Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2015, 17:22 uur
Nou ja, het gaat ook niet alleen over de selectie maar ook wat hij allemaal zegt met zo'n persconferentie. Weken geleden zegt hij dat ie niks anders zou doen, en dat hij weinig fout heeft gedaan, om dan nu vervolgens zijn eigen fouten toe te geven middels een ander selectiebeleid en strenger op te treden. Het is gewoonweg lachwekkend.
Blind wordt strenger
Blind wordt strenger
0
Cured
geplaatst: 2 november 2015, 17:30 uur
Mjuman schreef:
Was Blind ook coach van MusicMeter had ie jou ook niet op dit speelveld gezet. Als er ooit een verfilming komt van Jules Verne's 20.000 mijlen onder zee, wil ik jou graag voordragen als hoofdrolspeler; met je
Nou, jij had er lang niet meer obij gezeten als men eerlijk zou zijn (quote)
Was Blind ook coach van MusicMeter had ie jou ook niet op dit speelveld gezet. Als er ooit een verfilming komt van Jules Verne's 20.000 mijlen onder zee, wil ik jou graag voordragen als hoofdrolspeler; met je
(quote)
ben je wel in staat om mensen met te nemen naar (conversationele) dieptepunten.
. Voor de rest vind ik jouw bijdragen door dat het niet volgen is een vermakelijke vertoning en zou je daarom ook uitstekend in het huidige Nederlands elftal passen. 
0
geplaatst: 2 november 2015, 17:37 uur
Cured schreef:
. Voor de rest vind ik jouw bijdragen door dat het niet volgen is een vermakelijke vertoning en zou je daarom ook uitstekend in het huidige Nederlands elftal passen.
(quote)
Nou, jij had er lang niet meer op gezeten als men eerlijk zou zijn.
Vrind, leuk dat je aan me denkt - als is't in krakkelmiktaal; da's echt veel te veel eer voor mij - ik ben nl nog bescheidener dan jij

0
geplaatst: 2 november 2015, 17:46 uur
Cured schreef:
... en mensen die een basisplaats eisen zou ik ook niet oproepen .....weg ermee.
... en mensen die een basisplaats eisen zou ik ook niet oproepen .....weg ermee.
Als je als oranje-pensionado wordt gevraagd om op en neer te vliegen naar godbetert Kazachstanië dan mag je best wat aanvullende voorwaarden communiceren. Dat is toch bepaald geen snoepreisje. En in het geval van Kuyt: die kan overal spelen dus dan is een basisplaats niet eens zo onlogisch.
0
geplaatst: 2 november 2015, 18:26 uur
De problemen zijn best wel eenvoudig op te lossen hoor.
Laat het Nederlands elftal gewoon op kunstgras spelen. Geen enkel ander land die daar ervaring mee heeft.
Maar wel pas doen als de WK kwalificatie begint, Danny.B.
Ik zie net de beelden van de Eredivisie pffff. Wat heeft PSV toch een fratsen verdediging zeg. Moreno wil dinsdag graag de nul houden lees ik net
. Dream on dude.
Laat het Nederlands elftal gewoon op kunstgras spelen. Geen enkel ander land die daar ervaring mee heeft.
Maar wel pas doen als de WK kwalificatie begint, Danny.B.
Ik zie net de beelden van de Eredivisie pffff. Wat heeft PSV toch een fratsen verdediging zeg. Moreno wil dinsdag graag de nul houden lees ik net
. Dream on dude.
0
geplaatst: 2 november 2015, 18:50 uur
iggy schreef:
. Dream on dude.
. Dream on dude. Ja hoor eens tegen de Duitsers is het egt wel anders als tegen de Achterhoekers. En zeg nou zelf: de neutrale toeschouwer heeft wel 9 doelpunten gezien, mooi verdeeld over 2 helften.
Persoonlijk zou ik 6-3 tegen Wolfsburg ook wel een leuke score vinden. Wat mij dwarser zit, is het gevoel dat met iets meer pit en power er een punt uit Wolfsburg en/of Moskou (3-3 ipv 3-2) er wel in gezeten had en da's best wel tough shit

0
geplaatst: 2 november 2015, 20:26 uur
Mjuman schreef:
de neutrale toeschouwer heeft wel 9 doelpunten gezien, mooi verdeeld over 2 helften.
de neutrale toeschouwer heeft wel 9 doelpunten gezien, mooi verdeeld over 2 helften.
4,5 per helft bedoel je?
0
geplaatst: 2 november 2015, 20:30 uur
Wise guy - doelpunten zijn een discrete grootheid (er bestaan geen halve doelpunten)

