MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ajax, zelfkennis en verstand van financiën - wat hoort niet in dit rijtje thuis.

BTW: door dan nu al Viergever vast te leggen doet Ajax net zo hard mee aan the big speculation game - dat ze zgn verafschuwen (Narsingh, Maher). En idd waarom zou je Veldman niet kunnen paren met Denswil?

Wellicht dat ze Viergever ook in gedachten hebben voor de linksbackpositie? Daar speelde hij toch vooral afgelopen seizoen. Ik zou het niet gek vinden met de middenveldrol van Blind, de blessuregevoeligheid van Boilesen en de piepjonge Riedewald als andere kandidaten.

John Heitinga (30) is kosteloos aan te trekken, alleen moet je het nog eens met hem worden over salaris. Is overtollig geworden na degradatie in Engeland.

Ik zeg ze in Amsterdam dit soort zaken maar één keer voor. Man met Ajax- en Oranje verleden, hoef ik natuurlijk niet op te rakelen. Kan in Nederlandse competitie gemakkelijk overeind blijven. Ervaren kracht, belangrijke steun voor jonge verdedigers.
Ik zou het wel weten, moest ik kiezen tussen Viergever en hem.

Je zou haast denken.....

Het is nog niet echt groots, die finale....
Wat een balverlies de hele tijd. Bovendien nog geen fatsoenlijke aanval gezien.

Wat een faal van Casillas zeg. Ben benieuwd of Atletico dit volhoudt.

panjoe (moderator)
2-1, Bale. Wat een lelijke rotwedstrijd.

Madrid volkomen terecht gewonnen, speelde ook om te winnen en heeft de betere voetballers.
Had eerst nog wel sympathie voor Atletico maar dat is na deze wedstrijd wel verdwenen, schoppers en slechte verliezers.
Die Jeroen Grueter heeft trouwens wel een hekel aan Ronaldo zeg.

Het is wel aardig verdeeld zo. Over het hele seizoen verdienen beide clubs uit Madrid wel een hoofdprijs.

Di Maria en Modric waren geweldig dit CL-seizoen.

dix
musician schreef:

Je zou haast denken.....

... die gaat naar AZ

musician schreef:
Je zou haast denken.....
Dat Heitinga nog niet toe is aan de stap terug naar de Eredivisie?

Maar goed, hij is blijkbaar ook opeens van gedachten veranderd met zijn "ik zou wel willen"

Gelukkig dat Real nog won. Ik had wel veel overtredingen verwacht, maar uiteindelijk bevatte de wedstrijd genoeg spanning om het vermakelijk te houden. Kuipers ook goed.

EN DE BASISELF VAN ATLETICO KOSTTE...
41,1 miljoen euro. Dat is nog geen halve Gareth Bale.

Zeer diep respect voor wat Atletico dit seizoen bereikt heeft, zeker met bovenstaande gedachte in het hoofd...

Zo'n Bale heeft toch eigenlijk niet eens toegevoegde waarde bij Real Madrid. Sterker nog, ik heb hem alleen wat zien schutteren, ook in een nagenoeg één tegen één situatie tegen Courtois. Uiteindelijk dan een doelpunt in de verlenging.

Het was enigszins ontluisterend hoe Atletico uiteindelijk in die verlenging werd weggespeeld. De alles of niets inzet gebaseerd op één wedstrijd was bijna gelukt. Maar enige reserves hadden toch wel mogen worden ingebouwd. Nu waren ze leeggespeeld.

Martial
Gelukkig trok Real Madrid toch nog aan het langste eind (weliswaar in de verlenging) maar Real is natuurlijk de terechte winnaar, het betonvoetbal van Atlético kon mij nauwelijks bekoren gisteravond, het is dat Di Maria nog wat liet zien, want als hij aan de bal was gebeurde er gelijk wat in deze matige finale en dat in de verlenging Real alsnog wegliep mocht geen verrassing heten als je zoveel kracht in de strijd moet werpen zoals een Atlético.

Op naar het WK!

musician schreef:
Zo'n Bale heeft toch eigenlijk niet eens toegevoegde waarde bij Real Madrid. Sterker nog, ik heb hem alleen wat zien schutteren.

In het begin wel natuurlijk, zal ook te maken hebben met het prijskaartje en bijbehorende verwachtingspatroon. In de loop van de competitie heeft hij echt wel een hoog niveau gehaald en is zeker ook van meerwaarde geweest. Hij heeft dit seizoen bij elkaar (zonder Wales) 22 doelpunten gemaakt waarvan in de laatste 11 wedstrijden welke Real speelde er 8 maakte

Stijn_Slayer
musician schreef:
Zo'n Bale heeft toch eigenlijk niet eens toegevoegde waarde bij Real Madrid. Sterker nog, ik heb hem alleen wat zien schutteren, ook in een nagenoeg één tegen één situatie tegen Courtois. Uiteindelijk dan een doelpunt in de verlenging.

