MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Het mot niet gekker worden - ik begin het nog 'ns eens te worden met trebremmit

Stijn_Slayer
Vooral in de tijd van Mourinho had Real vaak aan een pass of vier genoeg om van diep op de eigen helft de bal binnen een minuut aan de andere kant in het netje te leggen. Dat ging echt razendsnel. Tik-tik-tik-tik is veel mooier dan tiki-taki.

Desondanks is alleen maar counteren ook niet mijn stijl. Zoals Sevilla laatst tegen Madrid speelde, was Chelsea².

@ Tebremmit. Ok, duidelijk.

Stijn_Slayer schreef:
Vooral in de tijd van Mourinho had Real vaak aan een pass of vier genoeg om van diep op de eigen helft de bal binnen een minuut aan de andere kant in het netje te leggen. Dat ging echt razendsnel. Tik-tik-tik-tik is veel mooier dan tiki-taki.

Desondanks is alleen maar counteren ook niet mijn stijl. Zoals Sevilla laatst tegen Madrid speelde, was Chelsea².

Tik-Tik-Tik-boem (Ik zal deze nooit meer vergeten).

Guardiola moeten ze per direct van het voetbalveld verbannen met dat zaaddodende tiki-taki-voetbal van hem. Wat een schril contrast met het fenomenale voetbal dat ze vorig jaar speelden. Is maar een ding erger dan die veredelde rondo's op het veld en dat zijn de predikanten, die dat tot summum van het voetbal benoemen en je voor gek verklaren als je het er niet mee eens bent.

Hendrik68 schreef:
Als je niks kunt bewijzen moet je je stil houden. Daarom hield ik me ook altijd stil inzake Twente. Hoe deze club in zeer korte tijd zo groot is geworden zonder oliesjeik of wat dan ook, ik heb het altijd heel apart gevonden. De KNVB begint ook steeds meer te twijfelen.

Zo te zien hebben Munsterman & co de boel inderdaad flink belazerd.
Het is toch altijd een raar fenomeen dat voorzitter zijn. Mensen die het uitstekend doen in de maatschappij maken er keer op keer een grote rotzooi van bij hun club.

Wat is "het uitstekend doen in de maatschappij"?
Ik vertrouw die Munsterman ook niet verder dan dat ik hem zie.

Een bedrijf leiden of een voetbalclub: een wereld van verschil met wat overeenkomsten.
Zoals het hebben van een boekhouding.

Die van een voetbalclub ligt bij de KNVB onder een vergrootglas, dat had FC Twente kunnen weten. Als Munsterman voor zijn bedrijf op dezelfde wijze de financiën laat bijhouden, loopt het vroeger of later ook een keer tegen tegen de lamp, zelfs al wordt alles mooi weggemoffeld door KPMG.

Een suikeroom aan het roer bij een voetbalclub lijkt geweldig maar het heeft ook wat nadelen. Zoals dat bijvoorbeeld altijd de vraag naar boven gaat komen hoe het komt dat de suikeroom zo rijk is geworden.
Die vraag is relevant, omdat het wat zegt over de moraliteit van de betreffende suikeroom. En wil je daarmee geassocieerd worden als club.

Rijke mensen worden niet rijk omdat ze zo vriendelijk zijn geweest tegen andere mensen. Superrijke mensen uit het bedrijfsleven hebben vooral hun geld verdiend als harde zakenman. Dat wil dus zeggen, over de ruggen van anderen. De naam Scheringa schiet mij opeens te binnen.

Nu is Munsterman nog een redelijk te controleren Nederlandse zakenman. Maar er zijn ook clubs die te maken hebben met Russen, sjeiks etc. en daar inmiddels afhankelijk van zijn. Witwaspraktijken, crimineel geld, het dondert niet waar het vandaan komt. Als ze maar genoeg geld hebben zitten ze zelfs in een positie te mogen eisen dat de club van clubkleuren verandert.

Ik hou altijd het idee dat het vroeger of later met dit soort clubs altijd slecht afloopt. Suikerooms zijn in ieder geval altijd beperkt houdbaar. Daarna zit de betreffende club altijd wat jaartjes met de gebakken peren.

