Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2014, 13:25 uur
herman schreef:
Dat lijkt me onzin. Een paar weken geleden gebeurde hetzelfde in het voordeel van Heerenveen (ik dacht tegen Cambuur of Groningen) en toen zei Van Basten ook al dat hij dat te zwaar bestraft want nadelig voor de wedstrijd vond. Is dus geen mekkeren, maar een regel waar hij zich gewoon niet in kan vinden, of dat nu in het voor- of nadeel van Heerenveen is.
Zoals Van Basten, zo zouden er meer moeten zijn.
Dat lijkt me onzin. Een paar weken geleden gebeurde hetzelfde in het voordeel van Heerenveen (ik dacht tegen Cambuur of Groningen) en toen zei Van Basten ook al dat hij dat te zwaar bestraft want nadelig voor de wedstrijd vond. Is dus geen mekkeren, maar een regel waar hij zich gewoon niet in kan vinden, of dat nu in het voor- of nadeel van Heerenveen is.
Zoals Van Basten, zo zouden er meer moeten zijn.
Nee, het is gewoon een kwestie van aandacht afleiden geweest, gisteren. Hij wil doen geloven dat de wedstrijd nog alle kanten op kon en dat daarom zo'n rode kaart belachelijk was. Maar in feite speelde Heerenveen helemaal niets klaar. Met 11 man niet en met 10 ook niet.
Dat hij het niet eens is met die spelregel is prima. Maar hij wil dat er bij de bestaande spelregel een onderscheid komt bij het verstrekken van kaarten tussen "bewuste" en "onbewuste" schoppartijen of overtredingen waarbij er wel of geen pijn wordt gedaan.
En dat gaat alleen maar tot extra discussie leiden, natuurlijk. Spitsen die opeens krimpend van de pijn op de grond gaan liggen om de tegenstander rood aan te naaien. Scheidsrechters die een oordeel moeten vellen over wel of niet een bewuste overtreding maar die nooit in het hoofd van de verdediger kunnen kijken. En ook dat gaat leiden tot nimmer eindigende discussies.
Dan toch maar liever gelijke monniken, gelijke kappen. Dan is er in ieder geval een gelijk beleid en dan weet je ook waar je aan toe bent, als verdediger, als scheidsrechter en als club.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 13:30 uur
musician schreef:
Dat hij het niet eens is met die spelregel is prima. Maar hij wil dat er bij de bestaande spelregel een onderscheid komt bij het verstrekken van kaarten tussen "bewuste" en "onbewuste" schoppartijen of overtredingen waarbij er wel of geen pijn wordt gedaan.
.
(quote)
.
Dat onderscheid is er bij overtredingen buiten de 16 toch ook.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 16:43 uur
iggy schreef:
Blijkbaar heeft de tirade van San Marco toch effect gehad!
Blijkbaar heeft de tirade van San Marco toch effect gehad!
nou ja, de KNVB gaat het eens ...eehhmm... aankaarten, gezien de stugheid van die bejaardensoos die de UEFA en IFAB samen vormen verwacht ik daar niet veel van.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 17:00 uur
Running On Empty schreef:
Heerlijke televisie toch met die Marco ???
Heerlijke televisie toch met die Marco ???
Zeer zeker!!! Het is precies zoals Starsailer het al eerder beschreef. Een wereld van verschil als San Marco pissig is of een Dwight Lodeweges.
@ Vigil. Ik ook niet natuurlijk. Dat gaat verder ook geen barst uitmaken. Maar ik vind het toch mooi dat die KNVB nu niet weer komt met wat droog gelul.
0
Martial
geplaatst: 17 maart 2014, 18:03 uur
musician schreef:
Nee, het is gewoon een kwestie van aandacht afleiden geweest, gisteren. Hij wil doen geloven dat de wedstrijd nog alle kanten op kon en dat daarom zo'n rode kaart belachelijk was. Maar in feite speelde Heerenveen helemaal niets klaar. Met 11 man niet en met 10 ook niet.
Daar verbaasde ik me ook over dat Van Basten zei dat Heerenveen nog alle kans (??) had op een goed resultaat voor de bewuste penalty, de keren dat Heerenveen in de 2e helft voor Mulder verscheen was werkelijk op 1 hand te tellen, het zogenaamde camera-incident zag ik later pas terug op tv, omdat je toch meer gefocust bent op de wedstrijd in het stadion dan dat je je bezig houdt wat er allemaal langs de zijlijn gebeurd.