Euh Hans, hier zit je er toch even goed naast. In de competitie heeft hij vijftien goals en twaalf assists gemaakt in 27 wedstrijden en in de CL zes goals en drie assists. Sinds Bale fit is, is hij een van de bepalende spelers bij Madrid. Na Ronaldo heeft hij misschien wel het beste gepresteerd.

Historische finale. Toen alsnog die goal viel, wist ik dat Real het op klasse en conditie zou gaan winnen. Uiteindelijk toch een geslaagd seizoen met twee prijzen.

Ramos maakt dit seizoen toch wel indruk, zijn wedstrijd in Munchen en gisteren won hij ook vrijwel ieder duel.

Stijn_Slayer schreef:
Euh Hans, hier zit je er toch even goed naast. In de competitie heeft hij vijftien goals en twaalf assists gemaakt in 27 wedstrijden en in de CL zes goals en drie assists. Sinds Bale fit is, is hij een van de bepalende spelers bij Madrid. Na Ronaldo heeft hij misschien wel het beste gepresteerd.

Ik geloof toch niet dat ik er heel erg naast zat

Die Bale is gisteravond één van de weinigen bij Real geweest die een handvol kansen heeft gekregen tegen Atletico.
Allemaal buitengewoon knullig om zeep geholpen.

Het is dat die Ramos nog scoorde in de 93e minuut, dat heeft hem zijn kop gered en voor veel kritiek gespaard.
Als je echt goed bent van het niveau 100 miljoen, had je in zo'n finale finale minimaal 1 van die 5 kansen gemaakt. Maar die hoogte heeft Bale nooit bereikt

Ja, en 15 doelpunten en 12 assists in de competitie, dat aantal haalt Lex Immers ook nog wel
En kampioen is Real Madrid met Bale ook bepaald niet geworden, want toen het er op aan kwam werden er heel wat punten verspeeld.

We praten over een speler die 100 miljoen heeft gekost. Dan mag je in de finale van de Champions League daar toch een tweede Cruyff, Pele of Beckenbauer voor verwachten. Maar een dergelijke stempel wist Bale gewoon niet te drukken op de wedstrijd. Behalve die paar kansen, heb ik hem ook niet echt veel gezien. Hij is ook niet een spelbepalende leider die alle ballen opeist op het middenveld, de regie in handen heeft.

Mij kan het trouwens niet schelen hé, wie er in het buitenland wint. Ik constateer alleen wat ik in de finale heb gezien.

Bale is het laatste half jaar een aardig bepalende speler hoor bij Madrid, dat hij dan eens een keer een kansje mist kan gebeuren, die goal was wel erg knap ingekopt. 100 miljoen slaat natuurlijk nergens op maar hij doet het veel beter dan ik verwacht had.

Stijn_Slayer
Het is natuurlijk onzin om op basis van deze ene wedstrijd uitspraken te doen over de kwaliteiten van Gareth Bale. Daarnaast is geen enkele speler 100 miljoen waard en moet je een speler gewoon op zijn prestaties beoordelen. Zo is dat ook naar buiten gecommuniceerd. Real Madrid had er bovendien baat bij om zoveel geld voor Bale uit te trekken: Gareth Bale: waarom hij 100 miljoen waard is voor Real Madrid - z24.nl

Daarnaast verwijs ik je Immers-reply regelrecht naar de prullenbak. Dat zul je zelf ook wel begrijpen. Op het moment dat Real Madrid het in eigen hand had, hebben ze in een week de titel verspeeld. Sevilla speelde als Chelsea in het kwadraat, maar ook daarna hebben ze te vaak punten verloren. Toch is het seizoen in La Liga ook weer niet dramatisch verlopen en hebben ze het mooiste voetbal laten zien.

Bale is wel gewoon de matchwinner. Dus hij stond er uiteindelijk wél.

Martial
En van mij mogen ze die Simeone is vastbinden tijdens een wedstrijd met dat gehol en gevlieg langs de zijlijn en met dat overdreven gedoe, wat word je daar moe van zeg pfffffffffffff

Stijn_Slayer schreef:
Real Madrid had er bovendien baat bij om zoveel geld voor Bale uit te trekken: Gareth Bale: waarom hij 100 miljoen waard is voor Real Madrid - z24.nl

Aha. Is dat niet dezelfde bron die in juli 2013 kopte:
Waarom Feyenoord blundert met de aankoop van Graziano Pelle

Maar goed, mijn punt was slechts dat ik het spel van Bale in de finale en zijn aankoopbedrag in geen enkele verhouding vond staan tot elkaar. Daarmee zeg ik niet dat Real Bale niet had moeten kopen maar hij lijkt mij niet in staat in zijn eentje wedstrijden voor Real te winnen, iets wat Ronaldo overigens wel kan.

