkgever geslachtofferd wordt op de hoofdcoach positie. Naar ik vermoed doet Blind zijn plicht met frisse tegenzin.

Ik ben bang dat hij er gewoon geen hout van kan.
Hij was helemaal geen tussenpaus, hij zou contractueel de boel overnemen van Hiddink, na diens vertrek, wanneer dat ook was. Dat is zo helemaal geregeld door de verantwoordelijke man bij de KNVB, Van Oostveen.

Niemand was op die constructie gekomen of had dit geadviseerd. Maar er is een reden geweest, wij weten niet welke, dat Van Oostveen maar met Hiddink en Blind op de proppen kwam. Direct na het WK. Vanaf dat moment is het bergafwaarts gegaan. Dat wil zeggen, bergafwaarts is te langzaam. Het Nederlands Elftal is een ravijn in gevallen, vanaf grote hoogte.

De statistici zullen de boeken wel trekken, maar het lijkt mij de slechtste reeks sinds het begin van het Nederlandse voetbal. Veel slechter kan ik mij niet herinneren en ik ben ook al van een bepaalde leeftijd.

Een grotere wanprestatie inderdaad dan alle andere keren dat we niet door de kwalificaties heen kwamen. Hopen dat dit het absolute dieptepunt is.

Eric V schreef:
Danny Blind had deze ondankbare taak nooit moeten accepteren, want het was te verwachten dat ze er niets van zouden bakken. Had die schreeuwlelijk van een Robben dan maar speler/coach gemaakt. Blind is gewoon een tussenpaus omdat geen enkele andere trainer de failliete boedel van Guus wilde overnemen, en Blind als voormalig assistent door zijn werkgever geslachtofferd wordt op de hoofdcoach positie. Naar ik vermoed doet Blind zijn plicht met frisse tegenzin.

We moeten niet vergeten dat Blind gewoon assistent was onder Hiddink en dus toen al mede verantwoordelijk voor de neerwaartse spiraal.

Ik heb het gevoel dat het ook niet uitmaakt welke spelers tijdens de kwalificatiereeks opgesteld werden en wie de coach is. Het lijkt gewoon een kapot apparaat. 3-0 is een overdreven uitslag, maar de nederlaag is logisch. Hier en daar wat pech gehad, maar het contrast met het wk is giga en mysterieus. Ik zie ons nu ook zelfs zomaar van Kazachstan verliezen. Weet iemand trouwens of het om doelsaldo of onderling resultaat gaat bij gelijk aantal punten?

dix
Fout ging het al tegen IJsland. Daar doet die 3-0 van vanavond niet zoveel aan af.

Onderling resultaat gaat voor doelsaldo, dus Turkije heeft genoeg aan 4 punten.

Ik heb er een hard hoofd in, want Tsjechië is al geplaatst... hoewel ze in 2004 ook de Duitsers pakten toen het niet nodig was (voor hen dan).

Het is geen eenheid, meer los zand. Je ziet ook dat er weinig tot niet onderling wordt gecoached.
De meesten zijn gewoon al te veel met zichzelf bezig, zijn niet in staat om de wedstrijd te lezen.
Angst en onzekerheid zie je. Zelfs een Davey Klaassen, die vooruit kan denken, was niet in staat tot creatieve oplossingen.
Een Narsing die bij zijn grote kans alleen zijn ogen richt op de goal en 2 medespelers gewoon echt niet gezien heeft.
Het is echt een gevalletje van kwaliteit.
Een coach als v. Gaal heeft tijdens het wk er gewoon alles in moeten rammen, en dan vooral taktiek.
Dat heeft deze groep meer dan ooit nodig, want een zelfbeeld ontbreekt volledig.
Ik vraag me dan ook werkelijk af welke coach ((afgezien van v. Gaal) in staat is om dit elftal straks aan de praat te krijgen.
Ik ga er gemakshalve maar van uit dat het EK niet meer wordt gehaald.
En dat is dan geheel terecht.

