MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial
Onheilspellend schreef:
En dan is het ineens einde seizoen voor Dwightje.

Best wel triest natuurlijk, de beste man heeft prima werk afgeleverd bij Cambuur.

Onheilspellend schreef:
En dan is het ineens einde seizoen voor Dwightje.

Vervelend voor hem. Hopelijk zijn ze morgen flink in de war bij Cambuur.

Ik geloof ook niet dat de Cambuur fans er veel mee opschieten.
De ploeg staat, voor een potentiële jaarlijkse degradatiekandidaat nu goed, mede dank zij Lodeweges. Maar twee keer een nederlaag en de nacompetitie kan zomaar opdoemen.

Wat kan voetbal toch primitieve gevoelentjes oproepen. Nu maar hopen dat Cambuur deze idioten aanpakt. Een stadion verbod zou hier wel op zijn plaats zijn.

Een deel van de harde kern van Cambuur en wat meelopers hebben weer even het idee hun plicht te hebben gedaan; met Cambuur valt niet te spotten en je moet zeker niet denken probleemloos naar Heerenveen over te kunnen stappen..

Je steekt wat vuurwerk af, roept wat over 'NSB', breekt een hekje door en duwt een steward weg voor de hoofdingang en rent met een paar man naar binnen en het staat in alle kranten. Je komt zelfs in Nieuwsuur.

Alleen jammer dat een prima coach daardoor besluit per direct te stoppen. Ze zullen onderhand wel net genoeg punten hebben om de nacompetitie te ontlopen..

Lodeweges had inderdaad een beter afscheid bij Cambuur verdiend. Die man heeft een prima prestatie geleverd. Helaas heb je bij elke club een stuk of 20 tot 30 man die de boel in gang zetten en vervolgens heb je de meelopers die ervoor zorgen dat een groep toch aardig kan uitgroeien.

Afgelopen vrijdag bij NAC mijzelf weer eens kapot geschaamd voor een deel van de FC Utrecht aanhang (die het nodig vonden K..... Breda te scanderen) maar gelukkig zat ik er wel een eind vandaan. Alleen door zulke gasten uit het stadion te weren via een fatsoenlijk werkende voetbalwet kun je een en ander gezonder maken. Elke club heeft wel zo'n groepje idioten die echt onstuurbaar zijn en alleen via hardere maatregelen tot de orde geroepen kunnen worden.

Toch een mooie avond voor Feyenoord ondanks dat het zelf een zeer matige wedstrijd speelde.

Belangrijk. 4 punten los van de concurrentie, de tweede plaats ligt definitief in het verschiet. Niet dat daar ooit aan werd getwijfeld. Hopelijk houdt iedereen het hoofd koel.

Topavondje ook in Utrecht. Echt zomers weertje, gezellige mensen, broodje lauwe hamburger met joppie saus en 3 punten voor de thuisclub

Trouwens ook geen drie onbelangrijke punten

Nee deze 3 punten waren inderdaad echt even nodig om wat lucht te krijgen. RKC gelukkig verloren.

Hopelijk gaan ze de volgende keer Chelsea - PSG uitzenden bij de NOS.
Na de 3-0 ben ik afgehaakt bij Madrid - Dortmund, wat een saaie pot was dat zeg, en wat een verschil met vorig jaar.

Na thuiskomst uit de Galgenwaard ben ik meteen bij PSG-Chelsea aangehaakt en dat was best een leuke pot. Ik snap ook niet dat de NOS voor Real kiest.

Running On Empty schreef:
Topavondje ook in Utrecht. Echt zomers weertje, gezellige mensen, broodje lauwe hamburger met joppie saus en 3 punten voor de thuisclub

True; was een mooie dag. Zat rond 15:00 al @ Janskerkhof, dus zal mij niet wagen aan een analyse

Benteke van Aston Villa zwaar geblesseerd mogelijk mist ie het WK en moet ie 6maand revalideren. Die domme facebookreacties zitn nu al te zeggen dat we hem kunnen missen.
onze enige kaatsspits die met de rug naar doel kan spelen en het spel mooi breed kan maken.

Domme Belgen

Het WK is in gevaar voor Christian Benteke - sporza.be

Dat zit er dik in ja, maar in vergelijking met Strootman is het natuurlijk wel beter op te vangen voor jullie. Lukaku heeft het nog niet echt laten zien in het nationale team, maar heeft op zich wel de potentie. Misschien dat hij op een eindtoernooi eindelijk eens kan schitteren.

Dat deden ze in november 2013 ook al.