Bale is wel gewoon de matchwinner. Dus hij stond er uiteindelijk wél.

Hij stond er dankzij Ramos is de enige gerechtvaardigde conclusie, net als de rest van de selectie van Real Madrid.

Ik hoor overigens veel kritiek dat Kuipers die wedstrijd te lang door heeft laten spelen maar ik had zelf niet dat gevoel. Ik geloof niet, dat hij Real de ultieme tijd heeft willen gunnen om alsnog langszij te kunnen komen. Vijf minuten leek mij niet onrechtvaardig, gezien het spelbeeld in de 2e helft.

Stijn_Slayer
Neemt niet weg dat de inhoud van het bericht klopt. Pelle spot met alle logica, dat is een journalist niet kwalijk te nemen.

Gareth Bale is geen speler voor het rijtje Pelé, Cruijff en Maradona. Ronaldo staat daar inmiddels allang tussen, wat mij betreft zelfs achter Pelé op plek twee. Neemt niet weg dat het toch razendknap is hoe Bale na een hoop kritiek is teruggekomen en Ozil heeft doen vergeten. Bij de absentie van Ronaldo de laatste weken was Bale wel degene die opstond. Hij heeft dit seizoen een aantal wedstrijden beslist. In de competitie was hij gemiddeld elke wedstrijd bij een doelpunt betrokken, dat is toch een hele prestatie.

Overigens moeten we nu niet gaan doen alsof Atletico op basis van hun spel de CL verdiend hadden. Die vijf minuten ach, aan drie had Real er genoeg, dus dat is verder niet zo relevant meer. In de verlenging werd het een slachtpartij. Die 30 minuten tellen net zo hard mee als de eerste 90.

Twee dingen vielen gisteravond op: hoe een in principe onopvallende speler toch gemist wordt - Xabi Alonso - en hoe het inbrengen van Marcello tot de ommekeer leidde.

Xabi Alonso is net zo belangrijk voor Real als Jan Wouters dat destijds voor Oranje was: in het veld valt ie 'niet echt' op, maar als ie er niet is, zie je wat er fout gaat: er zat geen balans in het team. Du moment dat Real 1-1 maakte, wist ik dat het gepiept was.

Stijn_Slayer
Ja, Xabi Alonso is één van de drie belangrijkste spelers van het team (Ronaldo, Ramos & Alonso), hoewel hij de laatste weken niet echt in grootse vorm is. Ben het er niet echt mee eens dat hij niet opvalt. Die schitterende passes over 40 meter of cruciale tackles mis je niet snel.

Mjuman schreef:
Twee dingen vielen gisteravond op: hoe een in principe onopvallende speler toch gemist wordt - Xabi Alonso - en hoe het inbrengen van Marcello tot de ommekeer leidde.

Xabi Alonso is net zo belangrijk voor Real als Jan Wouters dat destijds voor Oranje was: in het veld valt ie 'niet echt' op, maar als ie er niet is, zie je wat er fout gaat: er zat geen balans in het team. Du moment dat Real 1-1 maakte, wist ik dat het gepiept was.

Dat was ook meteen duidelijk toen Alonso die gele kaart pakte tegen Bayern. Ik dacht eigenlijk dat het ommekeer kwam toen Khedira werd gewisseld voor Isco.

Dat speelde ook een rol. Real zonder Alonso - ik snap ook waarom Benitez hem naar Liverpool haalde destijds - kan je ook vergelijken met Oranje mét en zonder Strootman. Er zijn spelers die puur door hun fysieke aanwezigheid al zoveel kracht uitstralen en als hun eerste acties in een wedstrijd dan ook heel gelukt zijn, kunnen ze een team dragen.

Eigenlijk moet je een wedstrijd terug kunen zien met de mogelijkheid om het beeld stop te zetten - dan kan je veel beter analyseren hoe en wat. Voetballers als Alonso, Wouters en Strootman (er zijn er meer) staan zelden op de verkeerde plek.

Vinnie Jones vergeet je dan.

Stijn_Slayer
Het is eigenlijk zonde dat hij zo lang bij Liverpool heeft gespeeld. Eigenlijk had hij direct naar Real Madrid moeten verhuizen. Het is opmerkelijk dat het gat dat Claude Makelele achterliet (2003) pas met Xabi Alonso werd gevuld (2009).

Ik vraag me wel af hoeveel wedstrijden hij volgend jaar nog aankan. Illarramendi moet zijn opvolger worden, maar ik vind hem tot dusver erg onopvallend spelen. Een speler als Javi Martinez is al veel verder. Khedira is wat aanvallender ingesteld en haalt het qua overzicht niet bij Alonso.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:02 uur

geplaatst: vandaag om 02:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.