MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
jassn schreef:
België heeft maar 2 wereldtoppers in hun ploeg: Courtois en De Bruyne, ze ontbreken een wereldspits om ver te geraken en de verdediging is echt verre van top. Bij het eerste echte topland die ze tegenkomen op het EK liggen ze eruit.

Vergeet je Hazard niet? Daarnaast vind ik Lukaku en Benteke geen slechte spitsen, geen wereldtop misschien maar toch zeker wel subtop.

Ik gun het de Rode Duivels van harte hoor, daar niet van, maar astemblieft, ik hoop dat ze stoppen met het calimero gedrag (voor zo'n klein landje...). Europees gezien is het ongeveer de 12e natie gerangschikt op inwoneraantal. En Nederland doet niet mee dus nu al bijna in de top 10.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Vergeet je Hazard niet? Daarnaast vind ik Lukaku en Benteke geen slechte spitsen, geen wereldtop misschien maar toch zeker wel subtop.

Als hij gedragen wordt door Fellaini, De Bruyne en Hazard is Dries Mertens ook heel sterk. Opnieuw geen wereldtop, maar hij heeft wel veel meer precisie dan Lukaku.

Maar chevy93 heeft zeker gelijk. Als Hazard niet goed speelt, is het dan ineens heel slecht. De Bruyne, Kompany en Courtois zijn veel constanter.

Ga uiteraard dik supporteren bij iedere match van de Duivels op het EK, maar ik schat ook niet dat ze in een finale gaan staan, laat staan die winnen. Zou wel erg mooi zijn mocht het lukken, daar niet van.

trebremmit schreef:
Dat zijn niet allemaal Nederlanders. Elf andere spelers is ook onzin en gaat niet gebeuren.

Ik zou helemaal niet weten welk recht de huidige spelers van het Nederlands Elftal hebben om opnieuw (en automatisch) een basisplaats te mogen claimen. Op basis van het feit dat ze er nu eenmaal al spelen?

Wie de EK kwalificatiereeks heeft gevolgd, weet ook dat er eigenlijk geen enkel lichtpuntje is te melden. Geen één.

De verantwoordelijkheid van Hiddink/Blind/Van Oostveen is één ding.
De individuele kwaliteit/instelling van de spelers een andere.

Dan zie ik geen spelers met een voldoende. Laat ze er maar eens opnieuw voor werken, aantonen dat ze thuis horen op het internationale platform. Voorlopig zijn ze op dat punt volledig door het ijs gezakt. Niet één keer, per ongeluk, maar een hele EK kwalificatie campagne.

En misschien moet je ook concluderen dat spelers met bijvoorbeeld het zware schema van Manchester United niet meer in staat zijn om zich volledig te geven. Dat het Nederlands elftal wordt gezien als een weekje vakantie. Dat is heel begrijpelijk op zich maar een beetje trainer ontdoet zich van dit soort spelers.

Voor mij staan de huidige spelers van het Nederlands Elftal achter op alle andere spelers die niet in de campagne hebben meegedaan. Want je kunt over elke Nederlandse speler in de eredivisie natuurlijk laatdunkend doen, maar formeel gesproken zul je toch bereid moeten zijn je licht te laten schijnen over het potentieel dat er rondloopt. Een beetje trainer besteed daar aandacht aan.

Daarom moet Blind ook weg: er moet een coach komen die met een nieuwe blik in staat is een herbeoordeling te maken en een nieuw Nederlands Elftal te smeden. Daar zal ook wel eens wat bij mis gaan. Maar er is tot september volgend jaar (start kwalificatiereeks WK) de tijd om daar aan te werken.

Je kunt zoals de KNVB ook net doen alsof er niets aan de hand is: dezelfde coach en zo'n beetje dezelfde spelers houden. We blijven dan ook gewoon het lachertje van Europa, het land waarbij je bij elke wedstrijd drie punten kado krijgt.

België heeft het potentieel om Europees kampioen te spelen, zoveel is zeker. Alles minder dan een halve finale is zelfs een ontgoocheling met deze groep, punt.

We hebben echter een zeer matige kwalificatiecampagne achter de rug, met een volledig terechte 1 op 6 tegen Wales als beste voorbeeld. De ploeg stagneert eigenlijk al een hele tijd en voor een aantal pijnpunten werd maar geen oplossing gevonden.

Ik kan me gelukkig wat optrekken aan de laatste kwalificatiewedstrijd (tegen een Israel dat toch moest winnen), meteen de beste van de campagne. Vooral omdat het er EINDELIJK op lijkt dat Wilmots een keuze heeft gemaakt in spelsysteem (4-2-3-1) en dat hij er schijnbaar voor heeft gekozen de ploeg te neer zetten in functie van De Bruyne (met hem op nr. 10 met name). Volledig terecht want die is al jaren dé bepalende speler in de ploeg.
Met Radja Nainggolan (AS Roma) - de ontdekking van deze campagne - hebben we ook eindelijk een speler op het middenveld die vuur in de ploeg brengt en bovendien snel en direct speelt.
En met Meunier nu ook een aanvallende optie op de rechtsback.
Nu nog hopen dat Hazard tegen het EK wél in vorm is. De laatste twee wedstrijden werd hij overvleugeld door een gretige Mertens, die veel doelgerichter speelt.

Het zal er dus wat vanaf hangen of de puzzelstukjes alsnog op hun plaats vallen. Mochten we een trainer als Jürgen Klopp hebben dan twijfelde ik er niet aan, nu vrees ik dat de beperkte ervaring van Wilmots op hoog niveau ons gaat parten spelen.

musician jij mag dat best vinden maar het gaat toch niet gebeuren, totaal onrealistisch.
Een nieuwe coach ben ik met je eens en de KNVB moet ook vernieuwd worden, maar alleen maar met spelers uit de eredivisie spelen die nog nooit in Oranje hebben gespeeld slaat nergens op, je ziet toch zelf ook wel hoe de clubs het in Europa doen?