0
geplaatst: 2 november 2015, 20:51 uur
Mjuman schreef:
Wise guy
Wise guy
Oh, dan doe ik ook even mee:
Mjuman schreef:
De neutrale toeschouwer heeft wel 9 doelpunten gezien, mooi verdeeld over 2 helften.
De neutrale toeschouwer heeft wel 9 doelpunten gezien, mooi verdeeld over 2 helften.
De partijdige toeschouwer heeft eveneens 9 doelpunten gezien, net zoals een ieder ander in het stadion. Alleen bij beide keepers ben ik geneigd te veronderstellen dat ze maar een deel van de 9 doelpunten hebben kunnen zien.
0
geplaatst: 2 november 2015, 21:20 uur
dix schreef:
De partijdige toeschouwer heeft eveneens 9 doelpunten gezien, net zoals een ieder ander in het stadion. Alleen bij beide keepers ben ik geneigd te veronderstellen dat ze maar een deel van de 9 doelpunten hebben kunnen zien.
(quote)
(quote)
Ja dan blijkt als je een typering vaak genoeg hoort, de kans bestaat dat ie blijft hangen, hoe raar ie ook is. "Lichaamsschijnbeweging" is ook zo'n rare, ondertussen ingeburgerde term van het sportjournaille. "Toeschouwers" had volstaan.
0
geplaatst: 2 november 2015, 23:21 uur
Mjuman schreef:
Wise guy - doelpunten zijn een discrete grootheid (er bestaan geen halve doelpunten)
(quote)
Als ik mijn opa zaliger mocht geloven noemden ze vroeger een 'cornerkick' een halve goal.
0
geplaatst: 2 november 2015, 23:22 uur
GrafGantz schreef:
Als ik mijn opa zaliger mocht geloven noemden ze vroeger een 'cornerkick' een halve goal.
(quote)
Herinner me van straatvoetbal een zgn 3 corner-penalty regel; het hoe en wat, geen idee meer

Misschien een lokale variant - net zoals je bij Risk (het spel) meemaakt dat sommigen aanvullende (huis)regels hebben

0
geplaatst: 2 november 2015, 23:25 uur
Ha nee, je kreeg er niet letterlijk een halve punt voor. Er werd gewoon zo vaak uit hoekschoppen gescoord dat ze dat zo zijn gaan noemen.
0
geplaatst: 3 november 2015, 01:18 uur
Mjuman schreef:
Herinner me van straatvoetbal een zgn 3 corner-penalty regel; het hoe en wat, geen idee meer
Misschien een lokale variant - net zoals je bij Risk (het spel) meemaakt dat sommigen aanvullende (huis)regels hebben

Die 3 corners penalty werd bij ons (zo rond 1975) vooral geroepen. We deden er niet aan. Ook uit die periode heb ik een spel RISK. Dat heeft waarschijnlijk volstrekt andere regels dan de regels die tegenwoordig gelden. Als verdediger kon je bijvoorbeeld met 3 dobbelstenen gooien. Dat was in de jaren '80 van de vorige eeuw opeens nog maar met 2. In die periode heb ik het een tijd lang fanatiek gespeeld, totdat iedereen ongeveer even behendig was en het spel altijd uitdraaide op een remise. In de jaren '90 hebben we nog wel een paar keer volgens de regels uit de jaren '70 gespeeld. Dat was lastig. Ik zou niet weten wat de huidige regels zijn.
0
geplaatst: 3 november 2015, 08:18 uur
De Belgische U17 hebben op het WK voetbal in Chili gisteren Costa Rica uitgeschakeld met een mooie vrije trap van Dante Rigo. Nu naar de halve finale tegen Mali, de andere halve finale is Mexico vs Nigeria. Hopen dat we als enig overblijvend land de eer van Europa hoog houden en de titel meenemen naar huis.
En een speciale vermelding voor Jens Teunckens die daar toch wel goed aan het keepen is.
En een speciale vermelding voor Jens Teunckens die daar toch wel goed aan het keepen is.
0
geplaatst: 3 november 2015, 08:41 uur
Mjuman schreef:

Ha, ja dat deden wij ook bij straatvoetbal, dus dan nam je de corner niet maar was iedere corner een 1/3 penalty.
Dat waren nog eens tijden, toen werd er na school/huiswerk nog buiten gevoetbald (ipv binnen op de PC/console) hoe zou het toch komen dat de technische vaardigheden tegewoordig van de voetballers achterblijft bij die van minder ontwikkelde landen.

