MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
iggy schreef:
Nu moet ik toegeven dat ik uiteraard geen ervaring heb met het huidige amateur kunstgras. Maar in mijn tijd was het een crime.
Het is erg wisselend. Sommige voetbalclubs hebben halve hockeyvelden; dan speelt het voor geen meter. Andere clubs hebben een prima kunstgrasmat die nauwelijks van echt gras te onderscheiden.

Dit jaar hebben wij een derde kunstgrasveld bij de club. Dat veld speelt heel erg lekker. De laatste keer dat ik echter op een goede grasmat gespeeld heb is... ik kan het me niet eens herinneren. Het punt is dat veel amateurclubs niet de middelen hebben om een degelijke grasmat aan te leggen, laat staan te onderhouden. En dan speel ik nog vaak op de 'selectievelden', oftewel de zgn. betere velden. Over de half verwaarsloosde velden vijf en zes voor de breedteteams zal ik maar niets zeggen.

Er is helemaal niks mis met een mooie sliding en voetballen met de elementen van een echt veld.
De bewering dat we Europees steeds minder meetellen heeft er alles mee te maken.

We verworden inderdaad tot mannen die bang zijn voor hun benen en niet meer bereid tot zwoegen op het veld. De bal moet precies over één streep in de voeten worden aangespeeld, wordt gezien als kunst. En anders worden we maar moe, als er een been moet worden uitgestrekt.

En wat dan nog als je er verder niks mee kan en als Ajax alleen nog maar pasjes breed en tikkies achteruit kunt geven?
Dat je benen open liggen zodra je een keer naar de grond gaat (of toch nog af en toe onderuit wordt gehaald?)

De volgende stap is dat (noodgedwongen) elk lichamelijk contact wordt verboden en dan krijgen we Walking Football met 20 plussers live op de buis!

Het is inderdaad niet verwonderlijk dat we het afleggen tegen elftallen uit landen die geen flauw idee hebben dat er zelfs maar kunstgras bestaat.

En het is, met deze constatering ook heel goed dat de KNVB onderzoekt of we maar niet gewoon weer overal in het betaalde voetbal (om mee te beginnen) goed onderhouden natuurgras moeten hebben.

"Dat het altijd doorgaat" is in het amateurvoetbal geen enkel issue. Je speelt 20 tot 26 wedstrijden per jaar, dat lukt echt wel tussen 1 september en 1 juni. Dat het dan eens is afgelast is helemaal niet erg. Wat wel erg is, is dat je op 1 februari al klaar bent met de competitie, omdat er elke week kan worden gespeeld.

Het is overigens een klein fabeltje, dat het altijd doorgaat. Bepaalde weersomstandigheden (rond sneeuw en ijs) maken het gebruik van kunstgras ook onmogelijk.

Nieuw-Zeeland opnieuw wereldkampioen rugby! Voor het eerst dat een land zijn wereldtitel prolongeert. De terechte wereldkampioen, ondanks een wat stroeve start op dit WK. Het blijft een prachtige tv-sport, wat mij betreft, met een een geweldige finale. Jammer dat het er weer op zit. Ik zou het mooi vinden als RTL 7 meer rugby uit zou zenden, zoals the Six Nations Cup.

Hendrik68
Vond de 1e helft bepaald niet geweldig Bonk. Pas op slag van rust werd ik wakker geschud door de eerste try. 2e helft maakte veel goed gelukkig al was het van begin tot eind een foutenfestival waar de scheidsrechter ook goed aan meedeed. Bepaald geen wedstrijd die je je over jaren nog herinnert. De finale van 1991 die door Australië werd gewonnen kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren met mannen als Campese, Linagh en Farr Jones.

Komende nacht de 4e wedstrijd in de World Series. Die moet gewonnen worden door de Mets ook al zal waarschijnlijk Matz gooien. De zwakste van de 4 starters. Omdat er een dag tussen zit zou echter Harvey ook wel kunnen gooien. Tijdens de World Series willen ze wel eens een gokje nemen en iemand een dag eerder dan de bedoeling is te laten starten. Vorig jaar pakte dat voor de Giants met Bumgarner perfect uit. Ja, mochten de Mets vannacht verliezen dan is het gebeurd, 3-1 achter gaan ze niet meer goedmaken.

Ondertussen staat Groningen op 2-0. Of droom ik nu?

Hendrik68 schreef:
Vond de 1e helft bepaald niet geweldig Bonk. Pas op slag van rust werd ik wakker geschud door de eerste try. 2e helft maakte veel goed gelukkig al was het van begin tot eind een foutenfestival waar de scheidsrechter ook goed aan meedeed.

