Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2015, 17:11 uur
Ik kreeg het een paar weken terug mee: Nederland eruit, blijkbaar te danken aan Blind
Probeer dan maar eens aan je Amerikaanse collegaas uit te leggen hoe dat voelt...
Ik kan nu alleen de Bundesliga en de Engelse Championsleague volgen. Dortmund maakt goede sier met Huntelaar. Dat dan weer wel!
Probeer dan maar eens aan je Amerikaanse collegaas uit te leggen hoe dat voelt...Ik kan nu alleen de Bundesliga en de Engelse Championsleague volgen. Dortmund maakt goede sier met Huntelaar. Dat dan weer wel!
0
geplaatst: 8 november 2015, 17:14 uur
kaztor schreef:
Dortmund maakt goede sier met Huntelaar. Dat dan weer wel!
Dortmund maakt goede sier met Huntelaar. Dat dan weer wel!
Ja, hij heeft al 2 keer vandaag tegen Dortmund gescoord

0
geplaatst: 9 november 2015, 05:00 uur
kaztor schreef:
Ik kan nu alleen de Bundesliga en de Engelse Championsleague volgen. Dortmund maakt goede sier met Huntelaar. Dat dan weer wel!
Via YouTube is de Nederlandse comp ook gemakkelijk te volgen hoor.
0
geplaatst: 9 november 2015, 10:18 uur
Kaz is gewoon op zoek naar een smoes om niet iedere keer zijn collega's te hoeven confronteren. En dat snap ik heel goed - heeft you ooit al eens geprobeerd US'ers Europees voetbal uit te leggen - 's nog lastiger dan een blondine leren achteruit inparkeren

0
geplaatst: 9 november 2015, 14:05 uur
De Rode Duivels U17 hebben brons behaald op het WK nadat ze de kleine finale wonnen tegen Mexico. (3-2)
Eerste keer dat een Belgische ploeg iets wint op een WK voetbal.
Eerste keer dat een Belgische ploeg iets wint op een WK voetbal.
0
geplaatst: 9 november 2015, 20:08 uur
Verder zitten er de heenrondes in de nationale competitie al op. De zogenaamde 'herfstkampioen' is verrassend ... KV Oostende!
Voor de competitie was de eerste helft (8ste plaats) nog het doel. Nu worden die ambities bijgesteld.
- KVO kon nipt over AA Gent wippen. De buffalo's leden gisteren namelijk hun eerste nederlaag.
- Maar toch mooi dat AA Gent weer in de bovenste regionen staat. 5 jaar geleden was de top 5 hun maximum. Vorig jaar speelden ze voor 't eerst in 115 jaar kampioen, en nu doen ze alweer mee voor de hoogste plaats!
- KRC Genk kon 4 weken geleden nog de eerste plaats pakken, maar behaalde een 0 op 12 en zakt terug.
- Zulte-Waregem staat ook weer in de subtop! Vorig jaar hadden ze een barslecht seizoen, terwijl ze 2 jaar geleden 2de eindigden op 1 punt van Anderlecht!
Dit is de stand bij de start van de terugrondes. Alles zit dicht opeen. De eerste 6 plaatsen geven recht op Play-Off 1 na het afwerken van de reguliere competitie.
1) KV Oostende - 31ptn
2) AA Gent - 30 ptn
3) RSC Anderlecht - 29 ptn
4) FC Brugge - 28 ptn
5) Zulte-Waregem 25 ptn
6) STVV 21 ptn
----
7) KV Kortrijk 21 ptn
8 ) Charleroi 21 ptn
9) Racing Genk 20 ptn
10) Waasland-Beveren 17 ptn
--
11) Standard 17 ptn
12) Lokeren 15 ptn
13) KV Mechelen 15 ptn
14) Mouscron-Péruwelz 15 ptn
----
15) OH Leuven 12 ptn
16) KVC Westerlo 12 ptn
Voor de competitie was de eerste helft (8ste plaats) nog het doel. Nu worden die ambities bijgesteld.
- KVO kon nipt over AA Gent wippen. De buffalo's leden gisteren namelijk hun eerste nederlaag.
- Maar toch mooi dat AA Gent weer in de bovenste regionen staat. 5 jaar geleden was de top 5 hun maximum. Vorig jaar speelden ze voor 't eerst in 115 jaar kampioen, en nu doen ze alweer mee voor de hoogste plaats!
