MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Beide makkelijk gegeven penals, al zijn het wel overtredingen. Staat tegenover dat Bruma in de eerste helft zijn 2e gele kaart al had moeten krijgen.

Ik vond het beide toch wel penalty's maar op dit niveau wel heel erg klungelig van PSV. Wat voor nut had het om een schouder te pakken in een hoek van het strafschopgebied en hoe gek ben je, als je Pelle aan z'n arm naar beneden trekt?

Hij mist nog beleefd (4 of 5 - 1 had de uitslag beter recht gedaan) maar die kaart van Bruma was in dat kader ook terecht. Net als het verhaal van die scheidsrechter over die penalty's. Hij had moeten fluiten voor die overtreding van Martins Indi, waar later dan die 3 - 1 uitvalt. Maar dat doet helemaal niets af aan de uitslag.

In de samenvatting heb ik dan het doelpunt van PSV gezien in de 1e helft plus een kans die voorlangs ging. Dat was alles. Maar als Cocu zegt dat hij een fris PSV heeft gezien, goed bezig enz enz dan is hij toch wel heel erg ver weg. Net zo ver als de rest van het elftal. Kijk eens naar die frustratie van Maher als hij aan het einde van de wedstrijd een flinke schop uitdeelt tegen een speler van Feyenoord die al op de grond lag, na een eigen valpartij.

Gelukkig houden ze dat tunnel-incident als traditie in ere

Bij die Arias zit het ook wel goed mis tussen de oren heb ik het idee. Als je ziet wat voor een idiote acties hij al heeft uitgehaald in het shirt van PSV in een paar maanden tijd.

Bizarre overtredingen (al dan niet met een bal in de buurt), totaal onnodig vrije trappen en zelfs penalty's weggeven, ondanks een gele kaart op zak op het middenveld lompe overtredingen blijven maken etc.

Echt schokkend om te zien. Manolev zou dit stukken effectiever en volwassener invullen.

Ja klopt, maar dan heb je het ook over een andere categorie speler

En die overtreding op Blind laatst, in het shirt van Colombia. Hij vindt het niet erg om z'n ellenbogen te gebruiken...

Wat dacht je van die Kramer vandaag, dat ging toch echt helemaal nergens over!

Maar goed, Feyenoord heeft weer een paar mooie punten binnen. PSV speelde wel dramatisch zeg. In de totale wedstrijd 2 keer op doel geschoten. Het zal vast wel lager geweest zijn maar het leek wel of Feyenoord 75% balbezit had.

Dat er een rode kaart zou vallen zag je van mijlenver aankomen. Ik had ingezet op Rekik of anders die Colombiaanse vliegenier maar goed Bruma was ook zeker een optie. Hij had idd al eerder rood kunnen hebben want hij had een flinke overtreding op Immers die de scheidsrechter niet gezien had. Dat Cocu dan weer gaat huilen over de penalty's hoort er blijkbaar bij. Hij kan zich beter druk maken over zijn eigen spelers, veldbezetting en tactiek.

Ik vond Maher trouwens ook erg vreemd / ongepast reageren na zijn goal. Geen idee wat hij precies wilde uitstralen of wat hij precies deed, maar ik weet nog wel dat ik zoiets had van: doe nou maar een beetje kalm en ga eerst eens een helft acceptabel voetballen.

Zeker na zo'n schandalig optreden afgelopen donderdag.

Rudi S schreef:
Ja klopt, maar dan heb je het ook over een andere categorie speler

Toneelspeler?

Ik was vanmiddag cultureel ertussenuit - en door afwezigheid der smartfoon totaal niet op de hoogte. Toen we dan ook vanmiddag neerstreken in een openbare drinkgelegenheid teneinde de dorstige mens te laven, speculeerde in in mijn hoofd dat als mijn lief een glas port zou bestellen (het was na 5n) het goed was gegaan met PSV (immers: Port, Sherry, Vermouth); het etablissement staat echter bekend om de kwaiteit der wijnen - dus zij bestelde rode wijn en ik wist dat het niet goed was.

Twee doelpunten gezien die me blij stemden: van Maher en Boëtius. Was ik Cocu, zou ik bellen met Tom Cruise over hoe je een Mission Impossible tot een goed einde brengt

Weer opstootje bij Feyenoord-PSV - NOS Sport

Toch nog een aardig zinnetje van Ronald zo op het laatst.

Onheilspellend schreef:
Ik vond Maher trouwens ook erg vreemd / ongepast reageren na zijn goal. .

