MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Stalin schreef:
(quote)

Zeer diep respect voor wat Atletico dit seizoen bereikt heeft, zeker met bovenstaande gedachte in het hoofd...

En je denkt dat de spelers van Atletico voor een appel en een ei voetballen? Die verdienen ook bakken met geld...

Stalin isd het Russische voetbal gewend - dan deed je als speler je stinkende best voor een paar nwe gympen en een boeket bloemen voor de missus. Deed je dat niet, kreeg je een enkeltje Gulag - Stalin weet vast nog wel het jaar dat Rode Ster Gulag landskampioen werd van Siberie

Stijn_Slayer schreef:
Neemt niet weg dat de inhoud van het bericht klopt. Pelle spot met alle logica, dat is een journalist niet kwalijk te nemen (...)

Het is dus een journalist die niet verder kan kijken dan de wetten der statistiek en daar dan vervolgens zijn mening en schrijfsels op baseert.

Hij concludeert dat (in dit geval) Pelle qua statistiek niet zou moeten kunnen voetballen. Jij gelooft in die statistiek en dat verhaal dus ook en als de praktijk plotseling geheel anders blijkt, houdt het verhaal van de journalist nog steeds stand. Alleen de voetballer in kwestie weigert mee te werken aan de logica. Interessant.

Persoonlijk denk ik dat die schrijver ongelofelijk op zijn muil gaat met dergelijke stukken en volstrekt elk gevoel met voetbal mist. Het zijn van die mensen die in (actie-)films altijd te kijk worden gezet als de lulletjes rozenwater die van alles uit hun boeken en wetenschappelijk onderzoek halen en dan door de Johnny Depps van deze tijd genadeloos worden afgestraft. En terecht.

Volgens de statistieken zou een man van 100 miljoen wel eens gemiddeld heel wat doelpunten per wedstrijd moeten maken, qua kostprijs. Als je Bale afzet tegen Pelle (3 miljoen), zou Bale 33 x meer doelpunten moeten maken, reken maar uit, 33 x 23 is al gauw 700 doelpunten per seizoen. Voor alleen de competitie.

Is dat onzin? Ja natuurlijk, voetbal is namelijk geen statistiek en de bedenkers van al die statistische gegevens zijn vooral geen voetballers. Dus de verhalen van die man raken kant noch wal. Het is het voorspellen van uitslagen van wedstrijden op grond van de afgelopen 40 jaar. Optellen wie de meeste keren heeft gewonnen en dan met een stalen gezicht schrijven dat die club ook in het komende jaar zal gaan winnen. Dat kan iedereen.

Is het vervolgens dan niet zo geëindigd, kun je altijd nog zeggen dat je volgens de statistieken gelijk had. Zo'n beetje.

Bale had nooit 100 miljoen mogen kosten. Hij oogt mij teveel als een modale voetballer, die zelfs nog niet eens kan tippen aan voetballers als Paul Gascogne in zijn tijd. Het ontbreekt aan air, flair en spel en je noemt hem zelf ook al niet eens in de top 3 van spelbepalers van Real Madrid. Hij heeft ongetwijfeld af en toe zijn verdiensten maar zoals ik hem gisteren kansen zag verprutsen vind ik dat daar niet een ongeëvenaard talent achter zit. Zo eentje die intuïtief met gevoel precies weet met welke voetbeweging hij de bal in het netje legt.

Maar misschien was het de spanning, dat kan nog

Zevenhonderd doelpunten , zou Bale in de Nederlandse competitie toch voor elkaar moeten kunnen krijgen

musician heeft liever Guidetti.

Maar goed Bale is natuurlijk geen modale voetballer, dat zag je al toen hij bij Tottenham speelde.

Stijn_Slayer
Jeetje Hans, Feyenoord is de laatste tijd wel je weerwoord op alles. Ajax kampioen --> waardeloos, Feyenoord heeft een beter team. Bale --> Pelle is meer waar voor zijn geld (en inherent daaraan is er blijkbaar geen verschil tussen de Eredivisie en CL/La Liga).

Ik had dat artikel over Pelle niet gelezen, omdat ik dacht dat we het over Bale hadden. Pelle heeft voor zijn periode bij Feyenoord in het veld ook niets laten zien dat zijn statistieken tegenspreekt, dat is waar ik op doelde. En daar laat ik het nu ook even bij.

De juiste som bereik je trouwens door eerst alle marketing-, sales-, tv- en sponsorinkomsten te verrekenen met de 100 miljoen voor Bale (+ salaris en premies). Ik heb die cijfers niet paraat, maar ik weet wel dat die inkomstenbron nog wel eventjes blijft bestaan. Zo werd de veertig miljoen voor de Braziliaanse Ronaldo direct terugverdient uit T-shirts. Het zou me ook niets verbazen als Beckham de club meer geld heeft opgeleverd dan hij ze gekost heeft.

