MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Wij doen er wel verstandig aan om de Polen over te halen en evt.te helpen bij de bouw van een overdekte hal.
kun je de Belgen niet helpen?

We hebben jullie Veldkamp al gegeven - kijk maar naar Swings

Na de Noren doet Sven ook niet mee op de 10, gaat zich voorbereiden op de huldiging

Sven Kramer meldt zich af voor 10 kilometer | De Speld

De 10 km kan ook wel schriftelijk afgedaan worden, mits Kramer zich aan zijn baan houdt. Alhoewel het wellicht nog spannend wordt of de Jong of Bergsma zilver pakt. De ploegenachtervolging is spannender, maar daar zou Nederland in principe ook 2x goud moeten kunnen pakken. 8 gouden medailles, en 23 in totaal (verwacht ook nog wel een medaille voor Wust op de 5 km), ook al worden ze allemaal gehaald bij schaatsen, is gewoon een prestatie van wereldformaat. 7 of 6x goud trouwens ook. Hoeven we niet cynisch over te doen.

Er is in het buitenland overigens behoorlijk wat bewondering voor de Nederlandse prestaties. Net de perfecte voorbereiding en pieken op het juiste moment.

Wij hebben in het verleden ook veel goede schaatsers gehad, maar er was ook nog wel eens (bizarre) pech waardoor het podium niet werd gehaald.
Dat lijkt niet meer voor te komen, de Nederlandse schaatsers lijken elkaar omhoog te stuwen.

Alles valt nu net op de juiste plek. En ik lees nergens dat iemand binnen die landen zich afvraagt of schaatsen niet zou moeten worden afgeschaft. De tendens is meer dat ze zouden moeten leren van de Nederlandse school. Er is veel interne kritiek.

Maar ja, het zal volgens Stijn wel geluk zijn, de Amerikanen hadden verkeerde pakken, het was niet het beleid en uiteindelijk wint het verkeerde land.

Maar ik heb verder geen moeite met drie Nederlanders op het podium

Hendrik68
kun je de Belgen niet helpen?

Uiteraard, maar ik noemde de Polen natuurlijk n.a.v. het goud van Brodka. Maar als Jezus-Eik zijn overdekte ijsbaan wil dan moeten we dat niet tegenhouden natuurlijk.

En ik lees nergens dat iemand binnen die landen zich afvraagt of schaatsen niet zou moeten worden afgeschaft.

Spijker op zijn kop Musician: Dat we ons nu zorgen moeten maken praten we alleen onszelf aan. Ik noemde eerder al de president van de ISU en een voormalig IOC lid die zeggen dat schaatsen nog nooit ter discussie gestaan had. Er komt eerder wat bij (massastart) dan dat er wat weggaat. Wel kan ik me voorstellen dat op termijn de 10 km heren en de 5 km vrouwen verdwijnt, maar het hele schaatsen gaat echt niet verdwijnen.

Ja hoor, koopclub ajax wil Zivkovic misschien kopen. Ik dacht dat ze tegenwoordig zo'n geweldige jeugdopleiding hadden vol talenten. Gelukkig heeft ie nog een contract tot 2016.

musician schreef:

Wij hebben in het verleden ook veel goede schaatsers gehad, maar er was ook nog wel eens (bizarre) pech waardoor het podium niet werd gehaald.
Dat lijkt niet meer voor te komen, de Nederlandse schaatsers lijken elkaar omhoog te stuwen.

Ja het zijn wel de spelen waar echt alles op zijn plaats valt voor Nederland. Werkelijk geen enkele Nederlandse schaatser laat het afweten, allemaal goed gepiekt, en een paar overstijgen zelfs zichzelf (Ter Mors, Boer ook wel). De delegatie was om te beginnen op papier al erg sterk (sterkste ooit?), maar dat dan iedereen nog eens presteert is straf.
Dat dan nog gecombineerd met nagenoeg alle andere landen die het compleet laten afweten (Lee, Zhang en Brodka zijn de uitzonderingen) en dan krijg je dit uitzonderlijk resultaat. Dit ooit nog overtreffen zal niet makkelijk zijn (schaatsers als Kramer en Wust produceer je ook niet elke generatie).
Een laaglandbaan geeft de Nederlanders ook wel meer voordeel heb ik de indruk, maar de Amerikanen ea hadden dan maar simpelweg anders moeten trainen...