- KRC Genk kon 4 weken geleden nog de eerste plaats pakken, maar behaalde een 0 op 12 en zakt terug.
- Zulte-Waregem staat ook weer in de subtop! Vorig jaar hadden ze een barslecht seizoen, terwijl ze 2 jaar geleden 2de eindigden op 1 punt van Anderlecht!
Dit is de stand bij de start van de terugrondes. Alles zit dicht opeen. De eerste 6 plaatsen geven recht op Play-Off 1 na het afwerken van de reguliere competitie.
1) KV Oostende - 31ptn
2) AA Gent - 30 ptn
3) RSC Anderlecht - 29 ptn
4) FC Brugge - 28 ptn
5) Zulte-Waregem 25 ptn
6) STVV 21 ptn
----
7) KV Kortrijk 21 ptn
8 ) Charleroi 21 ptn
9) Racing Genk 20 ptn
10) Waasland-Beveren 17 ptn
--
11) Standard 17 ptn
12) Lokeren 15 ptn
13) KV Mechelen 15 ptn
14) Mouscron-Péruwelz 15 ptn
----
15) OH Leuven 12 ptn
16) KVC Westerlo 12 ptn
0
geplaatst: 9 november 2015, 20:32 uur
Lokeren heeft zich wat kunnen herpakken. Ik hoop nog op playoff 2.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 november 2015, 14:14 uur
AC Milan zou overwegen een bod uit te brengen op Adam Maher. Een ongelofelijk bedrag van 15 miljoen euro, naar het schijnt. Ik stel voor: ruilen voor Keisuke Honda. 

0
geplaatst: 12 november 2015, 00:07 uur
Zo...dat was nog eens een psychologisch potje darten van Barney tegen James Wade. Kan Barney wel zeggen dat het niet zo was. Wade was pissed...geen handjeschudden achteraf. Die had hem goed zitten.
0
geplaatst: 12 november 2015, 18:27 uur
Virgil van Dijk is speler van de maand bij Southampton en The Guardian heeft hem opgenomen in het beste PL elftal van dit seizoen tot nu toe. Mooi voor hem, en hopelijk kan hij het ook in Oranje laten zien.
The Guardian
The Guardian
0
geplaatst: 13 november 2015, 21:37 uur
De keeper die nooit een pingel zou stoppen heeft het onmogelijke geflikt! Hij heeft een penalty gestopt 
Jammer alleen dat de rebound er een halve seconde later gelijk inging en het dus geen zin heeft gehad...

Jammer alleen dat de rebound er een halve seconde later gelijk inging en het dus geen zin heeft gehad...

0
geplaatst: 13 november 2015, 22:56 uur
Robben
Altijd genieten als hij speelt, ook knap dat hij iedere keer weer zo sterk na een blessure terugkomt en dat al langer dan tien jaar, dan moet je mentaal wel erg sterk zijn. Hij is wel de beste Nederlandse voetballer die ik heb zien spelen, vind hem denk ik nog beter dan Van Basten, en Cruijjf heb ik nooit zien spelen, vandaar.
Altijd genieten als hij speelt, ook knap dat hij iedere keer weer zo sterk na een blessure terugkomt en dat al langer dan tien jaar, dan moet je mentaal wel erg sterk zijn. Hij is wel de beste Nederlandse voetballer die ik heb zien spelen, vind hem denk ik nog beter dan Van Basten, en Cruijjf heb ik nooit zien spelen, vandaar.
0
geplaatst: 13 november 2015, 23:09 uur
bomaanslag bij stadion parijs, wedstrijd gaat gewoon door...
0
geplaatst: 14 november 2015, 00:08 uur
Bizar beeld was dat, je kon de knal duidelijk horen in het station.
0
geplaatst: 14 november 2015, 08:38 uur
Iedereen dacht aan vuurwerk, een aanslag komt bij niemand op.
Het is inderdaad ook bizar.
Ik wilde wat schrijven over Blind en het dempen van putten na verdronken kalveren. Maar Wales speelde ook zonder z'n eigen Robben (Bale) dus wat kunnen we met de uitslag. Maar zowaar een wedstrijd die het aanzien waard was.
Qatar steunt IS financieel.