Chungking schreef:
nu vrees ik dat de beperkte ervaring van Wilmots op hoog niveau ons gaat parten spelen.

Ons advies, haal zo snel mogelijk Blind.

'Van Persie in gesprek met FC Barcelona over winterse transfer' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Wablief?

(Heeft natuurlijk zo z'n voordelen, een speler van zijn potentie zonder interlandverplichtingen)

Ze zullen voor Van Persie wel zo´n rol zien die Larson destijds (2004 - 2006) heeft ingevuld bij Barcelona.

Rudi S schreef:
Ze zullen voor Van Persie wel zo´n rol zien die Larson destijds (2004 - 2006) heeft ingevuld bij Barcelona.

Maar Larson was een sympathieke gozer die zijn rol met plezier vervulde. Je wilt toch niet zo een omhoog gevallen kwal als Van Persie aantrekken voor zulk een rol.

dat zoontje van Yolanthe en Wesley zal op school vaak zijn naam moet spellen voor zijn klasgenoten.

corn1holio1 schreef:
Je wilt toch niet zo een omhoog gevallen kwal als Van Persie aantrekken voor zulk een rol.

Luis en Robin zijn lieve jongens.

Rudi S schreef:
dat zoontje van Yolanthe en Wesley zal op school vaak zijn naam moet spellen voor zijn klasgenoten.

XX

dix
GrafGantz schreef:
(quote)

XX

Er is al op gewezen dat ie de initialen XXS met zich meedraagt, gelijk z'n kledingmaat.

Rudi S schreef:

Ik denk dat ze nu al een vervanger zoeken voor als Messi de nor in moet

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik denk dat ze nu al een vervanger zoeken voor als Messi de nor in moet

Mijn zoontje wil ieder jaar het "nieuwe Messi shirt" , loopt hij volgend jaar in een gevangenistenue

Rudi S schreef:
Mijn zoontje wil ieder jaar het "nieuwe Messi shirt" , loopt hij volgend jaar in een gevangenistenue

Kan ie altijd nog fan van Besiktas of Juve worden

(beide gevallen: thuistenue )

Zie trouwens RVP wel opbloeien bij Barça het eten en de terrassen zijn daar veel leuker dan in Istanboel.

Nog even en hij speelt in de Catalaanse competitie, twee wedstrijden tegen espanyol en dat was het dan alweer.

Ling stapt al weer op bij Ajax.

Nergens over

Het implementeren van mijn niet-geschreven rapport viel niet langer te combineren met het leiden van mijn niet-bestaande bedrijven."

trebremmit schreef:
musician jij mag dat best vinden maar het gaat toch niet gebeuren, totaal onrealistisch.
Een nieuwe coach ben ik met je eens en de KNVB moet ook vernieuwd worden, maar alleen maar met spelers uit de eredivisie spelen die nog nooit in Oranje hebben gespeeld slaat nergens op, je ziet toch zelf ook wel hoe de clubs het in Europa doen?

En hoe komt IJsland (329.000 inwoners) dan aan spelers die in ieder geval bovenaan kunnen meedraaien in de poule?
Alles draait om een selectie van de juiste mix aan spelers. En een klein gebrek aan kwaliteit gecompenseerd met een goede motivatie en werklust kan (blijkbaar) moeiteloos leiden tot simpel doorstromen naar het EK.

De juffertjes van het Nederlands Elftal kunnen dat voorbeeld allemaal in hun zak steken. Ik denk dat vanuit de Nederlandse competitie zonder problemen een vergelijkbaar elftal als IJsland is samen te stellen.

Ik zou het nu verkiezen boven dat eeuwige gezever rond talenten als Depay (en de rest).

Dan kom je aan een team als dit:

Zoet

Karsdorp - Van Beek - VD Heijden - Dijks

Klaassen - Bazoer - Pröpper

El Ghazi - De Jong - Elia

Daarmee had je het EK zeker kunnen halen. Tsjechie en IJsland hebben op papier geen beter team dan dit. Maar wel een veel betere technische staf, dat is het verschil.
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen het hebben over 'een mindere lichting'. Dat lijkt me onzin.

musician schreef:
Ik denk dat vanuit de Nederlandse competitie zonder problemen een vergelijkbaar elftal als IJsland is samen te stellen.

't is misschien nog een goed idee om de gekgedraaide transfermarkt en de dominantie van bepaalde landencompetities te doorbreken: je nationale ploeg moet met jongens spelen die én de juiste nationaliteit hebben, én in de eigen nationale competitie spelen. En bvb maximaal 3 uitzonderingen...

Voor ons Belgen zou het plots ook terug aanpassen worden, Meunier is zowat de enige die overschiet, en dan nog onze 3 nieuwbakken Gent-Duivels. Anthony Vandenborre is zich alweer aan het warmlopen in het B-elftal van Anderlecht.

dix
SirNoodle schreef:
't is misschien nog een goed idee om de gekgedraaide transfermarkt en de dominantie van bepaalde landencompetities te doorbreken: je nationale ploeg moet met jongens spelen die én de juiste nationaliteit hebben, én in de eigen nationale competitie spelen.

Een leuk idee, maar gaat het werken? Iedere keer majeure aanpassingen in Oranje op het moment dat de internationale transfermarkt sluit. Dan zou ik een gecombineerde functie spelersmakelaar en bondscoach bepleiten. Søren, kom er maar in....

Oranje zou de laatste WK's niets hebben gepresteerd .
Spanje, Duitsland , etc hebben een grote plus en geen Messi , Ronaldo of Robben op een WK

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.