MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

Cured schreef:
PSV moet de bezem doorheen, te beginnen met die softie Cocu.

Volgens mij word je met de dag jonger dat je van die knapenpraat uitslaat - Cocu heeft een 4-jaarscontract, met een aantal overeengekomen evaluatiemomenten; een contract is een zgn tweezijdige overeenkomt, met alle gevolgen bij eenzijdige opzegging. De wereld niet begrijpen is één ding, al te stoere knapenpraat is onnodig en niet zo smart. Probeer eens de geest te reinigen door het draaien van:

Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe (1989)

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Hoe zou de grafiek van Vitesse er uit zien?

Daar verbaasde ik met laatst weer over; de Gelredome is nog steeds elke keer ontzettend leeg. Waar blijven de gloryhunters?

Teunnis schreef:
(quote)

Daar verbaasde ik met laatst weer over; de Gelredome is nog steeds elke keer ontzettend leeg. Waar blijven de gloryhunters?

Er is nog geen 'glory', er moet eerst echt succes worden behaald (als in prijzen). Of de club heeft totaal geen aantrekkingskracht in de omgeving? Toch ken ik een aantal echte Vitesse supporters. Alleen zie je dat niet terug op de tribune.

Cured
@Mju: ga jij eerst maar eens je mond spoelen en dan flossen . Jaarcontracten zeggen niks; voor de kerst gaat Cocu met kalkoen op het spit.

Cured schreef:
PSV moet de bezem doorheen, te beginnen met die softie Cocu.

Gaat echt niet gebeuren voor de Kerst. Het seizoen is toch al verloren voor de lampjes.

Hendrik68 schreef:
Makkelie gaf vorig week in Deventer 2 penalties tegen Go Ahead en een paar weken ervoor in de Euroborg 2 penalties tegen Groningen. De laatste in blessuretijd. Dus lef heeft hij wel. Ik twijfel niet aan zijn onpartijdigheid. Wel baal ik van dat inconsequente gedrag van hem. Want wat ze gisteren ook bij Studio Voetbal zeiden. Waarom geef je dan niet bij elke corner een penalty en een rits gele kaarten. .

Makkelie is gewoon toe aan een paar weekjes Jupiler League

Cured
Running On Empty schreef:
(quote)

Gaat echt niet gebeuren voor de Kerst. Het seizoen is toch al verloren voor de lampjes.
Het seizoen is verloren inderdaad al voorbij (ze zijn geen Ajax ) , maar dan nog moet die softie weg; straalt slappe hap uit, die jochies moeten een schop op hun sodemieter hebben en een coach met overwicht en uitstraling.

Tsja, wie is er beschikbaar... Rutten, Jol, Hiddink, Adriaanse?

Of toch maar Faber doorschuiven? Ik denk dat ze beter 1 of 2 ervaren spelers kunnen aantrekken in de winterstop. Spelers met wat meer venijn, die de rest op sleeptouw nemen. Verder Toivonen maar verkopen of écht naar het tweede of de tribune verbannen. Moet zeggen dat ik sowieso al niet echt vertrouwen had in Cocu, maar ik zou hem nog wel even de kans geven.

Cured
Misschien geven ze 'm met versterking inderdaad nog een kans, maar ook PSV is in naam nog één van de grote drie en ik weet niet hoeveel tijd ze hem geven , ook onder eventuele druk van de achterban.

Ach, het zat er toch dik in dat dit zou gebeuren. Ik had alleen niet gedacht dat het zo snel zou instorten. Op papier is er nog steeds een erg sterk team, top 5 moet daarmee gewoon mogelijk zijn. Ze hebben ook wel een beetje pech met blessures gehad.

Cured schreef:
@Mju: ga jij eerst maar eens je mond spoelen en dan flossen . Jaarcontracten zeggen niks; voor de kerst gaat Cocu met kalkoen op het spit.

Wel correct blijven, knul - ik leg je keurig uit wat een contract is en hoe het werkt. Contracten kan je afkopen, maar dat vergt een enorme investering en leidt bovendien tot enorm gezichtverslies en dat kan PSV niet hebben.