Meneer C. Ronaldo staat ook zo na een doelpunt. Nu schijnt het wel zo te zijn dat hij daar iets meer recht op heeft

Mjuman schreef:
(quote)

Toneelspeler?

Ik was vanmiddag cultureel ertussenuit - en door afwezigheid der smartfoon totaal niet op de hoogte. Toen we dan ook vanmiddag neerstreken in een openbare drinkgelegenheid teneinde de dorstige mens te laven, speculeerde in in mijn hoofd dat als mijn lief een glas port zou bestellen (het was na 5n) het goed was gegaan met PSV (immers: Port, Sherry, Vermouth); het etablissement staat echter bekend om de kwaiteit der wijnen - dus zij bestelde rode wijn en ik wist dat het niet goed was.

Twee doelpunten gezien die me blij stemden: van Maher en Boëtius. Was ik Cocu, zou ik bellen met Tom Cruise over hoe je een Mission Impossible tot een goed einde brengt

Jij was in ieder geval in een goede omgeving om de uitslag van PSV te vernemen.

En nu even off topic (niet over PSV ) die elleboog van Kramer is inderdaad een schande.

Trouwens Robben heeft een nominatie voor sportman vh jaar, samen met Epke en Sven.

Maar niks aan te doen, de scheids gaf hem geel dus daarmee afgesloten, echt ongelofelijk. Gewoon 6 wedstrijden er af!

Hij had twee keer rood kunnen krijgen, dat is het erge.

Barca weer verloren...

Wel een lastige uitwedstrijd, maar toch:

#crisis

Zo is dat, even de spelersbus opwachten!

Zou trouwens graag de beelden zien van Cocu die de supporters toesprak die vanavond de bus aan het opwachten waren.

Rudi S schreef:
En nu even off topic (niet over PSV ) die elleboog van Kramer is inderdaad een schande.

Schijnbaar heeft de scheidsrechter een behoorlijk gedetailleerd verslag geschreven op zijn wedstrijdformulier met opmerkingen dat hij de gele kaart puur gaf voor het tegen de keeper aanlopen en verder niets gezien te hebben dat de KNVB toch op basis van de tv beelden een onderzoek gaat instellen naar de elleboog/klap van Kramer.

Martial
Nicolage Rico schreef:
Haha, cynisch over Schaken en Immers, neem ik aan?

Beide makkelijk gegeven penals, al zijn het wel overtredingen. Staat tegenover dat Bruma in de eerste helft zijn 2e gele kaart al had moeten krijgen.

Ik cynisch?? welnee

Volgens Makkelie waren de penalty's volgens het boekje en als je het zo bekijkt zal het wel natuurlijk ik vond het niet erg in ieders geval, zeker bij de 2e penalty was het ongeloof op de tribune groot dat Makkelie hem weer op de stip lag, terugkijkend op tv was het misschien wat zwaar gestraft maar ja........

Maar wel genoten van die heerlijke hectische fase rond die penalty's in de Kuip

Hebben die Bruma en Rekik toch nog een keer een volle Kuip kunnen meemaken maar wat een vreselijke kop heeft die Bruma toch en maar wijzen naar een ander i.p.v. naar zichzelf wat een loser.

Maar nu Heerenveen aanstaande zondag en dat zijn 3 punten eigenlijk een must anders kun je echt de bovenste plaatsen vergeten, waar ik ook denk dat Ajax gewoon weer aan de haal gaat met de landstitel.

Martial
Onheilspellend schreef:
Ik vond Maher trouwens ook erg vreemd / ongepast reageren na zijn goal. Geen idee wat hij precies wilde uitstralen of wat hij precies deed, maar ik weet nog wel dat ik zoiets had van: doe nou maar een beetje kalm en ga eerst eens een helft acceptabel voetballen.

Zeker na zo'n schandalig optreden afgelopen donderdag.

Maher wou een beetje Maradona nadoen (WK 1994) maar bij die klasse van Maradona gaat Maher nooit in de buurt komen, maar die goal was gewoon slecht gekeept van Mulder!

Vond het geen fout van Mulder. Was een leep balletje en die hoek was toch enigszins verrassend. Ik zeg ook niet dat het een onhoudbare bal was, maar ik vond het geen fout.

Ik vond het ook geen fout van Mulder.

Wel is het zo dat een goede doelman per seizoen een tas met punten kan schelen.

Paap_Floyd schreef:
Vond het geen fout van Mulder. Was een leep balletje en die hoek was toch enigszins verrassend. Ik zeg ook niet dat het een onhoudbare bal was, maar ik vond het geen fout.

