Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2015, 17:43 uur
trebremmit schreef:
Volgens mij wil jij het niet zien?
Volgens mij wil jij het niet zien?
Of andersom - aspect viewing is de technische term ervoor of selective distorsion; imo geeft Hendrik68 het prima weer.
0
geplaatst: 16 september 2015, 18:05 uur
Je ziet toch dat zijn rechterbeen daar geraakt wordt, en rara aan welk been wordt hij geopereerd?
Je ziet zijn voet scheef staan terwijl Moreno hem vol met zijn linkerbeen raakt.
Hier de vergrote versie.
http://media.nu.nl/m/gzsxzi...
Je ziet zijn voet scheef staan terwijl Moreno hem vol met zijn linkerbeen raakt.
Hier de vergrote versie.
http://media.nu.nl/m/gzsxzi...
0
geplaatst: 16 september 2015, 18:29 uur
Het probleem zit hem een beetje in de spelregels. Fluiten betekent penalty en rood of geel. Als scheidsrechter zou ik het willen bestraffen als gevaarlijk spel en dus een indirecte vrije trap zonder kaart.
0
geplaatst: 16 september 2015, 20:20 uur
Mjuman schreef:
Otto Objectief laat weer eens vanuit zijn Rommeldamse Batcave zijn populistische praatsels ronken.
Waar plegen doorgaans de meeste houthakkers rond te lopen, al sinds mensenheugenis? Juist ja - hoeveel Feyenoord-spelers hebben naam en faam geschreven daarmee? Je kan een aardig team bouwen met slopers van Feyenoord-signatuur.
Activeer die tweede en derde geheugenbank in je brein eens ipv uitsluitend blind te varen op je kortetermijngeheugen.
Otto Objectief laat weer eens vanuit zijn Rommeldamse Batcave zijn populistische praatsels ronken.
Waar plegen doorgaans de meeste houthakkers rond te lopen, al sinds mensenheugenis? Juist ja - hoeveel Feyenoord-spelers hebben naam en faam geschreven daarmee? Je kan een aardig team bouwen met slopers van Feyenoord-signatuur.
Activeer die tweede en derde geheugenbank in je brein eens ipv uitsluitend blind te varen op je kortetermijngeheugen.
Ik weet niet wat de overtreding van Moreno te maken heeft met de vraag voor welke club je bent. Het feit dat Feyenoord houthakkers heeft gehad (of misschien nog wel) zal ik in ieder geval direct erkennen, daar doe ik helemaal niet moeilijk over. Ik zou alleen niet weten wat dat er nu opeens mee te maken heeft.
Maar de overtreding en het overduidelijke gevolg er van lijkt mij herkenbaar het werk van een kleine psychopaat. Een dubbele beenbreuk loop je als voetballer niet zomaar op en je mag er van uit gaan, dat intelligentie spelers elkaar voor dergelijke overtredingen behoeden.
Daar gaat PSV nog veel lol aan beleven. Het is nog wat anders dan de primitieve tanden in de hals, die spelers kennen we ook. Maar dit is toch ook onmiskenbaar. We zullen zijn daden zien en beleven, de komende maanden. Eén keer kan Cocu zeggen dat hij het toevallig niet heeft gezien, dat hij naar wat anders zat te kijken. Een volgende keer komt hij er niet meer mee weg.
Het is een behoorlijke smet op de overwinning, wat op zich jammer is.
0
geplaatst: 16 september 2015, 21:24 uur
Ben dat gezeur over "die smerige overtreding van Moreno" inmiddels wel zat. Ga korfballen, stel meiden. Hebben jullie mij gehoord over die overtreding van Smalling (71e minuut) die Guardado een lekke enkel gaf?
Ga lekker ballen in een mandje jassen, meiden

0
geplaatst: 16 september 2015, 21:51 uur
Toch fijn dat onze Mju het zelfs beter weet dan de coördinator scheidsrechterszaken van de KNVB. Misschien toch een verkeerde carrière verkozen? 
http://www.volkskrant.nl/sport/knvb-oordeelt-moreno-had-rood-moeten-krijgen~a4143564/

http://www.volkskrant.nl/sport/knvb-oordeelt-moreno-had-rood-moeten-krijgen~a4143564/
0
geplaatst: 16 september 2015, 22:12 uur
Mjuman schreef:
Ben dat gezeur over "die smerige overtreding van Moreno" inmiddels wel zat. Ga korfballen, stel meiden. Hebben jullie mij gehoord over die overtreding van Smalling (71e minuut) die Guardado een lekke enkel gaf?
Je mag ook gewoon zeggen dat je ernaast zat, geeft niks hoor.