NRCNext kwam vanochtend met de analyse "Cocu mist een Cocu in het team" en dat is zo'n beetje de kern van het probleem - een speler die de boel aanjaagt en de rest van het team mee op sleeptouw neemt.

Geen idee of men daarvoor Toivonen for better or worse in gedachten had, maar die is gewoon uitermate ongeschikt daarvoor - zoals blijkt. Wat dat betreft heeft De Boer het slimmer aangepakt met El Hamdaoui, alhoewel die affaire de nodig pegels heeft gekost.

De Boer heeft het goed gedaan, maar heeft - be real - wel de nodige mazzel mee gehad. En bij Cocu zit het tegen. Herinneren we ons nog de eerste 2 - 3 wedstrijden met sprankelend spel en de 'doemdenkers' die toen al riepen dat de terugval ongetwijfeld zo komen. Welnu, die is er.

En opeens zwatelt half NL - in navolging van Heer van Gijpestein - dat PSV niet deugt, dat Aras erger is dan Manolev, dat Maher - t/m juni 2012 bij AZ en geprezen als een van de grootste NL talenten - er opeens niets meer van zou bakken.

PSV is een team zonder leider, onzeker, en mensen proberen flinker en stoerder te spelen dan in hun aard ligt en da's dom: dan maak je fouten. Maak nooit de fout anders te spelen of een team te leiden dan in je aard ligt, dan val je in no time door de mand.

Tuurlijk moet de leiding van PSV achter hem gaan staan en "de achterban" - da's vast iets wat na een ban komt - de mond snoeren door klip-en-klaar aan te geven dat PSV een nieuwe weg is ingeslagen en daaraan vasthoudt.

De VIER opportunistische (weinig resultaatrijke) jaren onder Rutten en Advocaat zijn afgesloten met een beleidswijziging obv van visie. Vertel mij dan wie van de vertrokken spelers had Cocu moeten lijmen om het huidige team te helpen dragen?

* Bouma - was op en klaar
* Pieters - 'draw' - gelijkspel voor de nono's
* Van Bommel - was klaar!
* Lens - moet ik daar nog wat over zeggen?
* Drieske? - zie Lens
* Hutchinson - beantwoordt niet aan het beeld
* Engelaar - zie Hutchinson
* Strootman - het grootste gemis, maar volstrekt begrijpelijk gezien de fin. compensatie.

Ajax heeft Eriksen laten gaan en daarvoor fin. compensatie gekregen - maar de kern van Ajax is al een aantal jaren bijeen - in jeugd- en/of a-selectie. PSV ontbeert de automatismen en de terugvalmechanismen. Nogmaals: dit is een voor 90% een heel nieuw team met een aantal grote Nederlandse talenten. Voor het NL voetbal zou het goed zijn als PSV zich herpakt - hoeveel talenten van NL origine zien we bij Ajax? Welnu, iig minder dan het aantal Denen.

Er wordt altijd gezegd dat een trainer de tijd krijgt om een elftal op te bouwen en te werken aan succes.
Het is leuk aangeboden, maar in de praktijk komt het voor de betreffende trainers van Ajax, Feyenoord en PSV er op neer dat ze mogen experimenteren met een linksbuiten maar vooral de Top 5 van de eredivisie zeker niet mogen verlaten.

De suggestie die wordt gewekt door de directies is vals: zelden schouderklopjes gezien bij het bereiken van de tiende plek, dus de verhalen gaan gewoon niet op. Ze zadelen de trainer op met een krakkemikkig elftal. Slechte resultaten worden slechts even met de mantel der liefde bedekt.

Daarna is het toch echt over en uit. PSV treft op korte termijn Vitesse, FC Utrecht uit en Ado thuis. Dan volgt na de winterstop direct Ajax uit en AZ thuis.Staat PSV voor de winterstop begint op de 12e plek en de supporters dagelijks morrend aan de poort, lijkt het mij met Cocu gebeurd. De directie van PSV zal een schokgolfje in de winsterstop willen veroorzaken om nog iets van het seizoen goed te maken.