Maar Van Basten heeft wel een punt vind ik het is ook dubbel gestraft, een penalty en een rode kaart en vaak wordt de wedstrijd verziekt hierdoor, want na de rode kaart was er niet echt veel meer aan dan kan je zeggen dat moet Kum zijn poten thuishouden, maar ja in het heetst van de strijd doe je wel is dingen die je beter niet had kunnen doen, maar de reactie van Van Basten heeft wel resultaat zie de bijdrage van vigil hierboven.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 11:37 uur
vigil schreef:
nou ja, de KNVB gaat het eens ...eehhmm... aankaarten, gezien de stugheid van die bejaardensoos die de UEFA en IFAB samen vormen verwacht ik daar niet veel van.
(quote)
Diezelfde bejaardensoos van een UEFA heeft een week geleden exact hetzelfde aangekaart bij de IFAB...
0
geplaatst: 18 maart 2014, 11:40 uur
Voor de vorm?
Nou ja we wachten rustig af of er iets gaat veranderen.
Nou ja we wachten rustig af of er iets gaat veranderen.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 16:20 uur
De frustratie bijVan Basten is wel te begrijpen. Waar hij zich echter nóg bozer over zou moeten maken is het spelniveau van zijn elftal. Vechtlust en uitvoering van taken staan aan de basis van goede resultaten. Bovendien krijg je meer penalty's tegen wanneer je Heerenveen in en rondom het eigen strafschopgebied laat voetballen. Dat is vragen om problemen...
Ik mis de bezieling überhaupt bij veel ploegen en helaas ook bij Ajax.
Seizoen 2013/2014 gaf ons 5 goede wedstrijden (te weten Ajax - NAC, Ajax - Barcelona, Ajax - Heracles, FC Groningen - AJax en Ajax - Celtic) That's it. Wel erg karig voor een (hopelijk) aanstaande kampioen.
Ik hoop en verwacht overigens dat Roda behouden blijft voor de eredivisie.
Ik mis de bezieling überhaupt bij veel ploegen en helaas ook bij Ajax.
Seizoen 2013/2014 gaf ons 5 goede wedstrijden (te weten Ajax - NAC, Ajax - Barcelona, Ajax - Heracles, FC Groningen - AJax en Ajax - Celtic) That's it. Wel erg karig voor een (hopelijk) aanstaande kampioen.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 17:49 uur
Marjet schreef:
Ik vind het ook een leuke club, maar ik vrees voor ze. Het gat met plek 15 wordt wel erg groot. Dan zou het voor het derde jaar op rij via de nacompetitie moeten gebeuren maar hoe lang blijft dat goed gaan?
Resterende Programma's:
FC UTRECHT:
Cambuur thuis
Nac uit
Ado uit
Heracles thuis
Heerenveen uit
Vitesse thuis
ADO:
Twente uit
Pec thuis
Utrecht thuis
Ajax uit
Az thuis
Cambuur uit
RKC:
Ajax thuis
Roda uit
Feyenoord uit
Pec thuis
Nac uit
Heerenveen thuis
RODA:
Psv uit
Rkc thuis
Az thuis
Twente uit
Groningen thuis
GA Eagles uit
NEC:
Heerenveen uit
Heracles thuis
Cambuur thuis
Az uit
Twente thuis
Ajax uit
GO AHEAD:
Nac thuis
Feyenoord uit
Heracles uit
Heerenveen thuis
Vitesse uit
Roda thuis
0
Martial
geplaatst: 18 maart 2014, 18:33 uur
Over Utrecht maak ik me geen zorgen die blijven er wel in 
Denk dat de rechtstreekse degradant uit het rijtje RKC - NEC en Roda gaat komen.
Verder hoop ik dat Dordrecht het gaat redden in de Jupiler League om kampioen te worden dat verdienen ze wel over het gehele seizoen.

Denk dat de rechtstreekse degradant uit het rijtje RKC - NEC en Roda gaat komen.
Verder hoop ik dat Dordrecht het gaat redden in de Jupiler League om kampioen te worden dat verdienen ze wel over het gehele seizoen.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 20:26 uur
Roda vliegt eruit. Heb op Roda - NEC na nog geen enkele wedstrijd met pit van ze gezien dit kalenderjaar.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 20:33 uur
Ynoskire schreef:
Roda vliegt eruit. Heb op Roda - NEC na nog geen enkele wedstrijd met pit van ze gezien dit kalenderjaar.
