MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ja, dat is ook weer zo'n speler waarbij het kan vriezen en dooien. Zou ik denk ik niet voor gaan. Ik dacht ook nog aan Kuyt in de spits en dan nog misschien iemand kopen voor op rechts.

Het is op zich geen ramp, als anderen ook gewoon scoren.
Zo legde Gustafson ze er vandaag mooi in. Kuijt bleef vandaag op nul.

El Ahmadi en zelfs Bilal maken ook doelpunten als het eens uitkomt.
Kramer gaat heus wel wil scoren maar is geen man van 35 doelpunten in een seizoen.
Doordat je niet meer van 1 spits afhankelijk bent, hoef je er niet nerveus van te worden.

Aan t eind van de rit heeft Kramer iets van 15 doelpunten, Kuyt 20, Gustafson stuk of 12 en dan ben je al een heel eind lijkt me

Niet elke tegenstander zet zo de deur open als Twente vandaag

jassn schreef:
Barcelona heeft nog maar eens bewezen dat ze Messi niet nodig hebben
Idd. Volledig overbodig eigenlijk die man. Hij mag dan wel zeven keer kampioen zijn gewonnen, onder meer vier Champions League's, drie Super Cup's, drie Copa del Rey's en zeven Spaanse Supercup's hebben gewonnen, topscorer aller tijden van Barcelona zijn en meer dan 40 nationale/internationale records op zijn naam hebben staan: laat hem weg en Barca wint net zoveel wedstrijden/prijzen.

Ha,ha, inderdaad ja de beste spelers zijn zo overbodig.

Martial
musician schreef:
Martial en Nicolage Rico kunnen goedgemutst naar huis komen.

Ja ach de uitslag was natuurlijk goed, al had er veel meer ingezeten ........

De 2e helft werden er vooral veel verkeerde keuzes gemaakt en gingen sommige spelers te veel op eigen succes uit, waardoor het "slechts" 5-0 werd en zo overdreven goed vond ik Feyenoord nu ook weer niet om eerlijk te wezen er ging nog genoeg fout.

Zo'n ongelofelijke zwakke tegenstander als Twente heb ik overigens dit seizoen nog niet gezien in de Kuip.

En wat betreft Michiel Kramer die vind ik te licht voor dit Feyenoord, zijn handelingssnelheid is onvoldoende, is te statisch en het spel gaat heel vaak aan hem voorbij waardoor hij vaak te laat is.

Hoe Feyenoord nu speelt had je veel meer gehad aan een lopende en veel bewegende spits, maar ja dat is weer achteraf praten en als we het hebben over een droomspits is dat voor mij wel Lewandowski, maar niet haalbaar uiteraard.

Messi dan maar? Is overbodig geworden bij Barcelona lees ik net.

Snap trouwens echt niet wat Madrid met Benitez moet, hij zal ook wel gauw ontslagen worden denk ik. Wat een blamage om zo te spelen met zoveel goede voetballers.

Martial
Goede tip Bert

Zal Van Geel ff appuh

Martial
vigil schreef:
Aan t eind van de rit heeft Kramer iets van 15 doelpunten

Optimist

panjoe (moderator)
Team of the Year - UEFA.com - en.toty.uefa.com

------------------------Buffon---------------------------
--Boateng---Godín---Mascherano---Alaba---
-------De Bruyne---Pogba---Iniesta--------------
-----Messi------------Suárez---------Ronaldo-----

Mooi team, maar waar is Neymar? Scoorde in de CL-finale, halve finales en kwartfinales...

Hendrik68
Zo, dat wordt deze keer wel even iets meer dan alleen een paar puntjes aftrek daar in de onderwereld die Enschede heet:
Voorzitter Van der Laan legt functies neer bij FC Twente | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

panjoe (moderator)
herman schreef:
Mooi team, maar waar is Neymar? Scoorde in de CL-finale, halve finales en kwartfinales...

Ik zie deze drie liever spelen dan Neymar.

Knappe overwinning van Gent op Lyon trouwens. Die vrije trap mocht er wezen.

Het is onvoorstelbaar hoe Roma zo'n Barcelona wilde bestrijden.

Een soort van zoneverdediging waardoor alle ruimte op links en rechts ontstond.
Het is ook ongelofelijk hoe die spelers van Barcelona elke keer in de kleine ruimte in het strafschopgebied meters vrij stonden en een doelpoging konden doen of weer een medespeler konden aanspelen.

