MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
dix schreef:
(quote)

'Gewoon' ?

Een Goddelijke interventie, dat kán haast niet anders

Tja, als de scheidsrechters zelf niet eens precies weten wat er gebeurd is...

Ha, De Bakker gewoon de eerste set tegen Wawrinka gewonnen, en ook nog eens met ruime cijfers. Zou er dan toch een stunt aan gaan komen?

Hendrik68
trebremmit schreef:
Ik vind het wel een mooi shirt met die retro look.

Groningen speelt nu al meer dan 20 jaar in een shirt met 2 groene verticale strepen. Geen club in de wereld die ook zulke shirts heeft en dus heel herkenbaar. Wat ze gisteren droegen was een fantasieloos shirtje die je in Duitsland zo vaak ziet. Daar heeft geen club 2 jaar achtereen hetzelfde shirt. Als je gisteravond achteloos zapt zie je een club in het groenwit en verder niks, dus je zapt verder. Speelden ze in hun reguliere shirts dan denk je "he Groningen" ik blijf even kijken. Dit was niet FC Groningen. Maar jij zegt "retro". Moesten die shirts terug doen denken aan de wedstrijden tegen Atletico of zo? Als dat zo is dan snap ik het een beetje, maar ik blijf het lelijk vinden en dom vooral. Nog dommer is dat de shirts niet eens vantevoren verkrijgbaar waren. Hans stopt in 2017, is hij al aan het afbouwen of zo?

Ja, was hetzelfde shirt als 84/85 volgens mij. Ik vind het wel mooi zo'n shirt speciaal voor Europese wedstrijden. Volgens mij vonden heel veel mensen dat, maar goed, smaken verschillen.

http://www.rtvnoord.nl/nieu...

Hendrik68
Vind er net een artikel over. Je hebt gelijk: FC Groningen: Uniek retro-shirt tijdens Europese campagne FC - fcgroningen.nl
Inderdaad smaken verschillen. Gelukkig maar.

Zondag AZ maar eens aan de zegekar rijgen en dan Twente voor de beker. 4 keer thuis binnen 2 weken.

Ophouden met het gezeur over voetbal, vandaag begint het wereldkampioenschap rugby!

Sir Spamalot (crew)
mijn favoriete sport!

Zit er klaar voor. Dat wordt zes weken genieten. Go Wales !!!

Hendrik68
Zit momenteel op mijn werk, maar waar is het te zien? Waar is het eigenlijk? En inderdaad: Go Ireland !!!

Hendrik68 schreef:
Zit momenteel op mijn werk, maar waar is het te zien? Waar is het eigenlijk? En inderdaad: Go Ireland !!!

RTL7 zendt het uit. Wordt gehouden in Engeland.

Hendrik68
RTL7, dat is verrassend. Dank voor de info.

Sir Spamalot (crew)
Go Wales!

Ah, rugby. De klassevolle en daardoor niet-flitsende variant van American football.

(hihi)

TMO heeft gister de wedstrijd wel flink vertraagd. Engeland was niet geweldig maar het is ook de eerste wedstrijd van het toernooi tegen een erg degelijk fysiek Fiji. Ik zie ze nog wel ver komen.

Hendrik68
bennerd schreef:
Ah, rugby. De klassevolle en daardoor niet-flitsende variant van American football.
(hihi)

American Football heeft absoluut mijn voorkeur, veel sneller, dynamsicher en gevarieerder. Sinds mijn eerste aanraking met Football is Rugby wel wat minder interessant geworden voor mij, vooral het ontzettend trage tempo is altijd omschakelen. Zo'n WK blijft echter smullen. Wat rugby stukken interessanter en vooral kan maken is het niet langer verbieden van crossing. Rugby heeft de reputatie dat het zo mannelijk hard is, maar goed beschouwd mag je helemaal niks. Dat is wel eens jammer.

Go Ireland!!!