Nou ik wel. FC Utrecht - Roda 3-3 mede dankzij flink gestuntel van die waardeloze keeper die ze hebben.
Edit: je schrijft kalenderjaar zie ik nu, dan heb je dus gewoon gelijk.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 16:02 uur
Martial schreef:
De laatste wedstrijden horen er ook nog bij. Ze hebben wel een geweldige keeper.

0
Martial
geplaatst: 19 maart 2014, 18:02 uur
Ja dat weet ik wel Rico dat de laatste wedstrijden er ook bij horen, maar de gun en hoopfactor heb ik dan voor Dordrecht beter dan dat vreselijke Stillem II en ja met Hahn gaat Feyenoord er alleen maar op vooruit lijkt mij, maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen.......
0
geplaatst: 19 maart 2014, 22:43 uur
Wat een prachtige wedstrijd was dat in Manchester! Hopelijk valt de blessure van Van Persie mee.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 22:54 uur
Ik vind het ook een leuke club, maar ik vrees voor ze. Het gat met plek 15 wordt wel erg groot. Dan zou het voor het derde jaar op rij via de nacompetitie moeten gebeuren maar hoe lang blijft dat goed gaan?
(quote)
Ik heb er geen verstand van maar ik zat een beetje op Wikipedia te kijken en daar staat dat ze twee jaar terug nog gewoon tiende zijn geëindigd.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 22:57 uur
trebremmit schreef:
Wat een prachtige wedstrijd was dat in Manchester! Hopelijk valt de blessure van Van Persie mee.
En anders gaan we lekker met wel één goede spelers naar het WK.

0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:10 uur
Dat vind ik ook. Eén telefoontje naar Mitchell Te Vrede is voldoende.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:11 uur
Arrie schreef:
(quote)
Ik heb er geen verstand van maar ik zat een beetje op Wikipedia te kijken en daar staat dat ze twee jaar terug nog gewoon tiende zijn geëindigd. Ok even gecheckt, ze kropen in 2008/2009 tegen Cambuur door het oog van de naald en vorig jaar tegen Sparta.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:14 uur
Laat die speler nou net een wandelende tijdbom zijn, als op blessures aan kom.

0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:18 uur
Ok dat zou kunnen, dan kropen ze 3 jaar geleden tegen Cambuur door het oog van de naald en vorig jaar tegen Sparta.
(quote)
Ok dat zou kunnen, dan kropen ze 3 jaar geleden tegen Cambuur door het oog van de naald en vorig jaar tegen Sparta.
Nou, de tijd gaat sneller dan je denkt, want vorig jaar zijn ze inderdaad zestiende geworden (en dus nacompetitie) maar daarvoor gewoon drie keer top 10 en het jaar dáárvoor zijn ze ook zestiende geworden (wat dus alweer vijf jaar geleden is).
Niet dat ik je nou per se wil verbeteren ofzo, ik was gewoon verrast omdat ik dacht dat Roda JC het normaal wel beter deed, dus ging ik een beetje op Wikipedia kijken, vandaar.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:22 uur
Arrie schreef:
Nou, de tijd gaat sneller dan je denkt, want vorig jaar zijn ze inderdaad zestiende geworden (en dus nacompetitie) maar daarvoor gewoon drie keer top 10 en het jaar dáárvoor zijn ze ook zestiende geworden (wat dus alweer vijf jaar geleden is).
Niet dat ik je nou per se wil verbeteren ofzo, ik was gewoon verrast omdat ik dacht dat Roda JC het normaal wel beter deed, dus ging ik een beetje op Wikipedia kijken, vandaar.
