Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2014, 08:34 uur
Over snooker gesproken: goede comeback van Robertson! Zo'n beetje de hele wedstrijd achterstaan maar uiteindelijk toch met 13-11 winnen, knap hoor.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 11:25 uur
Erg breed in de pers, Barcelona wil Pelle (voor plan B).
Zou wel een mooie stap zijn voor die knaap.
Enkel het heeft zich bewezen dat Pelle wel waardering nodig heeft en toch ook flink moet spelen.
Spel type (aanvallend veel in en rondom de 16) ligt hem wel.
Enkel het heeft zich bewezen dat Pelle wel waardering nodig heeft en toch ook flink moet spelen.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 11:38 uur
Paap_Floyd schreef:
En over een weekje de Giro d'Italia.
En over een weekje de Giro d'Italia.
Giro stelt niets voor in vergelijking met de 100 Cols.
100 beklimmingen in 40 dagen !!!
http://www.bike-dreams.com/HC/Images/Map/00_Route.jpg
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2014, 11:47 uur
corn1holio1 schreef:
Mourinho valt van zijn sokkel, heerlijk! Hier geniet ik van!
Mourinho valt van zijn sokkel, heerlijk! Hier geniet ik van!
Ik dacht dat ik Chelsea in de finale wou, maar bij die tweede en derde goal voelde ik toch ook vlagen van blijdschap.

0
geplaatst: 1 mei 2014, 11:52 uur
Wel typisch is dat tot voor gisteren de pers en de niet-haters, Mourinho prezen om zijn resultaat(voetbal).
Nu lees je overal verwijzingen dat hij geen prijzen (meer) pakt (Chelsea / Madrid).
Hazard vond de taktiek ook al niet best.
Nu lees je overal verwijzingen dat hij geen prijzen (meer) pakt (Chelsea / Madrid).
Hazard vond de taktiek ook al niet best.
0
Martial
geplaatst: 1 mei 2014, 11:56 uur
Rudi S schreef:
Ja dit is toch wel het voetbalgerucht van de dag mag ik wel zeggen, het zou toch wat zijn zeg

Gijpie kan weer "los" gaan vrijdag.

0
Martial
geplaatst: 1 mei 2014, 12:04 uur
Inmiddels is ook de "definitieve" kogel door de kerk wat betreft de verbouwing van de Kuip, het is BAM geworden en kan hier niet of nauwelijks enthousiast over zijn, het is een spuuglelijk ontwerp en of Feyenoord er nu echt zoveel op vooruit gaat blijft vaag als ik de verhalen zo hoor (hangen als los zand aan elkaar)
Persoonlijk had ik liever een nieuw stadion gehad, 1 ding weet ik zeker in Amsterdam zullen ze geen slapeloze nachten hebben en zal Feyenoord en de stad Rotterdam altijd achter de feiten aan blijven lopen + dat je 3 jaar in die verbouwingsshit zit, want zolang duurt deze opknapbeurt namelijk.......
Persoonlijk had ik liever een nieuw stadion gehad, 1 ding weet ik zeker in Amsterdam zullen ze geen slapeloze nachten hebben en zal Feyenoord en de stad Rotterdam altijd achter de feiten aan blijven lopen + dat je 3 jaar in die verbouwingsshit zit, want zolang duurt deze opknapbeurt namelijk.......
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:07 uur
Martial schreef:
Inmiddels is ook de "definitieve" kogel door de kerk wat betreft de verbouwing van de Kuip, het is BAM geworden en of Feyenoord er nu echt zoveel op vooruit gaat blijft vaag
Inmiddels is ook de "definitieve" kogel door de kerk wat betreft de verbouwing van de Kuip, het is BAM geworden en of Feyenoord er nu echt zoveel op vooruit gaat blijft vaag
Of Feyenoord er beter van wordt, weet ik niet.
BAM wel, want die zaten in de problemen, afgelopen tijd veel personeel ontslagen.
0
Martial
geplaatst: 1 mei 2014, 12:14 uur
Ik heb net een stukje persconferentie gezien, maar ben er mee gestopt het amateurisme en de vaagheid dropen er van af, zucht........
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:19 uur
Wie zei er ook al weer dat Chelsea onklopbaar was thuis? tjah door ploegen in de premier league zeker, de jaren dat dit de sterkste competitie ter wereld zijn al lang achterhaald.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:20 uur
De Kuip: ik heb wat beelden gezien en ik vond het wel wat hebben. Ipv die penningvretende, megalomane nieuwe Kuip, een project dat je bij wijze van spreken al gierend de bocht uit zag vliegen, wordt nu de ouwe fraai opgeknapt.
Ben er vaak geweest, ook zakelijk - congressen, seminars etc - en ik werd altijd met een fikse mate van ontzag vervuld bij het betreden van Kuip en bijgebouwen. HISTORIE is een mooi goed, heel anders dan die lelijke UFO in ZO.
Grotere, oudere stadions hebben sfeer. Alhoewel ook de Allianz Arena (München) een goede uitstraling heeft, zij het meer high tech.
Ben er vaak geweest, ook zakelijk - congressen, seminars etc - en ik werd altijd met een fikse mate van ontzag vervuld bij het betreden van Kuip en bijgebouwen. HISTORIE is een mooi goed, heel anders dan die lelijke UFO in ZO.
Grotere, oudere stadions hebben sfeer. Alhoewel ook de Allianz Arena (München) een goede uitstraling heeft, zij het meer high tech.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:21 uur
Martial schreef:
Ik heb net een stukje persconferentie gezien, maar ben er mee gestopt het amateurisme en de vaagheid dropen er van af, zucht........
Zeer onverstandig besluit inderdaad. Zo'n verbouwing is gewoon niet toekomstvast genoeg. Het zal altijd een suboptimale oplossing blijven en clubs als Ajax met een modern stadion kunnen per m2 altijd meer verdienen. Het ligt in de lijn der verwachting dat de resultaten voor Feyenoord zullen uitblijven omdat de begroting nu niet substantieel kan groeien en in principe nooit hetzelfde niveau kan bereiken als van de grote rivaal. Zit je straks met een stadion met plaats voor 70.000 man voor een club die maar af en toe meedoet om de landstitel. Dan zie ik zowel de business seats als de gewone seats van De Kuip niet snel uitverkopen.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:22 uur
Mij lijkt het anders ook wel een mooi project voor die stadionbouwers in Brazilie 

