Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2014, 16:53 uur
De last-minute tactics - centrum met Rijsbergen/Haan kwam pas in de allerlaatste trainingswedstrijd tot stand - heeft Oranje in '74 anders geen windeieren gelegd.
Ik hoop nog steeds dat Van Gaal 'Hansie-Hansie-wise' gaat spelen
Ik hoop nog steeds dat Van Gaal 'Hansie-Hansie-wise' gaat spelen

0
geplaatst: 4 april 2014, 17:21 uur
Meschien is het wel beter na het wegvallen van Strootman om ook op de counter te gaan spelen. 

0
geplaatst: 4 april 2014, 21:17 uur
Dan moet Louis ook zijn regenjas meenemen en bij verlies er mee gaan smijten op het veld. Maar dat kunnen we zonder problemen aan hem overlaten.
Het ei van Columbus heb ik nog niet gehoord van Van Gaal en ik zie ook weinig reddingen. Behalve dan Boëtius, Vilhena, Immers en het verstrekken van een Nederlands paspoort aan Pelle.....
http://www.voetbalinfo.nl/images/teamLogo/c/75x75/1518.jpg
Pelle: 'Nederlands elftal? Ik ruil mijn paspoort zo in'
Graziano Pellè is ook dit seizoen de steunpilaar van Feyenoord. De Italiaanse aanvaller heeft na 30 competitiewedstrijden 20 keer doel getroffen. Normaal gesproken zou dat kunnen leiden tot een oproep voor een nationaal elftal, maar een plek in het Italiaanse elftal zit er voor de Feyenoorder niet in.
De 28-jarige Italiaan maakte eerder al een grap over een mogelijke interlandloopbaan in het Nederlandse shirt, maar hij herhaalde dat afgelopen zondag. "Voor het Italiaanse elftal word ik nooit geselecteerd. Ik ruil zo mijn paspoort in", vertelt Pellè.
"Als voetballer voel ik me meer Nederlands dan Italiaan", vervolgde ooit de duurste aankoop in de historie van AZ. "Ik ben nog maar een halve Italiaan." Na dit seizoen is Pellè al zes jaar in Nederland, vier bij AZ en twee jaar bij Feyenoord, wat betekent dat hij in aanmerking komt voor een Nederlands paspoort. Hij speelde al elf jeugdinterlands voor Italië, maar voor de Azzurri kwam hij nooit uit.
Graziano Pellè is ook dit seizoen de steunpilaar van Feyenoord. De Italiaanse aanvaller heeft na 30 competitiewedstrijden 20 keer doel getroffen. Normaal gesproken zou dat kunnen leiden tot een oproep voor een nationaal elftal, maar een plek in het Italiaanse elftal zit er voor de Feyenoorder niet in.
De 28-jarige Italiaan maakte eerder al een grap over een mogelijke interlandloopbaan in het Nederlandse shirt, maar hij herhaalde dat afgelopen zondag. "Voor het Italiaanse elftal word ik nooit geselecteerd. Ik ruil zo mijn paspoort in", vertelt Pellè.
"Als voetballer voel ik me meer Nederlands dan Italiaan", vervolgde ooit de duurste aankoop in de historie van AZ. "Ik ben nog maar een halve Italiaan." Na dit seizoen is Pellè al zes jaar in Nederland, vier bij AZ en twee jaar bij Feyenoord, wat betekent dat hij in aanmerking komt voor een Nederlands paspoort. Hij speelde al elf jeugdinterlands voor Italië, maar voor de Azzurri kwam hij nooit uit.
1 april is het overigens inmiddels al geweest.
0
geplaatst: 5 april 2014, 22:44 uur
En het lijkt wel of PSV weer eens volledig de weg kwijt is. Jammer dat NAC weinig tegen Twente kon inbrengen.
Als Feyenoord morgen wint van RKC maakt de wedstrijd tegen PSV volgende week eigenlijk al niets meer uit.
Als Feyenoord morgen wint van RKC maakt de wedstrijd tegen PSV volgende week eigenlijk al niets meer uit.
0
geplaatst: 5 april 2014, 23:14 uur
Als Feyenoord volgende week verliest dan kan Twente op 1 punt komen hoor.
Feyenoord moet in de laatste wedstrijd ook nog naar AZ.
