MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

Martial
Dordrecht natuurlijk méér dan terecht door naar de eredivisie als je bijna heel het seizoen bovenaan heeft gestaan, Sparta met een schandalige 16e plek had wat mij betreft dan ook helemaal nergens recht op.

Harry v/d Ham en Dordrecht gefeliciteerd!

panjoe (moderator)
Dordt en Excelsior! Ik vind het altijd leuk om nieuwkomers in de Eredivisie te verwelkomen, en met de drie degradanten hebben we voeballend toch weinig boeiends verloren (eigenlijk vind ik Roda dan nog het grootste gemis). Alleen Willem II had van mij niet gehoeven.

Proficiat aan Dordrecht (en sheep67 ) en Excelsior, 2 leuke clubs weet in de eredivisie.

De felicitaties aan Excelsior en FC Dordrecht en (iets voorbarig) aan de FC van mijn woonplaats (al is het niet mijn club). Volgens mij twee leuke clubs om erbij te hebben in de eredivisie.
Maar wil ook graag even wijzen op de erg mooie overwinning van Weening vandaag in de Giro. Wat is hij toch slim geweest om destijds bij Rabo weg te gaan. De Friese trots van de dag.

Wat een geweldige overwinning van klasbak Pieter Weening. Er breken (gelukkig) weer mooie wielertijden aan en Pieter is daar een prachtig voorbeeld van.
Ik hoor dat de plaatselijke FC met 2-0 voor staat tegen AZ. Succes Groningen...

Tot slot lees ik mooie transferberichten omtrent Ajax. Hopelijk kunnen de broodnodige aankopen worden gedaan. Robert Muric zou een supertransfer zijn: een talent alá Zlatan...

Ja ja, er zijn er heel wat nodig........

Nog hulde voor Excelsior en FC Dordrecht!
Het is maar goed, dat het alweer zo lang geleden is, dat Dordrecht degradeerde.

Laat ik het zo zeggen, er werd vanmiddag een stuk frisser en aantrekkelijker voetbal gespeeld.

laxus11 bedankt! En leuk dat er over het algemeen positief word gereageerd dat FC Dordrecht is gepromoveerd. Besef ook wel dat het een moeilijk seizoen gaat worden maar wie weet... Helaas speelt onze sterspeler keeper Hahn (Jong-Oranje) voor Feijenoord komend seizoen.

Stalin

en hoe.....

http://static1.ad.nl/static/photo/2014/15/1/0/20140518161330/media_xll_2266050.jpg

chevy93 schreef:
Eindelijk! Na negen jaar weer eens een prijs; wat een finale!

laxus11 schreef:
Proficiat aan Dordrecht (en sheep67 ) en Excelsior, 2 leuke clubs weet in de eredivisie.

Dordt gun ik het van harte, maar wat is er leuk aan Excelsior dan?

Hendrik68
Ik zou je een wedervraag kunnen stellen: Wat is er mis met Excelsior en waarom gun je het Dordt meer dan Excelsior? Alleen omdat ze relatief weinig aanhang hebben en een stadionnetje waar menig hoofdklasser zich voor schaamt? Juist die dingen maken het voor mij juist leuk. Dat stadion van Dordt stelt niet veel meer voor dan Woudestein.

Na vandaag snap ik ook waarom Atletico Madrid zich voor honderden miljoenen in de schulden steekt om kampioen te worden. Anders hadden ze op 17 juli wellicht tegen FC Groningen gemoeten. Hier beelden uit een tijd dat zelfs Spanjaarden niet doorrolden na een overtreding.

FC Groningen- Atletico Madrid 1983 3-0 - YouTube

Het leuke aan de lijst van degradanten (de laatste drie van de ranglijst) is dat ie precies matcht met de drie promovendi van de eerste divisie (de topdrie). Kan me niet heugen dat dat eerder het geval was. Veelal wisten de eredivisieclubs zich het lijf te redden.

Excelsior zal waarschijnlijk volgend jaar wel weer degraderen

Willem II - winnaar van de competitie - en dus terechte promovendus. La ville des cruches en Wollek liggen nog geen kwart pisbeurt uit elkaar, dus WII is een mooie sub voor RKC.

herman schreef:
(quote)

Dordt gun ik het van harte, maar wat is er leuk aan Excelsior dan?

Ze spelen doorgaans aanvallend alles-of-niets-voetbal. Maar qua allure totaal niet Eredivisie-waardig, inderdaad.