Moet heel eerlijk zijn dat ik het eerste gedeelte van de eerste helft gemist heb. Ik kreeg al de indruk gezien het commentaar dat ik daar niet veel aan gemist had. Het klopt dat het een foutenfestival wat. Wat dat betreft was misschien een 'geweldig vermakelijke finale' inderdaad meer op zijn plek geweest. Want dat vond ik het wel. De leukste die ik ooit gezien heb. Die van 1991 ken ik niet (was toen ook 11 jaar), maar zal eens zoeken naar beelden, want die is blijkbaar behoorlijk indrukwekkend geweest.

Of het kunstgras wel of niet goed genoeg is en dat amateurvelden erbij gebaat zijn laat ik even buiten beschouwing. Waar het mij om gaat is dat het thuisvoordeel op eigen kunstgras te groot is. Ik zie dit als de reden waarom vorig seizoen Excelsior en Heracles zich hanthaafden en NAC en GA Eagles niet.

Heracles Almelo, PEC Zwolle, Excelsior,SC Cambuur Leeuwarden, ADO Den Haag en Roda JC zijn dit jaar de "gelukkige".

Zo ken ik Feyenoord weer...

Van Beek gaat voor de topscorers lijst ooit met eigen doelpunten. Deze (z'n 5de...) was toch wel de knulligste. Zo'n eigen goal zie je 5de klasse onderbond niet eens

Feyenoord is duidelijk nog niet toe aan twee wedstrijden in de week.

Van Beek 5 eigen doelpunten in 2 jaar tijd. Kan toch bijna geen toeval meer zijn zou je zeggen. Wel pas de eerste keer dat er een puntverlies oplevert.

Feyenoord laat weer eens zien dat het geleuter over de Coolsingel weer veel te voorbarig was...

vigil schreef:
Van Beek gaat voor de topscorers lijst ooit met eigen doelpunten. Deze (z'n 5de...) was toch wel de knulligste. Zo'n eigen goal zie je 5de klasse onderbond niet eens

Nou, wij staan dit seizoen al op 5 eigen doelpunten, de een nog knulliger dan de andere. Maar goed, wij spelen dan ook 6e klasse

En hoeveel daarvan staan op jouw naam?

Paap_Floyd schreef:
En hoeveel daarvan staan op jouw naam?

0

Heb het net pas gezien, maar zo knullig als deze van Van Beek, heb ik ze ook bij ons nog niet gezien. Deze wordt denk ik enkel overtroffen door die van vd Hoorn enkele jaren geleden...

Verder mogen ze Bilal ook wel eens disciplineren zeg, wat een jankerd...

Die grote paniek ook bij Van Beek terwijl Vermeer hem ook gewoon had kunnen oppakken. Geen aanvaller in de buurt.

En die Bilal ja pffffff hahahah.

Ik zat er ook op te wachten. De meeste wedstrijden was het de hele tijd een beetje half-half en was Feyenoord telkens net de gelukkige. Voor de Coolsingel moet het echt beter. Een typische breker op het middenveld zou de ploeg veel goed doen, heb ik het gevoel. El Ahmadi, Gustafsson en Vejinovic is denk ik te veel van het goede als het gaat om aanvallend denken en passvermogen.

jasper1991 schreef:
Een typische breker op het middenveld zou de ploeg veel goed doen, heb ik het gevoel. El Ahmadi, Gustafsson en Vejinovic is denk ik te veel van het goede als het gaat om aanvallend denken en passvermogen.

La 'k eens meegaan in die redenering: "denken" en "passvermogen", maar dan in negatieve zin - het antwoord ligt op de lippen: Immers!

Misschien zo gek nog niet, voor zover de reactie serieus is. Kuyt op het middenveld zou misschien ook geen onaardig experiment zijn, maar daar doet hij het net even te goed over in de aanval op het moment.

Met Kuyt kun je veel kanten op, maar je geeft het antwoord zelf al.
Hij is niet echt een creatieve speler, maar gezien het nivo van onze competitie zou Kuyt het waarschijnlijk best redden op het middenveld.
Iets meer doseren, want hjj sjouwt wat af.

Gretz schreef:

Van Beek 5 eigen doelpunten in 2 jaar tijd.

Iemand die zo makkelijk scoort moet je toch gewoon een keer in de spits proberen.

En dan is er eindelijk de Mourinho excuus generator.
Mourinho Random Excuse Generator - dannypage.github.io

Hendrik68
Helaas. De Mets waren niet opgewassen tegen de Royals. De slagkracht bleek helaas niet voldoende. Iets waar al een beetje voor gevreesd werd. De Mets hebben een stel pitchers om U tegen te zeggen, maar de aanvallende kant hield vooral in het begin van het seizoen niet over. De Washington Nationals die in dezelfde divisie uitkomen waren de gedoodverfde favoriet en van de Mets werden geen wonderen verwacht, vooral vanwege het gebrek aan slagkracht. Met de komst van Cespedes halverwege het seizoen werd dit probleem al een heel eind opgelost. Sterker, ze bereikten er de World Series uiteindelijk mee. Maar hoewel de verschillen erg klein waren (ook vannacht weer een verlenging) was het niet verrassend dat het kwartje telkens de kant van de Royals op viel.