Is Blind al ontslagen? Als je dronken de opstelling maakt vind ik wel dat dat zou moeten.
Vooraf ook van die onzinpraat dat we niet op resultaat kunnen spelen omdat we Nederland zijn, wat een flauwekul, op het WK kon dat ook. Als je in Turkije genoeg hebt aan een punt moet je op de counter gaan spelen en zeker niet met 4-3-3. Sowieso is dat een achterhaald systeem, helemaal als je de spelers er niet voor hebt.
Tijd voor een frisse wind, nieuwe mensen met moderne opvattingen over voetbal en niet meer dat Hollandse school gezeur.

Volledig mee eens.
Maar ja, wie vind je zo gek om het voor de komende twee wedstrijden over te nemen?

musician schreef:
Volledig mee eens.
Maar ja, wie vind je zo gek om het voor de komende twee wedstrijden over te nemen?

Meld je aan zou 'k zeggen! Uit echte pure vaderlandsliefde - visie en babbels zijn er voldoende

Eerlijk gezegd zou'ik er niet aan beginnen voor minder dan tweemaal Balkenende - 1 JP per wedstrijd, lijkt me fair gezien de poep die je over je heen krijgt.

Troostrijk vind ik de gedachte dat we volgend jaar gewoon fris en onbevangen naar zo'n EK kunnen kijken. Zo'n WK als vorig jaar leidt alleen maar tot constipatie - een maand slecht aus der Hosen kunnen - hoop tegen beter weten in en dan een enorme wind als 't alsnog fout gaat.

musician schreef:
Volledig mee eens.

Dat wordt inderdaad moeilijk, laat Blind dat dan ook nog maar even verknooien.
Voor de toekomst zie ik zo snel ook niet een goede, alleen Koeman misschien of Ron Jans. Maar iemand uit het buitenland zou misschien nog beter zijn, Jurgen Klopp ofzo.

Ik denk dat Van Gaal wel eens snel vrij zou kunnen zijn.
Misschien heeft-ie zin in nog een WK-campagne.

Ron Jans zou ik wel leuk vinden.

Mjuman schreef:
Meld je aan zou 'k zeggen! Uit echte pure vaderlandsliefde - visie en babbels zijn er voldoende
Alleen als ik de volledige vrije hand zou krijgen om te mogen experimenteren. Met uiteraard een eigen staf en een vervanger voor Van Oostveen. Maar die zal het daar wel niet mee eens zijn.

chevy93 schreef:
Onderling resultaat gaat voor doelsaldo, dus Turkije heeft genoeg aan 4 punten.

Dat moet je Danny ook nog even gaan vertellen. Die wist dat dus gewoon niet en stak een verhaal af dat ze bij 2 overwinningen gewoon derde waren.

Verder viel hem zelf niets te verwijten, het waren persoonlijke fouten en daar kan de coach dus niets aan doen.

trebremmit schreef:
(quote)

Dat wordt inderdaad moeilijk, laat Blind dat dan ook nog maar even verknooien.
Voor de toekomst zie ik zo snel ook niet een goede, alleen Koeman misschien of Ron Jans. wMaar iemand uit het buitenland zou misschien nog beter zijn, Jurgen Klopp ofzo.
Dat laatste zou ik nooit willen... worden we dadelijk kampioen met een buitenlandse coach. Maar wat mij betreft blijft Blind en mag hij het proberen voor 2018. Aan dit Oranje kan de gebundelde kennis van Van Gaal, Mourinho en Klopp zelfs niks verbeteren. Het zou niet best zijn om op basis van deze twee wedstrijden Blind te ontslaan.

Op basis waarvan mag Blind het blijven proberen tot 2018, de man doet alles verkeerd. Maar wees gerust dat gaat ook niet gebeuren.
Nee, dit Oranje moet grondig aangepakt worden, en dat kan alleen met een nieuw systeem en een moderne coach.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.