Maar eerlijk is eerlijk, Feyenoord is dit seizoen beter dan PSV, dus er hoeft volgende week helemaal niet te worden verloren.
Maar eerlijk is eerlijk, Feyenoord is dit seizoen beter dan PSV, dus er hoeft volgende week helemaal niet te worden verloren.
0
geplaatst: 6 april 2014, 00:11 uur
PSV verkloot het weer eens traditioneel op de laatste wedstrijden. Elke keer als het ergens om gaat op het eind en ze zijn er bijna, dan laten ze het liggen. Weer een kansloos seizoen... zucht... Wat een beleid daar in Eindhoven....Ik dacht dat Feyenoord hard gezakt was, maar in Eindhoven gaan ze nog veel harder, terwijl ze in Rotterdam de boel aardig op de rit lijken te hebben, maar dat mag ook wel na 15 jaar geen NL titel.
Bij PSV zie ik het ook niet zo snel meer goed komen de komende jaren. Ik hoop zo dat ik veel te negatief ben....
Bij PSV zie ik het ook niet zo snel meer goed komen de komende jaren. Ik hoop zo dat ik veel te negatief ben....
0
geplaatst: 6 april 2014, 00:19 uur
lennon schreef:
Ik dacht dat Feyenoord hard gezakt was, maar in Eindhoven gaan ze nog veel harder, terwijl ze in Rotterdam de boel aardig op de rit lijken te hebben, maar dat mag ook wel na 15 jaar geen NL titel.
Ik dacht dat Feyenoord hard gezakt was, maar in Eindhoven gaan ze nog veel harder, terwijl ze in Rotterdam de boel aardig op de rit lijken te hebben, maar dat mag ook wel na 15 jaar geen NL titel.
Feyenoord zakte pas echt in na het vertrek na K2, en later nog meer nadat Bosz Feyenoord diep in de schulden achterliet. Nu heeft Feyenoord geluk dat de concurrentie niet al te best is en ze de beste jeugdopleiding van Nederland hebben.
Dit seizoen voelt de 2e plaats (mocht Feyenoord die halen) als verliezen.
0
geplaatst: 6 april 2014, 00:20 uur
Rudi S schreef:
Denk dat Twente punten gaat verliezen in Zwolle. Maar het is inderdaad nog lang niet gespeeld.
0
geplaatst: 6 april 2014, 08:50 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Helemaal waar. Als Feyenoord de titel had kunnen grijpen dan had het dit jaar moeten gebeuren. Een dikke kans dat Ajax volgend seizoen sterker gaat worden. Zo te zien hebben ze al 1 goede aankoop binnen.
0
Martial
geplaatst: 6 april 2014, 10:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Nu heeft Feyenoord geluk dat de concurrentie niet al te best is en ze de beste jeugdopleiding van Nederland hebben.
Nu heeft Feyenoord geluk dat de concurrentie niet al te best is en ze de beste jeugdopleiding van Nederland hebben.
De beste jeugdopleiding hebben betekent niet automatisch ook de beste jeugdspelers hebben

Wat dat betreft valt dat wel een beetje tegen wat ze uit die jeugdopleiding halen, ja de buitenlandse clubs wrijven in hun handen dat dan weer wel ......
En laat Feyenoord vanmiddag eerst maar is van RKC winnen, waar ze het trouwens nooit makkelijk tegen hebben + dat Koeman de basis heeft veranderd met 4 andere spelers als we de berichten mogen geloven, één voordeel Pelle staat er weer in, want die Te Vrede hoort niet bij een club als Feyenoord te spelen, de onkunde straalt er vanaf.
Maar zolang Feyenoord moet putten uit de categorie Te Vrede gaat Feyenoord de komende jaren echt geen kampioen worden.
0
Martial
geplaatst: 6 april 2014, 10:25 uur
musician schreef:
Je loopt iets te hard van stapel denk ik, Feyenoord moet sowieso vandaag winnen en volgende week van PSV om zo goed als zeker te zijn van de 2e plaats, Feyenoord kennende zullen ze het wel weer spannend maken.....
0
geplaatst: 6 april 2014, 10:42 uur
Ik denk dat het erg meevalt, maar inderdaad, je weet het nooit.
Ik vind de directe concurrentie PSV, Twente en Vitesse ook zeer slapjes, daar zit ook geen eindsprintje meer in van 3, 4 wedstrijden op rij overtuigend spel en de volle winst. Feyenoord kan zich bovendien een misstap veroorloven, dat kunnen zij niet (meer).
