MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ik had ook al op die slalom van Messi gestemd.

Vind die goal van die Braziliaan ook nog mooier dan die van Messi, had Messi geen eens in mijn top drie.

Liverpool gaat trouwens ook erg lekker nu Klopp er zit, nu al op 1-3 bij Southampton.
Jammer dat hij niet bij Oranje coach is geworden, maar goed daar verlengen ze liever het contract met Van Oostveen tot 2019.

Wegens "succes" geprolongeerd.
Slechter dan extreem slecht kan het niet meer worden, dus Blind & Van Oostveen kunnen alleen nog maar beter worden.

Dat de heren die over dit soort beslissingen gaan Van Oostveen laten zitten zegt ook wel wat over hun eigen onkunde. Van Oostveen zou zoveel hebben gepresteerd, ondanks alle geblunder rond het ontslag van Van Marwijk, de opvolging van Van Gaal, het aantrekken van Hiddink en de constructie met Blind. Het volledig miskleunen met de voorrondes voor het EK.

Alles wat fout kon worden gedaan, werd fout gedaan. Hij schijnt hele grote andere verdiensten nog te hebben, in zijn functie bij de KNVB. Wordt de hele tijd geroepen. Ik weet niet welke dat zijn en behalve dat het wordt gezegd, heb ik er geen voorbeelden van.

Of het ook erg van belang is vermoed ik niet. Veel belangrijker zaken dan het aanstellen van een bondscoach en alles rond plaatsing voor een EK, WK of desnoods de eigen organisatie daarvan is, er niet.
Hij had nog heldhaftige standpunten kunnen innemen inzake Blatter, Platini, de FIFA en de WK organisaties voor Rusland en Qatar. Maar op verder dan wat afkeurend gemompel heb ik hem niet kunnen betrappen.

Dat hij de dagelijkse brieven van de KNVB goed op de brievenbus kan doen is ongetwijfeld een verdienste. Maar zet verder weinig zoden aan de dijk.

"Bert van Oostveen betekent veel voor de KNVB en ons voetbal. Onder zijn leiding wordt bijvoorbeeld eindelijk de voetbalpiramide hersteld waardoor er van een natuurlijke doorstroming tussen amateur- en profvoetbal sprake zal zijn, komen er met EK 2017 en EK 2020 twee prachtige toernooien naar Nederland, wordt er hard gewerkt aan een innovatieve voetbal campus die in 2016 de deuren moet openen en zijn de financiën van het betaald voetbal structureel positief. Bovendien zorgt hij er samen met Michael van Praag in toenemende mate voor dat de KNVB een rol van betekenis speelt in de internationale voetbalwereld. Een rol, voor alle duidelijkheid, om trots op te zijn", vult RvC-voorzitter Johan Lokhorst aan.

Dit heeft hij dus gepresteerd musician. Daar moeten we dus ape en apetrots op zijn. De raad van commissarissen heeft zich volstrekt belachelijk gemaakt door Van Oostveen te laten zitten tot 1 Januari 2019. Ik vraag me dan ook oprecht af wat een KNVB voorzitter nog meer fout moet doen voordat hij ontslagen wordt of zelf zijn biezen pakt. Je niet kwalificeren in zo'n beetje de gemakkelijkste kwalificatiepoule die er ooit was. Dan heb je als RVC een enorme plaat voor je hoofd zitten.

Vooral die piramide lijkt mij buitengewoon interessant. Ik wist helemaal niet dat er problemen lagen, met overstap van amateur- naar profvoetbal. Of zouden ze bij de KNVB moeilijkheden hebben gehad bij het overschrijven?

Johan Lokhorst, topman van ontbijtkoekfabrikant Koninklijke Peijnenburg.
Het is maar dat je het weet

En dan dit nog.

Lokhorst: "Natuurlijk hebben we elkaar diep in de ogen gekeken na de teleurstelling van Oranje en speelde dat mee bij de evaluatie van het functioneren van de directie. Maar de conclusie van de RvC is eensgezind daarover: Als RVC maken wij een rationele keuze en dan is onze overtuiging dat Van Oostveen de juiste man op de juiste plek is. Als voorzitter van het bestuur en als directeur betaald voetbal."

Geen speld tussen te krijgen ha ha.

Uit de tijd dat voor het eerst spindoctors werden ingezet om presidentskandidaten te profileren dateert het mechaniek om foto's van concurrent-kandidaten te voorzien van passende onderschriften. Bekend is deze:

http://fineartamerica.com/images/artworkimages/medium/1/anti-nixon-poster-1960-granger.jpg

Voorzie een foto van Oostveen van hetzelfde onderschrift en het antwoord zal duidelijk zijn. In gedachten zie ik Oostveen, met zeer stevige schoenen - voor de voet tussen de deur - op zaterdagochtend al aanbellen voor ...

Martial
Rudi S schreef:
Ik had ook al op die slalom van Messi gestemd.

