Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 16:55 uur
herman schreef:
Dan kom je aan een team als dit:
Zoet
Karsdorp - Van Beek - VD Heijden - Dijks
Klaassen - Bazoer - Pröpper
El Ghazi - De Jong - Elia
Dan kom je aan een team als dit:
Zoet
Karsdorp - Van Beek - VD Heijden - Dijks
Klaassen - Bazoer - Pröpper
El Ghazi - De Jong - Elia
Nou nee want musician wil een elftal met spelers die nog nooit in Oranje hebben gespeeld. 11 alternatieven had hij het ook over dus El Ghazi en Zoet gaat sowieso niet door. Verder is Van der Heijden zo'n beetje de slechtste verdediger die Nederland heeft.
musician schreef:
Voor mij staan de huidige spelers van het Nederlands Elftal achter op alle andere spelers die niet in de campagne hebben meegedaan.
(quote)
Voor mij staan de huidige spelers van het Nederlands Elftal achter op alle andere spelers die niet in de campagne hebben meegedaan.
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 17:10 uur
trebremmit schreef:
Nou nee want musician wil een elftal met spelers die nog nooit in Oranje hebben gespeeld. 11 alternatieven had hij het ook over dus El Ghaze en Zoet gaat sowieso niet door. Verder is Van der Heijden zo'n beetje de slechtste verdediger die Nederland heeft.
(quote)
Nou nee want musician wil een elftal met spelers die nog nooit in Oranje hebben gespeeld. 11 alternatieven had hij het ook over dus El Ghaze en Zoet gaat sowieso niet door. Verder is Van der Heijden zo'n beetje de slechtste verdediger die Nederland heeft.
(quote)
Kijk elk nadeel heb ze voordeel: Cruyffiaans gezien bedoelt musician natuurlijk dat elke opgestelde speler die niet effectief heeft meegedaan (=een onvoldoende heeft gescoord) eigenlijk een herkansing verdient, na een pak voor de broek, dat dan wel. Op zich hebben ze wel bijgedragen aan het (negatieve) resultaat, maar omdat ze een onvoldoende scoorden hadden ze geen echte inbreng.
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 20:41 uur
Ja.
Ik zou dat elftal van Herman wel eens willen zien spelen.
Meer varianten zijn natuurlijk mogelijk.
Effectiviteit, fitheid en motivatie moeten de belangrijkste ingrediënten zijn voor het installeren van het beste elftal. Talent is niet onbelangrijk, maar stelt niets voor zonder deze drie elementen.
Het is onbestaanbaar, dat een bankzitter als Van der Wiel, geen wedstrijdritme, niet fit, niet gemotiveerd, sowieso kan worden opgeroepen voor het Nederlands elftal. Een beetje trainer met kennis van zaken begint daar ook niet aan. Ik vind het ook een elementair uitgangspunt voor een trainer, we zijn geen filantropische instelling.
Helaas hebben we het te doen met Danny Blind, die desondanks V.d. Wiel meerdere malen oproept. Zelfs al heeft de jongen alleen maar deerniswekkend spel laten zien.
Als je vanaf nu intensief met de 11 van herman aan de slag gaat, en uiteindelijk kun je natuurlijk 23 van dat soort jongens oproepen, moet je een eind kunnen komen. Dan staat er wat, als je volgend jaar september aan de kwalificaties van het WK gaat beginnen.
Ik zou dat elftal van Herman wel eens willen zien spelen.
Meer varianten zijn natuurlijk mogelijk.
Effectiviteit, fitheid en motivatie moeten de belangrijkste ingrediënten zijn voor het installeren van het beste elftal. Talent is niet onbelangrijk, maar stelt niets voor zonder deze drie elementen.
Het is onbestaanbaar, dat een bankzitter als Van der Wiel, geen wedstrijdritme, niet fit, niet gemotiveerd, sowieso kan worden opgeroepen voor het Nederlands elftal. Een beetje trainer met kennis van zaken begint daar ook niet aan. Ik vind het ook een elementair uitgangspunt voor een trainer, we zijn geen filantropische instelling.
Helaas hebben we het te doen met Danny Blind, die desondanks V.d. Wiel meerdere malen oproept. Zelfs al heeft de jongen alleen maar deerniswekkend spel laten zien.
Als je vanaf nu intensief met de 11 van herman aan de slag gaat, en uiteindelijk kun je natuurlijk 23 van dat soort jongens oproepen, moet je een eind kunnen komen. Dan staat er wat, als je volgend jaar september aan de kwalificaties van het WK gaat beginnen.
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 22:29 uur
Aha het ging jou dus om het aantal Feyenoorders in Oranje. 
Maar je wilde geen spelers mee laten doen die deze campagne hadden gespeeld dus Klaassen, Zoet, De Jong, Propper, Bazoer en El Ghazi vallen al af.
Dat Oranje het zo slecht doet komt natuurlijk ook door het grote aantal debutanten uit de eredivisie, jongens die na een paar goede wedstrijden al in Oranje mogen maar er nog lang niet klaar voor zijn.
De spelers van IJsland spelen trouwens allemaal in het buitenland uitgezonderd twee.

