MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Eerst met een halve wedstrijd overtikken op eigen helft Heracles het benodigde puntje gegeven en nu met een dramatische vertoning zelfs rechtstreekse degradatie beinvloed.

De conclusie van de commentator van dienst was dat Ajax zich kapot moest schamen, tja... (niet dat ik het altijd eens ben met die lui hoor)

Titmeister schreef:
Ik denk zelf dat dit seizoen Pelle, Janmaat, Schaken en BMI vertrekken. Voor BMI is de vervanger al in huis. Voor Schaken zou ik Hupperts halen, de enige speler die dit seizoen positief er bovenuit steekt bij Roda en hoeft niet veel te kosten als (en dat gaat wrs wel gebeuren) Roda degradeert. Kan ie mooi voor concurreren met Manu voor een plek in het team.

Ik denk inderdaad ook die 4 namen. En de Vrij wellicht nog. Zou mooi zijn als hij nog een jaartje blijft.

Manu is eigenlijk een linkervleugelspeler. Dus die kan vooral als back-up voor Boëtius gebruikt worden. Ik denk dat Feyenoord Van La Parra ook gaat proberen te halen. Komt op dit moment zeker te kort voor Feyenoord.

Voor Janmaat zie ik graag Marnick Vermijl komen, aangezien ik verwacht dat ManU hem toch niet perse hoeft te houden. Misschien kunnen ze hem zelfs wel in de deal betrekken. Voor Pelle zou ik het echt bij god niet weten wie ze als opvolger van Pelle moeten halen. In Nederland loopt niemand die hem kan vervangen, Dost en de Jong lijken me onhaalbaar en ik ben bang dat de return van Guidetti een grote flop gaat worden, dus ik vestig mijn hoop maar erop dat de scouting met een fatsoenlijke buitenlandse spits komt. Verder zie ik graag nog een extra middenvelder komen voor de concurrentie, liefst Toornstra, maar die is wrs te duur, anders Ziyech, Klich of de Roon.

Heldere teksten. Ziyech wellicht. Al is prioriteit vleugelaanvallers en een spits. Immers en Vilhena kunnen ook op 10 spelen.

vigil schreef:
Eerst met een halve wedstrijd overtikken op eigen helft Heracles het benodigde puntje gegeven en nu met een dramatische vertoning zelfs rechtstreekse degradatie beinvloed.

De conclusie van de commentator van dienst was dat Ajax zich kapot moest schamen, tja... (niet dat ik het altijd eens ben met die lui hoor)

Wat een dramatische vertoning zeg. Ik was al geen fan van Ajax maar dat is de laatste 3 wedstrijden zeker niet beter geworden...

Eén 'voordeel' is dan wel dat Vermeer nu zeker niet meer mee gaat naar de WK. Hoe minder Ajacieden hoe beter.

Dat 4-0 verlies tegen PSV toen is de grootste winst van Ajax geweest dit seizoen.

Ik ben Ajacied, maar schaam mij diep voor het vertoonde spel en de gevolgen ervan voor andere clubs (RKC en Roda). Dit is gewoon je reinste competitievervalsing. Wat mij betreft mag Ajax de schaal weer opsturen naar de KNVB en excuses aanbieden aan de andere clubs.

Volgend jaar beter en voor nu dit schandalige seizoen vergeten. Gewoon niet meer aan denken. Hopelijk....

Joren999 schreef:

Eén 'voordeel' is dan wel dat Vermeer nu zeker niet meer mee gaat naar de WK. Hoe minder Ajacieden hoe beter.

Nou ja dat laatste gaat misschien wat ver maar dat Vermeer niet mee moet was iedereen in Nederland al duidelijk hopelijk nu Van Gaal ook, al zou het natuurlijk ook zo maar kunnen dat Vermeer volgend jaar bij Man Utd onder de laat staat

Marjet schreef:
Ik ben Ajacied, maar schaam mij diep voor het vertoonde spel en de gevolgen ervan voor andere clubs (RKC en Roda). Dit is gewoon je reinste competitievervalsing. Wat mij betreft mag Ajax de schaal weer opsturen naar de KNVB en excuses aanbieden aan de andere clubs.
Volgend jaar beter en voor nu dit schandalige seizoen vergeten. Gewoon niet meer aan denken. Hopelijk....