Er zullen vast weer wat Feyenoordtalenten gestald worden.

en tevens wat punten voor Feyenoord verloren gaan want zo gaat het wel vaker op Woudestijn

Hendrik68 schreef:
Ik zou je een wedervraag kunnen stellen: Wat is er mis met Excelsior en waarom gun je het Dordt meer dan Excelsior? Alleen omdat ze relatief weinig aanhang hebben en een stadionnetje waar menig hoofdklasser zich voor schaamt? Juist die dingen maken het voor mij juist leuk. Dat stadion van Dordt stelt niet veel meer voor dan Woudestein.

Dat ja, die club heeft nauwelijks een achterland en jarenlang geteerd op de talenten/afdankertjes van Feyenoord. Maar goed, het zit allemaal zo dicht op elkaar tegenwoordig dat ook dit soort clubs weer kunnen promoveren.

Hendrik68
Volgens mij heeft Excelsior het nu op eigen kracht gedaan en heel vroeger lukte ze het ook altijd weer, erg knap. Dat teren op afdankertjes daarna heb ik ook nooit zo sympathiek gevonden. Maar het feit dat Excelsior weinig aanhangers heeft kan de club ook niks aan doen natuurlijk. Dordt is trouwens gepromoveerd mede dank zij afdankertjes van Groningen en de winnende goal werd gemaakt door een afdankertje van Sparta die nu terug mag om weer anoniem in de Jupiler League mee te hobbelen. Het is me wat.

Dat zijn een paar losse spelers, dat is wat anders dan een satellietclubconstructie wat bij Excelsior het geval was.

Hendrik68
Ja klopt, maar dat laatste zei ik ook alleen maar om FC Groningen een veer in de kont te steken. Die Van Nieff heeft het toch geweldig gedaan in het eerste half jaar.Toen Groningen hem terughaalde ging het heel even toch wat minder,waardoor Willem II de titel kon grijpen.

Nee als Excelsior weer als satelietclub gaat fungeren dan zijn ze inderdaad niet Eredivisiewaardig. Dat zou je dan eigenlijk ook van Vitesse kunnen zeggen bedenk ik me net.

Hendrik68 schreef:
Dordt is trouwens gepromoveerd mede dank zij afdankertjes van Groningen en de winnende goal werd gemaakt door een afdankertje van Sparta die nu terug mag om weer anoniem in de Jupiler League mee te hobbelen. Het is me wat.

Een afdankertje dat na de winterstop alweer terug was bij FC Groningen. Dus een half seizoen profijt van gehad. Ik weet niet of jij de Jupiler League gevolgd hebt maar Dordt heeft op 4-5 wedstrijden na bovenaan gestaan. We gingen de winterstop in met een voorsprong van 10 punten. Dus wie verdient het nu op basis van behaalde resultaten om te promoveren? Sparta misschien ...nummer 16 van de Jupiler League en een periodetitel cadeau gekregen van Jong-PSV? Dat zou pas wat wezen!

Winnende goal? Het is 3-1 geworden...ook dat nog

Wat ik dus al eerder aangaf: het zal geen gemakkelijk seizoen worden en ik ga ons team ook niet vergelijken met 1 van de clubs die vorig seizoen zijn gepromoveerd maar tot ieders verbazing zijn er wel mooie resultaten behaald tot een bekerfinalist aan toe. Het kan raar verlopen in de voetballerij. Over het algemeen heeft FC Dordrecht in den lande aan sympathie gewonnen met hier en daar nog wat knorrigheid over het grasveld, stadion en resultaten uit het verleden.
Maar goed, dat kan voor mij de pret niet meer drukken. Weer een mooi memorabel voetbalweekend rijker en dat er maar veel mogen volgen!

P.S. Nog gefeliciteerd met de gewonnen ticket voor de Europa League. Mooi prijsje lijkt me zo na een middelmatig seizoen (een zevende plek valt nog mee. Ik teken ervoor komend seizoen )

Of Dordt het nu wel of niet allemaal kan handelen komend seizoen gaan we zien.
Begroting, accomodatie, zullen geen plus zijn.
Afgelopen seizoen heeft Dordt goed voetbal laten zien, veel gescoord (meeste vd nederlandse profclubs) dus dik verdiend.
Het blijkt dar goed verzorgd voetbal (zie o.a. PEC , Go ahead en Cambuur) positief is voor de eredivisie.
Het alternatief is NEC en RKC, die hebben het toch niet meer verdiend dan Dordt.

Hendrik68
He Sheep. Ik zeg nergens dat Dordt het niet verdient hoor. Ze hebben het dik verdiend. Alleen wordt her en der geroepen dat Dordt het meer verdiend dan Excelsior. Waarop ik me afvraag waarom. Meer is het niet. Ik ben blij voor beide clubs. In 2 jaar tijd 5 andere clubs in de Eredivisie, ik vind het geweldig. En ze zijn allemaal even Eredivisiewaardig, anders speelden ze er niet. Zo simpel is het.