Tuurlijk zijn er verschillen tussen het runnen van een bedrijf en een voetbal club. Ik beperk me gemakshalve even tot de normale Nederlandse voorzitter. Vaak zijn dat zakenmensen die hun geld overwegend legaal verkregen hebben. Maar kijk nou eens naar Utrecht met van Seumeren of Twente enz enz. Het komt toch met enige regelmaat voor dat die zakenlieden hun club in de problemen brengen. Het heeft ongetwijfeld met emotie te maken. Van Seumeren is een echte club man. Munsterman neigt daar in ieder geval ook naar. En het zijn geen figuren die daar zitten voor puur eigen gewin. In die zin dat ze als ze ermee ophouden er opeens miljoenen verdwenen zijn richting eigen bank rek. Het lijkt me toch niet zo lastig om je balans in de gaten te houden.
Terwijl ze daar heel kundig mee omgaan binnen hun eigen bedrijf. Maar owee als ze de voorzitters hamer in hun handen krijgen. Dan gaat het op de een of andere reden vaak mis

musician houdt ervan om dingen simpel weer te geven en te denken in termen van "suikeroom" en "moraliteit" om dan vervolgens maar door te rabbelen over andere clubs waar het fout gaat door allerlei Fremdkörper. Dat vergt wel enige relativering.

Zijn eigen club, Feyenoord, maar ook FC Utrecht, en deels ook Ajax zijn zo wat financieel naar de kloten geholpen door insiders die veelal een carte blanche hadden tav afspraken die werden gemaakt tav neveninkomsten, tekengelden etc die buiten de boeken werden gehouden en waarvoor de clubs later door de fiscus aansprakelijk werden gesteld (en beboet).

Joop Munsterman nu zo openlijk aan de schandpaal nagelen zonder feitelijke kennis van zaken staat imo gelijk aan iemand al veroordelen voordat er überhaupt een rechtzaak is geweest. Menigeen zou zijn pet af moeten nemen voor wat Munsterman heeft bereikt: begonnen als schoonmaker bij Wegener (eind jaren '60) en uiteindelijk opgeklommen tot de rol van topman (CEO) daar in 2008. Twee jaar later moest ie het veld ruimen door een conflict met de topman van Mecom (dat Wegener inmiddels had overgenomen). In het conflict met Mecom - het ging over de verplaatsing van bepaalde ict-activiteiten van Twente naar India - toonde Munsterman zich uitermate loyaal naar de regionale bevolking. Mecom zette echter door en Munsterman moest het veld ruimen.

Wellicht heeft hij zijn positie overschat, net als thans in het geval van Twente. Ik heb ergens (RTL-Z, BNN?) een analyst gehoord die zei dat er was gehandeld op het randje van het toelaatbare - nou daar zou ik wel meer over willen lezen. De commentaren zullen hier wel verder volgen, maar zonder verdere feitelijke, inhoudelijke (finance is een complexe materie) kennis heeft elk (voor)oordeel generlei waarde. Niemand is gebaat bij populistenpraat of broodje-aapverhalen.

Mjuman schreef:

Zijn eigen club, Feyenoord, maar ook FC Utrecht, en deels ook Ajax zijn zo wat financieel naar de kloten geholpen door insiders

Nog zo'n voorbeeld Ajax. Uri Coronel jaren lang bestuurslid. Maakt een bestuursplan wordt vervolgens voorzitter. En zo'n beetje het eerste wat hij doet is zijn eigen bezuinigingsplan in de openhaard gooien. Dat is toch onbegrijpelijk!! Met alle gevolgen vandien.

mjuman schreef:
Joop Munsterman nu zo openlijk aan de schandpaal nagelen zonder feitelijke kennis van zaken (...)

Waar precies wordt Munsterman "aan de paal genageld"?

Er wordt niet anders dan gereageerd op het feit, dat FC Twente negatief in het nieuws is, omdat ze door de KNVB in het strafbankje zullen worden gezet en omdat ze tot tweemaal toe beboet zijn door de KNVB door opzettelijke foutjes in de boekhouding.

Ik weet niet ook niet wat bovenstaande zaken te maken hebben met het feit dat Munsterman als schoonmaker is begonnen. Scheringa begon ook niet als directeur van een bank.

Munsterman is wel verantwoordelijk voor alles met betrekking tot FC Twente in de afgelopen jaren, die positie heeft hij zichzelf toegemeten. Zijn functies binnen FC Twente maken hem tot alleenheerser binnen de club.