Ergens is gegokt in Eindhoven en dat is behoorlijk fout gebleken. Maar de trainer wordt altijd eindverantwoordelijk gehouden en die zal dus het veld moeten gaan ruimen. De mogelijke financiële gevolgen staan ook al op voorhand in hun contract opgenomen, dus pijn lijden ze er niet aan. En bovendien, ze weten hoe het werkt.

Wat Mjuman zegt daar is niet zoveel tegen in te brengen.
Net of het de laatste jaren zo leuk toeven was bij PSV.
Dat die spelers van vorig jaar vertrokken zijn is prima, jammer van Toivonen (wie o wie wil 'm).
PSV heeft een jong team met hoe dan ook talenten, haalt Cocu de kerst, ik denk het wel, mede omdat de beleidsmakers verantwoordelijk voor selectie en trainersstaf zijn.
PSV gaat hoop ik toch voor de lange termijn, maar de druk uit alle richtingen (zelfs hier op MuMe) zal immens zijn.
Kijken wie er allemaal een rechte rug hebben.

panjoe (moderator)
Helemaal eens met Mjuman, ik snap ook niet waarom Cocu op dit moment weg zou moeten. Er is bij PSV sprake van een structureel probleem en geen coachprobleem, de huidig terugval is echt niet geheel op Cocu's rekening af te schuiven.

Cured
@MM: wel netjes blijven orakelen, ouwe knul . Of je wilt of niet, bij deze neerwaartse spiraal 'moet' elke coach weg, ook schattige Cocu.

edit: momenteel vegen Gijp en Derksen helemaal de vloer aan met die nederlandse Kip Cocu.

Rudi S schreef:
PSV gaat hoop ik toch voor de lange termijn, maar de druk uit alle richtingen (zelfs hier op MuMe) zal immens zijn.
Kijken wie er allemaal een rechte rug hebben.

Hoe lang mag die termijn zijn, Ruud?

En waarom zou je langdurig een rechte rug moeten houden, als het in de praktijk helemaal niks blijkt te gaan worden?
Je kunt wel weer 11 nieuwe spelers aantrekken, maar ik ben bang dat Bruin in Eindhoven het even niet kan trekken.

De belangrijkste vraag is of Cocu geschikt genoeg is om de voetballers van PSV aan het spelen te krijgen of dat een andere trainer daar meer mee weet te bereiken.

Cured schreef:
@MM: wel netjes blijven orakelen, ouwe knul . Of je wilt of niet, bij deze neerwaartse spiraal 'moet' elke coach weg, ook schattige Cocu.

edit: momenteel vegen Gijp en Derksen helemaal de vloer aan met die nederlandse Kip Cocu.

Ok - je bevestigt meteen waar jouw referentiekader ligt. Gijp en Derksen zijn behoorlijk zelfingenomen en erg 'kritisch' zo lang het in hun straatje past. Van hun missers - zoals over homo's in het voetbal - hoor je niets meer. Holle vaten klinken nog steeds het hardst.

In een vat kan je goed roken en/of inleggen (= to cure) .

Dat ontbreken van een leider heeft PSV al langer parten gespeeld; ook Strootman paste niet in die rol; en nogmaals: Van Bommel was eerder klaar dan hij zelf had verwacht.

@Musician: hopelijk hoeft het geduld aldaar niet zo lang te duren als in R'dam - Feyenoord telt eigenlijk pas 2,5 jaar weer mee.

Cured
Over zelfingenomenheid gesproken. Je kunt niet overal het meeste van weten, beste Mju .

Mjuman schreef:
hoeveel talenten van NL origine zien we bij Ajax? Welnu, iig minder dan het aantal Denen.

Nou speelt Ajax momenteel met Blind, Denswil, Veltman en Klaassen uit de eigen opleiding. En dan zijn Cillessen en Hoesen ook nog jonge Nederlanders met potentie voor het NL elftal (Cillessen zit er al bij uiteraard). Dus op zich valt het wel mee nu. Echter zit er wel een lichting met buitenlandse talenten aan te komen. De afgelopen twee jaar zijn de nodige buitenlandse jongens van rond de 16 jaar aangekocht. Verder heb je onder de grootste talenten in de jeugd nog jongens als Acolatse, El Ghazi, Kishna en Bazoer lopen, die klinken vrij tropisch maar komen uit Nederland