Nog afgezien van alle andere inktzwarte pagina's ten opzichte van Aziatische arbeiders inzake werkomstandigheden en 4000 doden bij het bouwen van de stations, is het werkelijk ongelofelijk dat er nog geen enkele voetbalbond (van de omgekochte FIFA hoef je niets te verwachten) gewoon heeft gezegd dat ze in 2022 niet naar Qatar zullen gaan.
Gisteravond/nacht geeft aan dat terreurgroepen ook geen enkel respect hebben voor stadions, spelers en toeschouwers. En moet je dan vervolgens bij het land dat de kalasjnikovs levert aan die terreurgroepen "op bezoek"?
Inmiddels, het is een beetje ondergesneeuwd in het nieuws, heeft de internationale atletiekfederatie (IAAF) Rusland geschorst in verband met het opgezette dopingprogramma. Een schandaal ook zo groot dat ze niet anders konden beslissen.
Met als gevolg, dat voorlopig geen enkele Russische atleet waar ook ter wereld aan wedstrijden mag deelnemen. Wedstrijden door Rusland georganiseerd zijn afgelast.
De Nederlandse, Engelse voetbalbonden (of eigenlijk liever de UEFA) en de Australische voetbalbond mogen van mij ook rustig aankondigen sowieso niet deel te nemen aan het WK voetbal in Rusland in 2018. Dit ook vooral in verband met het neerhalen van de MH17. Maar de besturen van (nationale) voetbalbonden zijn blijkbaar ook hier nog niet zo moedig als de internationale atletiek federatie.
Maar ja, wat wil je ook met professionele omkopers als Niersbach (inmiddels ex voorzitter Duitse Voetbalbond), Platini en Beckenbauer in de gelederen.
Het is inderdaad ook bizar.
Ik wilde wat schrijven over Blind en het dempen van putten na verdronken kalveren. Maar Wales speelde ook zonder z'n eigen Robben (Bale) dus wat kunnen we met de uitslag. Maar zowaar een wedstrijd die het aanzien waard was.
Qatar steunt IS financieel.
Nog afgezien van alle andere inktzwarte pagina's ten opzichte van Aziatische arbeiders inzake werkomstandigheden en 4000 doden bij het bouwen van de stations, is het werkelijk ongelofelijk dat er nog geen enkele voetbalbond (van de omgekochte FIFA hoef je niets te verwachten) gewoon heeft gezegd dat ze in 2022 niet naar Qatar zullen gaan.
Gisteravond/nacht geeft aan dat terreurgroepen ook geen enkel respect hebben voor stadions, spelers en toeschouwers. En moet je dan vervolgens bij het land dat de kalasjnikovs levert aan die terreurgroepen "op bezoek"?
Inmiddels, het is een beetje ondergesneeuwd in het nieuws, heeft de internationale atletiekfederatie (IAAF) Rusland geschorst in verband met het opgezette dopingprogramma. Een schandaal ook zo groot dat ze niet anders konden beslissen.
Met als gevolg, dat voorlopig geen enkele Russische atleet waar ook ter wereld aan wedstrijden mag deelnemen. Wedstrijden door Rusland georganiseerd zijn afgelast.
De Nederlandse, Engelse voetbalbonden (of eigenlijk liever de UEFA) en de Australische voetbalbond mogen van mij ook rustig aankondigen sowieso niet deel te nemen aan het WK voetbal in Rusland in 2018. Dit ook vooral in verband met het neerhalen van de MH17. Maar de besturen van (nationale) voetbalbonden zijn blijkbaar ook hier nog niet zo moedig als de internationale atletiek federatie.
Maar ja, wat wil je ook met professionele omkopers als Niersbach (inmiddels ex voorzitter Duitse Voetbalbond), Platini en Beckenbauer in de gelederen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 november 2015, 15:38 uur
Ik heb de wedstrijd gisteren niet gezien, maar twee tegengoals tegen een Wales zonder Bale en Ramsey is toch gewoon enorm slecht...?
0
geplaatst: 14 november 2015, 15:58 uur
Klopt, het is te danken aan Robben dat we wonnen, maar voor de rest was het erg pover.
Blind moet natuurlijk nog steeds weg, nu ineens komt ie met vijf verdedigers aanzetten, als mosterd na de maaltijd.
Blind moet natuurlijk nog steeds weg, nu ineens komt ie met vijf verdedigers aanzetten, als mosterd na de maaltijd.