Er mag best worden geconstateerd, dat dat over het algemeen leidt tot grote problemen, vaak ook financiële.

Maar dat het wordt gecontroleerd en vervolgens afgestraft waar nodig, lijkt mij niet meer dan terecht. En in het stadium van bestraft worden bevindt FC Twente zich op dit ogenblik.

En dat leidt er toe, dat de blik terecht wordt gericht op Munsterman. In normale omstandigheden, zou geconstateerd financieel wanbeleid met boekhoudkundige pogingen tot verdoezelen moeten leiden tot het neerleggen van functies. De vraag is of Munsterman inderdaad opstapt of dat hij zichzelf belangrijker vindt.

Vroeger hadden we bij Groningen een goede voorzitter die veel zwart geld had.
Die werd toen veel te hard aangepakt en heeft er veel schade van ondervonden, mede dankzij Johan Derksen. Terwijl andere clubs net zo waren.
In het geval Munsterman weet ik er te weinig van, moet eerst maar eens lezen wat er precies aan de hand is. Maar om alle rijke mensen en suikerooms in een zwart daglicht te zetten vind ik een beetje overdreven. Scheringa en Munsterman kun je ook totaal niet met elkaar vergelijken, of heeft Munsterman ook een bank?

musician schreef:
Waar precies wordt Munsterman "aan de paal genageld"?

Wat dacht je hiervan? Nogal lekker suggestief
musician schreef:
Ik vertrouw die Munsterman ook niet verder dan dat ik hem zie.

En:
musician schreef:
Ik weet niet ook niet wat bovenstaande zaken te maken hebben met het feit dat Munsterman als schoonmaker is begonnen. Scheringa begon ook niet als directeur van een bank.

Kom op man, het voordeel van de twijfel, ooit van gehoord? De man heeft zich maatschappelijk omhoog gewerkt door presteren, daar kan je minimaal respect voor opbrengen. Jij hebt nooit een werkster, garagehouder, aannemer of een ander zwart betaald? Neem niet die moreel superieure positie in, da's lächerlich. Je kunt minimaal iemand krediet geven voor wat ie heeft gerealiseerd.

musician schreef:
Munsterman is wel verantwoordelijk voor alles met betrekking tot FC Twente in de afgelopen jaren, die positie heeft hij zichzelf toegemeten. Zijn functies binnen FC Twente maken hem tot alleenheerser binnen de club.

Er mag best worden geconstateerd, dat dat over het algemeen leidt tot grote problemen, vaak ook financiële.

Maar dat het wordt gecontroleerd en vervolgens afgestraft waar nodig, lijkt mij niet meer dan terecht. En in het stadium van bestraft worden bevindt FC Twente zich op dit ogenblik.
En dat leidt er toe, dat de blik terecht wordt gericht op Munsterman. In normale omstandigheden, zou geconstateerd financieel wanbeleid met boekhoudkundige pogingen tot verdoezelen moeten leiden tot het neerleggen van functies. De vraag is of Munsterman inderdaad opstapt of dat hij zichzelf belangrijker vindt.

Foute redeneringen/conclusies: hij is niet alleenheerser, er is een controlecommissie en Twente is nog niet veroordeeld - de handelwijze wordt thans onderzocht. Geen veroordeling zonder degelijk bewijs. "De grens van het toelaatbare" waren de woorden van een analyst - nou dat zal dan moeten blijken en dat moet het onomstotelijk zijn. Want twijfelachtig volstaat niet en dan nog zullen financiële deskundigen het erover eens moeten zijn - "waar rook is, is vuur" volstaat niet! Populistenpraat dus ook niet

Ik ben absoluut geen Manchester United fan, maar moet je eens voorstellen: het duo Van Gaal/Keane. Die zullen er dan voor zorgen dat Manchester United niet meer wordt uitgelachen (dat gebeurd namelijk).

Nog leuker: Mourinho en van Gaal in één competitie.

He$$el_01 schreef:
Nog leuker: Mourinho en van Gaal in één competitie.

Dat belooft veel komische confrontaties: Mourinho als provocateur en Van Gaal als koekhapper!