Het rondlopende talent in de Arena wordt echt buitengewoon overschat.
De competitie door Ajax is wel in stijl afgesloten.

Ik hoop dat ze denken dat wat er nu rondloopt ook volgend jaar weer gewoon kan worden ingezet.
Maar ik ben bang dat er op diverse niveau's binnen Ajax ook wel wordt ingezien dat een versterking van een man of 5, 6 niet geheel onontkoombaar is.

"Jong talent" is natuurlijk geweldig maar het komt vaak nog tekort. Enige ervaren aanvulling moet zorgen voor de balans dat je als team ook echt (internationaal) kunt presteren. Dat geldt overigens voor elk elftal.

Maar dit lijkt inderdaad echt helemaal nergens op en Ajax had met dit team eigenlijk niet eens in de Top 5 van de eredivisie mogen staan. Je mag hopen, dat Ajax een miljoen heeft ontvangen van NEC, of Blind een half miljoen, dan is het nog verklaarbaar.

Maar ik ben bang dat ze niet beter kunnen dan wat ze hebben laten zien. In ogenschouw genomen dat ze al kampioen waren en een heerlijk zomeravondje geheel vrij van alles hadden kunnen benutten voor een tikkie takkie spelletje tegen een club die eigenlijk had moeten degraderen.

Martial
Ik ben wel blij dat Feyenoord ver wilt gaan om Terence Kongolo te behouden, denk wel hèt talent op de Nederlandse velden op dit moment en multifunctioneel.

Een "nieuwe" linksback kan ook geen kwaad die Nelom mag dan aanvallend wat brengen, maar is verdedigend o-zo kwetsbaar en hoop dat Rutten Boetius wat rustiger voor de goal kan krijgen, het is allemaal zo gehaast vaak.......

En toch wel een klein beetje balen dat gisteren toch de gelijkmaker viel voor AZ hoe geweldig dat doelpunt ook was, maar ook weer kenmerkend voor Feyenoord dit seizoen, eigenlijk (veel) beter zijn en toch niet weer weten uit te drukken in een overwinning.

Roda JC degradeert dus, als leek zijnde snap ik nog steeds niet waarom Roda voor een beginnend trainer als Tomasson heeft gekozen en heeft nu toch wel de deksel op de neus gekregen zou die Ruud Brood het nu zo veel minder hebben gedaan?

Martial schreef:
Roda JC degradeert dus, als leek zijnde snap ik nog steeds niet waarom Roda voor een beginnend trainer als Tomasson heeft gekozen en heeft nu toch wel de deksel op de neus gekregen zou die Ruud Brood het nu zo veel minder hebben gedaan?

Dat denk ik niet. Als je ook ziet op welk moment dat gebeurde. Als ik me niet vergis kwam er toen een vrij (op papier) gemakkelijk programma aan. Thomasson is ook bevriend met een bestuurslid. Kom effe niet op zijn naam.
Roda leek aan het begin van het seizoen ook goed ingekocht te hebben. Sneu voor ze dat Ajax niet hun plicht gedaan heeft. Maar Feyenoord heeft dat een aantal seizoenen geleden ook niet gedaan. Roda won toen totaal onverwachts in de kuip. Nu weet ik voor 300% zeker dat er in mijn home town Maastricht gister onder de voetbal supporters flink gefeest is. Dat kun je zo'n beetje verglijken met Ajax en feyenoord suporters. Dat zijn op zijn zachts gezegd geen vrienden van elkaar.