Wat is er overgebleven van de oude Italiaanse leerschool met catenaccio als hoofdvak? Barcelona oogt misschien leuk maar als er ook nog eens op deze wijze wordt verdedigd. Dit zou de oude Baresi in zijn hoogtijdagen bij AC Milan niet zijn overkomen.

Die had met zijn verdedigers de nul gehouden en tevreden geweest met die kopbal in de laatste seconde door Dzeko.

Hendrik68 schreef:
Zo, dat wordt deze keer wel even iets meer dan alleen een paar puntjes aftrek daar in de onderwereld die Enschede heet:
Voorzitter Van der Laan legt functies neer bij FC Twente | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Was het niet zo dat de licentie in gevaar komt na een aantal puntenaftrek gevallen op korte termijn?

Wel knap dat je zo snel een stabiele eredivisieclub naar de klote kan helpen.

vigil schreef:
(quote)

Was het niet zo dat de licentie in gevaar komt na een aantal puntenaftrek gevallen op korte termijn?

Wel knap dat je zo snel een stabiele eredivisieclub naar de klote kan helpen.

No offence intended, maar komende van een Feyenoord-fan zijn dat toch wel sterke woorden. Hoe lang is het geleden dat Feyenoord aan de rand van de afgrond stond? Ok, het is nooit helemaal duidelijk hoe dicht de club bij de afgrond stond, maar toch ... En dan was er in het geval van Feyenoord geen eens sprake van financieel blufpoker zoals bij Twente.

Maakt trouwens wel opnieuw duidelijk dat je een afdoende financiële controle op het beleid wel noodzakelijk is.

Feyenoord zat zeker in heel zwaar weer maar heeft het volgens mij goed aangepakt door enkel nog jeugd in te zetten en verder overal op te beknabbelen. Duidelijke verhalen te vertellen naar pers en supporters.

Dat kan je volgens mij bij Twente niet zeggen. Geen enkele transparantie en terwijl ze niks meer mochten doen toch maar Ziyech kopen en het ingecalculeerde punten verlies voor lief nemen. Munsterman wist nergens van en overlegde met van Van der Laan die verder volgens eigen zeggen nergens in werd betrokken maar toch overal voor tekende en dat soort zaken...

Het lijkt mij dat dit toch echt een andere (nog vervelender) zaak is dan bij Feyenoord.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat geslaagde zakenmensen er zo'n zooi van kunnen maken. Blijkbaar doet de voetbalwereld iets raars met deze mensen. Opeens nemen ze risico's die ze binnen hun eigen bedrijf nooit of nauwelijks nemen. Nu heeft Mustermans en Van der Laan er ook nog eens zelf geld ingestoken. Het is maar de vraag of ze daar ooit nog iets van terug gaan zien.
Het is te hopen dat de knvb coulant met Twente omgaat.

iggy schreef:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat geslaagde zakenmensen er zo'n zooi van kunnen maken. Blijkbaar doet de voetbalwereld iets raars met deze mensen.

Kleine nuancering: Munsterman heeft - ook zakelijk - zijn hand wel eens overspeeld: in 2010 in de strijd met David Montgomery, toenmalig topman van Mecom, eigenaar van Wegener. Munsterman, topman bij Wegener, dacht dat hij de achterban kon mobiliseren om zo Mecom het hoofd te bieden. Die strijd heeft zich gedurende een aantal maanden in de (financiële) pers afgespeeld.

vigil: de overeenkomst met Feyenoord is dat ook daar mensen de vrije financiële teugel is gegeven zonder controle daarop. Het gegeven is wat mij betreft vrij generiek: in een branche waarin zoveel geld omgaat, worden bestuurders gewoon niet goed gecontroleerd. Ajax is weer het laatste voorbeeld ervan als je kijkt naar de bestedingen (aankopen) en het rendement ervan - met als specifiek issue hier: wie is er verantwoordelijk voor zo'n falend beleid en wie trekt de conclusies?

Je ziet ook dat regelgeving in de loop van de tijd veranderd.
Sinds vorig jaar, mogen investeerders e.a. van de FIFA niet (meer) beleggen in spelers.

Van der Laan heeft de KNVB willens en wetens willen misleiden. Dan ben je natuurlijk op voorhand fout.