Zelf vind ik Bale wel een speler om voor naar het stadion te gaan, mits dat stadion dichtbij is en kaarten geen tientallen euro kosten. Bale is geen complete speler als Ronaldo, maar als we Ronaldo als maatstaf nemen, kunnen we het internationale voetbal stilleggen. Individueel vind ik Bale wel beter dan bijv. Xabi Alonso, maar Bale is niet zozeer een speler die het team beter laat spelen. Maar toch, alleen zijn snelheid, behendigheid en trap zijn al fenomenale wapens. In de vorm van de laatste weken zou ik hem overigens wel achter de eerdere drie noemen, maar dat wil ik eerst nog wel eens zien.

musician schreef:
Daarmee zeg ik niet dat Real Bale niet had moeten kopen maar hij lijkt mij niet in staat in zijn eentje wedstrijden voor Real te winnen, iets wat Ronaldo overigens wel kan.
44 wedstrijden, 22 goals dit seizoen. Daar zitten zeker wat belangrijke tussen.

Wat denk je bv. van deze?

zalwelnikszijn!
Vind Bale een soort verbeterde versie van iemand als Kuijt of zo. Echte krachtvoetballer met de techniek van een frietje (zie idd video). Doe mij maar Peter Hoekstra.

herman schreef:
(quote)

En je denkt dat de spelers van Atletico voor een appel en een ei voetballen? Die verdienen ook bakken met geld...

Diego Costa verdiend na schatting zo'n £50,000 per week bij Atletico.
In vergelijking met de £288,000 per week die Ronaldo bij Real in zijn zak steekt, is dat toch een behoorlijk verschil...

Iemand zei ooit:

"als we Ronaldo als maatstaf nemen, kunnen we het internationale voetbal stilleggen"

Ronaldo behoort nu al jaren tot de absolute wereldtop. Op basis waarvan zou Diego Costa extreem veel moeten verdienen? Dit is pas het eerste seizoen dat hij zoveel scoort. Als hij bij Atletico blijft zal hij wel een flinke salarisverhoging krijgen.

Stijn_Slayer schreef:

De juiste som bereik je trouwens door eerst alle marketing-, sales-, tv- en sponsorinkomsten te verrekenen met de 100 miljoen voor Bale (+ salaris en premies).

En vergeet de doorverkoopwaarde en de contractduur niet. Het is inderdaad onzin om de hoogte van transfersommen met elkaar te gaan vergelijken.

Wat een onzin wordt er hier door een aantal mensen over Bale geschreven. Hij heeft een geweldige techniek en raakt de bal zelden kwijt. Gecombineerd met zijn ongelofelijke snelheid en uitstekende afwerking (gisteren was een uitzondering) maakt dat een dodelijke speler die regelmatig wedstrijden beslist. In feite heeft Real het aan de doelpunten van Bale te danken dat ze dit seizoen twee prijzen hebben. Die vergelijking met bepaalde werkpaarden gaat natuurlijk helemaal niet op, daarvoor zijn zijn individuele kwaliteiten veel te goed. Zijn eerste seizoen bij Real was al uitstekend maar we gaan nog veel meer van hem zien. Ik zie hem ook binnen afzienbare tijd nog eens Wereldvoetballer van het jaar worden.

herman schreef:
Iemand zei ooit:

"als we Ronaldo als maatstaf nemen, kunnen we het internationale voetbal stilleggen"

Ronaldo behoort nu al jaren tot de absolute wereldtop. Op basis waarvan zou Diego Costa extreem veel moeten verdienen? Dit is pas het eerste seizoen dat hij zoveel scoort. Als hij bij Atletico blijft zal hij wel een flinke salarisverhoging krijgen.

Diego Costa is in veel grotere mate afhankelijk van goede aanvoer dan Ronaldo. Ook veel minder in de duels. Men verwacht dat hij naar Chelsea gaat en ik moet het nog maar zien of hij het bij een ander team in een andere competitie ook waar kan maken. Torres is het voorlopig ook niet gelukt, en dat kun je toch geen mindere spits noemen.

Ik moet ook nog maar zien of Costa geen eendagsvlieg is. Heus wel een goede spits, maar toch geen Zlatan of Falcao, laat staan een Ronaldo.

Costa is ook geen Lewandowski of Cavani.
Voor dit seizoen maakte hij toch nooit zoveel doelpunten?