Linius schreef:
(quote)

Nou speelt Ajax momenteel met Blind, Denswil, Veltman en Klaassen uit de eigen opleiding. En dan zijn Cillessen en Hoesen ook nog jonge Nederlanders met potentie voor het NL elftal (Cillessen zit er al bij uiteraard). Dus op zich valt het wel mee nu. Echter zit er wel een lichting met buitenlandse talenten aan te komen. De afgelopen twee jaar zijn de nodige buitenlandse jongens van rond de 16 jaar aangekocht. Verder heb je onder de grootste talenten in de jeugd nog jongens als Acolatse, El Ghazi, Kishna en Bazoer lopen, die klinken vrij tropisch maar komen ook uit Nederland

We weten waat Bazoer vandaan komt (PSV) en Cilissen idem (NEC). Van alle in de eerste en tweede regel genoemde spelers, staat mij alleen Veltman bij als iemand met serieuze potentie, Blind vind ik gewoon een vrij matige speler en Denswil en Klaassen zitten nog in de categorie vraagteken. Overigens vind ik Boilesen en Andersen geen vraagtekens.

Het feit dat Blind wordt opgeroepen voor Oranje maakt hem echt nog geen topper - zeker niet van het niveau Krol, Wildschut, Arthur Numan Van Brockhorst - maar dat is eerdere tekend voor de nivellering. Overigens is Pieters net 25; ik hoop dat hij de stijgende lijn weer oppakt.

Tja Blind, daar ben ik anders wel verbaast over, die vond ik een paar jaar geleden helemaal niets.
Ik krijg toch de indruk dat de sterke reeks die Ajax neer zet mede komt door het sterke spel van Blind op het middenveld.
Ajax presteert misschien wel beter met Blind op het middenveld dan met De Jong, iets met balans o.i.d.
Blind is balvast en en maakt goede keuze's.
Daarnaast speelt hij meer na voren dan dat hij dat als linksback deed en nee daar was hij eigenlijk ook een soort van aanvaller.

Dat Blind wordt opgeroepen voor Oranje zal mij ook een worst wezen, maar Blind speelde vorig seizoen klasse als linksback. Heeft een constant goed seizoen gedraaid. En maakt nu ineens een switch naar het middenveld met succes. Ik durf wel te zeggen dat we Barcelona niet over de knie hadden gelegd zonder Blind. Zijn intercepties en spelinzicht zijn gigantisch belangrijk. Maar goed, ik neem aan dat je niet elke Ajax wedstrijd zult zien dus dat zal je waarschijnlijk ook niet weten

En jep, Bazoer hebben we bij PSV vandaan geplukt. Klaassen deed het overigens in de jeugd al jaren erg goed. Hij heeft echter wel een enorme dreun gehad door die zware blessure. Ik vind het wel knap hoe hij er nu al staat. Tegen Barcelona ook gewoon kalm bij de cornervlag de bal vasthouden en twee corners eruit slepen als een ervaren speler. Ik zie vooral Veltman en Klaassen als spelers met veel potentie. Of Hoesen zich ooit zal ontwikkelen tot een killer in de zestien is afwachten maar voor nu voldoet hij wel in dit Ajax. Kan goed een bal vasthouden, heeft een prima schot en draait lekker mee.

Overigens kun je er vanuit gaan dat al die jonge jongens ook hun mindere wedstrijden gaan hebben. Zolang het maar niet zo gaat lopen als bij PSV

Rudi S schreef:
Tja Blind, daar ben ik anders wel verbaast over, die vond ik een paar jaar geleden helemaal niets.
Ik krijg toch de indruk dat de sterke reeks die Ajax neer zet mede komt door het sterke spel van Blind op het middenveld.
Ajax presteert misschien wel beter met Blind op het middenveld dan met De Jong, iets met balans o.i.d.
Blind is balvast en en maakt goede keuze's.
Daarnaast speelt hij meer na voren dan dat hij dat als linksback deed en nee daar was hij eigenlijk ook een soort van aanvaller.

