MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Modric was fenomenaal. Met afstand de beste man van het veld.

Bayern was als team echt los zand.
Zou het wel humor vinden als Chelsea eerst Atletico in Londen uitschakelt en vervolgens Real in Lissabon - wordt Mourinho meteen zalig verklaard

Stijn_Slayer
Tijd voor een herdefiniëring van het begrip totaalvoetbal: fenomenale verdediging, veldbezetting en aanval. En eigenlijk had ik niet de indruk dat Real heel veel moeite deed. Laat Bayern het maar proberen en elke keer krijgen ze weer een tik om de oren. Eindelijk revanche.

De tiende moeten ze nu wel gaan pakken, ook zonder Alonso.

Mjuman schreef:
Bayern was als team echt los zand.
Zou het wel humor vinden als Chelsea eerst Atletico in Londen uitschakelt en vervolgens Real in Lissabon - wordt Mourinho meteen zalig verklaard

Mjuman en ik zijn het eindelijk eens ergens over eens !
Alhoewel ik persoonlijk denk dat Mourinho dan in Madrid niet heilig maar vogelvrij verklaard wordt.

Zoals Stijn vorige week al terecht opmerkte is Bayern sinds ze kampioen zijn geworden niet meer in vorm geweest. Wat jammer voor deze tweestrijd geweest is. Na 20 minuten was het over en sluiten. Real is in ieder geval de terechte finalist.
Nu maar hopen dat Chelsea er wat van wil bakken.

Ontzettend vervelend voor de wedstrijd dat na twintig minuten de spanning eruit was door twee standaardsituatiegoals. Pure slordigheid van Bayern. Ik had er minder moeite mee gehad als het twee veldgoals waren. Van zo'n derde goal kan ik wel erg genieten.

Standaardsituatiegoals: zullen we afspreken dat we dat soort abjecte standaardNOS-sportjargon NOOIT meer gebruiken, net zoals lichaamsschijnbeweging?

Van de schrik moet ik weer aan de espresso.

Mocht het zo uitpakken in de finale zoals ik schreef, ben ik het met Stalin eens dat Mourinho idd in Madrid vogelvrij zal zijn. Zijn reactie daarop: "I couldn't care less" - zou het wel een uiterst fraaie practical joke vinden - en verheug me al op het gejank van CR.

Mjuman schreef:

Mocht het zo uitpakken in de finale zoals ik schreef, ben ik het met Stalin eens dat Mourinho idd in Madrid vogelvrij zal zijn. Zijn reactie daarop: "I couldn't care less" - zou het wel een uiterst fraaie practical joke vinden - en verheug me al op het gejank van CR.

En alweer zijn we het eens...niets mooiers dan een jankende CR.
Alhoewel JM op onderstaande foto ook bijna toegeeft aan menselijke emoties...
http://www.themorningpint.com/wp-content/uploads/2013/05/mourinho-cristiano-ronaldo-crying-cry-barca-barcelona-barcablog-madrid.png

Hendrik68
Als ik de kritieken over FC Bayern lees dan lijkt het wel of er een Nederlandse club is uitgeschakeld. Bayern legt de nadruk niet op verdedigen en is dus dom, slordig dan wel naief. Chelsea gaat wel uit van de verdediging. Is dus niet dom en naief, maar wel een anti reclame voor het voetbal volgens dezelfde mensen. Ook al zal door die tactiek de wedstrijd spannend blijven tot het eind. Wanneer is het wel goed eigenlijk?

Bayern speelde voordat ze kampioen werden al minder, tegen Arsenal was het al niet best.
In de competitie wonnen ze wel, maar verdedigend kon je al wel zien dat het mis moest gaan, ze spelen gewoon op een manier die niet bij hun past.

jasper1991 schreef:
Ontzettend vervelend voor de wedstrijd dat na twintig minuten de spanning eruit was door twee standaardsituatiegoals.

Inderdaad, erg jammer voor de wedstrijd, daarna heb ik ook niet meer gekeken eigenlijk. Nu maar hopen dat Mourinho met ultradefensief voetbal van ze wint in de finale, zou echt heerlijk zijn.

Martial
herman schreef:
Nu maar hopen dat Mourinho met ultradefensief voetbal van ze wint in de finale, zou echt heerlijk zijn.

Eerst maar is zien of Chelsea de finale haalt (hoop zelf van niet) maar mocht dit wel gebeuren hoop ik dat ze in de finale helemaal worden weggecounterd door Real Madrid

Stijn_Slayer
Liever Chelsea - Real dan Atletico - Real. Tegen Atletico wordt het altijd zo'n ordinaire schoppartij waarin iedereen geel krijgt. Afschuwelijke wedstrijden. Sowieso moet Mourinho kapot, een finale tegen Real is daarvoor het ideale moment.

en met chelsea wordt het wel een wedstrijd het bekijken waard?

