MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Ik zei al in mijn reactie op titmeister dat ik me enigszins hyperbolisch had uitgedrukt. Rechterrijtje is overdreven, maar 10-15 punten minder had heel goed gekund. Te Vrede deed het prima als stand-in (ook al komt hij niet in de buurt vande aanjager en het aanspeelpunt dat Pelle is), maar hij is toch niet het niveau wat Feyenoord nastreeft?

Een spits is normaliter sowieso de belangrijkste positie in een team. Dus het is dan fijn dat die er dan ook 20+ inschopt. Ik weet niet welke spits Feyenoord zou hebben als Pellè er niet geweest zou zijn. Daarom vind ik "Zonder Pellè zou Feyenoord 10-15 punten minder hebben gehad " ook zo'n onzin. De aanvoer naar de spits is in ieder geval bovengemiddeld bij Feyenoord. Daarnaast heeft Immers meer gescoord dan alle Ajacieden en Boëtius net zoveel als de topscoorders van Ajax. Dus Pellè is niet de enige met scorend vermogen.

Vandaar dat ik ook "zelfs" aanhaalde bij Te Vrede. Die zit uiteraard nog lang niet op Feyenoordniveau. Denk wel dat er nog wat rek in zit. Als back-up nog niet heel verkeerd.

Wat een gelul allemaal. Feyenoord is 2e geworden met Pelle PUNT.

In spanje is het in ieder geval super spannend na het verlies van de matrassen. Ben toch super benieuwd naar die laatste wedstrijd Barcelona-Atletico. Zou me niks verbazen als Barcelona die wedstrijd laat lopen.

Gretz schreef:
Herinner je deze wedstrijd nog? Feyenoord - Roda op de laatste speeldag in het seizoen 2008/2009. Feyenoord was toen ook al uitgespeeld. Ja, ik vind ook dat spelers in de wedstrijden om des keizers baard gewoon hun best moeten doen. Maar het is niet raar dat het anders loopt. Je ziet dat overal ter wereld.

Die wedstrijd van Ajax tegen NEC was niet een enkele wedstrijd op zich. Het was een blauwdruk van zo'n beetje het hele seizoen.

Feyenoord heeft ook jaren dat er wedstrijden dramatisch verlopen, zo niet het hele seizoen. Volgens mij werden ze in dat seizoen dat je aanhaalt 8e of zoiets, enfin, het mocht geen naam hebben. Mij hoor je dat niet goed praten. Maar een verlies tegen Roda JC, zelfs in de Kuip, was niet eens zo heel erg verrassend.

Ajax heeft een heel slecht seizoen gedraaid en het oproer dreigt te kraaien. Week na week wordt het publiek uit en thuis beledigd. Die tikkies breed, het is niet anders dan angstvoetbal. Bang om fouten te maken, bang om de aanval te kiezen, bang om 90 minuten er over heen te gaan. Omdat ze het ook gewoon niet kunnen, vermoed ik. Daarom wordt er maar op safe gespeeld. En daarom hebben ze ook geen spits die er 30 in een seizoen inlegt.

Met een gelukje scoor je nog na verloop van tijd. Over het algemeen hebben de tegenstanders nog voldoende ontzag om een wedstrijd winnend af te kunnen sluiten. Verliezen tegen Ajax zit vaak al in de begroting.

Die trainer van Basel is degene geweest die zijn werk goed heeft gedaan. Hij zag de beelden en wist daarna precies wat hij met zijn eigen beperkte ploeg moest doen.
Wat er in voorgaande jaren nog rondliep bij Ajax aan voetballend vermogen en branie (Vertonghen e.a.) is inmiddels verkocht.

Frank de Boer liep dit seizoen op eieren en mocht blij zijn dat de concurrentie zoveel punten heeft laten liggen. Zijn prestatie is geweest, dat hij, ondanks het matige team en spel, per saldo nog de meeste punten in de eredivisie heeft weten te halen. Maar qua voetbal heeft Ajax het slechtste team ooit gepresenteerd. Als ik De Boer was, zou ik zo snel mogelijk kiezen voor Tottenham.

Waar is Cure-kenner en Ajax-supporter, par excellence orbit now that the community of MuMe needs him?

