MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Bij een bod van 8 miljoen zal Feyenoord Pellè wel laten gaan. Hopelijk weet van Geel de prijs op te krikken naar zo'n 10 miljoen.

Hopen dat Kongolo nog een tijd blijft. Toppertje.

Joren999 schreef:
Het lijkt me duidelijk dat Cillessen niet mee moet naar Brazilië. Zodra je een beetje druk op die jongen zet gaat hij de lange bal spelen en die gaat dan 3 van de 4 keren over de zijlijn. Daarnaast staat hij ook veel te vaak te ver voor zijn doel.

Dat heeft toch meer te maken met het feit dat de verdedigers dusdanig onder druk staan dat het niet verstandig is om ze de bal toe te passen. Daar kan je Cillessen moeilijk de schuld van geven. Dat zijn uittrappen beter moeten op die momenten is wel waar.

Martial
Nicolage Rico schreef:
Bij een bod van 8 miljoen zal Feyenoord Pellè wel laten gaan. Hopelijk weet van Geel de prijs op te krikken naar zo'n 10 miljoen.

Hopen dat Kongolo nog een tijd blijft. Toppertje.

Van mij hoeft Pelle helemaal niet weg, wie haal je er voor terug dan die ook aan de lopende band scoort?
Je zag vanmiddag weer hoe belangrijk hij was met z'n doelpunten

Op een Havenaar en zelfs Guidetti zit ik niet te wachten eerlijk gezegd.
Een Guidetti met vetrollen hoef ik niet en dan moet hij ook nog is opboksen tegen een enorm verwachtingspatroon om is iets te noemen.

Ja Kongolo is natuurlijk een topper in spe, die jongen heeft alles in zich wat een moderne verdediger moet hebben en speelde vanmiddag weer ijzersterk, voor de rest stelde Feyenoord toch wel teleur tegen RKC.
Kongolo moet nog wel bijtekenen natuurlijk, want dat heeft hij nog niet gedaan.

Linius schreef:
(quote)

Dat heeft toch meer te maken met het feit dat de verdedigers dusdanig onder druk staan dat het niet verstandig is om ze de bal toe te passen. Daar kan je Cillessen moeilijk de schuld van geven. Dat zijn uittrappen beter moeten op die momenten is wel waar.

Dat klopt, maar op een hoger niveau zal hij waarschijnlijk vaker de lange bal moeten spelen, want er zal meer druk worden gezet.

Martial schreef:
(quote)

Van mij hoeft Pelle helemaal niet weg, wie haal je er voor terug dan die ook aan de lopende band scoort?
Je zag vanmiddag weer hoe belangrijk hij was met z'n doelpunten

Van wie wel dan? Ik heb liever dat hij nog een jaar of 3 blijft. Maar 1) Pellè wil zelf weg - miljoenen verdienen in Rusland of El Zandbak en 2) Feyenoord kan een bod van 8 miljoen moeilijk weigeren. Als hij nog een seizoen blijft, heeft hij daarna nog maar een contract voor 1 jaar. Dan vang je over het algemeen minder voor hem.

Op een Havenaar en zelfs Guidetti zit ik niet te wachten eerlijk gezegd.
Een Guidetti met vetrollen hoef ik niet en dan moet hij ook nog is opboksen tegen een enorm verwachtingspatroon om is iets te noemen.

Guidetti was 2 jaar geleden al niet topfit. Wel goed genoeg voor de Eredivisie. Maar ik zet er ook mijn vraagtekens bij. Jij hebt trouwens ook geen idee hoe fit hij is. Als hij maar geen 2e Bakkal wordt, maar dat geloof ik niet.

Ja Kongolo is natuurlijk een topper in spe, die jongen heeft alles in zich wat een moderne verdediger moet hebben en speelde vanmiddag weer ijzersterk, voor de rest stelde Feyenoord toch wel teleur tegen RKC.
Kongolo moet nog wel bijtekenen natuurlijk, want dat heeft hij nog niet gedaan.

Kongolo wil tekenen. Hopen dat het snel gebeurd. Ik zou hem meenemen naar het W.K., trouwens.

Heerlijke Ronde van Vlaanderen gezien trouwens vanmiddag. Jammer voor van Avermaet en Vanmarcke die beide een fantastische wedstrijd reden, maar geweldige winnaar met Cancellara.

Linius schreef:
20 miljoen voor Pelle, rood voor Blind en twee penalty's onthouden voor Vitesse? Ik kijk weer eens in het sport topic hoor. Ik dacht altijd dat die Feyenoord supporters nog wel enige realiteitszin hadden.
Nou ja, hopelijk volgende week dan officieus kampioen. Beste zou natuurlijk zijn als Feyenoord gelijk speelt of verliest in Eindhoven want dat zijn we bij winst ook officieel kampioen.

