MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
musician schreef:

Wat ik mij nog kan voorstellen is dat de spelers bij MU een beetje ontdaan waren van de dubbele beenbreuk van Walsh.

Ik heb het zelf niet gezien dus ik had er verder niet zo over nagedacht maar als ik de commentaren her en der lees is heeft het een behoorlijke indruk gemaakt.

johan de witt schreef:
Nou ja, Ajax heeft Manchester City volgens mij recent ook nog wel eens met ruimere cijfers verslagen. Zo verrassend is het dus niet. City dat gisteren trouwens ook alweer onderuit ging.
Die PL wordt inderdaad door sommigen behoorlijk overschat qua niveau.

Ajax heeft ook nog van Man Utd gewonnen, niet zo heel lang geleden.
Maar ja, dat zegt allemaal niet veel meer nu. Beide teams zijn in 3 jaar nagenoeg compleet ververst.

Ik denk dat de PL wel van uitzonderlijk hoog niveau was een jaar of 10 geleden, toen Liverpool, Chelsea, Manchester United en Arsenal allemaal in een hoogconjunctuur zaten. Volgens mij gebeurde het in die jaren ook dat 3 van de 4 halve finalisten in de CL uit Engeland kwamen.

Precies, in die jaren gingen alleen de besten, de Bergkamps en Van Persies, naar Engeland. Tegenwoordig kopen ze ook de Blinds, Anita's en Janmaats weg. Dat komt het niveau daar natuurlijk niet ten goede.

johan de witt schreef:
Precies, in die jaren gingen alleen de besten, de Bergkamps en Van Persies, naar Engeland. Tegenwoordig kopen ze ook de Blinds, Anita's en Janmaats weg. Dat komt het niveau daar natuurlijk niet ten goede.

Eigenlijk is dat een tactische zet van de eerste orde: we exporteren het mindere garnituur, waardoor daar de kwaliteit daalt, waardoor het mindr opvalt dat onze kwaliteit ook gedaald is

Als ik gisteren van 1 ding heb genoten - en dat woord mag - is het wel dat ik team zag dat inzet en strijdlust toonde, een team was en dat balbeztit (40% om 60%) niet heilig is; dat de combinatie snelheid en omschakeling een belangrijk wapen is voor PSV. De stand had hoger uit kunnen vallen (m.n.die kans van De Jong); een ongeluk kan ook in een klein hoekje zitten en dus bleef het oppassen.

PSV kwam trouwens wel goed weg bij die overtreding van Moreno, dat was gewoon rood.

johan de witt schreef:

Als dat iets zegt over het niveau in Engeland dan zegt dat helemaal iets over het niveau in Nederland. Toen waren dat de beste spelers in Nederland en tja nu waren dat op dat moment Blind en Janmaat (Anita laat ik even buiten beschouwing...).

trebremmit schreef:
PSV kwam trouwens wel goed weg bij die overtreding van Moreno, dat was gewoon rood.

Nou ik vond het op z'n hoogst een penalty waard, was gewoon een prima tackle.

Wel zielig voor die Jongen.

laxus11 schreef:
(quote)

Ok, die snap ik niet. Als het een penalty waard is is het een overtreding in het strafschopgebied, en in dit geval dan ook nog eens een zware. Maar desondanks volgens jou dus geen rode kaart?

GrafGantz schreef:
(quote)

Ok, die snap ik niet. Als het een penalty waard is is het een overtreding in het strafschopgebied, en in dit geval dan ook nog eens een zware. Maar desondanks volgens jou dus geen rode kaart?

Nou ja ik vond het op z'n hoogst een penalty waard, absoluut geen rode kaart wat ik gelezen heb op verschillende sites.

Het was een overtreding ja en hij breekt z'n been maar dat maakt het nog niet een zware overtreding vind ik tenminste.

Maar een overtreding binnen de 16 die een strafschop waard is hoort volgens het boekje toch ook in een rode kaart te resulteren? Of mis ik nu iets hier?

Het is rood als er een scoringskans wordt ontnomen.

Ik moet bekennen dat ik het nog niet aangedurfd heb om de beelden terug te kijken dus helemaal helder heb ik het (gelukkig) niet meer op m'n netvlies

laxus11 schreef:
(quote)

Wel zielig voor die Jongen.

Nou nee, hij speelde de bal met zijn ene been, hoewel hij die nauwelijks raakt, maar met de linker schoffelde hij hem vreselijk onderuit. Dat was echt een diep rode kaart en een penalty.
Misschien niet bewust gedaan, maar wel ontzettend roekeloos.
Schandalige tackle

Ja, is echt op de benen gespeeld en is gewoon penalty en rood. In normale omstandigheden.