Bor geef ze aub een koekje, die zwalpsnuiten

Mjuman schreef:

Orbit schaamt zich dit jaar, geen RS album, geen fatsoenlijk Ajax, en geen wave topic waar hij op de Manchester scene kan schelden.

musician, gaat het? Je maakt het echt vele malen erger dan het is. Het spel van Ajax is zelden briljant en er worden soms veel fouten gemaakt, maar dat geldt voor de gehele Nederlandse competitie. Waar iedereen die een beetje kan voetballen na een paar seizoenen weg is. Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat Ajax week in, week uit ondermaats heeft gepresteerd. Het was iets minder dan vorig jaar (voornl. als gevolg van de verzwakte selectie) maar dat maakt het nog niet meteen extreem slecht. En dan ook nog met die onzin aankomen dat het door het ontzag van de tegenstanders en het falen van de concurrentie komt dat Ajax zijn wedstrijden won. Op deze manier zou helemaal niets de verdienste van Ajax zijn. Komt me over als een slecht verliezer. Je verwachtingen van het Nederlandse voetbal lijken me onrealistisch hoog.

musician schreef:
Als ik De Boer was, zou ik zo snel mogelijk kiezen voor Tottenham.

Voor Tottenham kiezen is spelen voor plek 4-7 en incidenteel mee mogen doen in de Champions League. De kans dat hij daar prijzen gaat winnen is miniem. Bovendien moet je daar als je een paar maanden niet presteert al het veld ruimen. Kun je beter bij Ajax blijven waar je elk jaar meedoet om de titel, spelers beter kunt maken en waar je regelmatig aan CL-voetbal mag ruiken. En dan nog even geduld hebben tot er een echte topclub voorbij komt.

Ik probeer er altijd nog weer het positieve uit te halen (als ik zin heb). Hoe abominabel het niveau ook mag zijn, het grote voordeel van de Nederlandse competitie is dan wel weer dat er telkens weer leuke talenten opduiken. Of ze die status ooit zullen ontgroeien, kan slechts de toekomst uitwijzen.

Ik noem een Kongolo (Feyenoord), Boëtius (Feyenoord), Zivkovic (Groningen), Ziyech (Heerenveen),
Davy Klaassen (Ajax), Türüç (Eagles), Berghuis (AZ).

Mjuman schreef:
Waar is Cure-kenner en Ajax-supporter, par excellence orbit now that the community of MuMe needs him?

Wat is dit nu Mju, kun je het zelf niet meer af?
Ik bevind mij als bewoner van Amsterdam aan Zee in de gelukkige omstandigheden dat ik met de plaatselijke bevolking graag mag meehuilen over de teloorgang van Ajax. In betere tijden geef ik tegengas maar dat is nu in het geheel niet meer nodig.

Ik citeer ook niet alleen uit eigen werk maar bijvoorbeeld ook uit dat van trouwe Ajax supporters die na 30 jaar overwegen hun seizoenskaart op te zeggen. Als gevolg van het vertoonde spel en week in week uit klachten over het gebodene. Ik ga dat natuurlijk niet tegenspreken en de televisiebeelden ondersteunen het, spreken verder voor zich.

"Nog nooit zo'n slecht Ajax gezien" is een veelgehoorde kreet (met namen van spelers en acties). Ja, ik heb geen Arena ervaring, ik mag daar niet verder buurten dan de HMH of de Ziggo Dome en dat hou ik graag zo. Maar mensen die het anders ervaren, een verdwaalde PSV supporter, mogen best de loftrompet over Ajax steken.

Vandaag maakt Louis van Gaal z'n selectie bekend. Ik ben benieuwd

Gretz schreef:
(quote)
Voor Tottenham kiezen is spelen voor plek 4-7 en incidenteel mee mogen doen in de Champions League. De kans dat hij daar prijzen gaat winnen is miniem. Bovendien moet je daar als je een paar maanden niet presteert al het veld ruimen. Kun je beter bij Ajax blijven waar je elk jaar meedoet om de titel, spelers beter kunt maken en waar je regelmatig aan CL-voetbal mag ruiken. En dan nog even geduld hebben tot er een echte topclub voorbij komt.

Zijn salaris zal ook wel ietsjepietsje hoger zijn in Londen

Verder werkt hij dan met meer geld, betere spelers en betere tegenstanders. Ook veel dichter bij het niveau waarop hij zelf acteerde. Dat zijn allemaal mooie uitdagingen, welke uitdaging heeft hij hier nog? Dit is zo'n beetje het matigste team van Ajax ooit en dan nog wordt hij redelijk makkelijk kampioen.

Zo'n tien jaar geleden waren er ook minder 'vette' jaren, echter bemerkte ik toen meer bevlogenheid en aanvallende intenties. Destijds won Ajax slechts de KNVB-beker. Met spelers als Rosales (nog steeds zeer betrokken bij onze club), Sneijder, Boukhari, Vermaelen, Galasek, Huntelaar & Emanuelson. Ik was destijds helemaal in de wolken, waar ik nu ook niet voor het kampioenschap maar een beetje heb kunnen juichen. Daarvoor was het spel gewoon té slecht.