0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:24 uur
Mjuman schreef:
Zonder nieuwbouw was het Ajax en Bayern München niet gelukt om de macht te grijpen in eigen land. Ik snap het absoluut niet dat sentimenten zo de doorslag geven als je met de toekomst mee moet. In vrijwel alle gevallen biedt een nieuw stadion op de lange termijn meer voordelen. En sfeer in een modern stadion is absoluut mogelijk, met het juiste ontwerp.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:33 uur
"Sentimenten" - you gotta be joking!
"De macht te grijpen in eigen land" - net voor de vierde maal achtereen kampioen geworden en nu al praatjes! Denk dat - gerekend over de laatste 40 jaar, vanaf 75 - het verschil met het aantal landskampioenschappen van PSV helemaal niet zo groot is. En Bayern lijkt Europees gezien de macht nu ff kwijt
Meer voordelen? Dat geldt alleen als het stadion van de club is, want dan vloeien de inkomsten rechtstreeks naar de club. Dat is bij de Amsterdam Arena zeker niet het geval en ook bij het nieuwe Feyenoordstadion zou dat niet het geval zijn.
Je moet wel weten waarover je het hebt
"De macht te grijpen in eigen land" - net voor de vierde maal achtereen kampioen geworden en nu al praatjes! Denk dat - gerekend over de laatste 40 jaar, vanaf 75 - het verschil met het aantal landskampioenschappen van PSV helemaal niet zo groot is. En Bayern lijkt Europees gezien de macht nu ff kwijt

Meer voordelen? Dat geldt alleen als het stadion van de club is, want dan vloeien de inkomsten rechtstreeks naar de club. Dat is bij de Amsterdam Arena zeker niet het geval en ook bij het nieuwe Feyenoordstadion zou dat niet het geval zijn.
Je moet wel weten waarover je het hebt

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2014, 12:41 uur
Ik vind wel dat er een 'vroeger-was-alles-beter-opvatting' heerst als het op stadions aankomt. De uitstraling van een stadion speelt wel mee, maar de echte sfeer moet van het veld komen en vervolgens overgenomen worden door de supporters. Sommigen doen net alsof zo'n badkuip (of zelfs die oude stations van AZ en Groningen) een Romeins amfitheater is.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:41 uur
Overigens moet de Rotterdamse gemeentenraad het plan nog eerst wel even goedkeuren.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:45 uur
Nee hoor, ben ooit in Antwerpen geweest voor een interland, in De Bosuil - da's een vreselijk stadion. Je moet gewoon selectief zijn. De oude Galgenwaard had ook wel een sfeer, maar door die wielerbaan eromheen zat je wat ver van het veld.
Het gaat niet alleen om het stadion, maar om ook om de impact en om de kosten van de aanleg van een nieuw stadion en de financiering daarvan.
Grappig "vroeger was alles beter" geldt voor jou wel voor muziek
Het gaat niet alleen om het stadion, maar om ook om de impact en om de kosten van de aanleg van een nieuw stadion en de financiering daarvan.
Grappig "vroeger was alles beter" geldt voor jou wel voor muziek