0
geplaatst: 3 november 2015, 13:47 uur
trebremmit schreef:
Is Duitsland een minder ontwikkeld land?
Is Duitsland een minder ontwikkeld land?
Nee, maar die achterstand op Duitsland hadden wij al.
Maar je hoeft toch niet een heel uitgebreid onderzoek te doen om te weten dat er de laatste jaren minder buiten gesport / gespeeld wordt dan pak 'm beet 20 a 30 jaar geleden.
Ik merk dat ook wel aan de pupillen die ik train, misschien is dat in het noorden anders

0
geplaatst: 3 november 2015, 15:26 uur
Dat zou best kunnen, ik volg dat niet zo. Maar een Belgie bijvoorbeeld en een Spanje hebben toch ook goede technische voetballers, en dat lijken me nou niet zulke onderontwikkelde landen.
0
geplaatst: 3 november 2015, 15:30 uur
Rudi S schreef:
Hoe zou het toch komen dat de technische vaardigheden tegewoordig van de voetballers achterblijft bij die van minder ontwikkelde landen...
Hoe zou het toch komen dat de technische vaardigheden tegewoordig van de voetballers achterblijft bij die van minder ontwikkelde landen...
Die gamers ontwikkelen zich in het gunstige geval tot zeer behendige neurochirurgen.
Johan zei het al, ieder nadeel heb ze voordeel.
0
geplaatst: 3 november 2015, 16:33 uur
Zeker en dat is ook zeer nuttig werk.
Johan was ook een zeer kundge arts (piloot, uitvinder schoenmaker, etc).
Johan was ook een zeer kundge arts (piloot, uitvinder schoenmaker, etc).
0
geplaatst: 3 november 2015, 23:18 uur
Eindelijk een goed psv gezien vanavond.
Bruma en zoet kunnen dus wel iets...
Waarom dit niet tegen teams.uit de vaderlandse competitie?
Bruma en zoet kunnen dus wel iets...
Waarom dit niet tegen teams.uit de vaderlandse competitie?
0
geplaatst: 3 november 2015, 23:56 uur
Tja, jezelf in de internationale kijker spelen heet dat. Zoiets lukt niet tegen de Graafschap.
0
geplaatst: 4 november 2015, 06:14 uur
gigage schreef:
Tja, jezelf in de internationale kijker spelen heet dat. Zoiets lukt niet tegen de Graafschap.
Maar je krijgt wel de lachers op je hand.
Niks gezien van de wedstrijd. Maar zeer zekers een goede overwinning van de lampen. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn. En de 0 gehouden. Knap hoor!!
0
geplaatst: 4 november 2015, 07:14 uur
Een mooi hoogstandje was de pass van Guardado naar De Jong en het maken van de 2 - 0 door de Jong.
Er zat ook veel niemandallerig voetbal tussen maar bleef redelijk boeien. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van Wolfsburg, ze wisten uiteindelijk ook maar heel weinig te creëren.
Er zat ook veel niemandallerig voetbal tussen maar bleef redelijk boeien. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van Wolfsburg, ze wisten uiteindelijk ook maar heel weinig te creëren.
0
geplaatst: 4 november 2015, 08:49 uur
gigage schreef:
Zoiets lukt niet tegen de Graafschap.
Zoiets lukt niet tegen de Graafschap.
Ach ook al wil iedereen het graag anders, maar de focus
ligt natuurlijk anders in zo'n wedstrijd.Zo is thuis een kwarktaart maken ook iets anders als meedoen in de finale van heel Holland bakt.
0
geplaatst: 4 november 2015, 09:30 uur
Rudi S schreef:
ligt natuurlijk anders in zo'n wedstrijd.
Zo is thuis een kwarktaart maken ook iets anders als meedoen in de finale van heel Holland bakt.
(quote)
ligt natuurlijk anders in zo'n wedstrijd.Zo is thuis een kwarktaart maken ook iets anders als meedoen in de finale van heel Holland bakt.
Aardige vergelijking: voor een kwarktaart hoef je niet te bakken. En tegen de Graafschap bakte PSV er op een gegeven moment niets van. Overigens chapeau voor Luuk de Jong die de hem dissende Derksen (ma avond) nu volkomen terecht voor Eppo Eikel zette

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.