Hey, het algemeen sporttopic. Laat ik mezelf hier na een tijd van afwezigheid ook weer eens mengen met mijn betweterige houding.
(afbeelding)

Het is niet zo'n groot nieuws als de terugkeer van MJ_DA_MAN maar toch:
Roda JC heeft Tomasson ontslagen, dit zou ook het einde betekenen van Vlemmings .

panjoe (moderator)
Ik vond de houding van Tomasson in de post-match interviews in zijn periode bij Roda echt verschrikkelijk. Alleen op basis daarvan gunde ik Roda al beter. De houding van de trainer in de medie hoeft natuurlijk niet veel te zeggen, maar wat heeft Tomasson nou bereikt als trainer dat hij zich zo'n houding denkt te kunnen permitteren? Een Mourinho kan me ook op de zenuwen werken, maar die doet dat duidelijk functioneel, bijvoorbeeld om zijn spelersgroep te beschermen of tegengas te geven tegen het mediacircus (zoals Van Gaal dat af en toe ook hilarisch doet).

En Anton Janssen vertrekt ''na overleg'' bij NEC.

panjoe schreef:
Ik vond de houding van Tomasson in de post-match interviews in zijn periode bij Roda echt verschrikkelijk. Alleen op basis daarvan gunde ik Roda al beter. De houding van de trainer in de medie hoeft natuurlijk niet veel te zeggen, maar wat heeft Tomasson nou bereikt als trainer dat hij zich zo'n houding denkt te kunnen permitteren? Een Mourinho kan me ook op de zenuwen werken, maar die doet dat duidelijk functioneel, bijvoorbeeld om zijn spelersgroep te beschermen of tegengas te geven tegen het mediacircus (zoals Van Gaal dat af en toe ook hilarisch doet).

Vrijwel niets. Hij is eigenlijk gewoon heel ordinair binnen gehaald als 'het vriendje van'. Excelsior is beter geworden sinds zijn vetrek en Roda slechter sinds zijn komst.

Er zijn geen aanwijzingen dat hij het vak in zijn vingers heeft en zijn mediaoptredens zijn lachwekkend.

trebremmit schreef:
Costa is ook geen Lewandowski of Cavani.
Voor dit seizoen maakte hij toch nooit zoveel doelpunten?
Pellè ook niet.

chevy93 schreef:
(quote)
Pellè ook niet.

Jawel, wat dacht je van vorig seizoen

Daarvoor idd niet heul veul.

Op RG zitten we weer eens tegen een Isnerpartij aan te kijken.

Justus18 schreef:
Op RG zitten we weer eens tegen een Isnerpartij aan te kijken.

Jep, mooie overwinning van Bagnis.

Prachtige partij, met genoeg mooie rally's. Moet toegeven dat ik nog nooit van die Bagnis gehoord heb, maar ik gun het hem van harte. De eerste set van Nishikori vs. Klizan was trouwens ook mooi om te zien; erg hoog niveau. Al kon je toen al merken dat de Japanner niet helemaal fit is. Heel jammer, want ik had deze Roland Garros wel een beetje op een stunt van Nishikori gehoopt.

Mijn excuses voor de verzaking op sportpools. We kregen zaterdagavond opeens gasten en toen is het invullen van de poel er helemaal bij ingeschoten.

Was een leuke vijfde set inderdaad (de rest van de wedstrijd heb ik niet gezien).

Ik hoop uiteraard dat dit dan eindelijk het jaar van Djokovic gaat worden. Zijn generale repetitie in Rome was niet slecht. Laten we hopen dat het een voorbode voor een ijzersterk toernooi is. Zijn eerste wedstrijd was niet spectaculair, maar meestal is dat alleen maar een goed teken met een Grand Slam toernooi.

Verder hoop ik weer wat leuke dingen van Verdasco, Dolgopolov en Monfils te zien. Dolgopolov is de laatste tijd aardig in vorm, en Monfils heeft al laten zien dat het met zijn voetenwerk wel goed zit:

Het gaat trouwens niet zo lekker met Wawrinka...

dix
Clarence Seedorf naar Roda JC.

Gewoon, omdat het nu kan.

En David Moyes naar NEC.

Ik heb het altijd al een vreemde move gevonden van zowel Seedorf als AC Milaan. En nu nemen ze Inzaghi. Weer een onervaren trainer met alle risico's van dien. Aan de andere kant who cares.

Dat Seedorf eerst maar eens een paar jaar bij Ajax gaat rondneuzen. Om via die weg het vak onder de knie te krijgen. Het is te hopen dat zijn ego dat toelaat. Hij heeft natuurlijk een schat aan ervaring als speler. Als club kun je dat altijd gebruiken.

Aan de andere kant: onder Seedorf heeft Milan toch aanzienlijk beter gedraaid dan ervoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:48 uur

geplaatst: vandaag om 20:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.