Volgens mij dacht Van Rijn dat hij de bal mee mocht nemen met zijn hand in het strafschopgebied en zat Blind zittend op het veld al te wachten op de rode kaart. Die niet kwam. Hij was na afloop ook erg blij met het douceurtje van Kuipers.

Ook De Boer zag in dat het bij rust 4 - 0 voor Vitesse had moeten staan en erkent dat tenminste sportief.
Pelle is binnen het Feyenoord collectief van grote waarde, als aanspeelpunt en als afmaker. Een combinatie van beide maakt hem een complete speler, die nog zeker een jaar of 4 op die wijze mee kan.

Ik vind een vraagprijs van 20 miljoen, als je ziet wat er allemaal voorbij komt in Europa, helemaal niet zo gek. Je hebt er namelijk niet zomaar een dergelijke speler voor terug. Als Van Geel akkoord zou gaan met 8 miljoen is hij gek.

Als Pelle Nederlander was geweest, lijkt het mij logisch dat hij deel zou hebben uitgemaakt van het Nederlands Elftal. Daar hoeft weinig discussie over te zijn. Het is jammer dat er geen initiatieven zijn genomen, om hem een Nederlands paspoort te verstrekken.

Was Rita Verdonk geen minister geweest, dan was Salomon Kalou ook Nederlander geworden en had hij ook nog steeds voor Oranje kunnen spelen.
Dus ongewoon is het niet. Waar een wil is, is een weg en zo goed zijn de vooruitzichten voor het Nederlands elftal nu ook weer niet.

musician schreef:
Dit is echt de slechtste landskampioen ooit, het is Ajax onwaardig wat er week in week uit wordt neergezet op het veld.

Klinkt als een gefrustreerde supporter van de aartsrivaal. Toen Ajax vorige week 1 van haar beste wedstrijden tegen Twente speelde hoorde ik je niet. Natuurlijk is het niet elke week briljant, maar dat mag je niet verwachten van een jonge spelersgroep die het hele seizoen op alle fronten meestrijdt. Feit is dat Ajax van alle eredivisieteams verreweg het meest constant is. Ze zakken nooit volledig door het ijs en krijgen zelden meer dan 1 goal tegen. Ik vind dat razend knap van een team wat aan het begin van het seizoen nog nauwelijks op elkaar ingespeeld was. Als je dan Feyenoord ziet met exact dezelfde kern als vorig jaar die zich het gehele seizoen enkel op de eredivisie hoeven te focussen...

Als jullie 1 of 2 van de directe confrontaties hadden gewonnen was de situatie heel anders geweest en had Feyenoord tot het laatst kunnen meestrijden, wie weet met zelfs een prijs aan het eind. Was Feyenoord dan ook de slechte landskampioen ooit geweest?

Het is jammer voor je, dat ik mij midden in het centrum van Ajax city bevind en dagelijks het geweeklaag aan mag horen. Beter amusement bestaat er haast niet. Variërend van buren die Fox uitzetten, kennissen die hun jaarkaart niet meer willen verlengen, voetballers uit mijn elftal die eerder terugkeren uit het stadion. Bekerwedstrijden, Europa, de eredivisie, de malaise is, met wat spaarzame uitzonderingen, al direct aan het begin van het seizoen begonnen.

Ik heb in tijden niet zoveel leed voorbij horen komen, je zou denken dat ze op degraderen staan.

Ik knik altijd beleefd en instemmend met veel ach en wee. Maar de barometer staat in deze contreien al enige tijd op storm. Het is dat ze vermoedelijk kampioen gaan worden, dat verhult dan nog veel.

Maar de rek is er volledig uit, het talent met een zaklantaarntje ver te zoeken.
Het is dat de andere voetbalclubs ook zo lamlendig over het veld gaan. En dat is, cluboverstijgend, overigens een heel groot probleem in Nederland. En zonder uitzonderingen, voor de goede orde.

Volgende week ADO thuis voor Ajax . Dat wil ook nog wel eens tegenvallende resultaten voor de thuisclub opleveren.

Musician is ondertussen de koning van de 'als' en - ook de impliciete "was Rita Verdonk" is een als. En "als ...." as is verbrande turf mien jong.