Ik vraag mij af, wat er was gebeurd als hij de bedachte constructie met FC Twente had voorgelegd en met de KNVB had bekeken welke mogelijkheden er voor hem (als financier/sponsor) waren. Maar dan had hij open kaart moeten spelen.

Stel dat ik 5 miljoen over heb en voor Feyenoord een speler wil kopen. Dat mag, alleen moet binnen de huidige mogelijkheden Feyenoord contractpartij/werkgever voor die speler worden, met alle lusten en lasten.

Ik mag geen speler kopen, die bij een club stallen en bij mogelijkheden tot verkoop alles inclusief winst weer in mijn zak steken. Die hele constructie is te fraudegevoelig en maakt van een speler een soort van moderne slaaf.

Van der Laan meende FC Twente financieel te ondersteunen maar wilde als garantie "aandelen" in de spelers en winst in de verkoop. Een stomme zet, hij had kunnen weten dat dit inmiddels niet mocht. En dat wist FC Twente ook heel goed.

In zijn tijd bij Feyenoord kocht V.d. Herik wel eens spelers op kosten van zijn bedrijf. Of hij schoot het benodigde geld voor dat dan later weer werd terug betaald (bij een transfer). Het is moeilijk met Twente te vergelijken omdat dit handelen op zich (toen) niet was verboden. Het was alleen schimmig, niet erg overzichtelijk en de belastingdienst had veel werk e.e.a. te ontrafelen. Vooral omdat het nogal eens leidde tot verschillen in de boekhouding.

Het verschil was wel, dat V.d. Herik, als supporter, het belang van Feyenoord voorop had staan en (menig) financieel verlies maar voor lief heeft genomen.

Er zijn volgens mij nog niet eerder clubs veroordeeld wegens handelen als V.d. Laan, dus ben benieuwd waar de KNVB mee komt.

Qua voetbal hoort FC Twente inmiddels thuis in de 5e klasse van de KNVB dus het intrekken van de licentie voor een aantal jaren en weer vanaf onderaan beginnen valt nu ook weer niet direct heel erg op.

Zeker als Ziyech weggaat in de winterstop wordt het nog een hele klus degradatie te voorkomen, ook al heeft Twente op papier niet eens zo'n slecht team. Al ben ik benieuwd of Ziyech betaalbaar is voor Ajax, PSV of Feyenoord. Bij PSV zou ie mooi op de plek van Maher kunnen spelen.

Hendrik68
Dat Ziyech weggaat is 1 probleem. Ik vrees dat veel andere spelers volgen en wat te denken van sponsors die nu weten dat ze een club steunen die de boel willens en wetens misleidt. Een aantal zal direct stoppen, een aantal zal misschien na het seizoen stoppen en dan heb je nog kans dat een aantal sponors zijn geld terug wil. Nog meer publiek dat zich van de club afkeert. Op die manier straft de club zichzelf sowieso al. Vervolgens komt de straf van de KNVB er nog eens overheen. Die 6 punten aftrek waren voor financieel wanbeleid. Nu het om pure misleiding gaat kan ik me niet voorstellen dat het minder wordt dan 6 punten. De KNVB kan het niet maken Twente in de Eredivisie te houden ten koste van clubs die de zaakjes wel volgens de regels proberen te doen. Maar de licentie innemen is wel erg rigoreus, al kun je je afvragen of je wel recht hebt op een licentie op deze manier. Verplichte degradatie is misschien ook rigoreus, maar straf komt er en 9 punten aftrek een dikke boete en een verbod tot het kopen van spelers voor 2 jaar komt op hetzelfde neer.

Er schijnt 90 miljoen schuld te zijn...

Er zijn ook wat ontslagen oud-scouts die Twente aan gaan klagen.

2 schotjes op doel door PSV in de eerste helft. Dat mag wel iets meer worden willen ze dit "overleven"

panjoe (moderator)
Puike match van PSV. Nu nog thuis winnen van CSKA.

Hele knappe prestatie!

PSV

Ik had de tweede helft wel het gevoel dat winst er ook in zat.

PSV moet weer es 10 punten halen om door te gaan. Met 8 punten zou het kunnen, maar zou daar niet op willen gokken en met 7 punten halen ze de EL niet eens.
Wolfsburg 5-9, ManU 5-8, PSV 5-7, CSKA 5-4.

Haha, ik dacht dat ik het gister verkeerd hoorde maar de commentator had het dus echt over een 32 jarige jeugdinternational.

Voetbalflitsen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.