Hoe graag ik Ajax ook mag zien verliezen, ze gaan echt in een zetel naar het kampioenschap, hoe slecht ze ook spelen. Ongetwijfeld bij Vitesse vanmiddag opnieuw drie punten.
Ik neem aan, dat Feyenoord, de spelers, zich realiseren dat een tweede plaats voorrondes Champions League oplevert. Daarna eventueel Europa League. Een dergelijk vooruitzicht, moet kunnen leiden tot enige versterkingen in de selectie en volgend jaar een beter seizoen.
Maar ik geef toe, RKC speelt voor lijfsbehoud......
Ik vind de directe concurrentie PSV, Twente en Vitesse ook zeer slapjes, daar zit ook geen eindsprintje meer in van 3, 4 wedstrijden op rij overtuigend spel en de volle winst. Feyenoord kan zich bovendien een misstap veroorloven, dat kunnen zij niet (meer).
Hoe graag ik Ajax ook mag zien verliezen, ze gaan echt in een zetel naar het kampioenschap, hoe slecht ze ook spelen. Ongetwijfeld bij Vitesse vanmiddag opnieuw drie punten.
Ik neem aan, dat Feyenoord, de spelers, zich realiseren dat een tweede plaats voorrondes Champions League oplevert. Daarna eventueel Europa League. Een dergelijk vooruitzicht, moet kunnen leiden tot enige versterkingen in de selectie en volgend jaar een beter seizoen.
Maar ik geef toe, RKC speelt voor lijfsbehoud......

0
geplaatst: 6 april 2014, 11:31 uur
Martial schreef:
De beste jeugdopleiding hebben betekent niet automatisch ook de beste jeugdspelers hebben
Wat dat betreft valt dat wel een beetje tegen wat ze uit die jeugdopleiding halen, ja de buitenlandse clubs wrijven in hun handen dat dan weer wel ......

Zonder al deze talenten was Feyenoord nu een simpele middenmoter geweest, wellicht subtop. We spelen met 7 Feyenoordtalenten in de basis. Mulder niet meegerekend, want dat vind ik geen talent. Janmaat komt ook uit de jeugd van Feyenoord, al had Feyenoord het geluk hem weer transfervrij te kunnen halen. Terrence Kongolo is, denk ik, het grootste talent van Nederland.
Balen dat Engeland de grootste Feyenoordtalenten (op dat moment). Ook het broertje van Terrence, helaas, wat ook een veelbelovend talent is.
En laat Feyenoord vanmiddag eerst maar is van RKC winnen, waar ze het trouwens nooit makkelijk tegen hebben
Uit hebben we het vaak lastig tegen ze. Thuis mag geen probleem zijn.
dat Koeman de basis heeft veranderd met 4 andere spelers als we de berichten mogen geloven, één voordeel Pelle staat er weer in, want die Te Vrede hoort niet bij een club als Feyenoord te spelen, de onkunde straalt er vanaf.
Verhoek in de basis vind ik nog vele malen erger. Dat is niveau RKC.
Maar zolang Feyenoord moet putten uit de categorie Te Vrede gaat Feyenoord de komende jaren echt geen kampioen worden.
Het volgende seizoen zie ik ook niet zo rooskleurig in. Pélle, Clasie, De Vrij, Janmaat, BMI weg. Tja... met weinig geld in de knip. Van Geel mag z'n toverstaf alvast uit zijn kluis halen.
0
geplaatst: 6 april 2014, 11:31 uur
Martial schreef:
Je loopt iets te hard van stapel denk ik, Feyenoord moet sowieso vandaag winnen en volgende week van PSV om zo goed als zeker te zijn van de 2e plaats, Feyenoord kennende zullen ze het wel weer spannend maken.....
(quote)
Feyenoord mag nog een misstap begaan. Als ze vandaag en volgende week winnen, zijn ze er.
0
geplaatst: 6 april 2014, 11:49 uur
Daar verwacht ik dan weer niet zo heel veel van. Hij is de laatste weken behoorlijk onzichtbaar. Ik schat Vandenbergh, Terpstra en Boonen (wordt flink onderschat) hoger in bij OPQS.