Ernie schreef:
Benteke van Aston Villa zwaar geblesseerd mogelijk mist ie het WK en moet ie 6maand revalideren. Die domme facebookreacties zitn nu al te zeggen dat we hem kunnen missen.
onze enige kaatsspits die met de rug naar doel kan spelen en het spel mooi breed kan maken.

Domme Belgen

Het WK is in gevaar voor Christian Benteke - sporza.be

Een behoorlijk zuur seizoen voor Benteke dan. Lang niet zoveel indruk kunnen maken als vorig seizoen en dan ook nog zo zwaar geblesseerd raken.

Onheilspellend schreef:
Dat deden ze in november 2013 ook al.

Nope.
Veel lege plekken
Ik heb laatst gelezen dat de clubs met de meeste lege plekken Vitesse, ADO, Utrecht en Roda zijn.
Het zou om bezettingen < 80% gaan.

Ze konden destijds maar 400 mensen huren.

Jammer dat AZ zo'n slechte spits heeft, voor de rest deden ze het heel aardig vanavond.

Gretz schreef:
Dat zit er dik in ja, maar in vergelijking met Strootman is het natuurlijk wel beter op te vangen voor jullie. Lukaku heeft het nog niet echt laten zien in het nationale team, maar heeft op zich wel de potentie. Misschien dat hij op een eindtoernooi eindelijk eens kan schitteren.

Euhm de twee goals in Kroatie waarmee hij ons naar het WK trapte waren niet voldoende misschien? Zeker die tweede was ijzersterk. Sowieso is Lukaku dit seizoen beter bezig dan Benteke (die echter hiervoor ook al eens geblesseerd was en dan te rap is teruggekomen, maar desondanks toch al 10 goals maakte in de PL). Verder denk ik dat Lukaku op zich ook meer talent heeft en verder zal geraken.

Maar dit neemt niet weg dat Benteke tot nu toe toch nog altijd de beste keuze (en ook de eerst van Wilmots) was in de spits bij de Rode Duivels. Hij is een betere kaatser en dat past meer in ons spel. Het is dus echt wel een serieuze aderlating, erg jammer.
Bovendien moeten nu Batshuayi en/of Vossen mee als spits, die nog maar weinig of geen speelminuten hebben gehad in dit team.

Vooral jammer voor Benteke zelf natuurlijk. Een afgescheurde achillespees, dat is +/- een jaar voor je weer op topniveau kan voetballen, erger dan knie-kruisbanden scheuren of zo.

We hebben dat type-spits niet echt in onze nationale ploeg zitten, kaatser en goede afwerker met het hoofd. Waarschijnlijk komt De Sutter nog het dichtst in de buurt, maar die heeft echt de klasse van een Benteke niet. Miss toch ons systeem een beetje aanpassen en spelen zoals tegen Kroatië: tegenstander iets meer laten komen en dan razend gevaarlijk uitbreken met Debruyne-Hazard-Lukaku.

Dat lijkt idd de ideale oplossing, maar tegen tegenstanders als Algerije en Zuid-Korea zullen we het spel toch echt zelf moeten maken. Maar van die landen moet je gewoon winnen met eender welke opstelling, daar mogen geen excuses gelden.

Wat krijgen we nu ? Een speler valt weg en het redelijk aanvallend voetbal moet worden ingeruild voor counter voetbal ?!

Hendrik68
Lijkt me onzin om nu al aan de tactiek te denken als nog niet eens zeker is of het wel doorgaat:

Twee stadions waar Oranje speelt mogelijk niet op tijd klaar voor WK - SoccerNews.nl

"De openingswedstrijd uitstellen is absoluut geen optie. We hebben een strak wedstrijdschema en daar gaan we ons aan houden. Het zou kunnen gebeuren dat bepaalde zaken niet helemaal gereed zijn zodra het WK begint.

Zoals bijvoorbeeld de tribunes, maar dan spelen ze die openingswedstrijd gewoon zonder publiek.

Hendrik68 schreef:
Lijkt me onzin om nu al aan de tactiek te denken als nog niet eens zeker is of het wel doorgaat:

Twee stadions waar Oranje speelt mogelijk niet op tijd klaar voor WK - SoccerNews.nl

Lijkt me onzin om pas aan de tactiek te denken op het moment dat je zeker weet dat het doorgaat. Ik hoop in ieder geval dat van Gaal er al wat langer mee bezig is en de tactiek niet pas gaat bedenken als hij de stadions ziet staan en zeker weet dat er gespeeld kan worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.