0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:47 uur
Real Madrid en Barcelona spelen toch ook al een eeuwigheid in hun stadion, ook verbouwd en toch nog de grootste clubs. Zelfde geldt voor San Siro, Stamford Bridge, Anfield en ga zo maar door.
Het is echt niet gezegd dat het beter wordt als je een nieuw stadion laat bouwen.
Het is echt niet gezegd dat het beter wordt als je een nieuw stadion laat bouwen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2014, 12:50 uur
Nee, Mjuman aan de gangsterrap is een lekker gezicht!
De beste sfeer hangt er nog altijd thuis. Draaien ze goede muziek, goedkoop bier, altijd goed zicht, mooi scherm voor de herhalingen. En geen geelhemden voor de poort.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 12:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
De beste sfeer hangt er nog altijd thuis. Draaien ze goede muziek, goedkoop bier, altijd goed zicht, mooi scherm voor de herhalingen. En geen geelhemden voor de poort.
(quote)
Jaja, van alle mogelijke hededaagsche muzieksoorten kiest manus manupilatief uiteraard die van boze zwartmansen. Misschien moej 'n s naar de mayday gaan van Leguesswho - leeftijdgenoten, vrouwspersonen ontmoeten, in de stad komen en bier drinken op een sfeervol terras

0
geplaatst: 1 mei 2014, 13:14 uur
0
geplaatst: 1 mei 2014, 13:15 uur
Heb dat ontwerp nu ook gezien van de verbouwde Kuip maar daar is toch niks mis mee? Vooral van binnen erg mooi.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 13:19 uur
Gretz schreef:
Zonder nieuwbouw was het Ajax en Bayern München niet gelukt om de macht te grijpen in eigen land.
Zonder nieuwbouw was het Ajax en Bayern München niet gelukt om de macht te grijpen in eigen land.
Waren het vroegûh van die middenmoters dan?
0
geplaatst: 1 mei 2014, 13:32 uur
Martial schreef:
Inmiddels is ook de "definitieve" kogel door de kerk wat betreft de verbouwing van de Kuip, het is BAM geworden en kan hier niet of nauwelijks enthousiast over zijn, het is een spuuglelijk ontwerp en of Feyenoord er nu echt zoveel op vooruit gaat blijft vaag als ik de verhalen zo hoor (hangen als los zand aan elkaar)
Een nieuw stadion kan ook mooi zijn, als het maar de juiste uitstraling heeft. Dus het ontwerp is van belang, niet de vraag of we van Nederland één groot Anton Pieck dorp moeten maken.
Er zijn politici die denken en roepen dat het in die tijd allemaal beter was, maar wie zich er even in verdiept, weet al snel dat de huidige tijd ook zijn charmes kan hebben.
Pelle lijkt mij prima om te opereren naast Messi
. Dat wordt nog een hele strijd om topscoorder van Spanje te kunnen worden. Maar goed, ik neem aan dat Feyenoord genoeg geld overhoudt om naast Guidetti nog drie aardige spelers te kopen.Koeman wellicht ook naar Barcelona. Dat wordt voor hem dan nog moeilijk: Messi of Pelle