Martial schreef:
(quote)

Eerst maar is zien of Chelsea de finale haalt (hoop zelf van niet) maar mocht dit wel gebeuren hoop ik dat ze in de finale helemaal worden weggecounterd door Real Madrid

In ploeg die in of rondom het eigen strafschopgebied speelt is toch moeilijk uit te counteren.

Liever Chelsea - Real, stadsderby's zijn meer voor de nationale competitie dan de CL finale.

Stijn_Slayer
jassn schreef:
en met chelsea wordt het wel een wedstrijd het bekijken waard?

Veel spelers van Real hebben nog wel een appeltje te schillen met Mourinho. Ik zie dat wel zitten, al zullen ze ook rancuneus zijn t.o.v. Atletico.

Mjuman schreef:
Standaardsituatiegoals: zullen we afspreken dat we dat soort abjecte standaardNOS-sportjargon NOOIT meer gebruiken, net zoals lichaamsschijnbeweging?

Van de schrik moet ik weer aan de espresso.
Nee. Je zou hooguit kunnen zeggen dat het woord een beetje 'op z'n Duits' is geconstrueerd, maar ik vind er geen vervelende bijsmaak (van sportverslaggevers) aan zitten. Lichaamsschijnbeweging is om een andere reden lelijk, daar een schijnbeweging per definitie met het lichaam is. 'Goal uit een standaardsituatie' is een alternatief, maar toch al wat langer. 'Standaardgoal' zou een Belg misschien juist interpreteren, maar dat zal in het algemeen de ambiguïteit over zich afroepen.

Heerlijk ingeschoten uiteindelijk die penalty, 1-2.

Mourinho valt van zijn sokkel, heerlijk! Hier geniet ik van!

Dit is wel even heel erg jammer.

Nu maar hopen op een hattrick van Ronaldo in de finale.

Madrid mag zich voetbalstad van Europa noemen... nu maar hopen dat deze Spaanse dominantie geen omen gaat zijn voor het landenvoetbal.

Jammer inderdaad, veel te aanvallend gevoetbald van Chelsea.

De finale sla ik maar over denk ik, Madrid tegen Madrid niet echt boeiend.

panjoe (moderator)
Toch best ironisch: Mourinho die gokt op de aanval en verliest.

Mua, echt aanvallend was het niet. En sowieso speelt Chelsea thuis vaak echt wel wat aanvallender, maar die discussie ga ik hier niet meer houden.

Feit is dat ze het in de eerste helft eigenlijk best wel onder controle hadden (op de eerste paar minuten na). Dat ze dan vlak voor rust dat doelpunt weggeven is heel stom, maar niet onoverkomelijk. Echter, de manier waarop ze de tweede helft beginnen was wel erg onthutsend. Daarmee speel je een vechtteam als Atletico natuurlijk volledig in de kaart.

Maar ja, zoals ik al zei, nu maar hopen dat het gewoon de CL van Ronaldo wordt. En over een paar dagen begint Roland Garros weer. Kunnen we eindelijk weer met zijn alle naar een echt leuke sport kijken.

jasper1991 schreef:
Madrid mag zich voetbalstad van Europa noemen... nu maar hopen dat deze Spaanse dominantie geen omen gaat zijn voor het landenvoetbal.

Sinds de start van de Champions League in 1992 is nog geen enkel team twee keer achter elkaar kampioen geworden. Zelfs de grote teams hebben de grootste moeite om in de top van de competitie langdurig wat te betekenen (denk aan Bayern München en Real Madrid). Ook dacht iedereen dat ineens de Duitse ploegen ineens zouden gan domineren, maar wat gebeurde er? Alle drie de Duitse topploegen werden dit seizoen door een en dezelfde ploeg eruit geknikkerd. Kortom, de toekomst is niet te voorspellen in het voetbal.

Dat zijn de clubs en ik had het over landenvoetbal. Daar lijkt zich toch voorzichtig een patroon te ontwikkelen bij de grote eindtoernooien, niet? Hoewel je wellicht een punt hebt dat clubvoetbal in het algemeen weinig zegt.

Denk je dat Spanje weer wereldkampioen wordt? Ze hebben wel een sterk team, denk alleen dat Costa het niet makkelijk gaat krijgen in Brazilië.

He$$el_01 schreef:
Dit is wel even heel erg jammer.
Nu maar hopen op een hattrick van Ronaldo in de finale.

Ik zie het nog niet gebeuren. Het niveau van Bayern-Real werd nergens gehaald en eigenlijk was Chelsea behoorlijk zwak te noemen.

Maar Athletico heeft ter compensatie wel een positieve vechtersmentaliteit, waardoor ze ook bovenaan staan in Spanje. Het verschil in beide speelstijlen kan het een boeiende finale maken.

He$$el_01 schreef:
Kunnen we eindelijk weer met zijn alle naar een echt leuke sport kijken.
En over een weekje de Giro d'Italia. En Oja er is ook nog snooker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.