Z'n enige fout is dat hij altijd veel te laat uitkomt. Hij is geen baas in het strafschopgebied, zelfs niet in het keepersgebied. Een goede keeper had wellicht al eerder bij Maher geweest.

Op dat balletje van Maher kon hij amper anticiperen, inderdaad.

Martial schreef:
Volgens Makkelie waren de penalty's volgens het boekje en als je het zo bekijkt zal het wel natuurlijk ik vond het niet erg in ieders geval, zeker bij de 2e penalty was het ongeloof op de tribune groot dat Makkelie hem weer op de stip lag, terugkijkend op tv was het misschien wat zwaar gestraft maar ja........

Enig duw- en trekwerk tussen verdediger en aanvaller wordt over het algemeen getolereerd. Alleen, en dat vond ik dan goed gezien van Makkelie, Bruma gaat uiteindelijk met twee handen aan de arm van Pelle hangen. Hij trekt hem eigenlijk gewoon weg bij de bal. Dat soort buitenkansjes moet je Pelle natuurlijk niet geven.

En dán is er alle reden om een penalty te geven, zelfs al is het binnen vijf minuten na de eerste penalty. Tja, wel het licht uitgevonden maar echte lichten zijn het verder niet want het zijn gewoon domme overtredingen, helemaal niet nodig.
Ik vind het op zich wel knap, dat je op een gegeven ogenblik het onderscheid tussen duw- en trekwerk en een daadwerkelijke overtreding weet te constateren en er ook voor fluit.

Heel vaak wordt duw- en trekwerk getolereerd en wordt er verder niet op het vervolg gelet. Als er dan een valpartij is, is nog moeilijk te achterhalen wie wat precies deed en of er een penalty moet worden gegeven of dat er moet worden gefloten voor een schwalbe. Hier zag Makkelie net op het moment dat Bruma over de schreef ging de overtreding gemaakt worden.

Dan hoor ik weer dingen als dat dit soort penalty's wel worden gegeven in de Kuip en niet ergens anders. Maar dat zijn van die verdachtmakingen die ze nooit hard kunnen maken. En ik vond dat Makkelie voor beide penalty's een punt had.

Hendrik68
Makkelie gaf vorig week in Deventer 2 penalties tegen Go Ahead en een paar weken ervoor in de Euroborg 2 penalties tegen Groningen. De laatste in blessuretijd. Dus lef heeft hij wel. Ik twijfel niet aan zijn onpartijdigheid. Wel baal ik van dat inconsequente gedrag van hem. Want wat ze gisteren ook bij Studio Voetbal zeiden. Waarom geef je dan niet bij elke corner een penalty en een rits gele kaarten. Waarom pikt hij er 2 willekeurige momenten uit.

Volgens mij was er vroeger een regel dat je pas een penatly gaf als er sprake was van een doelrijpe kans. Het zou mooi zijn als die regel terugkwam. Had een hoop gezeur gescheeld.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de regel dat bij elke penal geel getrokken wordt? Moet dat echt? Zo ja waarom gebeurt dat dan niet consequent. Vorige week Ten Rouwelaar nog voor een opzettelijke beenveeg, wel penal tegen geen geel.

Stijn_Slayer
Gister weer met argusogen zitten kijken hoe Jack en zijn vriendjes voor de zoveelste keer dezelfde discussie (Cocu) aansnijden en het brengen alsof ze met hele nieuwe inzichten komen. Zul je zien dat ze vanavond bij VI hetzelfde doen, nog even afgeven op hun collega's en stiekem de helft herhalen in net iets andere bewoordingen.

Regelmatig heb ik het gevoel dat ik per ongeluk uitzending gemist heb aangeklikt op de smart hub.

Cured
PSV moet de bezem doorheen, te beginnen met die softie Cocu.

Hendrik68 schreef:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de regel dat bij elke penal geel getrokken wordt? Moet dat echt? Zo ja waarom gebeurt dat dan niet consequent. Vorige week Ten Rouwelaar nog voor een opzettelijke beenveeg, wel penal tegen geen geel.

Overtredingen in het strafschopgebied moeten op dezelfde manier worden behandeld als daarbuiten, met het enige verschil dat er geen vrije trap komt, maar een strafschop. Die tweede gele kaart voor Bruma was dus niet nodig. Mja, het komt wel een stuk overtuigender over als je gewoon ook nog eens geel geeft. Zodat mensen niet gaan zeuren dat het niks was. Dat vermoeden heb ik in ieder geval vaak (en zondag ook).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.