Maar je wilde geen spelers mee laten doen die deze campagne hadden gespeeld dus Klaassen, Zoet, De Jong, Propper, Bazoer en El Ghazi vallen al af.
Dat Oranje het zo slecht doet komt natuurlijk ook door het grote aantal debutanten uit de eredivisie, jongens die na een paar goede wedstrijden al in Oranje mogen maar er nog lang niet klaar voor zijn.
De spelers van IJsland spelen trouwens allemaal in het buitenland uitgezonderd twee.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 oktober 2015, 00:50 uur
Eens een keer wat anders:
Nederlander Sprong maakt eerste treffer in NHL | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De enige nog actieve Nederlander in de playoffs van de MLB is dan wel uitgeschakeld. Maar dat het tegen de Mets gebeurde was dan wel weer leuk natuurlijk: Kenley Jansen uitgeschakeld met Los Angeles Dodgers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Nederlander Sprong maakt eerste treffer in NHL | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De enige nog actieve Nederlander in de playoffs van de MLB is dan wel uitgeschakeld. Maar dat het tegen de Mets gebeurde was dan wel weer leuk natuurlijk: Kenley Jansen uitgeschakeld met Los Angeles Dodgers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 10:12 uur
Je gaat mij hier iets in de mond leggen, wat ik nergens heb gezegd in de hele discussie. Het woord Feyenoord is niet gevallen. Ook de alternatieve opstelling is niet van mij.
Wel hoeft er geen twijfel over te bestaan dat Danny Blind zich in alle opzichten het liefst beperkt tot (ex-) Ajax.
Je kunt niet op één wedstrijd definitief oordelen, dus een herkansing van deze namen moet kunnen. Wellicht gedijen ze beter zonder vedetten.
Misschien. Ik vind vooral dat de oude garde en vermeende talenten verstek hebben laten gaan. Vanwege belabberd spel of geblesseerd. Ik zou geen traan laten bij een vertrek van Huntelaar en Van Persie. Robben kun je niet meer op rekenen en de krachten van Sneijder nemen zichtbaar af.
Op de combinatie talent/inzet/mentaliteit moeten spelers als V.d. Wiel, Depay e.a. natuurlijk ook snel afvallen.
Bij Barcelona?

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 11:07 uur
Niemand heeft het meer over Nigel de Jong.
Zo'n type speler is toch meer gewenst dan dat er aanvankelijk over werd gedacht.
Een type mouwen opstroken en gaan, is meer dan ooit nodig.
Sneijder moet naar mijn idee als een 10 gaan opereren.
Die loopt zich het schompes, terwijl de creatitiviteit juist van hem moet komen.
De Jong in een Woutersrol en dan is de as in ieder geval wat compacter.
Blind kan dan doorschujven naar achter en de opbouw vanuit de verdediging verzorgen.
Maar die moet zeker nog vlieguren gaan maken
de komende tijd.
Zo'n type speler is toch meer gewenst dan dat er aanvankelijk over werd gedacht.
Een type mouwen opstroken en gaan, is meer dan ooit nodig.
Sneijder moet naar mijn idee als een 10 gaan opereren.
Die loopt zich het schompes, terwijl de creatitiviteit juist van hem moet komen.
De Jong in een Woutersrol en dan is de as in ieder geval wat compacter.
Blind kan dan doorschujven naar achter en de opbouw vanuit de verdediging verzorgen.
Maar die moet zeker nog vlieguren gaan maken
de komende tijd.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 14:26 uur
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 22:37 uur
Fijn goaltje van Excelsior in de 93ste minuut 
Die Bruma liet het allemaal weer gebeuren, die is toch wel erg matig hoor.

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 22:45 uur
Vanavond weer twee mooie partijtjes rugby gezien. RSA-WAL en NZL-FRA. 1e Halve finale wordt een confrontatie van twee grootmachten: RSA-NZL. Morgen ARG-IRL en AUS-SCO.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 22:46 uur
vigil schreef:

En dat is basis speler van oranje.... het is allemaal zo verklaarbaar
Ajax speelde ook bagger slecht. Het niveau in Nederland is echt om te janken.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 22:48 uur
Dat doen ze al het hele seizoen enkel winnen ze bijna altijd en dan sta je dus fluitend bovenaan.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 23:17 uur
Zo slecht als andere wedstrijden was het niet, als ze nog iets scherper waren geweest dan had het zomaar 0-4/0-5 kunnen worden.
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 00:03 uur
Ajax speelde zoals de rest van het seizoen: degelijk en zakelijk. Heracles heeft amper kansen gehad, op een verdwaalde vrije trap na. En zoals bovenstaander terecht opmerkt, had het ook zomaar hoger op kunnen lopen. Fischer mist 1-op-1, El Ghazi mist voor open goal, Fischer mist nog een keer een intikker, twee vrije trappen op de lat.
Einde tweede helft! Ajax houdt voor de 7e keer dit seizoen de nul. Vorig seizoen lukte het Ajax 12 keer om de nul te houden. Er waren 10 ploegen die over het hele seizoen niet vaker dan 7 keer de nul hielden.
Dit zegt genoeg.
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 00:21 uur
Tja... je kan alles mooier maken dan dat het is. Maar dat een ploeg als ajax bovenaan staat momenteel zegt veel.
Er is echt geen een ploeg die me kan bekoren in de eredivisie.
Er is echt geen een ploeg die me kan bekoren in de eredivisie.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 oktober 2015, 06:36 uur
pjh1967 schreef:
Vanavond weer twee mooie partijtjes rugby gezien. RSA-WAL en NZL-FRA. 1e Halve finale wordt een confrontatie van twee grootmachten: RSA-NZL. Morgen ARG-IRL en AUS-SCO.
Idem hier, met een moedig Wales en een oppermachtig Nieuw Zeeland. Wie houdt hen tegen: klik? En wat een sfeer tijdens beide wedstrijden!
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 07:11 uur
lennon schreef:
Tja... je kan alles mooier maken dan dat het is. Maar dat een ploeg als ajax bovenaan staat momenteel zegt veel.
Helemaal eens. Chevy doet het voorkomen alsof zijn baggerschuit Ajax net even iets mooier is dan de andere baggerschuiten in de eredivisie.
Zodra er echter Europees moet worden opgedraven is het gelijk mis. Dan blijkt er ook gewoon, gemakkelijk en veelvuldig te kunnen worden gescoord tegen Ajax.
Het grootste probleem blijft hem altijd zitten in de aanpak van veel eredivisieclubs: teveel ontzag en een al ingecalculeerd verlies. Op zich voor Ajax een prettige situatie, het levert een tig aantal punten per seizoen extra op.
De wedstrijden zijn evenwel niet om aan te zien. Ajax is alleen nog maar een club van naam en de spelers kunnen alleen maar onderling wat schuiven met de bal. De tegenstander durft in veel gevallen het initiatief niet te nemen en wacht af. Als die schroom nog eens kan worden weggenomen...
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 09:51 uur
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 09:53 uur
Rudi S schreef:
Hiddink: ?Blind heeft keihard gefaald? | De Speld
Waarom maken ze die man niet bondscoach.
Hiddink: ?Blind heeft keihard gefaald? | De Speld
Waarom maken ze die man niet bondscoach.
Dit neem je toch niet serieus hè. ..
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 11:36 uur
Hans Weijers gaat weg als voorzitter van de RVC van Ajax. Nadat hij als minister Fokker failliet heeft laten gaan en van Chemie reus Akzo een verf fabriek heeft gemaakt met alle ontslagen van dien is hij er waarschijnlijk achter gekomen dat er in amsterdam niks te graaien viel en stapt op. Het bordje " te koop" heeft hij dus niet in het bijlmergras kunnen plaatsen, jammer voor hem. Kan hij weer fijn naast de Koning gaan zitten met zijn dikke kop.
0
Mb.
geplaatst: 18 oktober 2015, 11:47 uur
Sir Spamalot schreef:
Idem hier, met een moedig Wales en een oppermachtig Nieuw Zeeland. Wie houdt hen tegen: klik? En wat een sfeer tijdens beide wedstrijden!
(quote)
Ik hoop op een stunt van Ierland, maar ze moeten eerst voorbij Argentinië komen.
Wat Nieuw Zeeland gisteren liet zien boezemt angst in - en ik heb dan niet over de haka.

0
geplaatst: 18 oktober 2015, 15:00 uur
Gaat wel lekker in Heerenveen (na 27 minuten dan).
Editie na 31 minuten 0-4
Editie na 31 minuten 0-4

0
Martial
geplaatst: 18 oktober 2015, 15:04 uur
Feyenoord heeft weer een nummer 10 en wat voor eentje de naam Simon Gustafson 
Tussenstandje 0-4 voor Feyenoord, als ze dit nog weggeven.......

Tussenstandje 0-4 voor Feyenoord, als ze dit nog weggeven.......

0
geplaatst: 18 oktober 2015, 15:21 uur
Wát een wedstrijd!
Dirk Kuijt, de man die nooit op doel schiet, met een hattrick.
herman ik ga die weddenschap alsnog aan - ook al staat Dirkie niet in de spits.

Dirk Kuijt, de man die nooit op doel schiet, met een hattrick.
herman ik ga die weddenschap alsnog aan - ook al staat Dirkie niet in de spits.

0
geplaatst: 18 oktober 2015, 15:24 uur
Wat een verademing, zeker t.o.v. Immers. Op die positie hoort zo'n beetje je beste speler te staan en Immers was de slechtste. Zó blij dat Immers nooit meer in de basis staat... (daar ga ik dan maar van uit).
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 16:20 uur
Palermo wil toch weer een poging gaan wagen om Gustafson alsnog in te lijven. Ik wil hen 1 tip meegeven: Afblijven!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.