MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Chungking schreef:
(quote)
Dat Belgie (eindelijk) een inhaalbeweging maakt is normaal, maar dat het er in Nederland op achteruit lijkt te gaan vind ik vreemd. Schort het ineens aan de opleidingen? Of zijn er andere oorzaken? Of is het gewoon puur toeval?
De grootste talenten worden tegenwoordig al op jonge leeftijd weggekocht door buitenlandse topclubs (grotendeels voor de jeugdopleiding). Vrijwel niemand van deze talenten breekt echter definitief door bij die clubs en worden vervolgens verhuurd aan middelmatige teams. En als het daar ook niks wordt komen ze maar terug naar Nederland waar je dan zo'n beetje weer van voor af aan kan beginnen. Voor de echt grote talenten is er tegenwoordig gewoon geen ruimte meer om je stapje voor stapje te ontwikkelen waar dat ''vroeger'' wel het geval was. Toeval is het ook wel voor een deel: de beste lichting van België in jaren tegenover de slechtste lichting van Nederland in jaren.

trebremmit schreef:
Vond de opmerking van Jan Mulder gisteravond best sterk, je moet uitgaan van je kwaliteiten en niet van je zwaktes. Hij was ook de enige die zag dat Ghana weinig voorstelde, de anderen vonden het allemaal een erg knappe prestatie.
Nu gaan we alles op de verdediging gooien, het zwakke punt, terwijl de aanval verwaarloosd wordt. We gaan een soort countervoetbal spelen, waar ik wel een liefhebber van ben, maar dan moet je er wel de juiste spelers voor hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Je moet je strategie NOOIT baseren op een zwakte (verdediging), maar puur op je kracht - dat heb ik hierboven al eens toegelicht. Van Gaal is gewoon erg halstarrig in zijn keuzes - dat Sneijder er nu bij zit is eigenlijk een klein mirakel. Het papier waarop Van Gaal tactische en strategische fouten toegeeft, moet nog vervaardigd worden - "jullie zien het allemaal verkeerd" is zijn standaardreactie.

Martial: het maakt mij niet uit van welke club een verdediger is, altijd een groot bewonderaar geweest van Krol, Rijkaard, F. de Boer, Koeman en uiteraard Stam.

Martial
Mjuman schreef:

Martial: het maakt mij niet uit van welke club een verdediger is, altijd een groot bewonderaar geweest van Krol, Rijkaard, F. de Boer, Koeman en uiteraard Stam.

Mij ook niet beste kerel

Al had de Nederlandse verdediging uit Ajax en PSV bestaan was mij om het even geweest, als het om het Nederlands elftal gaat zijn we toch allemaal één grote familie niet waar?

Wil nog wel even een antwoord op de vraag: En de opstelling van Hansie Hansie waar jij op doelt met Van Dijk en Emanuelson dat dan beduidend beter zou moeten zijn (?) dan bovengenoemde verdediging waar baseer jij dat dan op?

Internationale ervaring - en nou gezwind die natte lolbroek van je uitdoen

De opstelling van Hansie Hansie met een KJH, het fameuze trio (RVP, AR én WS) heeft meer drang naar voren.

De aanval is veelal de beste verdediging, nietwaar? Dit elftal is beduidend zwakker dan het elftal van het EK van 2012 en we weten allemaal hoe dat afliep, toch; of is dat gegeven - vanuit de ontkenningsfase - uit je geheugen gewist?

Onze "Feyenoord vrienden"zijn geloof ik best tevreden met deze verdediging en nu is Rico (te druk met het promoten van zijn nieuwe boek) niet eens hier.
Overigens BMI maakt al even (ook einde competitie) geen solide indruk.
En dat Ronald de Boer het de juiste keuze vindt zegt steeds minder, hij vindt die oliesheiks ook nog steeds de beste keuze voor de winter WK in 2022.

trebremmit schreef:
Nu gaan we alles op de verdediging gooien, het zwakke punt, terwijl de aanval verwaarloosd wordt. We gaan een soort countervoetbal spelen, waar ik wel een liefhebber van ben, maar dan moet je er wel de juiste spelers voor hebben.
Robben, V. Persie en Sneijder noem jij een verwaarlozing? Onze verdediging is onze grootste zwakte en je bent zo sterk als je zwakste schakel.