Ook hier in Groningen zijn best veel Ajacieden en die delen mijn mening. Door omstandigheden kan ik zelf niet (meer) in de Arena zijn, maar een (seizoen)kaart kost veel geld. Daar wil je als supporter wel iets voor terug zien.
Het huidige spel (zie relaas van Musician) is voor veel mensen toch een reden om minder snel richting de Arena af te reizen. Ik hoop dan ook dat Ajax in de eerste plaats volgend jaar weer herkenbaar aanvallend Ajax-spel laat zien. Dat is voor mij persoonlijk belangrijker dan het winnen van weer een kampioenschap.

Ergens is het heel jammer dat Louis van Gaal geen onderdeel meer uitmaakt van onze club. Als geen ander is hij in staat om een team beter te maken. Hij is en blijft een groot Ajacied, evenals Danny Blind. Mocht De Boer vertrekken, dan hoop ik op (Co) Adriaanse, Rijkaard, (Morten) Olsen, Stam of Litmanen.

Stijn_Slayer
Rosales was in het begin echt heel goed. Hij haalde voor hij naar Ajax kwam ook het Argentijnse elftal. Na zo'n vage blessure kon hij er ineens weinig meer van.

Toch liepen er toen ook al veel minkukels rond. Mitea, De Mul, Soetaers, Sonck, Obodai, Sikora. Van der Vaart kon er de laatste twee jaar bij Ajax eigenlijk ook niet veel meer van.

Voorselectie Oranje:
Daley Blind (Ajax),
Jean-Paul Boëtius (Feyenoord),
Luc Castaignos (FC Twente),
Jasper Cillessen (Ajax),
Jordy Clasie (Feyenoord),
Memphis Depay (PSV),
Daryl Janmaat (Feyenoord),
Davy Klaassen (Ajax),
Terence Kongolo (Feyenoord),
Jürgen Locadia (PSV),
Bruno Martins Indi (Feyenoord),
Luciano Narsingh (PSV),
Quincy Promes (FC Twente),
Karim Rekik (PSV),
Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord),
Joël Veltman (Ajax)
Kenneth Vermeer (Ajax),
Stefan de Vrij (Feyenoord),
Georginio Wijnaldum (PSV)
Jeroen Zoet (PSV).

Allemaal top 4 eredivisie .

Pelle zit er niet eens bij

Pelle zit in plan B

Gelukkig is Terence Kongolo geselecteerd!

lap real nog gelijk in de laatste minuten

Marjet schreef:
Door omstandigheden kan ik zelf niet (meer) in de Arena zijn,

Toch niet door een stadionverbod hoop ik?

Martial
Nicolage Rico schreef:

Vandaar dat ik ook "zelfs" aanhaalde bij Te Vrede. Die zit uiteraard nog lang niet op Feyenoordniveau. Denk wel dat er nog wat rek in zit. Als back-up nog niet heel verkeerd.

Met alle respect voor die Te Vrede maar op Feyenoordniveau gaat die ook niet komen, vind het een hele matige speler, vooral z'n handelingssnelheid is van een bedroevend niveau en ik heb het nu wel gehad met dit soort spelers, Feyenoord moet nu echt is een stap vooruit gaan maken en niet blijven hangen met de net-niet spelers, maar misschien wil ik wel te veel

Martial
Rudi S schreef:
Voorselectie Oranje:
Daley Blind (Ajax),
Jean-Paul Boëtius (Feyenoord),
Luc Castaignos (FC Twente),
Jasper Cillessen (Ajax),
Jordy Clasie (Feyenoord),
Memphis Depay (PSV),
Daryl Janmaat (Feyenoord),
Davy Klaassen (Ajax),
Terence Kongolo (Feyenoord),
Jürgen Locadia (PSV),
Bruno Martins Indi (Feyenoord),
Luciano Narsingh (PSV),
Quincy Promes (FC Twente),
Karim Rekik (PSV),
Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord),
Joël Veltman (Ajax)
Kenneth Vermeer (Ajax),
Stefan de Vrij (Feyenoord),
Georginio Wijnaldum (PSV)
Jeroen Zoet (PSV).

Allemaal top 4 eredivisie.

Wie gaan er mee naar het WK en wie vallen er af?
Wie durft een voorspelling te doen?