Zometeen eerst even de kwalificatie van de F1 terugkijken, dan de hele middag de Hoogmis (ondertussen met een schuin oog kijken naar Vitesse - Ajax) en daarna de F1-race terugkijken. Heerlijke sportzondag weer!
0
geplaatst: 6 april 2014, 13:06 uur
musician schreef:
Nou, ik denk dat Ajax uiteindelijk terecht kampioen is. Het afgelopen jaar was stukken minder dan de voorgaande jaren, dat wel. De reden is duidelijk (gebrek aan fysieke kracht, ervaring)en toegegeven door diverse mensen binnen de club. Ook Frank de Boer heeft moeten erkennen dat wij te weinig ervaring in het elftal hebben (ingekocht). In de zomermaanden zullen daarom twee a drie gearriveerde oud-spelers komen.
PSV heeft gisteren ten onrechte verloren. 6/7 100% kansen moeten genoeg zijn voor een aantal doelpunten en dus de winst. De 2-0 en 3-0 valt omdat je zelf te grote risico's moet nemen om toch een doelpunt te forceren. De verdediging van PSV is matig (met name Rekik & Willems) en voorin is het ook behelpen met een spits als Locadia. Een paar omzettingen en PSV kan gemakkelijk weer om het kampioenschap spelen. Het huidige elftal doet echt niet onder voor Ajax, Twente of Feyenoord. De balans is er echter niet (matige verdediging) en mentaal zijn sommige jongens niet opgewassen tegen spelen onder druk. Daarnaast spelen er ook teveel patsers met idioot grote koptelefoons op hun hoofd. Het is derhalve niet een elftal dat op veel sympathie kan rekenen.
Voor Ajax is dit ook een risico: een speler als Kishna is zeer talentvol, maar heeft ook de air van een Bakkali, Bruma, Willems of Locadia. Grootste probleem van het Nederlands voetbal: teveel capuchonnetjes, weinig daden.
Ondertussen hoop ik nog steeds dat Roda weet te overleven. Vandaag staat de thuiswedstrijd tegen AZ op het programma. Ajax - Vitesse geniet natuurlijk mijn volle aandacht, maar met een schuin oog kijk ik ook naar deze ontmoeting.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 april 2014, 13:54 uur
Alleen wie zouden die ervaren oud-spelers moeten zijn? Heitinga wordt dan net zo'n debacle als Mathijsen. Spelers als Maduro en de Zeeuw waren al nooit echt goed, en Sneijder en Huntelaar zie ik nog niet komen.
0
geplaatst: 6 april 2014, 14:09 uur
Stijn_Slayer schreef:
Alleen wie zouden die ervaren oud-spelers moeten zijn? Heitinga wordt dan net zo'n debacle als Mathijsen. Spelers als Maduro en de Zeeuw waren al nooit echt goed, en Sneijder en Huntelaar zie ik nog niet komen.
Tsaar Guus de Grote heeft nota bene KJH afgeserveerd bij PSV. Een te meer blijkt dat je de 'motor' van je elftal Sneijder (bij Ajax) of Strootman (PSV) wel voor veel euro's kunt wegdoen, maar in feite ontdoe je daarmee je elftal van de driving force.
Je kunt erover twisten hoe goed en snel Ajax het vertrek van Sneijder heeft opgevangen. PSV moet een leider/routine kopen achterin (eerst) en dan het middenveld verstandig vormgeven, met een leiderstype erbij. Schaars schiet tekort, in meer dan één opzicht;)
0
geplaatst: 6 april 2014, 14:37 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat Ajax nodig heeft is een goede spits, die ballen vasthoudt en doelpunten maakt. Beetje een type Pantelic. Wellicht zou De Jong het kunnen, maar die had in fysiek opzicht een matig seizoen. Rest van het team zit qua voetbal toch wel goed in elkaar en zit ook veel rek in, volgens mij. De aanval is toch wel al seizoenen het probleem bij Ajax. Zie ook wedstrijden in de CL zoals tegen Celtic, waarin je drie klassen beter bent, maar door een gebrek aan scorend vermogen ternauwernood met 1-0 wint. De ene na de andere verdediger doet het goed, maar welke aanvaller is er nu echt beter geworden onder bijna 3,5 jaar De Boer?
Misschien moet Ajax Pellè halen.