Hendrik68
Ik wilde eigenlijk niet gaan kijken, met het beeld van Brecht Rodenburg destijds nog helder voor ogen. Toch maar even gekeken en gelukkig zag ik niks bungelen. Typisch zo'n overtreding waar de ene wel een penal voor geeft en de ander niet. Hij speelt ten eerste de bal, dan is het in ieder geval geen "schandalige overtreding". Zoiets wat Witsel "altijd" doet zeg maar. Dit soort dingen gebeuren elke wedstrijd. Als Shaw niks had gehad was hij weer op gaan staan en had hij zonder de scheidsrechter aan te kijken weer teruggelopen.

dix
trebremmit schreef:
(quote)

Nou nee, hij speelde de bal met zijn ene been, hoewel hij die nauwelijks raakt, maar met de linker schoffelde hij hem vreselijk onderuit.

Roekeloos was het zeker, maar was het ook onreglementair? Moeilijk hoor. In ieder geval weet ik dat je niet met één been een tackle kunt uitvoeren, en met twee benen naar de bal is ook geen goed idee.

Raar die stampij en stemminmakerij: de overtreding was stevig (roekeloos kan), maar de blessure ontstaat in de val en het rare neerkomen - niet door het slidende been (van Moreno) dat de 't rechterbeen van Shaw amper raakt, maar wel de bal.

Kan me veel ergere blessures herinneren: die van PSV-spits Jonathan Reis bij Roda (stevig, maar geen opzet van de keeper), of die van Edwald Lienen (Borussia Mönchen Gladbach). Blessures ontstaan in (een samenloop) omstandigheden en zijn lang niet altijd het gevolgd van boze opzet. Ga maar eens kijken bij menig polikliniek op de startdag van de amateurcompetitie.

Seizoen Jonathan Reis voorbij door zware blessure - YouTube

Ewald Lienen's Horrifying Injury - YouTube

Ik zou het filmpje nog maar eens kijken Mjuman, hij breekt zijn been omdat Moreno met zijn linkerbeen hem raakt, niet door de val.
Het is in ieder geval onbesuisd inkomen en hij raakt ook nauwelijks de bal met rechts, en daar staat vaak een rode kaart voor.

trebremmit schreef:
Ik zou het filmpje nog maar eens kijken Mjuman, hij breekt zijn been omdat Moreno met zijn linkerbeen hem raakt, niet door de val.
Het is in ieder geval onbesuisd inkomen en hij raakt ook nauwelijks de bal met rechts, en daar staat vaak een rode kaart voor.

Ik zie het niet - dat linkerbeen kan hij er niet afschroeven en dat 'veegt' ahw langs het linkerbeen van Shaw; raakt het rechter niet - zo zie ik het; en dan ga ik ervan uit dat het rechter gebroken is. Je breekt vaker een been door het neerkomen of doordat het 'op slot' gezet wordt door de tegenstander (van het laatste is in dit geval geen sprake) - ervaringsdeskundige (tweemaal rechts)

Dat been van Shaw staat op de grond, is zijn standbeen, en die wordt vol geraakt door het linkerbeen van Moreno, je ziet tijdens het vallen het been al bungelen. Hij breekt echt niet tijdens de val hoor.
Als je zo onbesuisd met twee benen in komt als een schaar, en dat doet ie omdat ie al te laat was eigenlijk, dan weet je dat je iemand zwaar kunt blesseren. Dan maakt het niet meer uit of ie eerst de bal raakt, of dat het niet zijn bedoeling was.

Ben het gewoon niet met je eens; kijk zelf maar goed - 't is ook een kwestie van fysica, twee krachten die loodrecht op elkaar staan: te vergelijken met een botsing die zowat iedere automobilist het liefste wil mijden, side impact.

Zelfs als je het filmpje 10* bekijkt, blijft het lastig. Boze opzet is gewoon niet te bewijzen - en nogmaals het is niet het eerste geval van een ernstige blessure die door omstandigheden ontstaat. De berichtgeving - "schandalige tackle" - erover kleurt de waarneming; het feit dat mensen over de interpretatie ervan verschillen geeft al aan dat het niet zo onomstreden is als de kop suggereert. Ik herinner me een overtreding van Toni Schumacher op Battiston (knal voor zijn kanis) - die werd door iedereen gezien, behalve door de scheidsrechter.