Ik geloof verder ook niet dat Nederland met spelers als Lens (want dat krijg je met 4-3-3) echt significant beter wordt. Huntelaar en V. Persie samen heeft sowieso nooit gewerkt.

Met zeven verdedigende spelers voetballen vind ik wel een verwaarlozing van de aanval ja.

Rudi S schreef:
En dat Ronald de Boer het de juiste keuze vindt zegt steeds minder, hij vindt die oliesheiks ook nog steeds de beste keuze voor de winter WK in 2022.

Ronald de Boer moet wel een enorme zak geld hebben gekregen, anders ga ja als voetballiefhebber niet zo'n land promoten.

MJ_DA_MANDe grootste talenten worden tegenwoordig al op jonge leeftijd weggekocht door buitenlandse topclubs

Ik denk dat dit al heel lang gaande is. Het grote verschil is dat er bij clubs als Ajax en PSV niet of nauwelijks gearriveerde toppers (meer) spelen.
AJax had in 95 Rijkaard & Blind en in seizoen 2002/2003 bijvoorbeeld Witschge, Litmanen & Galasek.
Een elftal met een goede balans tussen jong en oud is bij uitstek een omgeving waar talenten zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Of de clubs maken hier geen werk van of de spelers in kwestie willen zelf niet meer in Nederland spelen. Het is hoe dan ook zaak om aan dit problemen aandacht te geven. Anders blijven wij een knotsgekke competitie houden.

Oh ja, ik begrijp totaal niet dat Ronald de Boer de keuze voor Qatar blijft verdedigen. Blijkbaar wil hij niet zien wat er allemaal gaande is. Het internationale voetbal is doodziek en vele sporters en volkeren zijn het slachtoffer.
Grote clubs zijn speeltjes van malafide bedrijven, oliebaronnen en criminelen. Het geld komt slechts bij enkele clubs terecht. Van een eerlijke (sportieve) strijd is geen sprake meer.
Heeft dit met een toekomstige carrière te maken? Je gaat het bijna denken...

Overigens ben ik (ook) nog steeds van mening dat Emanuelson, Van Dijk en Douglas mee zouden moeten gaan.

trebremmit schreef:
(quote)

Ronald de Boer moet wel een enorme zak geld hebben gekregen, anders ga ja als voetballiefhebber niet zo'n land promoten.

Neuh Joh, Ronald gelooft echt in dit Voetbalkoninkrijk.
Overigens is dit land kampioen van Frankrijk en Engeland

Rudi S schreef:
Onze "Feyenoord vrienden"zijn geloof ik best tevreden met deze verdediging en nu is Rico (te druk met het promoten van zijn nieuwe boek) niet eens hier.
Overigens BMI maakt al even (ook einde competitie) geen solide indruk.

Jij en ik weten heel goed dat de in het geval RdB in de "B" van betalen altijd goed voorzien is geweest en diezelfde "B" lijkt voor wat betreft andere kenmerken beginnend met een "B" minder goed aanwezig te zijn. Overigens zou ik een kind hebben met slaapproblemen, zou ik dat graag 5 minuten naar hem laten luisteren/kijken: succes verzekerd

Ik vind de tactische keuzes van Van Gaal zo gek nog niet. Voorin valt er weinig te winnen; achterin des te meer. Geen kans weggeven en 5 grote kansen creëren tegen Ghana vind ik dan ook meer dan degelijk. Ik denk dat dit ook tegen een Spanje goed kan werken: Spanje is een combinerend team dat meer door het centrum voetbalt dan over de vleugels. Met een libero is zo een tactiek goed te verdedigen; op deze manier pakken we hen dus precies goed aan.

Lees nog eens goed wat je schrijft - de combinatie achterin + winnen is geen gelukkige formulering. Winnen doe je niet achterin - maximaal behaal je daardoor een gelijkspel

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Van Gaal nu al - "de kwaliteit van het beschikbare materiaal" - bezig is met zich in te dekken. Uiteraard kan alles anders zijn ná de eerste wedstrijd.

