MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

Zo, die Ajaxied Andy Houtkamp voorlopig ook weer op zijn muil. Uitspraken als: "Ajax heeft het mooiste voetbal laten zien" en, na de 0 - 1, "Ze worden ook gewoon kampioen vanmiddag" (er moest nog 85 minuten worden gespeeld).

Geen uitspraken die een onafhankelijk radiojournalist passen. En daar heeft die Houtkamp elke wedstrijd last van. Het wordt tijd dat hij voor de verslaggeving weer even van Ajax wordt afgehaald.

Met zeven wisselspelers maakt Heracles 1 - 1. Ongeacht wat het nog gaat worden is die Houtkamp in ieder geval weer eens plat gegaan.

Deze laatste tien minuten moeten ze op een DVD'tje branden. Mooier voetbal dan dit zie je zelden.

Chelsea

Erg spannend zo in de Premier League.

Stijn_Slayer
Met een 1-1 tegen Heracles kampioen worden, zo hoeft het van mij niet. Was bijna gaan hopen dat Ajax geen kampioen werd, maar dan zie je wie er tweede staat..

Martial
Feyenoord won vanmiddag van Cambuur (5-1) en werd daardoor definitief 2e (voorronde CL) maar zo makkelijk als de uitslag deed vermoeden ging het echt niet, 1e helft was ronduit matig, de 2e helft was wel iets beter en daarin ook de mooiste goal en die was van Boëtius (opvallend genoeg weer gepasseerd) maar deze wedstrijd was vooral het mooie afscheid van Ronald Koeman, de man die Feyenoord weer terugbracht aan de nationale voetbaltop met minimale middelen en ook deze competitie weer clubs achter zich liet met veel hogere begrotingen, het respect, de erehaag en de staande ovatie in de bomvolle Kuip zeiden wat dat betreft genoeg, mooi....

Benieuwd wat Fred Rutten er van gaat maken, ik heb zo'n me twijfels maar die zijn er natuurlijk om weg genomen te worden en ook wie we volgend seizoen van de huidige spelersgroep nog in de Kuip terug gaan zien, wordt het echt een leegloop? of valt het allemaal wel mee?

Tweede. Bah. Wat heeft Feyenoord het laten liggen dit seizoen.

Wel een goed teken dat Feyenoorders weer teleurgesteld zijn na het behalen van een tweede plaats.

Martial
Wees blij met de 2e plek Rico, als je aan het begin van het seizoen met -9 begint is het ook weer knap dat je toch nog 2e wordt ondanks dat er misschien meer had in gezeten........

Welk vak zit jij eigenlijk?

Atlético Madrid wint bij Valencia, weer een stapje dichterbij voor die club.

Martial schreef:
Wees blij met de 2e plek Rico, als je aan het begin van het seizoen met -9 begint is het ook weer knap dat je toch nog 2e wordt ondanks dat er misschien meer had in gezeten........

Welk vak zit jij eigenlijk?

Na 3 wedstrijden wellicht (al zijn de wedstrijden Zwolle uit, Twente thuis en Ajax uit lastige wedstrijden).

Een voorbeeld: had Feyenoord thuis van Ajax gewonnen - wat makkelijk had gekund met meer vuur in het spel, ik begreep niets van hun instelling in de 2e helft - had Feyenoord as zaterdag voor het kampioenschap gespeeld.

Nee, Feyenoord heeft het veel te vaak laten liggen dit seizoen, met al die gemiste kansen o.a.. Kan amper blij zijn met een 2e plaats. Dit was dé kans. Volgend jaar moeten we het weer doen met een gemankeerde spits waarschijnlijk. Clasie wil volgend jaar wel in de Kuip spelen. Aanvoerder doet gevaarlijke belofte: 'Ik blijf in De Kuip' | Feyenoord nieuws | FR12.nl Al zegt hij dat in de euforie van vanmiddag.

Ik zit trouwens op vak E.

Volgend jaar (hopelijk, nee het kan niet anders) beter. Dit keer voor mij niet een feestelijk gevoel zoals vorig jaar en de twee jaren ervoor. De wedstrijd van afgelopen week en het slechte voetbal van het gehele seizoen geven geen enkele reden tot feestvreugde. Ach, het is toch weer een titel. Als Ajacied krijg je in een jaar veel bagger over je heen. Zeker hier in Groningen. Overigens zijn veel andere vrouwen ook in het Noorden vaak Ajax-fan. Mannen supporten met name de FC en die club uit rotterdam. Met veel wrok, frustratie en zelfmedelijden bovendien. Misschien moet Youp daar maar eens een theatervoorstelling aan wagen. Eerst was het alleen vaak kwetsend, nu vooral lachwekkend en erg vermoeiend.