Sir Spamalot (crew)
Sinds 1995 volg ik de World Cup en de Six Nations en ben ik een hevige supporter van Wales geworden. Sommige regels begrijp ik nog altijd niet goed, jaarlijks worden ook sommige regels verder verfijnd, niet om het spel te vertragen maar ter bescherming van de spelers. Tackelen boven de schouders blijft ten strengste verboden want je kan iemand zijn nek breken. Bij het tackelen mag de tegenspeler ook nooit op zijn hoofd terechtkomen want opnieuw is het levensgevaarlijk.

Je zou het niet verwachten maar die vele regels ter bescherming van de spelers zorgen voor een technisch verfijnd rugby waarbij de spelers voortdurend goed beseffen wat ze mogen doen en hoever ze mogen gaan. De tijd van de grote Neanderthalers is voorbij, stuk voor stuk zijn het technisch onderlegde atleten geworden, met elk zijn specialiteit en zijn specifieke plaats.

Het meest bewonder ik de discipline en de fairplay, van de spelers naar elkaar toe, van de spelers naar de referee toe en van de supporters onderling. Als ik zie hoe voetballers soms met elkaar omgaan en zeker met de scheidsrechter, denk ik soms: "Bende Neanderthalers".

Volgende link illustreert perfect het gezag van de scheidsrechter, hij is de baas: klik.

Sir Spamalot (crew)
Hendrik68. Ik heb nog American Football gespeeld, in Oostende. In het begin heetten we de Ostend Seagulls, nu bestaan ze nog onder de naam Ostend Pirates. Gezondheid (i.e. rug) en geleidelijke desinteresse deden me de handdoek gooien en tot op vandaag vind ik niets aan American Football. En inderdaad, zo'n WK is smullen maar jammer genoeg tonen ze de meeste wedstrijden in België op ITV, een zender die we vroeger aan de Belgische kust wel konden ontvangen, nu niet meer. Ik moet rekenen op een aantal avondwedstrijden op de Franse zender TF1. Doodzonde voor mij...

Hendrik68
Sir Spamalot Leuk een ervaringsdeskundige. Jammer dat je de Football niet meer leuk vindt.

Diego Costa heeft zojuist bij Chelsea laten zien dat voetbal nog steeds met de week zieker wordt. De scheidsrechters, vooral in Engeland, doen er helemaal niets aan dit aan banden te leggen. Sterker, ze verergeren het juist en doen precies wat dit tuig wil. Het bewijs is zojuist geleverd. Is het angst, is het omkoperij, is het onkunde? De Premier League heeft een serieus probleem. De scheidsrechters worden terecht niet meer serieus genomen en de spelers weten dat. Ze halen alle nare trucjes uit de kast in de wetenschap dat de scheidsrechter er toch wel intrapt. Ze laten zich van alles aanpraten en van enige respect en discipline is allang geen sprake meer, waardoor elke wedstrijd wordt beslist door vreemde beslissingen van scheidsrechters die als opgejaagd wild over het veld rennen.

Volgende link illustreert perfect het gezag van de scheidsrechter, hij is de baas

Bij Rugby is het weer het andere uiterste. Daar wordt dan weer geen enkele beslissing aangevochten. Doe je dat lig je er uit. Daardoor weet elke scheidsrechter zich onaangetast en kan hij doen wat hij wil. Als je ziet hoeveel tries er gescoord worden doordat de bal voorwaarts gespeeld wordt, dat is schrikbarend. Maar de scheidsrechter heeft altijd gelijk en zelfs commentatoren durven niks in twijfel te trekken. Het filmpje toont duidelijk aan dat rugby het verkeerde andere uiterste is. Een arrogantie waar de honden geen brood van lusten. Dodelijk voor de ontwikkeling van de sport.