Marjet schreef:
Overigens ben ik (ook) nog steeds van mening dat Emanuelson, Van Dijk en Douglas mee zouden moeten gaan.

Van deze drie had ik enkel Douglas meegenomen. Vlaar, Douglas en De Vrij zijn alle drie betere rechtsbenige centrale verdedigers. Vlaar en Douglas omdat ze wekelijks op een veel hoger niveau (vrij aardig) spelen. Al moet ik toegeven dat ik Douglas nooit zie spelen, maar als ik de verhalen mag geloven is hij een van de betere verdedigers van de Russische competitie. De Vrij is op dit moment in absolute topvorm. Emanuelson doet het op dit moment niet al te best (ik had bij de linksbenige verdedigers gekozen voor Pieters, Blind, BMI en Kongolo), maar op links is het allemaal lood om oud ijzer.

Mjuman schreef:
Lees nog eens goed wat je schrijft - de combinatie achterin + winnen is geen gelukkige formulering. Winnen doe je niet achterin - maximaal behaal je daardoor een gelijkspel

Prima, ik zou tekenen voor een gelijkspel tegen Spanje en Chili.

Teunnis schreef:
(quote)

Prima, ik zou tekenen voor een gelijkspel tegen Spanje en Chili.

Als je werkelijk denkt met zo'n reactie denkt te kunnen scoren, heb je een serieus probleem

'k zou me snel vervoegen bij de lokale apotheek en vragen naar een afdoende middel tegen het LVG-virus. Dat loop je snel op tegenwoordig - misschien moet je ook even vragen naar Imodium.

Mjuman schreef:

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Van Gaal nu al - "de kwaliteit van het beschikbare materiaal" - bezig is met zich in te dekken. Uiteraard kan alles anders zijn ná de eerste wedstrijd.

Van Gaal begint zelf inmiddels al weer aardig warm te draaien. Gezien zijn reactie in het Sportjournaal over gelijkspelende nationale elftallen en Oranje....

Ik heb het niet gezien en de drie babbelboeven hebben vanavond geen uitzending. Voor mij is het een raadsel waarom er van die dropveterkopers zijn die genoegen nemen met 2 gelijke spelen uit drie, zonder het resultaat van de derde partij te benoemen.

Remember de poule des doods in 2012: Denemarken (bietenbrug op), Duitsland (idem), Portugal (idem) - alle verloren met het kleinstmogelijke verschil: één goal.

Kijk naar die selectie en naar de huidige - het heeft geen zin te mikken op gelijke spelen: Play to Win zingt Heaven17 - niemand zegt dat je daar geen geduld bij mag uitoefenen. Als je al vertrekt vanuit de gelijkspelgedachte sta je mentaal met 1-0 achter. De Chilenen zijn ook niet zo zeker - die nemen zand uit eigen land ('toverzand' uit de mijnen) mee als steun

Zand met een slecht karma ook nog

Hier moet het fragment in zitten, het is eerst tennis, daarna Van Gaal (na 3:15):

Sportjournaal 2 juni

musician schreef:
Hier moet het fragment in zitten, het is eerst tennis, daarna Van Gaal (na 3:15):

Sportjournaal 2 juni

Ik heb het gezien - en was gewaarschuwd (dat scheelt) - de paring Bert Maalderink - Louis van Gaal berzorgt mij nl het tegengestelde van een bibrozalo

Verder: wir sind verabredet am 13 Juni - dan zal blijken wat en hoe

Cured
Voebal... Ken dat niet in een apart (W.K.) topic?

Hendrik68
Goed idee. Dan kunnen we het tenminste ook eens over hockey hebben.

Kan hier toch gewoon:

Hockey - Mind Chaos (2009)

en voor de liefhebbers:
Tennis - Cape Dory (2011)

Hendrik68
Ja dan toch nog altijd liever:
American Football - American Football (1999)

Niet gezien. Maar erg lelijk.

Klopt helemaal, toch maar eens kijken nu kan het nog.

Gezien. Geinig. Ik vind de laatste exemplaren het lelijkst.

Klopt wel die echte hollandse shirts zijn prima.
Overigens er zijn tijden geweest dat spelers al blij waren als ze in een Ajax shirt mochten spelen, die tijd dus is blijkbaar ook voorbij

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.