Stijn_Slayer
Met Cillessen in de goal had NEC wel een probleem gehad. Hoopte zelf wel op een gelijkspel. NEC hoort in de Eredivisie en een stad als Nijmegen verdient een Eredivisieclub.

Stijn_Slayer schreef:
NEC hoort in de Eredivisie en een stad als Nijmegen verdient een Eredivisieclub.

Dat zeggen ze in Kerkrade en al helemaal in Maastricht ook!

musician schreef:

Maar dit lijkt inderdaad echt helemaal nergens op en Ajax had met dit team eigenlijk niet eens in de Top 5 van de eredivisie mogen staan. Je mag hopen, dat Ajax een miljoen heeft ontvangen van NEC, of Blind een half miljoen, dan is het nog verklaarbaar.

Dit meen je toch niet serieus hoop ik? Of je moet de tweede garnituur bedoelen, die is inderdaad niet zo goed. Met Van der Hoorn en Vermeer een heel seizoen in de basis was top 5 misschien maar net bereikt. Het basiselftal van Ajax is echter het meest gebalanceerd van alle eredivisieteams met een veelvoud aan spelers die beslissend kunnen zijn. Teams als Feyenoord daarentegen zijn zwaar afhankelijk van iemand als Pellè en hadden zonder hem waarschijnlijk rechterrijtje gespeeld. Ook het wel of niet falen van Mulder is dit seizoen nog wel eens doorslaggevend geweest.

Verder speelde Ajax gewoon voor de winst gisteravond. Ze waren niet goed, maar er was dan ook geen urgentie meer om er vol voor te gaan en dan krijg je toch andere wedstrijden (zie bijvoorbeeld Bayern die ook vrij matig speelt nadat ze kampioen zijn geworden). Zeker als je tegenstander wel tot het bot gemotiveerd is en voor zijn laatste kans vecht. Dan is het toch niet raar dat het geen eenrichtingsverkeer wordt? Als De Jong die grote kans in blessuretijd benut dan hoor je niemand.

musician schreef:

Maar ik ben bang dat ze niet beter kunnen dan wat ze hebben laten zien. In ogenschouw genomen dat ze al kampioen waren en een heerlijk zomeravondje geheel vrij van alles hadden kunnen benutten voor een tikkie takkie spelletje tegen een club die eigenlijk had moeten degraderen.

Valt Go Ahead dan hetzelfde te verwijten? Die zouden dan ook een heerlijk zomeravondje hebben. Je moet het verschil niet onderschatten tussen teams die nog alles voor te spelen hebben en teams die gewoon al klaar zijn dit seizoen. Wereld van verschil, en volkomen te begrijpen dat spelers dan niet meer tot het gaatje gaan..

Wat een instelling. 34 wedstrijden betekent dat je 34 keer tot het gaatje moet gaan. Voor je publiek, voor je club en voor jezelf.
Ik geef direct toe dat Ajax dit sowieso al een keer of 30 heeft nagelaten. Het is dat, of er moet worden geconstateerd dat ze er echt niet kunnen voetballen.

Ik denk overigens het laatste.
Als deze wedstrijd werkelijk nog een poging was om "voor de winst te gaan" zijn 6 aankopen die ik eerder noemde niet voldoende, dan moet eerder worden gedacht aan 10 nieuwe spelers.

Je wilt ze trouwens toch al niet met Go Ahead gaan vergelijken?

Als het nog wel aan instelling is te wijten, is een halvering van het salaris nog een begrijpelijke ingreep. Dan kan dat mooi worden aangewend om het publiek hun geld terug te geven.

Stijn_Slayer
iggy schreef:
(quote)

Dat zeggen ze in Kerkrade en al helemaal in Maastricht ook!

Maastricht oké, Nijmegen > Kerkrade. Vind dat Roda JC ook een nare uitstraling heeft de laatste jaren.

Ajax gaat Poulsen volgend seizoen echt missen. Die speler is zo belangrijk voor het team.

iggy schreef:
(quote)

. Thomasson is ook bevriend met een bestuurslid. Kom effe niet op zijn naam.
.