0
geplaatst: 6 april 2014, 14:38 uur
Zivkovic hebben ze voor volgend seizoen, jammer dat ie bij Groningen weggaat.
0
geplaatst: 6 april 2014, 15:51 uur
En hoe slecht ze ook spelen................. de eerste de beste aanval (pas in de tweede helft) is gelijk raak (1-1).
Vitesse had al twee penalty's moeten hebben en Ajax een keer rood met Blind.
Niet om aan te zien zo slecht, maar met Kuipers wordt de rode loper mooi uitgelegd. Ik denk niet, dat Kuipers aan werkbesprekingen doet, die is dat niveau ontstegen. Vindt hij waarschijnlijk zelf.
Dit is echt de slechtste landskampioen ooit, het is Ajax onwaardig wat er week in week uit wordt neergezet op het veld.
Vitesse had al twee penalty's moeten hebben en Ajax een keer rood met Blind.
Niet om aan te zien zo slecht, maar met Kuipers wordt de rode loper mooi uitgelegd. Ik denk niet, dat Kuipers aan werkbesprekingen doet, die is dat niveau ontstegen. Vindt hij waarschijnlijk zelf.
Dit is echt de slechtste landskampioen ooit, het is Ajax onwaardig wat er week in week uit wordt neergezet op het veld.
0
geplaatst: 6 april 2014, 15:53 uur
trebremmit schreef:
Zeker jammer - spitsen van Ajax hebben geen reputatie tav doorbreken, een makke die al vaker is geconstateerd.
Ach en op het spelersparkeerterrein van Ajax heeft al vaker een Ferrari geparkeerd gestaan.

0
geplaatst: 6 april 2014, 17:04 uur
O ja, die van Ruud Geels. 't Is alweer een tijdje terug.
Nee, Pelle zal nooit voor Ajax spelen, wie wil daar in Godsnaam naar toe, en Pelle gaat alleen weg bij verbetering van spel en voorwaarden.
De vraagprijs bedraagt trouwens circa 20 miljoen.
Wel hoogtijd voor een versnelde naturalisatie procedure, laat Van Gaal er op korte termijn werk van maken
Nee, Pelle zal nooit voor Ajax spelen, wie wil daar in Godsnaam naar toe, en Pelle gaat alleen weg bij verbetering van spel en voorwaarden.
De vraagprijs bedraagt trouwens circa 20 miljoen.
Wel hoogtijd voor een versnelde naturalisatie procedure, laat Van Gaal er op korte termijn werk van maken

0
geplaatst: 6 april 2014, 17:20 uur
20 miljoen voor Pellè
Zijn transferwaarde ligt op een derde daarvan...
Zijn transferwaarde ligt op een derde daarvan...
0
geplaatst: 6 april 2014, 17:27 uur
20 miljoen voor Pelle, rood voor Blind en twee penalty's onthouden voor Vitesse? Ik kijk weer eens in het sport topic hoor. Ik dacht altijd dat die Feyenoord supporters nog wel enige realiteitszin hadden.
Nou ja, hopelijk volgende week dan officieus kampioen. Beste zou natuurlijk zijn als Feyenoord gelijk speelt of verliest in Eindhoven want dat zijn we bij winst ook officieel kampioen.
Nou ja, hopelijk volgende week dan officieus kampioen. Beste zou natuurlijk zijn als Feyenoord gelijk speelt of verliest in Eindhoven want dat zijn we bij winst ook officieel kampioen.
0
geplaatst: 6 april 2014, 17:31 uur
Het lijkt me duidelijk dat Cillessen niet mee moet naar Brazilië. Zodra je een beetje druk op die jongen zet gaat hij de lange bal spelen en die gaat dan 3 van de 4 keren over de zijlijn. Daarnaast staat hij ook veel te vaak te ver voor zijn doel.
0
geplaatst: 6 april 2014, 17:33 uur
Afgelopen zomer zou volgens de verhalen Pelle 10 KK moeten kosten, dat vonden de normale clubs teveel gezien zijn leeftijd en internationale prestaties.
Als 20 serieus zou zijn blijft Feyenoord met een ontevrede gefrustreerde speler zitten.
Maar wat moet Finbogason dan kosten
Als 20 serieus zou zijn blijft Feyenoord met een ontevrede gefrustreerde speler zitten.
Maar wat moet Finbogason dan kosten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.