Ik was absoluut geen fan van Blind toen hij net terug kwam uit Groningen. Zodra er een snelle rechtsbuiten tegenover hem stond hield ik mijn hart vast. Hij liet zich zo simpel voorbij rennen. Maar hij heeft geen stappen vooruit gemaakt maar sprongen. Ze zeggen ook wel over hem dat hij net als z'n vader slim speelt en z'n gebrek aan snelheid daarmee compenseert.

Tegen Barcelona had hij echt een fantastische interceptie. Eigenlijk van achter de man de bal weghalen en direct met z'n neus richting het doel om weer op te bouwen. Zo zie ik het graag

Linius schreef:
Overigens kun je er vanuit gaan dat al die jonge jongens ook hun mindere wedstrijden gaan hebben.

Ja, daar kun je zeker van uitgaan. Dat is geen kwestie van gaan hebben, volgens mij heeft Ajax nog nauwelijks een acceptabele wedstrijd gespeeld in de competitie. De 0-4 tegen ADO was voor het eerst dan een uitzondering.
Maar je weet nooit wanneer het gaat draaien.

Dus laten we het even aanzien. Een geweldig kampioenschap zal het alvast niet worden, met zo'n matig eerste deel.

Mogen we even trots zijn als Belgen? Na de Zamora-trofee wint Thibaut Courtois nu ook de prijs voor beste keeper in de Spaanse competitie 21 jaar jong en nu al beste Belgische doelman ooit in mijn ogen. Nu nog eens uitblinken op WK en dan hopelijk weg bij Chelsea en naar een andere topclub
(Zoals bijvoorbeeld Atletico )

Courtois verkozen tot beste doelman in Spanje - sporza.be

Rudi heeft natuurlijk wel een punt tav Blind. Als je kijkt naar het middenveld van Ajax afgelopen dinsdag en dat van Barça leek het vooraf al 0-3 voor Barça. Dat de wedstrijd dan in 2-1 eindigt, ligt totaal niet ind e lijn der verwachting. De rode kaart van Veltman was terecht, maar eigenlijk onnodig (gebrek aan ervaring): als ie Neymar had laten lopen, stond er altijd nog Cillessen.

Nu werd het ook 2-1, maar moest ie van het veld.

Ik hou van mooie voetballers en die zien we in NL steeds minder. Toen destijds Peter Hoekstra van PSV naar Ajax verkaste, deed dat pijn

musician schreef:
(quote)

Ja, daar kun je zeker van uitgaan. Dat is geen kwestie van gaan hebben, volgens mij heeft Ajax nog nauwelijks een acceptabele wedstrijd gespeeld in de competitie. De 0-4 tegen ADO was voor het eerst dan een uitzondering.

Mwah, van de 8 wedstrijden die Ajax tot nu toe won in de eredivisie wonnen ze er 6 met 3 doelpunten verschil of meer. In die 6 wedstrijden werd ook de nul gehouden. Kun je toch wel op zijn minst acceptabel noemen. Ik vond die overwinningen zelf vrij overtuigend. Natuurlijk gaat het niet elke week zo makkelijk, dat heeft natuurlijk ook te maken met het drukke programma (CL) en de relatief grote blessurelast. Zo bekeken ben ik allerminst ontevreden met het huidige verloop. De 3 voorgaande jaren stonden we begin december al 6-9 punten achter op Twente en PSV, nu zijn de rollen omgedraaid.

De kinderhanden in Amsterdam zijn steeds eerder gevuld. Het aantal verloren wedstrijden of gelijke spelen in dit seizoen, daar deden ze vroeger vier seizoenen over.

Het is dat de rest zoveel punten laat liggen, anders had de achterstand toch al behoorlijk kunnen en moeten zijn. Zeker die 6 - 9 punten.

Mjuman schreef:
Toen destijds Peter Hoekstra van PSV naar Ajax verkaste, deed dat pijn

Peter Hoekstra, een 110% tissue op twee benen. Een van de weinige hoogtepunten: Hij scoorde de gelijkmaker voor Ajax in het Philips stadion (1-1, 1996 dacht ik). Ik zat in het stadion. Mooi om al die beteuterde Brabantse Sjefkes te zien treuren, toen 'ons Petertje' scoorde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:04 uur

geplaatst: vandaag om 17:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.