Leon Vlemmings die knaap is ook nog eens trainer van FC Eindhoven geweest (vroeger EVV)).

Kill_illuminati schreef:
Ajax gaat Poulsen volgend seizoen echt missen. Die speler is zo belangrijk voor het team.

Zegt ook wel genoeg dat een speler die er niet veel (meer) van kan belangrijk is voor dit Ajax.

Rudi S schreef:
(quote)

Leon Vlemmings die knaap is ook nog eens trainer van FC Eindhoven geweest (vroeger EVV)).

En van Feyenoord. En Excelsior.

Stijn_Slayer
Vind het ook maar een matige speler, denk niet dat ze hem echt missen. Vroeger was hij wel echt heel erg goed.

Ik ben het volledig eens met Musician. Hoeveel spelers hebben het dit seizoen redelijk tot goed gedaan? Alleen Cillissen, Blind & Schöne. Klaassen en Moisander zo nu en dan. De Jong had een blessure en beoordeel ik niet. Amper een handjevol spelers dus. De rest was van een tenenkrommend niveau . Nee, Ajax mag dan kampioen zijn geworden, bij mij heerst de teleurstelling en angst dat men in de technische staf teveel vertrouwen in de werkelijke kracht van het elftal heeft. In de periode van Ten Cate en Jol (geen kampioenschappen) zaten er meer leuke (en goede) wedstrijden tussen. OK, je pakt geen prijs. Maar gaat het daar alleen om? Ik mag hopen dat er in de zomerstop een hoop gaat veranderen. Zo'n jaar als 2013/2014.... bah.

Kill_illuminati schreef:

Als dat echt zo zou zijn, dan staan ze er nog een stuk slechter voor dan wat hier nu allemaal al wordt geschreven.

Het Ajax van Jol haalde 4 jaar geleden 85 punten, 14 meer dan Ajax dit seizoen. Maar ze werden geen kampioen, dus was het zogenaamd minder.

Toch denk ik dat de basis nu wel beter is, per saldo zullen ze nu wel veel minder salaris hebben uitgegeven. Ik hoop wel dat Ajax eens wat serieuze versterkingen gaat halen, want voor attractief voetbal moest je dit jaar eerder in Arnhem, Rotterdam of Heerenveen zijn.

Bye bye Roda, zal er geen traan om laten. De tijden dat Roda een goed, gepassioneerd team hadden met echt clubmensen als Ger Senden, Regilio Vrede en Eric van de Luer in het team, liggen al weer een tijdje achter ons. De laatste jaren is een vrij kleurloos bijeengeraapt zooitje geweest, ik vind het hoogstens sneu voor Tomasson, maar hij was duidelijk nog niet klaar voor de job. Denk dat de meeste clubs ook blij, Tilburg is over het algemeen toch een stuk dichter bij de deur dan Kerkrade...

Gretz schreef:
Teams als Feyenoord daarentegen zijn zwaar afhankelijk van iemand als Pellè en hadden zonder hem waarschijnlijk rechterrijtje gespeeld.

Je zet jezelf behoorlijk voor lul met dit hersenloze nagewauwel van Gijp en co. Ken je feiten: in de 6 wedstrijden zonder Pelle won Feyenoord er 5, en speelde het alleen gelijk tegen AZ (een wedstrijd waarin ze ook veel beter waren). Natuurlijk was Pelle belangrijk voor Feyenoord dit seizoen, maar vrijwel elk team heeft wel een of enkele spelers in het team die onmisbaar zijn. Dat Ajax dat niet had dit seizoen, is eerder een uitzondering dan een gegeven feit.