Hm, tja als PSVer kan ik toch niet anders stellen dat enkel Depay een kans zou mogen maken om eventueel eens in te vallen, Zoet is een prima doelman, maar de "Engelse"zijn beter meer ervaren.
De spelers van Twente lijken mij ook niet goed genoeg.
Vermeer komt echt te kort, omdat er nog al wat wedstrijden zullen zijn waar het op momenten aan komt.
Veltman , hetzelfde als Vermeer.
De rest moet zich dan bewijzen.

Daley Blind (Ajax), Ja
Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Moeilijk, ik denk net niet
Luc Castaignos (FC Twente), Neen
Jasper Cillessen (Ajax), Ja
Jordy Clasie (Feyenoord) Ja,
Memphis Depay (PSV), Ja
Daryl Janmaat (Feyenoord), Ja
Davy Klaassen (Ajax), Neen (net niet, laatste afvaller ofzo)
Terence Kongolo (Feyenoord), Ja
Jürgen Locadia (PSV), Neen
Bruno Martins Indi (Feyenoord), Ja
Luciano Narsingh (PSV), Neen
Quincy Promes (FC Twente), Neen
Karim Rekik (PSV), Neen
Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Ja
Joël Veltman (Ajax) Ja
Kenneth Vermeer (Ajax), Neen
Stefan de Vrij (Feyenoord), Ja
Georginio Wijnaldum (PSV) Neen
Jeroen Zoet (PSV). Neen

Martial schreef:
(quote)

Met alle respect voor die Te Vrede maar op Feyenoordniveau gaat die ook niet komen, vind het een hele matige speler, vooral z'n handelingssnelheid is van een bedroevend niveau en ik heb het nu wel gehad met dit soort spelers, Feyenoord moet nu echt is een stap vooruit gaan maken en niet blijven hangen met de net-niet spelers, maar misschien wil ik wel te veel

Toch is hij in een paar wedstrijden dat hij speelde bepalend geweest. Toch een kwaliteit, naast zijn balvastheid en kopkwaliteiten.

Ik ben het uiteraard wel eens dat hij niet goed genoeg is voor Feyenoord (wat ik al aanhaalde). Maar ik zou niet weten welke spits Feyenoord dan op de bank moet zetten. Havenaar? En dan een echte spits voor de basis halen?

Sowieso nog niet het boodschappenlijstje van Oom Lou bij de scharrelslager. Daarom is ja/nee niet zinvol; wie komt er nog bij na de nacompetitie, en wie nog internationaal.

Belangrijkste vraag: blijft iedereen HEEL, herstelt men op tijd?

Vind het mooi dat Narsingh én Wijnaldum toch een kans krijgen. Als degenen die nu - deels onverwacht - een kans krijgen zich bewijzen, kan het nog leuk worden. Vaak genoeg vielen er ultimo nog spelers af, waardoor anderen onverwacht hun kans kregen.

Martial schreef:
(quote)

keepers:
Cillessen ja, Vermeer en Zoet nee (al vrees ik dat Vermeer toch mee gaat ipv Krul)

verdedigers:
Janmaat, Blind, Martins Indi, Veltman, De Vrij, Kongolo ja, Rekik nee

middenvelders:
Clasie, Klaassen, Wijnaldum ja, Vilhena nee

aanvallers:
Depay, Promes ja, Boetius, Castaignos, Locadia, Narsingh nee

Promes vind ik echt niet goed genoeg, maar Narsingh heeft nauwelijks wedstrijdritme en verder zijn er ter vervanging van Robben geen alternatieven op rechts voor zover ik weet.

Berghuis, Basacikoglu zouden ook nog kunnen, maar lijken (nog) niet goed genoeg.
Echter als een matige Ruiz, Narsingh van een basisplaats afhoudt, tja.
Dirk kampioen, misschien nog ???!

Martial schreef:
(quote)

Janmaat, Depay, BMI, Kongolo, Klaassen en Cilessen mee, de rest valt af.

Als Clasie gaat spelen in Brazilie ga ik niet kijken.

Waarom Klaassen wel eigenlijk?

Tsja, wie anders dan Klaassen. Volgens mij houdt Van Gaal wel van dat type: veel loopvermogen en scorend vermogen. Maher gaat niet mee en veel aanvallende middenvelders in het buitenland hebben we toch niet naast Sneijder en Van der Vaart. Afellay en Van Ginkel zijn net terug van blessures, ik verwacht niet dat die meegaan. Ik kan me eigenlijk alleen De Guzman nog bedenken. In de eredivisie heb je dan eigenlijk alleen nog Wijnaldum en Klaassen met nog een beetje internationale ervaring en Klaassen speelde tegen Barcelona zijn beste wedstrijden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.