Schumacher collision with Battiston 82 - YouTube

Hendrik68
Hadden we het over deze tackle gehad als hij zijn been niet gebroken had? Denk het niet. Dat zegt wel genoeg. Het was een tackle zoals die zo vaak voorkomt, maar nu met een ongelukkige afloop, meer is het niet. Er werd niet eens voor een penalty gefloten en als het been niet gebroken was had niemand daar later nog bij nagedacht.

Hij komt met zijn voorste been niet gevaarlijk in en speelt hard maar fair de bal. Zijn linkerbeen dat toevallig niet voor de gelegenheid even afgeschroefd kan worden raakt het been van Shaw. Hoe hij hem dan breekt is niet interessant, het is gewoon duidelijk te zien dat Moreno geen tackle inzet met kwade bedoelingen. Zegt ook wel genoeg dat hij zelf net zo ontdaan was als de rest, of misschien wel erger. Er gebeuren elke wedstrijd dingen die in principe erger kunnen aflopen dan dit.

Het is welliswaar een harde tackle maar zeer zeker niet smerig. Hij gaat duidelijk voor de bal. Wel zwaar klote voor die Shaw. Ik hoop voor hem dat hij weer snel en vooral ook goed hersteld van zijn beenbreuk !!!

En een meer dan prima overwinnning van PSV.

Ik zou zelf die Moreno in een wedstrijd op voorhand flink aanpakken, om dit soort van acties te onderdrukken.

Hij glijdt in op een wijze die niet hoeft en die, naast het wegwerken van de bal, beoogt om de speler te torpederen, mocht dat niet lukken. Hier kiest hij voor de zekerheid beiden. Dan kan hij als excuus zeggen dat hij voor de bal ging en vervolgens zijn lijf niet meer kon afremmen.

Natuurlijk breekt Shaw niet zijn been omdat hij ongelukkig terecht komt. Excuus van PSV lijkt mij wel voor de hand liggend. De (sport-)media, spelers in Engeland, en daar zijn ze echt wel wat gewend, spreken er de hele dag al schande van. Pro en anti Manchester United.

Dit is echt geen ongeluk, PSV heeft gewoon een houthakker rondlopen.

Houthakkers heb je ook nodig. Zeker in CL
Ik ben het wel met je eens dat hij problemen gaat krijgen. Zeker in de Nederlandse comp.

Verdomd mooie goal trouwens, die 2e van PSV. 4 maal raken en de bal lag in het netje. Dat lijkt op echt CL voetbal ha.

musician schreef:
Ik zou zelf die Moreno in een wedstrijd op voorhand flink aanpakken, om dit soort van acties te onderdrukken.

Hij glijdt in op een wijze die niet hoeft en die, naast het wegwerken van de bal, beoogt om de speler te torpederen, mocht dat niet lukken. Hier kiest hij voor de zekerheid beiden. Dan kan hij als excuus zeggen dat hij voor de bal ging en vervolgens zijn lijf niet meer kon afremmen.

Natuurlijk breekt Shaw niet zijn been omdat hij ongelukkig terecht komt. Excuus van PSV lijkt mij wel voor de hand liggend. De (sport-)media, spelers in Engeland, en daar zijn ze echt wel wat gewend, spreken er de hele dag al schande van. Pro en anti Manchester United.

Dit is echt geen ongeluk, PSV heeft gewoon een houthakker rondlopen.

Otto Objectief laat weer eens vanuit zijn Rommeldamse Batcave zijn populistische praatsels ronken.

Waar plegen doorgaans de meeste houthakkers rond te lopen, al sinds mensenheugenis? Juist ja - hoeveel Feyenoord-spelers hebben naam en faam geschreven daarmee? Je kan een aardig team bouwen met slopers van Feyenoord-signatuur.
Activeer die tweede en derde geheugenbank in je brein eens ipv uitsluitend blind te varen op je kortetermijngeheugen.

Mjuman bekijk de onderste foto van het filmpje maar eens, en hoe dat been er bij staat.
De voet staat helemaal scheef ten opzichte van het been en Moreno's been komt er op dat moment tegenaan, lijkt me duidelijk dat hij daar zijn been breekt.

nu.nl

Vind het nogmaals echt een bezopen tackle, roekeloos gedrag omdat hij te laat is om de bal normaal af te pakken. Waarom wel zulk gedrag op een voetbalveld accepteren en niet in het verkeer e.d.

Geef dan eerst eens aan welk been is gebroken - want ook deze foto geeft GEEN uitsluitsel; is niet eenduidig.

Volgens mij wil jij het niet zien?

Ik neem aan dat Feyenoord deze en komende maand geen salaris hoeft over te maken aan Elia...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:07 uur

geplaatst: vandaag om 15:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.