Mourinho was Van Gaals tolk toen de laatstgenoemde actief was als coach van FC Barcelona. Ze kennen elkaar goed en respecteren elkaar enorm. Dat geeft zo'n ontmoeting een extra sausje.

mjuman schreef:
Foute redeneringen/conclusies: hij is niet alleenheerser, er is een controlecommissie en Twente is nog niet veroordeeld - de handelwijze wordt thans onderzocht. Geen veroordeling zonder degelijk bewijs. "De grens van het toelaatbare" waren de woorden van een analyst - nou dat zal dan moeten blijken en dat moet het onomstotelijk zijn. Want twijfelachtig volstaat niet en dan nog zullen financiële deskundigen het erover eens moeten zijn - "waar rook is, is vuur" volstaat niet! Populistenpraat dus ook niet

Je kent hem, begrijp ik?

FC Twente is inmiddels al tot boetes van € 35.000 euro veroordeeld, dus kom niet aan dat daar alles pluis is.

Kom op man, het voordeel van de twijfel, ooit van gehoord? De man heeft zich maatschappelijk omhoog gewerkt door presteren, daar kan je minimaal respect voor opbrengen. Jij hebt nooit een werkster, garagehouder, aannemer of een ander zwart betaald? Neem niet die moreel superieure positie in, da's lächerlich. Je kunt minimaal iemand krediet geven voor wat ie heeft gerealiseerd.

Nogmaals, ik weet niet wat dit te maken heeft met de feiten die er nu gewoon liggen.
Mijn (of jouw) dagelijkse gang van zaken is hier helemaal niet van belang. Wij leiden ook geen voetbalclub en hoeven dus ook geen voorbeeldfunctie tentoon te spreiden.

Straks zeg je nog dat ik Berlusconi ook de nodige krediet moet gaan geven maar als je het niet erg vind blijf ik het o.a. een belastingontduiker vinden en dan is dat nog het minste.

Voordat je weer eens onjuiste conclusies trekt: Munsterman zal zich nog moeten verdedigen hoewel ik het erg stil vind rond zijn persoon. Meestal waren we na vijf minuten al door hem geïnformeerd. Maar het onderzoek naar FC Twente loopt al langer en ik ben bang dat hij niet direct passende antwoorden heeft en dat ze er bij FC Twente ook niet zomaar klaar mee zijn.

Hoe staat het eigenlijk me de Icedome musician, daar was jij toch zo'n voorstander van?
In Heerenveen zijn ze inmiddels al aan het verbouwen, in Almere klopt de financiele onderbouwing niet echt las ik.

musician schreef:
Je kent hem, begrijp ik?

Ik heb hem tweemaal ontmoet - als boeven onder elkaar, weetjewel

musician schreef:
FC Twente is inmiddels al tot boetes van € 35.000 euro veroordeeld, dus kom niet aan dat daar alles pluis is.

Ik heb het even gecheckt op de site van VI - dat is een administratieve boete, op grond van het te laat inleveren van de jaarcijfers. Net zoals wij boeterente moeten betalen als wij ons inkomen te laat opgeven.

musician schreef:
Straks zeg je nog dat ik Berlusconi ook de nodige krediet moet gaan geven maar als je het niet erg vind blijf ik het o.a. een belastingontduiker vinden en dan is dat nog het minste.

Net als met het noemen van Scheringa geef je in dezen aan volledig de weg kwijt te zijn. Heeft helemaal niets hiermee te maken. De handelwijze van beider heren is als onjuist aangetoond.

musician schreef:
Voordat je weer eens onjuiste conclusies trekt: Munsterman zal zich nog moeten verdedigen hoewel ik het erg stil vind rond zijn persoon.

Het juiste woord is verantwoorden en dan zal na een gedegen onderzoek moeten blijken of en in hoeverre er sprake is van een financieel misdrijf. Tot dan zijn er alleen verdenkingen of onduidelijkheden die moeten worden opgehelderd. Daarom benoem ik jou hierbij tot Interim Hoofd Rooksignalen.

Misschien kan je hand- en spandiensten verlenen tbv dat Icedome-project.

trebremmit schreef:
Hoe staat het eigenlijk me de Icedome musician, daar was jij toch zo'n voorstander van?
In Heerenveen zijn ze inmiddels al aan het verbouwen, in Almere klopt de financiele onderbouwing niet echt las ik.