Titmeister schreef:
Ken je feiten: in de 6 wedstrijden zonder Pelle won Feyenoord er 5, en speelde het alleen gelijk tegen AZ (een wedstrijd waarin ze ook veel beter waren). Natuurlijk was Pelle belangrijk voor Feyenoord dit seizoen, maar vrijwel elk team heeft wel een of enkele spelers in het team die onmisbaar zijn. Dat Ajax dat niet had dit seizoen, is eerder een uitzondering dan een gegeven feit.

En vorig seizoen wonnen ze er maar 2 van de 5 zonder Pellè. Dit seizoen had Feyenoord in de wedstrijden zonder hem een redelijk makkelijk programma. Feit is dat je de afhankelijkheid simpelweg niet alleen kunt toetsen aan de wedstrijden waarin hij niet meedeed. Lees anders dit artikel even over zijn prestaties. De laatste helft van dit seizoen is daarin niet meegenomen, maar het geeft wel aan dat bijna alle doelpunten die Pellè maakt belangrijk zijn. Met dat rechterrijtje overdreef ik wel een beetje ja, maar ik denk wel dat veel mensen Feyenoords afhankelijkheid van hem toch lichtelijk onderschatten. We zullen het komend seizoen gaan zien als hij er niet meer bij is. Ik hoop wel dat Feyenoord het goed kan opvangen, want het zou mooi zijn als de sportieve rivaliteit met Ajax kan blijven bestaan.

Veel teams zijn inderdaad in ruime mate afhankelijk van een paar spelers, maar bij Ajax loopt er al sinds de eerste titel van De Boer geen echte topscorer meer rond:

13/14 Klaassen, Sigþórsson 10
12/13 De Jong 12
11/12 De Jong 13
10/11 De Jong 12

Bovendien waren er dit seizoen 20 verschillende ajacieden die een doelpunt maakten. Dat zegt ook wel wat.

musician schreef:
Wat een instelling. 34 wedstrijden betekent dat je 34 keer tot het gaatje moet gaan. Voor je publiek, voor je club en voor jezelf.
Ik geef direct toe dat Ajax dit sowieso al een keer of 30 heeft nagelaten. Het is dat, of er moet worden geconstateerd dat ze er echt niet kunnen voetballen.

Herinner je deze wedstrijd nog? Feyenoord - Roda op de laatste speeldag in het seizoen 2008/2009. Feyenoord was toen ook al uitgespeeld. Ja, ik vind ook dat spelers in de wedstrijden om des keizers baard gewoon hun best moeten doen. Maar het is niet raar dat het anders loopt. Je ziet dat overal ter wereld.

Wat een onzin dat de spelers van Ajax in bijna alle wedstrijden niet alles zouden hebben gegeven. Als er iemand zijn spelers goed kan motiveren is het Frank de Boer wel. Volgens mij heb je iets te hoge verwachtingen van team in opbouw wat bijna volledig uit eigen jeugd en koopjes bestaat.

Ajax moet als Ajax spelen. Of dat nu met jonge spelers of oude(re) spelers is, doet er niet toe. Wij hebben vrijwel het gehele seizoen geen Ajaxvoetbal gezien, want het was voorzichtig, defensief en alles ging door het midden.
Ik had al geen hoge verwachtingen (door het vertrek van Eriksen, Babel en Alderweireld), maar wat viel het mij tegen.
Als je geen vleugelspelers (kan) opleiden, dan moet je de beurs trekken. Anders wacht ons weer een martelgang als voetbaljaar 2013/2014.
Niemand in mijn omgeving heeft genoten en iedereen klaagt steen en been. Op het kampioenschap volgden lauwe reacties. Dat is alles zeggend, toch?
Ik was zeer positief over de ingeslagen weg, maar vraag mij inmiddels af of de beleidsbepalers weten wat in het (inter)nationale voetbal gevraagd wordt.
Fysieke kracht, snel (!) positiespel en een goede omschakeling. Dat ontbrak dit jaar volledig. De vraag is dus of het aankoopbeleid klopt en of daar in de jeugd wel genoeg aandacht voor is.
De uitkomst voor de komende jaar is ongewis, maar hopelijk heb ik het mis en komt het goed.