In de NFL is juist een perfecte balans gevonden. Discussies zijn daar prima zolang je geen rare woorden gebruikt of ballen gefrustreerd wegtrapt. Die sport evolueert elk jaar waarbij de scheidsrechters niet gespaard worden. Maar i.t.t. voetbal worden zij wel geholpen door TV beelden die direct geraadpleegd mogen worden. Hierdoor worden discussies ook direct in de kiem gesmoord i.t.t. gewoon voetbal waar het geëtter soms wekenlang doorgaat . Alles staat in de NFL in het teken van de ontwikkeling van de sport. TV beelden zijn sinds een aantal jaar ook in rugby ingevoerd. Nu nog crossing legaliseren en American Footbal en Rugby lijken steeds meer op elkaar.

Sir Spamalot (crew)
Wat American Football en Rugby wel hebben en voetbal niet, zijn inderdaad die TV-beelden. Ik begrijp nog altijd niet waarom ze voor welbepaalde fases (fouten, doelpunten, buitenspel) geen beelden gebruiken in voetbal, zeker niet omdat dat het spel zou vertragen. Ik denk dat American Football en Rugby dynamischer zijn in dat opzicht. Wat me het meest tegensteekt in voetbal, is de agressie van sommige spelers ten opzichte van elkaar en de arbitrage. In sommige voetballers zie ik het sluitend bewijs dat wij mensen afstammen van de apen en sommigen meer dan anderen. Het doet me soms walgen, met mij zouden ze het potverdikke niet moeten proberen, je mag wangedrag op een sportveld niet tolereren, onder geen enkel beding. Trek die kaarten, spreek die schorsingen uit en herstel discipline en respect.

Wat een mooie wedstrijd was Zuid-Afrika tegen Japan vanmiddag, met een verrassende last-minute overwinning van Japan. Ik ben tijdens de wedstrijd wel gaan zoeken naar een live-stream op internet, want de kwaliteit van de commentatoren laat toch echt te wensen over in NL. Gelukkig de Engelse live stream kunnen vinden waar men verstand van zaken heeft en met veel meer plezier en enthousiasme de wedstrijd beleeft. Over een half uurtje word Frankrijk - Italië toch ook wel weer een mooie pot denk ik zo.

Zijn er nog Heraclieden in de zaal?

Tja, Heracles is natuurlijk andere koek in vergelijking met Man U.

Het spreekwoordelijke onneembare stadion van Almelo....

Hendrik68
Na je anti Moreno betoog van de afgelopen week ben ik benieuwd naar je verhaal over Weghorst, beter bekend als de Mohammed Ali van Almelo.

Vorig jaar: 0 punten uit 7 wedstrijden.
Dit jaar: minstens één dag koploper na 6 wedstrijden.

Dit gebeurt wekelijks in Engeland.
Moet wel, want anders had hij wel een kaart gekregen toch?

Hendrik68 schreef:
Na je anti Moreno betoog van de afgelopen week ben ik benieuwd naar je verhaal over Weghorst, beter bekend als de Mohammed Ali van Almelo.

Je moet even de video er bij zetten, ik heb de wedstrijd van PSV niet gezien.

Ik zie op de foto van GrafGantz wel weer opnieuw een gestrekt been van Moreno. Maar dat schreef ik ook: daar gaan ze nog een hoop lol aan beleven, bij PSV.

En wat te denken van de wonderbaarlijke herrijzenis van Kramer. Vorige week met een brancard van het veld. Een week later na 20 minuten alweer gescoord!

Hendrik68
Altijd wat te belven met Max. Er was een auto die niet wilde starten: die van Max. Liep direct al een ronde achter. Maar een klein beetje geluk met de safety car, maar veel meer nog zijn enorme talent bracht hem weer op dezelfde plek als waar hij startte, 8e. Onvoorstelbaar. Heel vreemd dat hij op het laatste moment te horen kreeg van de teamleiding dat hij zijn ploegmaat voor moest laten. Joost mag weten waarom hij dat moest doen. Verstappen was echter duidelijk: NO !!! En hij deed het ook echt niet. Kortom we hebben te maken met een echte winnaar.

Nou heb ik niet zo'n hoge pet op van Van Basten, maar hij heeft wel gelijk natuurlijk.

Plan Cruijff een grote komedie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.