Kep de statistieken er even op nagezien ivm met de negativiteit over het naderend kampioenschap: jaren en aantal punten van de landskampioen:

2011 - 73 punten (Ajax)
2008 - 72 punten (PSV)
2007 - 75 punten (PSV - op doelsaldo, één doelpunt meer)

Een laag aantal punten, zeg 75 (of iets minder) is dus geen (diepte)record.

En Musician moet automerken (Ferrari) leren scheiden van de brommers (Berini) waarop Geels reed

Blind baalde omdat hij volgende week de kampioenswedstrijd mist. Het was een grove charge maar als je je been gewoon laag bij de grond houdt krijg je nooit meer dan geel voor zoiets. Dan had hij van achteren moeten inkomen glijden zonder intentie de bal te spelen. En ik tel nog steeds maar één onthouden penalty voor Vitesse die Kuipers aan de andere kant weer goed maakt dus dat kan je mooi tegen elkaar wegstrepen.

En tja, Vitesse heeft het zelfde probleem als Twente had vorige week. Al was Twente minder goed weliswaar, die hadden ook kansen om te scoren. Vitesse had er zelfs iets meer maar wist er maar één te maken. En je weet (komt ie hoor) dat als je tegen Ajax speelt je de kansen moet afronden want anders krijg je het welbekende deksel op de neus. Jij als Feyenoord supporter moet dat toch wel weten. Gelukkig hebben we de DVD nog.

http://i.imgur.com/USD8lnS.jpg

Dit is wel een hele ouwe koe uit de sloot van dit topic, Linius.

Mjuman schreef:
Musician is ondertussen de koning van de 'als' en - ook de impliciete "was Rita Verdonk" is een als. En "als ...." as is verbrande turf mien jong.
Kep de statistieken er even op nagezien ivm met de negativiteit over het naderend kampioenschap: jaren en aantal punten van de landskampioen:

2011 - 73 punten (Ajax)
2008 - 72 punten (PSV)
2007 - 75 punten (PSV - op doelsaldo, één doelpunt meer)
Een laag aantal punten, zeg 75 (of iets minder) is dus geen (diepte)record.
En Musician moet automerken (Ferrari) leren scheiden van de brommers (Berini) waarop Geels reed

Daar zijn nog hele processen over gevoerd, over dat paspoort voor Salomon Kalou. En dan te bedenken, dat Marco van Basten en Cruyff zich er zo voor zaten in te spannen.

We zijn een klein land, ik vind dat we best getalenteerde spelers die toevallig uit het buitenland komen een Nederlands paspoort mogen geven.

Ja, punten worden er elke wedstrijd verstrekt, die moeten nu eenmaal verdeeld.

Als het in een seizoen heel spannend is (geweest) met veel sterke teams, kan het ook heel goed zijn dat de nummer 1 relatief weinig punten heeft gehaald.

Andersom zegt een hoog aantal punten helaas niets over de vraag of de competitie leuk, goed of sterk was.

Tja, die Geels en zijn Ferrari. Kan het niet nog zo zijn, dat toen hij in 1974 overstapte van Feyenoord naar Ajax de Ferrari werd omgeruild voor een 2CV en dat hij begin jaren '80, bij de overstap naar PSV terug moest naar een Berini? Dat bruin het toen niet meer kon trekken?

Gretz schreef:
Klinkt als een gefrustreerde supporter van de aartsrivaal. Toen Ajax vorige week 1 van haar beste wedstrijden tegen Twente speelde hoorde ik je niet.

Een van haar beste wedstrijden. Dat zegt ook wel genoeg. Ajax speelde die wedstrijd helemaal niet zo goed, zeker de 1e helft niet, toen Twente de sterkere was. Ze hebben na de winterstop amper een goede wedstrijd op de mat gelegd.

Ze zakken nooit volledig door het ijs en krijgen zelden meer dan 1 goal tegen.

De ondergrens is echt een stuk lager dan je nu beweerd. Eigenlijk zakken ze bijna wekelijks door het ijs. Vandaag ook weer de 1e helft. Dat ze er vandaag niet meer tegen kregen dan 1 is een wonder te noemen.

Verder wel knap dat ze weinig tegengoals incasseren. Geluk heb je ook nodig.

Linius schreef:
Blind baalde omdat hij volgende week de kampioenswedstrijd mist. Het was een grove charge maar als je je been gewoon laag bij de grond houdt krijg je nooit meer dan geel voor zoiets. Dan had hij van achteren moeten inkomen glijden zonder intentie de bal te spelen.

Kom op. Je gaat toch niet menen dat je die aanslag van Blind geen rood vond?

