Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 november 2015, 15:37 uur

Goeie analyse ook van Catenaccio. Het lijkt me niet meer dan logisch dat een duidelijk bedrijfsstructuur waarin de verantwoordelijkheden overzichtelijk zijn vastgelegd een vereiste is voor het aanstellen van een hele groep ex-voetballers met geen enkele bestuurlijke ervaring. Dat Cruijff daar weer geen rekening mee heeft gehouden zegt genoeg over zijn betrokkenheid en hoe realistisch het is om zijn visie als rode draad te nemen voor het runnen van de hele club.
0
geplaatst: 16 november 2015, 16:40 uur
panjoe schreef:

Goeie analyse ook van Catenaccio. Het lijkt me niet meer dan logisch dat een duidelijk bedrijfsstructuur waarin de verantwoordelijkheden overzichtelijk zijn vastgelegd een vereiste is voor het aanstellen van een hele groep ex-voetballers met geen enkele bestuurlijke ervaring. Dat Cruijff daar weer geen rekening mee heeft gehouden zegt genoeg over zijn betrokkenheid en hoe realistisch het is om zijn visie als rode draad te nemen voor het runnen van de hele club.

Niet om teenoftander: wanneer is een visie zoiets? Een visie is - imho - niets meer of minder dan een high level idee van wat de club (of het bedrijf) doet/wil doen. In Cruyffiaanse termen zou dat kunnen luiden: aantrekkelijk, aanvallend voetbal spelen met zoveel mogelijk intern opgeleide jeugdspelers en op termijn streven naar de Europese top. Een visie is net iets concreter dan een mission statement. Die visie moet wél vertaald worden naar een strategisch plan, dat naar een meerjarenplan en vervolgens jaarplan evt pva voor kortetermijn. Waarin concrete zakken zijn verwoord als: wat (resultaten), hoe (met welke middelen/mensen) en wanneer (meetpunten, criteria) zijn dan essentiële punten. Zonder die zaken is elk plan als een tocht de mist in zonder radar.
Ook in het bedrijfsleven is de fase van high level naar practische uitwerking ervan niet altijd adequaat ingevuld. Kun je je afvragen in hoeverre je dat kunt verhelpen door topbestuurders uit het bedrijfsleven aan te stellen, aangevuld met oud-voetballers.
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:06 uur
Ik vind wel, dat Cruyff dit keer wel erg snel de handdoek gooit, eerlijk gezegd.
Er ligt bij Ajax nog voldoende stof voor minimaal vijf jaar discussie.
Om dan weer van voren af aan te beginnen, uiteraard.
Er ligt bij Ajax nog voldoende stof voor minimaal vijf jaar discussie.
Om dan weer van voren af aan te beginnen, uiteraard.
0
buizen
geplaatst: 16 november 2015, 20:09 uur
Als je de dood in de ogen hebt gekeken neem je de beste beslissingen, voor het leven, elke dag die je nog gegeven is.
Cruyff wil af van deze ballast.
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:20 uur
Ja, zou hij al ruziënd af willen van Ajax?
Als hij dit keer maar weg blijft uit Rotterdam Zuid.
Aangezien hij en Ajax één zijn, geloof ik niets van je stelling. Hij ziet het ook niet als ballast. Hij speelt gewoon een balletje om via de supporters alsnog zijn zin te krijgen.
Hij heeft buitengewoon veel aanhang, binnen de club. Nog steeds. Eens kijken wat zijn bondgenoot Johan Derksen er straks over heeft te zeggen. Dat zal wel niet mals worden, voor het Ajax bestuur.
Als hij dit keer maar weg blijft uit Rotterdam Zuid.
Aangezien hij en Ajax één zijn, geloof ik niets van je stelling. Hij ziet het ook niet als ballast. Hij speelt gewoon een balletje om via de supporters alsnog zijn zin te krijgen.
Hij heeft buitengewoon veel aanhang, binnen de club. Nog steeds. Eens kijken wat zijn bondgenoot Johan Derksen er straks over heeft te zeggen. Dat zal wel niet mals worden, voor het Ajax bestuur.
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:26 uur
buizen schreef:
Als je de dood in de ogen hebt gekeken neem je de beste beslissingen, voor het leven, elke dag die je nog gegeven is.
In deze Sinterklaastijd is de specuulhaas wel een veelgeziene gast, maar even nazoeken kan geen kwaad. Bijvoorbeeld even via uitzending gemist gaan kijken naar: johan - VPRO
Johan heeft nl in 1991 al een by-passoperatie ondergaan, met spoed (toch lang voor zijn adviseurschap) en is naar aanleiding daarvan gestopt met roken.
0
buizen
geplaatst: 16 november 2015, 20:29 uur
Ja, dat weet ik wel, Mjuman. Maar hij heeft recent opnieuw de dood in de ogen gekeken.
Wil verder niet dramatisch doen maar dat speelt mee.
Ik speculeer niet, ik stel me uit levenservaringen voor dat het meespeelt voor Johan.
Wil verder niet dramatisch doen maar dat speelt mee.
Ik speculeer niet, ik stel me uit levenservaringen voor dat het meespeelt voor Johan.
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:36 uur
Er is geen enkele uitspraak over levensverwachting gedaan en dat maakt bovenstaande uitspraak een speculatie.
Levenservaring?
Levenservaring?
0
geplaatst: 16 november 2015, 20:42 uur
0
buizen
geplaatst: 16 november 2015, 20:45 uur
Haha, dat dacht ik al Mjuman
Ik merk het in je - soms bizarre - bijdragen. Dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Johan hoeft ook geen uitspraak over zijn levensverwachting af te wachten, hij voelt dat zelf wel. En dan stoot je soms bepaalde dingen af. Niet belangrijk meer. Weg met die Ajax-stress. In Barcelona wordt ie op handen gedragen.
Ik merk het in je - soms bizarre - bijdragen. Dan kunnen we elkaar de hand schudden.Johan hoeft ook geen uitspraak over zijn levensverwachting af te wachten, hij voelt dat zelf wel. En dan stoot je soms bepaalde dingen af. Niet belangrijk meer. Weg met die Ajax-stress. In Barcelona wordt ie op handen gedragen.
0
geplaatst: 16 november 2015, 21:08 uur
buizen schreef:
In Barcelona wordt ie op handen gedragen.
In Barcelona wordt ie op handen gedragen.
O? Volgens mij heeft hij demonstratief zijn ere lidmaatschap opgezegd van Barcelona.
Zijn ruzie dateert alweer van 2013.
Geen gemakkelijke man, die Cruyff.
Dus hij is daar op bestuurlijk niveau net zo ver als bij Ajax.
0
geplaatst: 17 november 2015, 19:33 uur
Wedstrijd Duitsland - Nederland afgelast, stadion ontruimd | ThePostOnline - nieuws.tpo.nl
Oranje blijft in ieder geval een nieuwe blamage bespaart zo.
Wel triest dat de angst nu zo groot is dat 1 (verdachte) koffer al teveel is. Blijkt nu vals alarm te zijn. Precies wat de terroristen willen.
Oranje blijft in ieder geval een nieuwe blamage bespaart zo.