0
geplaatst: 16 september 2015, 22:35 uur
Gelukkig geeft de Uefa uitsluitsel
Moreno Man of the Match PSV comeback floors Manchester United - UEFA Champions League - News - UEFA.com
Moreno Man of the Match PSV comeback floors Manchester United - UEFA Champions League - News - UEFA.com
0
geplaatst: 17 september 2015, 00:27 uur
Ja, geweldige goal. Verder wel een saaie wedstrijd helaas. Vond dat Roma goed speelde tot aan de 0-1. Daarna veel balbezit van Barca, maar weinig mooie momenten.
0
geplaatst: 17 september 2015, 09:34 uur
GrafGantz schreef:
Toch fijn dat onze Mju het zelfs beter weet dan de coördinator scheidsrechterszaken van de KNVB. Misschien toch een verkeerde carrière verkozen?
Laten we vooral niet doen of van Egmond alwetend is. Sowieso raar dat de knvb zich er mee gaat bemoeien. Bovendien zijn er ook scheidsrechters die het geen overtreding vonden (Webb en Jol). Dus ook onder de vakmensen is geen consensus. Toch fijn dat onze Mju het zelfs beter weet dan de coördinator scheidsrechterszaken van de KNVB. Misschien toch een verkeerde carrière verkozen?

Wel bizar, normaal gaat een discussie of iets geel of rood is. Maar nu vindt de ene groep het niet eens een overtreding en de andere het dieprood. Zelf vind ik het moeilijk. Is toch moeilijk om het resultaat (de beenbreuk) los te zien van de beoordeling van de overtreding.
0
geplaatst: 17 september 2015, 09:53 uur
Tja "autoriteiten" erbij halen om ons gelijk aan te tonen doen wij allemaal, meestal nemen wij er dan een die het best in ons straatje past.
http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article/detail/4143451/2015/09/16/Howard-Webb-Geen-overtreding-van-Moreno.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article/detail/4143451/2015/09/16/Howard-Webb-Geen-overtreding-van-Moreno.dhtml
0
geplaatst: 17 september 2015, 09:56 uur
"This video contains content from UEFA, who has blocked it on copyright grounds."
0
geplaatst: 17 september 2015, 10:55 uur
Rudi S schreef:
Tja "autoriteiten" erbij halen om ons gelijk aan te tonen doen wij allemaal, meestal nemen wij er dan een die het best in ons straatje past.
T.a.v. die berichtgeving stel ik me helemaal voor hoe dat in zijn werk gaat. Op de sportredactie van de Volkskrant - niet de wakkerste krant van NL - denkt iemand, kom laten we 'ns zorgen voor een extra stukje content en op die schandaaltrein springen. Uit een rolodex wordt het nummer van v. Egmond gevist en Dick wordt gebeld; zijn vrouw neemt op en roept 'em erbij: "Dick 't is de Volkskrant en ze willen commentaar van je". Dick verslikt zich zowat in zijn cappucino (sogges weet u wel), mompelt wat, wil z'n sloffen aanschieten, maar voor ie 't in de gaten heeft, geeft zijn vrouw 'em al de DECT-handset aan. Dick is vereerd - hij wordt uit zijn (wat maken we ervan) Sleeuwijkse (?) anonimiteit gehaald en als expert geboekstaafd. Hij schraapt z'n keel en zegt met een halve baritonstem...
Niet om 'em nou als een l* lampetkan af te schilderen, maar wat is nou helemaal de waarde van zo'n mening van een opper-Sjors van de KNVB? Wie durft zijn handen in het vuur te steken voor de eenduidige, heldere, ontegenzeggelijk standvastige interpretatie van de voetbalspelregels door de KNVB? Ik zou er nog geen drie stuivers op durven zetten - het weerbericht van Piet Paulusma is nog betrouwbaarder en lichter te duiden.
Graf, wil ik wijzen op de mogelijkheid zich aan te melden als vrijwilliger bij de brandweer in Dordrecht: daar hebben ze nog een spuit elf nodig. Vort, naar Dordt!
0
geplaatst: 17 september 2015, 11:00 uur
GrafGantz schreef:
"This video contains content from UEFA, who has blocked it on copyright grounds."
(quote)
Gister deed ie het nog.