De jury zal vanavond het oordeel wel vellen; alleen Blind heeft al geel - de overtreding is al geconstateerd er bestraft. Ik vond het donkerrood - volslagen idioot, beetje Cuccureddu-stijl (het scheermes). Pakt zo'n actie anders uit, dan schop je iemand lam.

Pelle 20 miljoen - in Lire vast wel; me dunkt dat je voor de helft een generiek betere spits kunt vinden. KJH is veel doelgerichter en effectiever.

Blind heeft de laatste tijd wel vaker van die idiote overtredingen. Zal wel aan de drank zitten, net als zijn pa.

@Musician, a propos auto's - die andere Ferrari was van rolmops Mido. De verwondering over auto's is ontstaan omdat zowel Feyenoord als Ajax een Duitse autosponsor hebben - de eerste een brave middenklasser ("Wir leben Auto's"), de tweede dezelfde als PSV, uit Stuttgart.

Doorgaans geldt dat sponsorcontract voor een bepaald type auto wil een speler 'upgraden' moet ie zelf bijbetalen. Contractueel moet een speler de sponsorauto gebruiken. Zo figureerde dat Duitse merk met een ster ooit prominent in Blik op de weg, omdat Demy de Zeeuw met zijn uiterst snelle auto (ik meen een C63 AMG) aan de kant was gezet vanwege stevige snelheidsovertreding - leuk voor de sponsor

musician schreef:
En hoe slecht ze ook spelen................. de eerste de beste aanval (pas in de tweede helft) is gelijk raak (1-1).
Vitesse had al twee penalty's moeten hebben en Ajax een keer rood met Blind.

Vitesse had één penalty moeten hebben. Ajax ook (tackle op Duarte).

Dit is echt de slechtste landskampioen ooit, het is Ajax onwaardig wat er week in week uit wordt neergezet op het veld.

Dat zegt nogal veel over de rest van de eredivisie dan. En ja, het is minder sprankelend dan vorig seizoen. Ja, het is minder sprankelend dan de eerste helft van het seizoen. Maar goed, wat verwacht je op het einde van een zwaar seizoen met een jong elftal? Daarnaast loopt er dit jaar gewoon minder kwaliteit rond bij Ajax.

Nicolage Rico schreef:
Nu niet gaan overdrijven, hè. Ajax heeft met Moisander één van de beste, zo niet de beste centrale verdediger (dito Cillessen - De beste keeper van de Eredivisie - tussendelinies.nl) van de Eredivisie en met spelers als Blind, V. Rhijn ook nog internationals. Tel daar een doorgebroken Veltman en Denswil bij op en je hebt volgens mij de beste verdediging van Nederland. Of dat een echte prestatie is, moet je zelf maar invullen.

Dat het vorige jaren nog lang spannend bleef, terwijl nu 3 wedstrijden van tevoren de schaal al uit de kast wordt getoverd, ligt dan ook totaal aan de rest. Ajax heeft niet goed gespeeld, maar hoefde dat eigenlijk ook zelden. Zo'n wedstrijd tegen RKC van afgelopen woensdag was daar wel het toonbeeld van..

Persoonlijk vind ik het des te knapper dat Ajax nog redelijk overeind gebleven. Allereerst Eriksen en Alderweireld kwijt. Vervolgens De Jong, de grote leider de vorige jaren, en Vermeer die door het ijs zakken. Dan snap ik niet hoe Feyenoord (het 'jong en speelse' argument gaat inmiddels niet meer op), PSV (na de winterstop kunnen ze het opeens wel?) en Vitesse (waar was dat combinatiespel uit de eerste helft vandaag de afgelopen maanden?) zo af hebben kunnen glijden.

Dat zegt nogal veel over de rest van de eredivisie dan. En ja, het is minder sprankelend dan vorig seizoen. Ja, het is minder sprankelend dan de eerste helft van het seizoen. Maar goed, wat verwacht je op het einde van een zwaar seizoen met een jong elftal? Daarnaast loopt er dit jaar gewoon minder kwaliteit rond bij Ajax.
Ajax heeft de afgelopen maanden ook zelden onder druk gestaan. En onder druk voetbalt Ajax (doorgaans) het beste.

chevy93 schreef:
Ajax heeft de afgelopen maanden ook zelden onder druk gestaan. En onder druk voetbalt Ajax (doorgaans) het beste.

Dat hebben we gezien tegen Salzburg.

Haha, inderdaad. Je moet Ajax juist bestrijden door druk te zetten...