Wel triest dat de angst nu zo groot is dat 1 (verdachte) koffer al teveel is. Blijkt nu vals alarm te zijn. Precies wat de terroristen willen.
0
geplaatst: 17 november 2015, 20:19 uur
Nu schijnt er toch weer meer aan de hand te zijn. Al zal dat wellicht ook weer loos alarm blijken te zijn. Hoe dan ook, de wereld is gek geworden.
0
geplaatst: 17 november 2015, 20:35 uur
dat klopt helemaal...
Het schijnt (gerucht dus) dat er een ambulance vol met explosieven is gevonden...
Het schijnt (gerucht dus) dat er een ambulance vol met explosieven is gevonden...
0
geplaatst: 17 november 2015, 21:53 uur
vigil schreef:
dat klopt helemaal...
dat klopt helemaal...
Ook dat gerucht is alweer ontkracht
Ze wisten 30 uur voor aanvang wedstrijd al van eventuele dreiging. Dan vraag je je toch af waarom je dan toch alle supporters naar het stadion laat komen?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 november 2015, 05:20 uur
RIP Jonah Lomu, 40 jaar en één van de grootste rugbyspelers ooit: klik. Als grote rugbyfan is dit even slikken. Hij is een nationale held in Nieuw Zeeland. Zes maanden na de dood van Jerry Collins verliest de All Black familie opnieuw een fel gewaardeerde speler.
Een staaltje van zijn kunnen, waarvan heel veel op Youtube is te vinden: klik.
0
geplaatst: 18 november 2015, 12:42 uur
Sir Spamalot schreef:
RIP Jonah Lomu, 40 jaar en één van de grootste rugbyspelers ooit: klik. Als grote rugbyfan is dit even slikken. Hij is een nationale held in Nieuw Zeeland. Zes maanden na de dood van Jerry Collins verliest de All Black familie opnieuw een fel gewaardeerde speler.