Waarom zou Heerenveen dat ook niet doen, een ijsstadion is nooit weg.
De gunning is inmiddels aan Almere gedaan, alleen moeten ze nog de definitieve cijfers aanleveren. Ik neem aan dat die ook uitvoerig zullen worden bestudeerd, dat lijkt mij ook terecht .

@mjuman: het iemand wel of niet geven van krediet voor eerder verrichtte werkzaamheden heeft niets te maken met mogelijke strafbare of laakbare feiten van later. Dat geef ik ook aan met een extreem voorbeeld als Berlusconi. Maar als jij vindt dat Munsterman, ongeacht wat er is gebeurd, altijd alle krediet moet blijven krijgen vanwege het feit dat hij als schoonmaker is begonnen, prima.

En inzake die boete: hoe zou het komen, dat de keurige club FC Twente, boekhouding altijd op tijd, nu opeens, ondanks alle herinneringen en maningen, veel te laat is en dat ze uiteindelijk maar hebben bedacht om de Fox inkomsten naar voren te schuiven?

Maar we zullen zien hoe het afloopt, het is nog maar net begonnen.

musician schreef:
De gunning is inmiddels aan Almere gedaan, alleen moeten ze nog de definitieve cijfers aanleveren. Ik neem aan dat die ook uitvoerig zullen worden bestudeerd, dat lijkt mij ook terecht .

Grappig dat moest Twente ook doen en daar hadden ze ook - wat meer - tijd voor nodig. Beetje dubbel denken (daar bestaat een ander woord voor): Almere mag er wel lang over doen, Twente niet?

Enig idee hoe lastig het soms kan zijn om cijfers te vergaren en te normaliseren voor presentatie?

In het onderhavige geval heb ik het idee dat het om complexe materie gaat - financiële rekenkunde is lastig - waarbij het erom gaat een nu gedane storting om te zetten naar een verwachte eindwaarde (met wat mogelijke variatie) - wat ik las op VI - vrij sumiere info - snapte ik wel wat de insteek was: verkleining van de schulden door het storten van de contantgemaakte TV-rechten van Fox; achtergrond verlaging van de omvang van de schulden. Vraag is in hoeverre dat kan ("verwachte inkomsten") en hoe dat te realiseren is. Je kunt nl wel ogv van bepaalde verwachte inkomsten ook een lening aangaan.

Verder is het een goed rechtsprincipe om uit te gaan van "onschuldig totdat het tegendeel is bewezen" - jij gaat uit van schuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Mjuman schreef:
Grappig dat moest Twente ook doen en daar hadden ze ook - wat meer - tijd voor nodig. Beetje dubbel denken (daar bestaat een ander woord voor): Almere mag er wel lang over doen, Twente niet?

Appels en peren, dat weet je ook heel goed. Bovendien heeft de KNVB FC Twente uitvoerig de tijd gegeven om de stukken aan te leveren.

mjuman schreef:
Enig idee hoe lastig het soms kan zijn om cijfers te vergaren en te normaliseren voor presentatie?

Enig idee waarom Twente tot aan recente datum als een van de eersten een complete en juiste boekhouding aanleverde en nu opeens niet meer? Zou het opeens een stuk moeilijker zijn geworden? In ieder geval lijken ze het niet meer te kunnen.

mjuman schreef:
In het onderhavige geval heb ik het idee dat het om complexe materie gaat - financiële rekenkunde is lastig - waarbij het erom gaat een nu gedane storting om te zetten naar een verwachte eindwaarde (met wat mogelijke variatie) - wat ik las op VI - vrij sumiere info - snapte ik wel wat de insteek was: verkleining van de schulden door het storten van de contantgemaakte TV-rechten van Fox; achtergrond verlaging van de omvang van de schulden. Vraag is in hoeverre dat kan ("verwachte inkomsten") en hoe dat te realiseren is. Je kunt nl wel ogv van bepaalde verwachte inkomsten ook een lening aangaan.

NOS schreef:
Het conflict is ontstaan door een bedrag van twaalf miljoen euro. Het is een deel van de opbrengsten van de tv-rechten van zender Fox voor de komende zes jaar. Dat bedrag was oorspronkelijk in de jaarrekening 2012/2013 opgenomen. Maar dat mag helemaal niet.