0
geplaatst: 1 mei 2014, 15:22 uur
jassn schreef:
Wie zei er ook al weer dat Chelsea onklopbaar was thuis? tjah door ploegen in de premier league zeker, de jaren dat dit de sterkste competitie ter wereld zijn al lang achterhaald.
De PL is natuurlijk wel de grootste competitie op aarde, maar op dit moment komen er 3 erg sterke clubs uit Spanje. Dat waren er voorheen maar 2. Kijken of Atletico aan kan blijven haken de komende jaren.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 15:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind wel dat er een 'vroeger-was-alles-beter-opvatting' heerst als het op stadions aankomt. De uitstraling van een stadion speelt wel mee, maar de echte sfeer moet van het veld komen en vervolgens overgenomen worden door de supporters. Sommigen doen net alsof zo'n badkuip (of zelfs die oude stations van AZ en Groningen) een Romeins amfitheater is.
De Kuip heeft doorgaans een goede atmosfeer omdat de tribunes dicht op het veld staan en rondom het veld - overal waar je kijkt - stoeltjes staan.
Dan heb je al een streepje voor. De rest komt van het veld.
Ik was/ben zelf ook voor nieuwbouw - lijkt mij het best op lange termijn. Maar ik ben een leek en "de mannen met kennis" hebben hun rekenmachine meermaals als instrument gebruikt. Zoveel verschil lijkt er niet te zijn. Daarnaast behoort nieuwbouw momenteel niet tot de financiële mogelijkheden.
0
Martial
geplaatst: 1 mei 2014, 16:07 uur
Nicolage Rico schreef:
De Kuip heeft doorgaans een goede atmosfeer omdat de tribunes dicht op het veld staan en rondom het veld - overal waar je kijkt - stoeltjes staan.
Ik was/ben zelf ook voor nieuwbouw - lijkt mij het best op lange termijn. Maar ik ben een leek en "de mannen met kennis" hebben hun rekenmachine meermaals als instrument gebruikt. Zoveel verschil lijkt er niet te zijn. Daarnaast behoort nieuwbouw momenteel niet tot de financiële mogelijkheden.
Ik weet niet of je het filmpje gezien over hoe de vernieuwde Kuip eruit gaat zien, maar op de verbrede 2e ring moet je niet zitten lijkt mij, als alles lekker dicht op het veld blijft zoals nu prima natuurlijk!
Zo'n filmpje ziet er altijd heel fraai uit als je iets aan de man wilt brengen of alles ook zo wordt blijft nog afwachten mits alles zijn goedkeuring krijgt natuurlijk?
Zelf vind ik die meelopende videowall in de rondte wel mooi (moet er s'avonds geweldig uitzien lijkt mij)
Het echte oordeel kan je toch pas vormen als het helemaal klaar is en dat doen we dan maar......
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 1 mei 2014, 16:19 uur
Voor de positieve noot: mooie lading plastic voor de deur, inclusief welkomstvulva. Maar goed, aan de binnenkant zal het wel niet zo opvallen. Misschien kan Lexje Immers mee helpen verven, zijn we daar ook van af.
0
Martial
geplaatst: 1 mei 2014, 16:37 uur
musician schreef:
Een nieuw stadion kan ook mooi zijn, als het maar de juiste uitstraling heeft. Dus het ontwerp is van belang, niet de vraag of we van Nederland één groot Anton Pieck dorp moeten maken.
. Dat wordt nog een hele strijd om topscoorder van Spanje te kunnen worden. Maar goed, ik neem aan dat Feyenoord genoeg geld overhoudt om naast Guidetti nog drie aardige spelers te kopen.
Koeman wellicht ook naar Barcelona. Dat wordt voor hem dan nog moeilijk: Messi of Pelle
. Dat wordt nog een hele strijd om topscoorder van Spanje te kunnen worden. Maar goed, ik neem aan dat Feyenoord genoeg geld overhoudt om naast Guidetti nog drie aardige spelers te kopen.Koeman wellicht ook naar Barcelona. Dat wordt voor hem dan nog moeilijk: Messi of Pelle
Het stadion van Bayern Munchen vind ik zelf wel mooi, maar ja het is nu ook een beetje een rot tijd om een groot financieel risico te nemen voor een nieuw stadion misschien met alle gevolgen van dien, dus aan ene kant snap ik het dan ook wel weer dat er voor "verbouwing" gekozen gaat worden.
En ja die Pelle kan bij meerdere topclubs terecht hoor vind ik, niet direct altijd voor de basis, maar als er iets geforceerd moet worden kan hij heel nuttig zijn als bijvoorbeeld Barcelona door al dat gebrei er niet doorheen komt, ook bij Bayern Munchen kan hij terecht zo'n Mandžukić is toch nauwelijks beter dan Pelle? (of krijg ik nu de lachers op me hand?
)En mocht Koeman geen raad weten met Messi kan hij altijd nog verhuurd worden aan Feyenoord niet waar?

Je blijft maar "vol" van Guidetti
maar die lijkt met de week dikker te worden, voor mij toch een teken dat hij niet echt serieus met z'n vak bezig is als sportman, jammer eigenlijk wel, want een fitte Guidetti kan bij meerdere clubs terecht natuurlijk.En over nieuwe spelers aantrekken Jan Everse vindt de volgende spelers een "versterking" voor Feyenoord, maar of dat ook echt reëel is?
Hupperts (nee zeg ik)
Thomas (talentvol, maar direct een versterking?)
Toornstra (had Feyenoord beter aan kunnen trekken dan Immers destijds, maar is welkom)
Beerens (twijfelgeval)
Gudelj (voor de breedte)
Ziyech (ja)
Kostic (ja)
Hij heeft het ook nog over een aantal spitsen mocht Pelle verkassen?
Luuk de Jong, Janko (transfervrij) en Bas Dost worden hierbij genoemd, kunnen alle 3 vind ik zolang het maar geen Havenaar wordt....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.