0
geplaatst: 20 november 2015, 13:51 uur
Daar zit ik nu met mijn ticket voor de CL-wedstrijd van Lyon tegen AA Gent. Dankzij die bende radicale randdebielen heeft de Franse politie beslist om geen uitsupporters toe te laten tijdens de volgende wedstrijden (League 1 + CL + EL). Nu kan ik best begrijpen dat die wel wat anders te doen hebben (ze hebben net een raketwerper gevonden bij een inval in Lyon) dan wat voetbalsupporters te begeleiden. En ik heb nu ook geen deathwish. Ik vraag me enkel af (en nog 2900 Gent supporters met mij die ook een ticket hadden), waarom er dan wel 39.000 Lyon supporters mogen komen? Ofwel geven ze meer om ons dan om hun eigen supporters, want dit heeft toch wel degelijk invloed op een wedstrijd. Indien Gent wint tegen Lyon zijn ze al zeker van te overwinteren in de EL, als Valencia punten laat liggen tegen Zenit van de CL.
Hadden ze deze wedstrijd normaal niet moeten uitstellen? Of verplaatsen naar neutraal terrein of zonder supporters. (Je moet trouwens al een fucking zware hooligan achterban hebben om de zwaarste straf - wedstrijd zonder eigen supporters /achter gesloten deuren- te krijgen.)
Waarschijnlijk zijn de Tv-rechten al verkocht en no way dat de UEFA zich iets aantrekt van het uiteindelijke spel. En toch liever een grotere ploeg er in dan een nobele onbekende qua Tv-rechten.
Hadden ze deze wedstrijd normaal niet moeten uitstellen? Of verplaatsen naar neutraal terrein of zonder supporters. (Je moet trouwens al een fucking zware hooligan achterban hebben om de zwaarste straf - wedstrijd zonder eigen supporters /achter gesloten deuren- te krijgen.)
Waarschijnlijk zijn de Tv-rechten al verkocht en no way dat de UEFA zich iets aantrekt van het uiteindelijke spel. En toch liever een grotere ploeg er in dan een nobele onbekende qua Tv-rechten.
0
geplaatst: 22 november 2015, 11:04 uur
Barcelona heeft nog maar eens bewezen dat ze Messi niet nodig hebben 

0
geplaatst: 22 november 2015, 12:16 uur
Er zijn toch weinig dingen mooier in het voetbal dan die kop van Sergio Ramos als hij nog maar eens hopeloos in de wind gezet wordt.
0
geplaatst: 22 november 2015, 14:54 uur
0
geplaatst: 22 november 2015, 16:06 uur
Kolere wat is dat Twente slecht zeg niet te geloven. Het is omdat Feyenoord nogal slordig speelt anders was het zonder te overdrijven wel 8-0 geworden.
Wel een lekkere invalbeurt van Tim Holscher... Na 15 seconde een rode kaart, keurig hoor!
Wel een lekkere invalbeurt van Tim Holscher... Na 15 seconde een rode kaart, keurig hoor!
0
geplaatst: 22 november 2015, 16:34 uur
Martial en Nicolage Rico kunnen goedgemutst naar huis komen.
Wat een verschil in klasse.
FC Twente lijkt mij te solliciteren naar één van de drie degradatieplaatsen. Dat mag, ze hebben al eerder in de eerste divisie gespeeld.
Cambuur en De Graafschap zijn ook slecht. Maar bij Twente is ook nog eens alle fut er uit.
Wat een verschil in klasse.
FC Twente lijkt mij te solliciteren naar één van de drie degradatieplaatsen. Dat mag, ze hebben al eerder in de eerste divisie gespeeld.
Cambuur en De Graafschap zijn ook slecht. Maar bij Twente is ook nog eens alle fut er uit.
0
geplaatst: 22 november 2015, 17:06 uur
Klopt allemaal, maar als er één speler gehaald moet worden in de winterstop, dan een spits. Kramer is toch ook niet echt de droomspits waarop we hoopten na Kazim wat mij betreft.
0
geplaatst: 22 november 2015, 18:08 uur
jasper1991 schreef:
Klopt allemaal, maar als er één speler gehaald moet worden in de winterstop, dan een spits. Kramer is toch ook niet echt de droomspits waarop we hoopten na Kazim wat mij betreft.
Wisten we natuurlijk van tevoren al. Denk niet dat er een spits gehaald wordt, wat jammer is, want een goede spits zou wel eens het kampioenschap op kunnen leveren dit seizoen...
0
geplaatst: 22 november 2015, 18:30 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.