En ik op de slalom van Alberto Tomba

musician schreef:
Vooral die piramide lijkt mij buitengewoon interessant. Ik wist helemaal niet dat er problemen lagen, met overstap van amateur- naar profvoetbal.

Er is jarenlang een duidelijke scheiding geweest tussen het amateur- en profvoetbal in Nederland, als enige land in Europa zo ongeveer. Dat dit nu beetje bij beetje wordt verholpen is wel een verdienste, want er werd al jaren over gesproken, maar het kwam nooit echt van de grond. Nu weet ik niet hoe groot het aandeel van Van Oostveen hierin was. En blijkbaar ziet hij in Blind een soort Joachim Löw, die voor zijn bondscoachschap ook echt geen succestrainer was. Maar dat lijkt me inderdaad een serieuze misvatting.

Blind kent het woord visie alleen van veraf: tele-visie

Toevoeging: of van YouTube: Blancmange ?- Blind Vision (1983) [HQ] - YouTube

Ik denk dat vooral de aanstelling van Blind een blunder was. Die had er nooit mogen staan op het moment suprème met een staat van dienst als die van hem. Guus Hiddink was eigenlijk weer op de weg terug.

Verder klinken al die dingen niet al te negatief van Lokhorst. Wij zien natuurlijk ook alleen maar, of grotendeels, het Nederlands elftal, en als KNVB-voorzitter ben je niet direct voor de resultaten van het Nederlands Elftal verantwoordelijk.

Nou, dan ook maar de RvC weg? Of de hele KNVB?

jasper1991 schreef:
Of de hele KNVB?

Maar dan niet te snel want wij moeten dit kalenderjaar nog 2 wedstrijden spelen.

Van Oostveen zal heus wel wat goed doen, maar dat is verder allemaal niet belangrijk meer als het zo mis gaat met de kwalificatie voor het EK, en hij is daar mede voor verantwoordelijk.
Verder is het bij Jong Oranje trouwens ook niet echt best, hoe vaak hebben ze daar wel niet een ander coach en dan iedere keer iemand zonder ervaring, lijkt me ook zijn verantwoording. En dan heb je nog de Eerste Divisie die mede door het toelaten van Jong Ajax en Jong PSV veel minder aantrekkelijk geworden is en zelfs pure competitievervalsing is doordat die twee teams niet promoveren en degraderen, en omdat ze spelers uit de eredivisie op kunnen stellen.

Wat mij betreft moet er inderdaad een grote schoonmaak worden gehouden want de RVC houdt nu Van Oostveen de hand boven het hoofd omdat ze overal mee in hebben gestemd, die gaan elkaar nooit afvallen. Dus moet het van de clubs en de voetballers komen.

trebremmit schreef:
En dan heb je nog de Eerste Divisie die mede door het toelaten van Jong Ajax en Jong PSV veel minder aantrekkelijk geworden is en zelfs pure competitievervalsing is doordat die twee teams niet promoveren en degraderen, en omdat ze spelers uit de eredivisie op kunnen stellen.

Precies. Andersom kan ook, dan heeft er jeugd meegedaan op zondag en dan is Jong Ajax op maandag gelijk niks meer.
Waardoor resultaat voor een Jupiler ploeg tegen Jong Ajax altijd afhankelijk is van het schema van het "gewone" Ajax.

En de rest maar ploeteren.
Wat wordt Almere City FC vanavond tegen Den Bosch?

Zo'n beetje alle Amerikaanse voetbalbonden zijn inmiddels wel ontmaskerd als aannemers van steekpenningen. Geen WK zonder dat er behoorlijk onder de tafel met bedragen wordt geschoven.

Nederland en België hadden zich samen kandidaat gesteld voor 2018. Geen haar op het hoofd dat onze landelijke voetbalbonden voornemens waren gelden te betalen. Anders dan dat Rusland dat wel deed. En het WK binnenhaalde.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar dat Nederlandse lid van de delegatie tegen wie door een FIFA official met zonnebril in een lobby van een hotel werd gezegd: "dat ga je niet redden met kaas en frieten alleen. Mocht je wérkelijk geïnteresseerd zijn in het organiseren van het toernooi dan....", de official keek om zich heen, boog zich naar voren, "heb ik hier een bankrekeningnummer voor...... doeleinden om ons werk te vereenvoudigen". Hij schoof de enigszins verbouwereerde en onbekend gebleven Nederlandse official een briefje toe.

"Deze betaling garandeert nog weinig, eerlijk gezegd. Maar na ontvangst van (?) neem ik contact op voor verdere besprekingen. Wie weet hoever we komen".

Een dergelijk gesprek moet op enig moment natuurlijk hebben plaatsgevonden.
De vraag is dan uiteraard: wie o wie was deze Nederlandse official en van wie kreeg hij dat verzoek? Het is een beetje verwonderlijk, dat dit nog niet is uitgekomen.