(quote)
Niet dat ik je nou per se wil verbeteren ofzo, ik was gewoon verrast omdat ik dacht dat Roda JC het normaal wel beter deed, dus ging ik een beetje op Wikipedia kijken, vandaar. Zie mijn edit, ik had het ook even opgezocht want je maakte mij nieuwsgierig. Jeetje wat vliegt de tijd zeg. Had beter moeten weten want in 2010 won FCUtrecht in de play offs van Roda.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:29 uur
Aai nog 'ns over die kristallen bol van je - misschien werkt ie beter richting toekomst. Begin m'n hart een beetje vast te houden voor onze lokale FC. Misschien kunnen ze ook die badmuts wegdoen aan het eind van het seizoen, alhoewel ik me heb laten vertellen dat ie het vergelijkenderwijs ongeveer voor minimumjeugdloon doet 

0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:31 uur
Dat ze tussendoor ook nog een keer zesde zijn geworden, verandert wel wat aan je opmerking dat het een keertje mis moet gaan. Als ik het grafiekje op Wikipedia zie, hebben ze wel vaker een minder jaar tussendoor om daarna gewoon weer prima te presteren.
Maargoed, volgens mij doen ze het nu wel slechter dan ooit.
Maargoed, volgens mij doen ze het nu wel slechter dan ooit.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:44 uur
Arrie schreef:
Dat ze tussendoor ook nog een keer zesde zijn geworden, verandert wel wat aan je opmerking dat het een keertje mis moet gaan. Als ik het grafiekje op Wikipedia zie, hebben ze wel vaker een minder jaar tussendoor om daarna gewoon weer prima te presteren. Maargoed, volgens mij doen ze het nu wel slechter dan ooit.
Dat ze tussendoor ook nog een keer zesde zijn geworden, verandert wel wat aan je opmerking dat het een keertje mis moet gaan. Als ik het grafiekje op Wikipedia zie, hebben ze wel vaker een minder jaar tussendoor om daarna gewoon weer prima te presteren. Maargoed, volgens mij doen ze het nu wel slechter dan ooit.
Ja ik heb het nu al ruim toegegeven. Je hebt je punt gemaakt of blijf je doorgaan?

0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:48 uur
Mjuman schreef:
Aai nog 'ns over die kristallen bol van je - misschien werkt ie beter richting toekomst. Begin m'n hart een beetje vast te houden voor onze lokale FC. Misschien kunnen ze ook die badmuts wegdoen aan het eind van het seizoen, alhoewel ik me heb laten vertellen dat ie het vergelijkenderwijs ongeveer voor minimumjeugdloon doet
Klopt Wouters verdient niet zo gek veel. Ik ben echt heel benieuwd of ze nog 1 jaar met hem doorgaan en zijn contract uit laten dienen, het voetbal in de Galgenwaard is zo langzamerhand niet meer om aan te zien. Gelukkig is afgelopen weekeinde het gat met plek 16 weer een puntje gegroeid. Mocht Wouters vervangen worden dan kon het wel eens Jan Paul De Jong worden.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 00:23 uur
Zo gek scherend goed materiaal heeft Woutyers toch niet tot zijn beschikking om goed voetbal op de mat te kunnen leggen. Zelfs de topploegen in Nederland hebben de grootste moeite om dat wekelijks te laten zien. Wat moet een club met zulke financiële problemen dan wel niet?
0
geplaatst: 20 maart 2014, 09:41 uur
FC Utrecht heeft met spelers als Ruiter, Delpierre, Toornstra, Oar, Sarota, Willem Janssen, De Ridder, Duplan, Agudelo, Mulenga en nog wat ijverige / redelijke spelers uit de eigen jeugd - Vd Maarel, Ayoub etc. - een selectie waarmee je met gemak in de middenmoot van De Eredivisie moet kunnen eindigen.
Als je dan enorm veel blessureleed hebt en een TS die vrij behoudend denkt zie je twee dingen: teleurstellende resultaten en 80 procent van de tijd slaapverwekkend voetbal. Toch blijven ze uiteindelijk vrij eenvoudig in De Eredivisie.
Interessant dat de middenmoot nog steeds zo dicht bij elkaar staat. Krijgt Sarota geen onterechte rode kaart tijdens Utrecht - PEC, dan had je nu ook zomaar 8e gestaan kunnen hebben.
Als je dan enorm veel blessureleed hebt en een TS die vrij behoudend denkt zie je twee dingen: teleurstellende resultaten en 80 procent van de tijd slaapverwekkend voetbal. Toch blijven ze uiteindelijk vrij eenvoudig in De Eredivisie.
Interessant dat de middenmoot nog steeds zo dicht bij elkaar staat. Krijgt Sarota geen onterechte rode kaart tijdens Utrecht - PEC, dan had je nu ook zomaar 8e gestaan kunnen hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.