0
geplaatst: 14 november 2015, 15:58 uur
Nou, volgens de samenvatting waren dat ook de enige twee kansen, waaronder een twijfelachtige penalty. De andere was uit een hoekschop.
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:26 uur
F1 race Brasil. Ziggo Sport kanaal zendt m live uit maar ondanks het geweldige HD beeld erger ik me steevast aan het commentaar van Olaf Mol. Gelukkig heeft BBC one ook de live rechten.
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:34 uur
Duitsland - Nederland gaat gewoon door.
Premier Merkel en het hele Duitse kabinet is aanwezig. Uit steun aan "hun" jongens.
Je kunt ook zeggen dat ze demonstratief aanwezig zijn, uit het oogpunt dat ze zich niet laten verjagen of angst zijn in te boezemen.
Misschien moeten ze wel het complete Nederlandse kabinet er bij uitnodigen, als bevriende natie.
Succes gegarandeerd, het Nederlands elftal zal ongetwijfeld z'n sportieve plicht doen en verliezen.
Premier Merkel en het hele Duitse kabinet is aanwezig. Uit steun aan "hun" jongens.
Je kunt ook zeggen dat ze demonstratief aanwezig zijn, uit het oogpunt dat ze zich niet laten verjagen of angst zijn in te boezemen.
Misschien moeten ze wel het complete Nederlandse kabinet er bij uitnodigen, als bevriende natie.
Succes gegarandeerd, het Nederlands elftal zal ongetwijfeld z'n sportieve plicht doen en verliezen.
0
geplaatst: 16 november 2015, 11:41 uur
Cruijff stopt als adviseur bij Ajax, maar wie er nog wat van snapt mag het zeggen.
Analyse Ajax crisis
Analyse Ajax crisis
0
geplaatst: 16 november 2015, 11:56 uur
Ach ja, bij z'n aantreden kon je er al vergif op innemen dat hij prematuur zou gaan vertrekken, en uiteraard met ruzie waarbij het aan iedereen ligt behalve aan Cruijff zelf (en z'n vriendjes). Sommige dingen zijn gewoon ontzettend voorspelbaar.
0
geplaatst: 16 november 2015, 12:32 uur
Onzin, dat was vroeger! Tegenwoordig is het allemaal Danny Blind zijn schuld 

0
geplaatst: 16 november 2015, 13:11 uur
GrafGantz schreef:
Ach ja, bij z'n aantreden kon je er al vergif op innemen dat hij prematuur zou gaan vertrekken, en uiteraard met ruzie waarbij het aan iedereen ligt behalve aan Cruijff zelf (en z'n vriendjes). Sommige dingen zijn gewoon ontzettend voorspelbaar.
Daarom begreep ik ook nooit waarom ze daar zo naar Cruijff luisterden, als je toen dat vodje zag waarop zijn plan stond dan denk je toch ook van is dit een grap.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 november 2015, 13:44 uur
gigage schreef:
F1 race Brasil. Ziggo Sport kanaal zendt m live uit maar ondanks het geweldige HD beeld erger ik me steevast aan het commentaar van Olaf Mol. Gelukkig heeft BBC one ook de live rechten.
RTL Duitsland zendt ook alle races live uit. Enige nadeel daar is dat ze weliswaar maar een paar commerciële onderbrekingen hebben , maar dat die wel erg lang duren. Voor de rest is het een uitstekend alternatief, met zeer vakkundig commentaar.F1 race Brasil. Ziggo Sport kanaal zendt m live uit maar ondanks het geweldige HD beeld erger ik me steevast aan het commentaar van Olaf Mol. Gelukkig heeft BBC one ook de live rechten.
0
geplaatst: 16 november 2015, 13:55 uur
Wat me trouwens ontgaan is is dat Ierland gelijk heeft gespeeld uit tegen Bosnie, die hebben dus een grote kans om nog naar het EK te gaan. Zou wel leuk zijn want die fans zorgen altijd voor een geweldige sfeer in het stadion.
0
geplaatst: 16 november 2015, 14:11 uur
trebremmit schreef:
Daarom begreep ik ook nooit waarom ze daar zo naar Cruijff luisterden, als je toen dat vodje zag waarop zijn plan stond dan denk je toch ook van is dit een grap.
(quote)
Ouwehoervacuüm bij Ajax na vertrek Cruijff | De Speld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.