Ajax moet zoveel mogelijk prijzen pakken en als dat met aantrekkelijk voetbal kan is dat mooi meegenomen. Ajax heeft al jaren geen echte vleugelspelers meer en ze lijken bijna overal uitgestorven. Ik denk dat je dat gewoon moet vergeten. Dat we een tijdje terug wel naar doelpuntrijke, attractieve wedstrijden konden kijken kwam voornamelijk door briljante spelers als Suarez en Ibrahimovic. Die haal je niet elkaar in huis.

Ik had dit seizoen ook weinig verwachtingen omdat ik dacht dat het verlies van Eriksen niet op te vangen zou zijn, en er geen aankopen werden gedaan die het team sterker zouden maken. Na PSV - Ajax rekende ik dan ook niet meer op het kampioenschap. Met een tussenjaartje had ik ook prima kunnen leven. Maar Ajax is daarna met een matige selectie sterk teruggekomen en stond er in bijna alle belangrijke wedstrijden. Sinds begin november werd er geen eredivisiewedstrijd meer verloren. Natuurlijk moet men naar meer dominantie en betere wedstrijden streven, maar ik twijfel er niet aan dat dat gebeurt. Het zijn in mijn ogen de verwende supporters die steen en been klagen.

Gretz schreef:
van iemand als Pellè en hadden zonder hem waarschijnlijk rechterrijtje gespeeld.

Haha. Wat een onzin. Of je moet bedoelen dat Feyenoord dan met 10 man zou spelen.

Zelfs met Te Vrede zou Feyenoord top 5 halen.

Feyenoord heeft sowieso met Kongolo met redelijk afstand de beste verdediging van de Eredivisie. Janmaat, de Vrij (echt goed na de winterstop), Mathijsen/BMI, Kongolo.

Martial schreef:

Meningen verschillen hier merk ik over de meest gewenste degradant. Ik had het liefst RKC eruit zien vliegen en daarna NEC. Heb veel sympathie voor Roda maar ze hebben het aan zichzelf te danken. Het gaat over 34 wedstrijden en het ontslag van Ruud Brood ruim voor de kerst was belachelijk. Zo slecht deed hij het niet en met hem waren ze volgens mij ruim boven de streep gebleven. Ze hebben een hele aardige selectie daar. Ik vind overigens wel dat Ajax gisteren een schandalige wanprestatie op de mat legde (voor wat ik er van heb gezien). Met de 1-1 salonremise tegen Heracles en nu weer de 2-2 tegen NEC ben je de competitie gewoon aan het vervalsen. Vermeer wat mij betreft definitief niet in Oranje, wat een onbetrouwbare zenuwpees is dat.

FC Utrecht wist gisteren zowaar nog een leuke pot voetbal op de mat te leggen. Men speelde helemaal vrijuit en het was misschien wel de meest aanvallende pot voetbal van het seizoen. Gelet op de kansen had het 5-1 kunnen zijn. Met een heerlijk weertje was het een topavond, jammer dat men niet hoger wist te eindigen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Haha. Wat een onzin. Of je moet bedoelen dat Feyenoord dan met 10 man zou spelen.

Zelfs met Te Vrede zou Feyenoord top 5 halen.

Feyenoord heeft sowieso met Kongolo met redelijk afstand de beste verdediging van de Eredivisie. Janmaat, de Vrij (echt goed na de winterstop), Mathijsen/BMI, Kongolo.

Ik zei al in mijn reactie op titmeister dat ik me enigszins hyperbolisch had uitgedrukt. Rechterrijtje is overdreven, maar 10-15 punten minder had heel goed gekund. Te Vrede deed het prima als stand-in (ook al komt hij niet in de buurt vande aanjager en het aanspeelpunt dat Pelle is), maar hij is toch niet het niveau wat Feyenoord nastreeft?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:56 uur

geplaatst: vandaag om 01:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.