Volgens universitair hoofddocent accountancy Bob van den Brand komt het zelden voor dat een jaarrekening wordt afgekeurd. "Ik ben ervan geschrokken. Het is een uitzonderlijke situatie. Het lijkt erop dat Twente met een boekhoudkundige truc het braafste jongetje van de klas heeft willen zijn. Dit om in de hoogste categorie van de KNVB te komen. En die truc is dus niet gelukt."

Het is bovendien uniek. "Het is onaanvaardbaar dat je opbrengsten die je in de toekomst gaat verdienen nu al op je bedrijfsbalans zet. Je ziet het ook bij geen enkele andere voetbalclub waarvan ik de jaarrekeningen heb ingezien." Hoogleraar sportrecht Ruud Koning denkt dat Twente zichzelf in de vingers snijdt: "Het is vrij zeldzaam dat een gedeponeerde jaarrekening wordt ingetrokken. Ik denk dat het nu nog lastiger wordt voor Twente om geld te lenen."

Leningen
De opbrengst van de tv-gelden gaat naar een groep private investeerders. In ruil daarvoor hebben ze hun leningen aan Twente kwijtgescholden. Saillant detail is dat bij de groep investeerders, de Future Capital Investments, meerdere commissarissen van FC Twente zelf zitten, onder wie Aldo van der Laan.

Op zich is het volgens Van den Brand te prijzen dat de commissarissen in een eerder stadium de club te hulp zijn geschoten door geld te lenen voor de bouw van het stadion, maar de manier waarop de lening nu wordt verrekend vindt hij dubieus. "Het mag wel, maar het is opmerkelijk dat de commissarissen nu als eerste hun geld terug krijgen. Want oorspronkelijk ging het om een achtergestelde lening. Dat betekent dat je geld leent aan iemand, maar dat je achteraan staat als een bedrijf failliet gaat. Met deze regeling krijgen ze nu als eerste hun geld terug, dat is raar tegenover andere investeerders."

mjuman schreef:
Eerder is het een goed rechtsprincipe om uit te gaan van "onschuldig totdat het tegendeel is bewezen" - jij gaat uit van schuldig totdat het tegendeel is bewezen.

NOS schreef:
"Het kritisch vermogen binnen de club is beperkt. De directie stelt de jaarrekening op, die staat onder leiding van Joop Munsterman. De Raad van Commissarissen controleert de directie. Maar de RvC staat onder voorzitterschap van diezelfde Munsterman. En bij de commissarissen zitten mensen die direct belang hebben bij de leningen. De vraag is wie bij Twente de moeilijke vragen stelt. Wie is de azijnpisser om de lastige punten boven tafel te krijgen?"

Het gaat helemaal niet over schuld. Het gaat over het trachten weg te poetsen van financiële malversaties. Nu dreigt voor FC Twente categorie 1 (onder curatele van de KNVB) en is er een schuld van 12 miljoen ontstaan.

Met alle gevolgen voor FC Twente in de komende jaren. Dus ik zou zeggen: exit Munsterman, hij had beter kunnen en moeten weten en bovendien blijkt in welk zwaar weer FC Twente terecht is gekomen.

Goed gegoogle'd en gekopieerd. Echter door het ontbreken van een eigen analyse niets meer of minder dan pronken met andermans veren die gewoon nog niet kloppen.

Er is nog steeds niets aangetoond en meerdere financiële experts zullen de handelwijze als onjuist moeten betitelen, voordat er überhaupt van malversatie kan worden gesproken. Nogmaals: innocent untill proven guilty.

Wacht maar af en leg die rookdeken nou maar even weg

Nog even over de Icedome, ik denk dat die er helemaal niet gaat komen.
Dat ding moet zo veel gaan kosten, dat schijnt totaal niet uit te kunnen. Daarom is het natuurlijk ook nog steeds wachten op de cijfers.

http://www.ftm.nl/exclusive...

Stijn_Slayer
Vilanova overleden, hoor ik net.

Ai, las vanochtend dat hij opgenomen was, R.I.P., tragisch.

Ja las het ook zojuist. Zo jong nog (45)
Speekselklierkanker, niet te geloven. Had er nog nooit van gehoord.

Voormalig FC Barcelona-coach Vilanova (45) overleden | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hij was al ziek toen hij hoofdcoach bij Barcelona was.

Stijn_Slayer
Ja, dit was al de derde keer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.