Vermoedelijk wordt het uit enige gêne niet bekend gemaakt. Op het gebied van omkoperij zijn de calvinistische Nederlanders zo passief, bleu en op de centen: een WK had er nooit ingezeten. Het ergste is wel dat we samen met de Belgen zo naïef zijn geweest te denken dat we ooit enige kans hadden. Weggegooid geld, dat hele traject rond het willen organiseren van het WK.

Laat Van Oostveen zich er eens op storten: het bij de FIFA terug halen van dat geld rond de bidding voor het WK van 2018. Zijn Engelse collega Greg Dyke schuift in ieder geval direct aan, bij een dergelijke actie. Die heeft ook nog wat tegoed.

De gemaakte kosten moet je inderdaad terugvorderen bij de FIFA, ik heb Van Oostveen er nog niet over gehoord maar die man maakt zich nergens druk over volgens mij. Zo wist hij zelf al zeker in oktober dat hij directeur bleef van de KNVB, terwijl er nog gesprekken zouden volgen in november. Letterlijk citaat:
Die evaluatie staat ergens in november op de rol en ik weet honderd procent zeker dat ik een dag later nog steeds directeur betaald voetbal van de KNVB zal zijn. Of sommige mensen dat nu leuk vinden of niet.

Vraag me af of we met deze kliek niet een mini FIFA in Nederland hebben.

Dat Stoke City heeft wel een lekker team zeg, met Shaqiri en Arnoutovic voorin. Pieters doet het daar ook goed en Afellay wordt steeds beter. Jammer dat Shaqiri niet geslaagd is bij Bayern, vind het echt een heerlijke voetballer.

Tja Bij Bayern "vandaag verloren" Munchen moet het wel iets meer dan alleen maar een goede voetballer zijn, hij mocht weleens invallen daar.

Hij had meer de pech dat Guardiola kwam, die zag het niet zo in hem als Heynckes dat deed, en hij had ook nog pech met blessures in zijn tweede seizoen.

Dit is wel een aardig stukje daarover.

http://www.bavarianfootball...

Nog even en Oostveen kan zijn geblunder weer rechttrekken. Aangenomen dat Lowie binnenkort weer vrij is.
Wat een geknoei daar in de Engelse top zeg.

Ligt het aan mij of zie ik nu opvallend veel (meer dan anders?) lege plaatsen in de Arena. Zijn die kaarten zo duur of is er sowieso geen losse kaartverkoop?

ik denk dat het vooral seizoenskaarthouders zijn die niet komen opdagen. Toeschouwers aantallen zijn gewoon zo'n beetje volle bak want er is voor t kaartje betaald.

Het viel me de vorige keer ook al op maar toen was het net na Parijs en gaf ik daar de schuld aan. Maar nu was het weer. Nou snap ik dat wel voor de eerste 10 minuten (eventueel file, parkeren etc) maar op de lange zijde onderste ring zit maar zo'n 60 procent gevuld (of zo lijkt dat voor mij, althans)

gigage schreef:
maar op de lange zijde onderste ring zit maar zo'n 60 procent gevuld

Ja zeg, het is wel Ajax .

16 goals in de laatste 3 thuispotjes (nationale liga), dat zal toch wel genoeg zijn?

ze hadden er beter 1 of 2 bewaard voor de EL

Supporters zijn solidair met Jonk

Groningen en Heracles moeten uit (dan weet je het wel) en dus kan Enniecee zich vanmiddag naar de vierde plaats toe voetballen. Zou een hele knappe prestatie zijn voor Faber en zijn mannen.

Hendrik68
Ja zo zit ik dan ook te denken, in mijn geval in het voordeel van Groningen natuurlijk. Wint Feyenoord dan kunnen we tijdelijk 4e worden. Maar Groningen is altijd heel goed in het andere clubs weer in het zadel helpen, dus ik ben er niet gerust op. Dat Roda sinds augustus niet meer heeft gewonnen maakt de ongerustheid gek genoeg alleen maar groter. Maar Groningen doet het gewoon prima, dus waar maak ik me eigenlijk druk om. Als we straks uit die negatieve Europese spiraal zijn dan kan het alleen nog maar beter gaan en is een 4e plek niet eens zo'n rare gedachte.

Geen gunstige voortekenen idd, voor Groningen. Hoewel Roda toch wel erg matigjes is te noemen. Statistieken zijn er om van af te wijken.
Ik schat 1 - 1

Bij Feyenoord was ik er de tweede helft ook niet al te gerust op maar uiteindelijk valt het nog aardig uit.
Dat kun je ook afdwingen en dat doen ze dan ook momenteel.

Ik vond een gelijkspel eigenlijk meer op zijn plaats. In de tweede helft was Heracles de betere met een paar echt goede kansen. De wedstrijd ontspoorde licht en in het voordeel van Feyenoord met de rode kaart voor Zomer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.