Hij bedoelt niet onder druk op het veld lijkt me. Onder druk als in de concurrentie hijgt ons in de nek. Laten we eerlijk zijn, sinds de winterstop is de koppositie niet meer in het geding geweest.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Een van haar beste wedstrijden. Dat zegt ook wel genoeg. Ajax speelde die wedstrijd helemaal niet zo goed, zeker de 1e helft niet, toen Twente de sterkere was. Ze hebben na de winterstop amper een goede wedstrijd op de mat gelegd.

(quote)

De ondergrens is echt een stuk lager dan je nu beweerd. Eigenlijk zakken ze bijna wekelijks door het ijs. Vandaag ook weer de 1e helft. Dat ze er vandaag niet meer tegen kregen dan 1 is een wonder te noemen.

Dit is allemaal veel te negatief in mijn ogen. Een hoop verwende fans van Ajax kijken er ook zo naar. Ze leggen de lat gewoon veel te hoog en hebben onrealistische verwachtingen. Met deze selectie - waarvan een meerderheid van de spelers nog volop in ontwikkeling is - hoor je niet te eisen dat Ajax elke week de sterren van de hemel speelt en ook nog eens de punten in Amsterdam houdt.

Ajax heeft dit seizoen pas 23 tegengoals, daar waar ze in de andere kampioensjaren minstens 30 doelpunten moesten incasseren. Het is te makkelijk om dat af te schuiven op geluk. De verdediging staat wel degelijk beter dan voorgaande jaren. Het centrumduo Moisander - Veltman is objectief gezien gewoon het meest betrouwbare duo in de competitie (Ajax verloor nog niet als zij samenspeelden). Het is ook al meer dan 5 maanden geleden dat voor het laatst werd verloren in de eredivisie, daar komt geen team bij in de buurt. Ja, aanvallend verloopt het dit seizoen wat stroever omdat Fischer en Bojan tegenvielen en De Jong voornamelijk geblesseerd was. Maar je kunt nou eenmaal niet alles eisen. Als er voor volgend seizoen een paar gerichte aankopen kunnen worden gedaan en er niet teveel spelers weggaan neemt de attractiviteit van het spel hopelijk toe.

Ook bijvoorbeeld exemplarisch dat heel veel Ajacieden Sigthorsson constant afbranden terwijl hij er vrijwel altijd staat in de topwedstrijden. Voor de eredivisie voldoet hij prima. Er liepen een tijdje geleden betere spitsen rond (Suarez, Huntelaar) maar je mag niet verwachten dat je altijd zo'n man in huis kunt hebben.

Veel kritiek op Kolbeinn was ook wel terecht. Hij is over het algemeen niet vooruit te branden en loopt er een beetje onbeholpen bij. Mede doordat de vleugels niet je van het zijn is het natuurlijk extra moeilijk voor hem om op te vallen. Maar hij mist ook nog eens veel kansen die hij wel kreeg. Waarbij die tegen Roda bijna voor open doel toch wel de druppel was. Opvallend genoeg scoort hij inderdaad bijna al zijn goals tegen de concurrenten. Drie tegen Feyenoord, één tegen Twente, één tegen PSV en één tegen Vitesse. Dat zijn er zes van zijn tien goals in totaal.

Ik zie bij Ajax liever een spits als Hoessen. Eentje die een bal kan vasthouden en kan mee voetballen. Hoessen is ook niet volledig afhankelijk van goede aanvoer van de zijkanten en in tegenstelling tot bij Kolbeinn heb je het gevoel dat er iets goeds kan gaan gebeuren als hij een actie moet maken. Jammer dat hij verhuurt is want met De Jong nog steeds grotendeels geblesseerd had hij toch meer minuten kunnen maken. Nu speelt Bojan centraal en dat is ook allesbehalve ideaal. En geeft natuurlijk ook wel te denken met de enige echt spits die nu fit is op de linker vleugel.

Een spits als Hoessen? Ik neem aan dat je dan bedoeld een zelfde soort speler enkel dat 5 keer zo goed. Hoessen is een leuke spits voor Utrecht, Groningen en NAC maar toch niet voor Ajax?

Hendrik68
OK dat is dan geregeld. Jullie Zivkovic (waarom je energie steken in de jeugdopleiding als je de ander voor een prikkie kan overnemen?) krijgen wij Hoessen.

Wil je geen jullie tegen mij zeggen zodra het over Ajax gaat

Hendrik68
Wat jullie willen.

Daarom zeg ik ook 'een spit als Hoessen inderdaad. Alhoewel ik wel geloof dat er nog rek in zit bij hem. Ik zou hem graag nog een seizoen erbij houden. Maar Zivkovic is een zelfde type spits en lijkt nu al beter te zijn op jonge leeftijd dus wie weet hebben we eindelijk weer een potentiële topscorer in de selectie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.