Jammer van Roda, maar wellicht volgende week nog een kans. Wel leuk dat Heracles in de eredivisie blijft. Elk jaar is de club weer een goede gastheer.

De ontmoeting tussen Liverpool en Chelsea was fantastisch! Het is weer spannend in Engeland.

Jose's tactics. Spot on.

Onheilspellend schreef:
Jose's tactics. Spot on.

Zowaar een positief geluid over Mourinho...en ik maar denken dat ik de enige was.

Je zou bijna denken dat de hele wereld de beste man haat, maar ook gisteravond bij de BBC spraken ze lovende woorden.

A tactical masterpiece by Mourinho
en
Don't underestimate what Chelsea did

Ook zag ik gisteravond nog een grafiek voorbij komen over het balbezit tijdens de wedstrijd, wat bijna hilarisch te noemen was.

Liverpool had 73 procent balbezit en Chelsea maar 27 !

25 procent van het balbezit van Chelsea was trouwens voor Mourinho zelf...
http://i2.mirror.co.uk/incoming/article3465838.ece/alternates/s615/Liverpool-v-Chelsea.jpg

Het was overigens niet Gerrard zijn dag, ook die bal van Mourinho kreeg hij niet

Moyes heeft in ieder geval nog een mooi standbeeld gekregen, altijd leuk.
http://blog.paddypower.com/wp-content/uploads/2014/04/moyes-statue_1.jpg

Stalin schreef:
(quote)

Zowaar een positief geluid over Mourinho...en ik maar denken dat ik de enige was.

Je zou bijna denken dat de hele wereld de beste man haat, maar ook gisteravond bij de BBC spraken ze lovende woorden.

(quote)
en
(quote)

Ook zag ik gisteravond nog een grafiek voorbij komen over het balbezit tijdens de wedstrijd, wat bijna hilarisch te noemen was.

Liverpool had 73 procent balbezit en Chelsea maar 27 !

25 procent van het balbezit van Chelsea was trouwens voor Mourinho zelf...
(afbeelding)
Ik heb nooit het gevoel gehad dat zijn trainingskwaliteiten in twijfel worden getrokken; zijn gedrag hooguit. Ook ditmaal was hij met een minder elftal minimaal gelijkwaardig aan Liverpool. Hij heeft zijn team dus buitengewoon effectief laten spelen.

Onheilspellend schreef:
Jose's tactics. Spot on.
Tja, eerlijk is eerlijk, ze winnen door een glijpartij van Gerrard. Het is nou niet zo dat zijn tactiek zo goed gewerkt heeft. En ondanks het grote overwicht creëerde Liverpool weinig kansen, maar dat betekent niet dat ze er niet waren. Liverpool had best wel een keer mogen/kunnen scoren.

Zonder de glijpartij wordt het waarschijnlijk 0-0; en dat zou José ook prima gevonden hebben. Ondanks 2 punten achterstand wuift hij alles over de titel mooi weg. Dat ene punt had voor Liverpool echter wel dat verschil kunnen betekenen.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Nee, Feyenoord heeft het veel te vaak laten liggen dit seizoen, met al die gemiste kansen o.a.. Kan amper blij zijn met een 2e plaats. Dit was dé kans. Volgend jaar moeten we het weer doen met een gemankeerde spits waarschijnlijk. Clasie wil volgend jaar wel in de Kuip spelen.

Ik zit trouwens op vak E.

Ik ben te bewonderen op vak T oftewel aan de overkant, zal in het nieuwe seizoen wel zwaaien naar je

Ja natuurlijk had er meer ingezeten als je het achteraf bekijkt, maar door het ontbreken van slimmigheid, instelling en de mentaliteit van sommige spelers is het helaas niet gelukt dus Feyenoord moet het meer bij zichzelf zoeken....

En ja of we volgend seizoen nog de beschikking hebben over Pelle (hoop het eigenlijk wel) is afwachten, de zeer objectieve Telegraaf denkt dat Pelle voor het geld gaat kiezen en zou het zomaar kunnen dat o.a. Janmaat en Indi ook nog weggaan??

Ik zie wel hoe Feyenoord eruit ziet in het nieuwe seizoen al denk ik wel dat Rutten voor een loodzware klus staat om Koeman te evenaren laat staan te verbeteren, maar eerst gaan we "genieten" van het Nederlands elftal op het WK

Tuurlijk moet Feyenoord het bij zichzelf zoeken. Dat vind ik ook: de 2e plaats verbloemt veel, eigenlijk hebben ze dit seizoen gefaald, is mijn mening.