Mijn excuses Mijn reactie komt voort uit het feit dat ik vaak in de verdediging moet als het over FC Dordrecht gaat en sowieso over de stad zelf. Hoe het komt ben ik nog niet achter maar bij veel mensen heeft Dordt een negatieve wanklank. Maar goed, schouders eronder en wij (eilandbewoners: zou dat het zijn?) gaan ervoor!

Fijne dag en thanks, Hendrik68

sheep67 schreef:
bij veel mensen heeft Dordt een negatieve wanklank.

In tegenstelling tot de alom bekende positieve wanklank bedoel je?

Deze geboren en getogen Oud-Krispijner had in elk geval een goed voetbalweekend

GrafGantz schreef:
(quote)

In tegenstelling tot de alom bekende positieve wanklank bedoel je?

Deze geboren en getogen Oud-Krispijner had in elk geval een goed voetbalweekend

Ja daar ging al vanuit mede-schapekop

Gefeliciteerd FC Dordrecht met de verdiende promotie. Jammer van het Kunstgras.

Gefeliciteerd Excelsior met de verdiende promotie. Jammer van het Kunstgras.

Gefeliciteerd FC Groningen met Europees Voetbal. Jullie mogen 17 Juli weer aan de bak

Leuk dat de nummer 8 van de Eredivisie nu eens de play offs wint. Je hoort altijd achteraf gezever dat dat niet eerlijk is over de gehele competitie gezien (zoals enkele Heerenveen spelers dit jaar) en daar zit wellicht wat in. Aan de andere kant blijft de competitie tot het einde toe voor veel meer clubs spannend op deze manier. Heerenveen werd vorig jaar immers 8e en deed toen ook mee zonder protest. De nummers 5 t/m 12 is toch veelal elk jaar een vast groepje Eredivisie klanten die op deze manier ook eens Europees kunnen halen. Vorig jaar was het wel de nummer 5 die de play offs won (FC Utrecht) en nu is het een keer de nummer 8. Leuk systeem, houden zo. Dan heb je ook na een slechte seizoenstart nog iets om voor te spelen.

Hendrik68
Wij zijn overigens 7e geworden, maar evengoed bedankt. Tja 6 clubs op kunstgras, die dus maar 12 keer echt gras gaan zien. Best wel weinig ja.

Niels Albert (2-voudig wereldkampioen) stopt met veldrijden agv hartritmestoornissen. Jammerlijk verlies voor de sport en de enige Belg die nu het afscheid van Sven Nys stilaan dichterbij komt nog echt voor de topposities kon gaan wat mij betreft. Link

Hendrik68 schreef:
Wij zijn overigens 7e geworden, maar evengoed bedankt. Tja 6 clubs op kunstgras, die dus maar 12 keer echt gras gaan zien. Best wel weinig ja.

Klopt, jullie zijn 7e geworden. Toch ook heel netjes om de Play Offs te winnen. Het was in 2010 voor FC Utrecht het begin van een fantastisch Europees jaar (Celtic, Napoli, Liverpool). Nadeel van een succesvolle ploeg is wel dat deze wordt leeggekocht en uiteenvalt en dat men vervolgens eruit kan vliegen in de voorronde Europa League tegen een flutclub uit een of andere dwergstaat.

Ik stel verder een nieuwe degradatieregel voor in seizoen 2014-2015:

1. De twee slechtste ploegen met kunstgras degraderen sowieso.
2. De op 2 en 3 na slechtste kunstgrasploegen spelen een Play Off voor Eredivisie behoud.

De rest is volledig gevrijwaard van degradatie.

Dan zien we in 2015-2016 wel weer verder.

Running On Empty schreef:
Heerenveen werd vorig jaar immers 8e en deed toen ook mee zonder protest.

Over het play-off systeem kun je blijven twisten en ben ook met je eens, dat het wat triest overkomt om achteraf te zeuren over het systeem (hoewel ik wel meevoel, maar ben niet geheel objectief). De FC heb ik ook al gefeliciteerd en gun het ze ook wel, gezien de geweldige serie die ze neergezet hebben.
Het is echter wel zo dat vanuit Heerenveen-kant wel degelijk vorig jaar aangegeven is, dat het eigenlijk belachelijk is dat je met 21 punten achterstand uit de competitie nog kans maakt op Europees voetbal en dat je je af moet vragen of je dat moet willen. Protest is het niet geweest, maar het is niet zo dat het commentaar er alleen dit jaar was vanuit Heerenveen.

Nuytinck heeft weinig zijn bed gezien na de kampioenenviering, zo blijkt uit dit interview.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.