Maar het kan ook rap keren, kijk maar naar de Noren bij het langlaufen, wat een crisis daar bij het grootste langlaufland.

Slimme meid

Hendrik68
Wordt tijd dat de 10 km begint. De Russen en Amerikanen hebben al 19 medailles. Wij nog maar 17. We moeten wel scherp blijven.

Staan we eind van de middag op 20. Mooi.

En dan hebben we ook de viermansbob nog...

1 Bob is genoeg toch?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ik heb de Facebookpagina van de Speld geliked, dus ik krijg de meeste van hun 'nieuwsberichten' op mijn Facebook te zien. Het is echt ongelofelijk hoe vaak je dit soort reacties ziet. Ik vraag me echt af of dit soort mensen gewoon aandacht te kort komen of dat ze het echt niet snappen...

Ik ben helaas bang voor dat laatste. Ik lees de reacties ook weleens en kan jammer genoeg bijna niet anders concluderen. Met trollen lijkt het niks te maken hebben.

Bergsma

1, 2 en 3 medaille 18, 19 en 20

thelion schreef:
Bergsma

1, 2 en 3 medaille 18, 19 en 20

Kramer is niet de enige kampioen.

Dit maakt die verloren gouden medaille in 2010 natuurlijk des te pijnlijker...

Wel erg sterk van Bergsma, had dit niet verwacht na de oppermacht van Kramer op de 5km

Geweldige prestatie, heren! (buigsmiley)
Drama voor Kramer maar geweldig voor Bergsma.

De hegemonie van een regerend Nederlands kampioen wordt niet overgenomen door een schaatser van een ander land maar door een andere Nederlander. Dan maakt dat leed dan weer iets minder zwaar. Hopelijk gewoon nog Kramer over vier jaar.

De Noorse coach kan worden ontslagen na de beslissing om niet te durven schaatsen tegen de tijd van Bob de Jong.....

panjoe (moderator)
Ik ben helemaal klaar met Barcelona.

Ja dat.

Saaie pot, City wilde wel maar stelde niet zo heel veel voor.

trebremmit schreef:
Saaie pot, City wilde wel maar stelde niet zo heel veel voor.

Je klinkt alsof je je dat anders had voorgesteld ondanks die déconfiture van vorig jaar toen ze in de poulefase door de Godenzonen werden uitgeschakeld

Je klinkt alsof je City dit jaar niet gevolgd hebt en niet weet dat City thuis zo'n beetje onverslaanbaar* is met een moyenne van rond de 4 doelpunten per thuiswedstrijd.

* Uitgezonderd Bayern, maar die klopte ze in Duitsland dan weer. Net zoals Arsenal.

Mjuman schreef:
(quote)

Je klinkt alsof je je dat anders had voorgesteld ondanks die déconfiture van vorig jaar toen ze in de poulefase door de Godenzonen werden uitgeschakeld

Ik had het wel verwacht eerlijk gezegd, Europees heeft City nog nooit veel indruk op mij gemaakt.
De Godenzonen kunnen we donderdagavond weer bewonderen met hun dominante voetbal, altijd genieten geblazen.

chevy93 schreef:
Je klinkt alsof je City dit jaar niet gevolgd hebt en niet weet dat City thuis zo'n beetje onverslaanbaar* is met een moyenne van rond de 4 doelpunten per thuiswedstrijd.

* Uitgezonderd Bayern, maar die klopte ze in Duitsland dan weer. Net zoals Arsenal.

& Chelsea.

Oh ja, hoe kon ik die vergeten. Chelsea was trouwens de eerste en enige die thuis van ze wisten te winnen (in de PL). Voor de rest 12 van de 13 gewonnen. En ik heb het even opgezocht, met gemiddeld 3,5 doelpunten per wedstrijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.