Jammer genoeg speelt Feyenoord niet vanaf het begin met Kongolo. In de laatste 8 wedstrijden heeft Feyenoord maar 2 tegengoals geïncasseerd (waarvan 1 blunder van Mulder). Kongolo zal BMI moeiteloos vervangen - is nu al beter.

Janmaat vertrekt ook, wat ook een aderlating is.

Martial
Falen, ja zo kan je het ook noemen zeker als je weet dat het elftal van Feyenoord in tact was gebleven vergeleken met de andere clubs en is Koeman eigenlijk te laat gekomen met zijn uit-variant 5-3-2 wat Feyenoord uitstekend past overigens.

Ja Kongolo is geweldig, qua aderlating Janmaat is puur op het aanvallende gericht denk ik, op het gebied van verdedigen vind ik hem niet echt sterk eerlijk gezegd en in Sven van Beek geloof ik ook wel al heeft die minder aanvalsdrift en is het meer een verdediger te noemen, nog wel wat statisch en bonkerig, maar daar kan nog aan gewerkt worden natuurlijk.

Gisteren thuis nog dat interview gezien met Koeman met Jan Joost van Gangelen en dat was wel erg mooi, Koeman met tranen in z'n ogen die zijn vader mist.........

Feyenoord heeft zeeer zeker gefaald wat mij betreft. En dat heeft puur aan Ajax gelegen. Als je in het begin van het seizoen 2 van je betere waarschijnlijk je beste spelers laat vertrekken is dat vragen om problemen. Ajax heeft met vuur gespeeld om niet te kunnen of willen investeren.
Al met al is het lang een vermakelijke comp geweest. Een tijd lang kwam bijna iedere week wel weer een verassing voorbij. Een ding staat vast er is werkelijk erbarmelijk voetbal gespeeld. Live wedstrijden zijn helaas niet (meer) om aan te zien.

Nicolage Rico schreef:
Tuurlijk moet Feyenoord het bij zichzelf zoeken. Dat vind ik ook: de 2e plaats verbloemt veel, eigenlijk hebben ze dit seizoen gefaald, is mijn mening.

Ik weet het nog niet, op zich vind ik het wel meevallen.
De wedstrijd tegen Ajax was cruciaal. Hadden ze die (dik) gewonnen, waren ze kampioen geworden. Dan had Feyenoord het predicaat "meest constante ploeg" gekregen, een titel die op zich een lachertje is natuurlijk.

Ook als je de laatste wedstrijd bekijkt, past er maar een titel bij Ajax: die van angsthaas. Feyenoord heeft altijd open en op de winst gespeeld. Ook al was het niet altijd even fraai en werd er ook wel eens een blauwtje gelopen.
Ajax speelde gecontroleerd voor angsthaas. 67000 keer een tikkie breed. Dan de bal nog eens naar achteren. Een onvoorstelbaar aantal gelijke spelen.

De Feyenoorders kunnen hun borst nat maken, het komende seizoen.
Als ze (vroegtijdig) zouden worden uitgeschakeld voor de Champions League wacht nog de Europa League. Als AZ het kan, moet Feyenoord ook een eind kunnen komen.

Ik verwacht eerlijk gezegd nog minimaal een boeiende aankoop.

Als Feyenoord er in de eerste voorronde CL uitligt, moeten ze nog een club over 2 wedstrijden verslaan om EL te mogen spelen? Net als 2 jaar geleden.

Ajax is gewoon de terechte kampioen; door Frank de Boer, het beste van Ajax - die man verdient een standbeeld!

"Angstvoetbal" - geef me een emmer. Als Mourinho op zo'n manier wint met Chelsea wordt ie "een briljant tacticus genoemd.

Tjonge, Rotterdamse druiven zijn en blijven zuur - prutsers

Mjuman schreef:
prutsers

Hoe gaat het eigenlijk met PSV en Utreggg?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Hoe gaat het eigenlijk met PSV en Utreggg?

Ik reageerde niet op jou vrind, maar op die polderbewoner, de assistent van Peter R. de Vries. PSV staat nu 4 (jij voorspelde 5) en Utrecht 12, kan met een beetje mazzel 10 worden.
D'r zijn betere tijden geweest - jullie moeten daar in R'dam ondertussen al last hebben van het Joop Zoetmelk syndroom: steeds maar 2e en Koeman die zelfs op zijn elektrische fiets niet verder komt dan het achterwiel van Frank de Boer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:53 uur

geplaatst: vandaag om 09:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.