Als de Mets Harvey en de jonkies DeGrom en Syndergaard weten te behouden de komende jaren en er nog een 2e Cespedes aangetrokken wordt dan zijn de Mets de komende jaren een vaste klant in de play offs.

Blind gaat gewoon verder waar hij een paar weken geleden gestopt is, met de wind meewaaien.
Dat dit allemaal zo door mag gaan vind ik echt ongelooflijk, Van Persie is niet fit genoeg volgens hem, om vervolgens Michiel Kramer als een speler voor de toekomst te noemen, nou is dat best een aardige spits voor de eredivisie maar je bent wel gek als je die in Oranje wilt hebben.

En Vejinovic opnemen in de voorselectie.

Blijkbaar moet de gifbeker écht helemaal leeg.

Gretz schreef:
En Vejinovic opnemen in de voorselectie.

die is bij Feyenoord nog niet eens onomstreden, maar goed Rekik is ook opgeroepen en dat lijkt me nog schrikbarender

Rekik is wel een van de weinige verdedigers die in het buitenland bij een redelijk grote club speelt.

Als Kramer zijn ontwikkeling flink doortrekt kan het een optie worden voor de toekomst, zegt Blind. Dat zijn wel heel veel mitsen en maren... Wat moet je ook met Kramer als je met Dost een leeftijdsgenoot hebt die veel beter is.

vigil schreef:
(quote)

die is bij Feyenoord nog niet eens onomstreden, maar goed Rekik is ook opgeroepen en dat lijkt me nog schrikbarender

't is gewoon een nouveauté: een elftal dat zonder echte coach/teambuilder internationaal aan de bak gaat. Nederland zet wel vaker de trend: totaalvoetbal, meevoetballende keeper, de 'ruit', 'knijpende' backs en nu de nieuwste internationale trend: de coach zonder inzicht en visie (nomen est omen) zijn 'bouwwerk' mag voltooien. Het geld is blijkbaar op in Zeist en van de naam blijft ook steeds minder over

En in Londen gonst op Kings Road en omgeving al de naam van Guus Hiddink.

Cured
Van Prutsie is over en uit (al een tijdje en al heel lang in Oranje of eerlijk bijna altijd ) en dat heeft Blind goed gezien en mensen die een basisplaats eisen zou ik ook niet oproepen .....weg ermee.

herman schreef:
Rekik is wel een van de weinige verdedigers die in het buitenland bij een redelijk grote club speelt.

Ik weet niet hoe het nu is maar een aantal weken geleden zat hij een aantal keer niet eens bij de selectie.

edit: ik lees via Rekik boekt tweede zege op rij met Marseille - FCUpdate.nl dat hij van het weekend de wedstrijd heeft volgemaakt en bovendien goed speelde

Rekik is ook nog steeds maar 20/21, kan best zijn dat ie over 2 jaar een stuk verder is.

Cured schreef:
Van Prutsie is over en uit (al een tijdje en al heel lang in Oranje of eerlijk bijna altijd )

Bijna altijd gaat wel erg ver voor iemand met 100 interlands en 50 interlandgoals. Van Persie is bijna heel zijn carrièreblessure-gevoelig geweest en zelfs eigenlijk maar drie seizoenen topfit: de laatste twee bij Arsenal en het eerste bij Manchester United. Ik zie het ook niet meer gebeuren dat hij dat niveau nog haalt, maar wat mij betreft hoeft hij ook nog niet helemaal afgedankt te worden.

Hebben we op dit moment dan iets beters rondlopen dan v.Persie als spits ?
Nu gaan focussen op het WK.
Laat Persie en Robben vooral nog ff mee doen aub.

Cured
Robben wel, als ie zich normaal gedraagt, v. Persie niet meer wat mij betreft.

Cured schreef:
Robben wel, als ie zich normaal gedraagt, v. Persie niet meer wat mij betreft.

Was Blind ook coach van MusicMeter had ie jou ook niet op dit speelveld gezet. Als er ooit een verfilming komt van Jules Verne's 20.000 mijlen onder zee, wil ik jou graag voordragen als hoofdrolspeler; met je
Cured schreef:
Van Prutsie is over en uit ...weg ermee.
ben je wel in staat om mensen met te nemen naar (conversationele) dieptepunten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:09 uur

geplaatst: vandaag om 01:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.