0
geplaatst: 17 september 2015, 11:38 uur
Mjuman schreef:
en Dick wordt gebeld;
en Dick wordt gebeld;
Dick heeft zeker niet gekeken, die heeft helemaal niets met voetbal, zie zijn instructies.
0
geplaatst: 17 september 2015, 11:49 uur
Ik heb de beelden van Shaw/Moreno nu vaak genoeg bekeken en ik hou het op een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het is een wilde doch op dat moment noodzakelijke tackle met de noodrem erop waar Moreno een blok zet en niet te laat is (de bal was dus niet al weg). Zulke tackles komen tig keer voor per wedstrijd, al helemaal in Engeland zelf natuurlijk. Vaak nog veel harder ook. Wanneer Shaw niet of in veel mindere mate geblesseerd was geraakt had niemand er verder ook meer over gesproken. De overtreding van Smalling op Guardado was malen erger en had, ondanks dat Guardado dus al geblesseerd is geraakt door die tackle, nog veel erger kunnen aflopen.
0
geplaatst: 17 september 2015, 12:20 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 17 september 2015, 13:43 uur
We kunnen we het zo onderhand wel eens over de rentree in de EL hebben van FC Groningen, waarbij ik hoop dat ik het er morgen ook nog over wil hebben.
Nu nog een keer Shaw en een ManU legende die genoot van de tackle, dan hou ik op: http://www.vi.nl/nieuws/bikkelharde-keane-de-tackle-van-moreno-was-briljant.htm
Nu nog een keer Shaw en een ManU legende die genoot van de tackle, dan hou ik op: http://www.vi.nl/nieuws/bikkelharde-keane-de-tackle-van-moreno-was-briljant.htm
0
Martial
geplaatst: 17 september 2015, 16:47 uur
Hendrik68 schreef:
We kunnen we het zo onderhand wel eens over de rentree in de EL hebben van FC Groningen, waarbij ik hoop dat ik het er morgen ook nog over wil hebben.
En in Groningen weten ze ook weer dat de plaatselijke FC in Europa actief is ..... klik

0
Hendrik68
geplaatst: 17 september 2015, 16:59 uur
Dat wordt dus een reglementaire 3-0 overwinning. De volgende ronde komt in zicht.
0
geplaatst: 17 september 2015, 20:01 uur
Ja, dat is vermoedelijk de enige oplossing.
Treurig, maar waar.
Treurig, maar waar.
0
Martial
geplaatst: 18 september 2015, 10:18 uur
Elia "gewoon" vrijgesproken 
Dat kon ook haast niet anders met zoveel tegenstrijdige verhalen en een rode kaart die niet op het wedstrijdformulier stond vermeld.

Dat kon ook haast niet anders met zoveel tegenstrijdige verhalen en een rode kaart die niet op het wedstrijdformulier stond vermeld.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 september 2015, 13:34 uur
Heb gelukkig niks kunnen zien gisteren van de wedstrijd tegen Olympique, omdat ik moest werken. Zag vanmorgen een stukje in de krant. Maar wat een afschuwelijke shirts had mijn FC aan zeg. Dan staat het sowieso al direct 0-3. Zal wel weer een sponsor met eisen zijn geweest. Mogen we ons 1 keer een op ons best laten zien in Europa en dan dit. Zonde.
0
geplaatst: 18 september 2015, 13:45 uur
'Gewoon' ?

Een Goddelijke interventie, dat kán haast niet anders

0
geplaatst: 18 september 2015, 13:52 uur
Ik vind het wel een mooi shirt met die retro look.
Verder heb ik alleen de doelpunten gezien want ik was ook aan het werk, maar die werden wel kinderlijk eenvoudig weggeven. Kappelhof is al te licht voor de eredivisie, laat staan Europees.
Verder heb ik alleen de doelpunten gezien want ik was ook aan het werk, maar die werden wel kinderlijk eenvoudig weggeven. Kappelhof is al te licht voor de eredivisie, laat staan Europees.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.