Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2014, 13:38 uur
Ik vond die met die tulpen eigenlijk best nog aardig, die met die leeuw was wel wat minder 

0
geplaatst: 3 juni 2014, 18:28 uur
vigil schreef:
Ajax en adidas presenteren nieuw thuis- en uitshirt 2014/2015 - YouTube
Nieuwe shirts van Ajax
Ik zou toch hopen dat ik zoiets anno 2014 wel door zou hebben. Of ik ben gewoon heel achterdochtig dat ik altijd vraag waar de verborgen camera's zijn. Ajax en adidas presenteren nieuw thuis- en uitshirt 2014/2015 - YouTube
Nieuwe shirts van Ajax

0
geplaatst: 3 juni 2014, 21:07 uur
De nieuwe shirts van zijn voor de helft geslaagd: het uitshirt ziet er prachtig uit, mooie donkere kleuren en niet te druk. Het thuisshirt lijkt wederom niet eens op een Ajax-shirt.
Zo is de rode baan véél te groot. Vergelijk de jaren 70 en 80 shirts maar eens met de laatste edities en je ziet dat de ontwerpers in de loop van de tijd de marges behoorlijk hebben opgerekt.
Ook de kraag is geen verbetering. Ik ben überhaupt niet voor kraagjes bij een voetbalshirt.... Dat hoort meer thuis op een golfcourt.
Zo is de rode baan véél te groot. Vergelijk de jaren 70 en 80 shirts maar eens met de laatste edities en je ziet dat de ontwerpers in de loop van de tijd de marges behoorlijk hebben opgerekt.
Ook de kraag is geen verbetering. Ik ben überhaupt niet voor kraagjes bij een voetbalshirt.... Dat hoort meer thuis op een golfcourt.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 23:21 uur
Ik ben het in ieder opzicht oneens met Marjet. Lelijk uitshirt, prachtig thuisshirt. Maar goed, ik speel dan ook golf.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 23:47 uur
Marjet schreef:
Baarlijke nonsens: eind 60s/begin 70s - golfen bestond amper in NL - zat ik op een openbaar lyceum en speelde als rechtshalf in het voetbalteam in witte shirts met polokraag, vaak tegen de 'papen' die foeilelijke witte met rode bies of rode broeken met witte biezen droegen en - idd - dito shirts met ronde hals; wij waren trots op onze shirts - Engelse kragen zeiden we, verwijzend naar de bakermat van het voetbal.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 10:11 uur
Moeten we die Belgen nog vertellen dat je op het WK maar drie keer mag wisselen?
0
geplaatst: 4 juni 2014, 10:20 uur
Komen ze wel achter hoor (7 wissels
) , als ze maar eenmaal van de schrik bekomen zijn dat dit toernooi langer dan een dag duurt.
De Belgen hebben een veel beter team, maar wij spelen 1-5-3-2
) , als ze maar eenmaal van de schrik bekomen zijn dat dit toernooi langer dan een dag duurt.De Belgen hebben een veel beter team, maar wij spelen 1-5-3-2

0
Cured
geplaatst: 4 juni 2014, 11:24 uur
Ze moeten niet steeds die shirts van 'ontwerp' wisselen. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Where have all the good times gone?
En nu...Tannis: leuk jong ding, die Bouchard.
En nu...Tannis: leuk jong ding, die Bouchard.
0
Martial
geplaatst: 4 juni 2014, 11:28 uur
Mjuman schreef:
De aanval is veelal de beste verdediging, nietwaar? Dit elftal is beduidend zwakker dan het elftal van het EK van 2012 en we weten allemaal hoe dat afliep, toch; of is dat gegeven - vanuit de ontkenningsfase - uit je geheugen gewist?
De aanval is veelal de beste verdediging, nietwaar? Dit elftal is beduidend zwakker dan het elftal van het EK van 2012 en we weten allemaal hoe dat afliep, toch; of is dat gegeven - vanuit de ontkenningsfase - uit je geheugen gewist?
Klopt wat betreft de aanval is veelal met de nadruk op veelal de beste verdediging is, maar dan moet het wel reëel zijn en niet dat je achterin aan alle kanten voorbij wordt gelopen

De afloop van het EK 2012 weet ik echt nog wel, zo erg is het nu ook weer niet met me gesteld, 3 nederlagen op rij toch?
Verwacht toch wel dat dit WK elftal minimaal 1 puntje pakt
dus of dit elftal dan beduidend zwakker is dan het EK elftal uit 2012 daar kan je nu nog niet van spreken in deze fase dat moet allemaal nog gaan blijken.....
0
geplaatst: 4 juni 2014, 11:56 uur
Martial schreef:
dus of dit elftal dan beduidend zwakker is dan het EK elftal uit 2012 daar kan je nu nog niet van spreken in deze fase dat moet allemaal nog gaan blijken.....
dus of dit elftal dan beduidend zwakker is dan het EK elftal uit 2012 daar kan je nu nog niet van spreken in deze fase dat moet allemaal nog gaan blijken..... Dat "gaan" mag weg, tenzij je een banaan meeneemt!
Ik weet het wel, maar ik word ondertussen erg misselijk van de AH, Jumbo, C1000-reclames en dan ook nog de verschijning van LVG - met Bert Maalderink erbij, wat een geflopt duo
(doe mij maar de Mounties of desnoods Van Duijn/Van Dusschoten)- dat vergt veel van je gestel. Het spel kan zo mooi zijn, maar dat gezeik eromheen. Er zijn wijken hier in de stad - waar je als Feyenoorder niet veilig bent, trouwens - die helemaal ORANJE zijn.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 14:43 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Op Robben en van Persie (en heel héél misschien Sneijder) na zou geen enkele speler van Nederland bijv. worden opgeroepen bij Spanje mochten ze die nationaliteit hebben. Zelfs niet voor het tweede of derde van Spanje of misschien zelfs het vierde.
Het cursieve blijkt nog gewoon waar ook. Wát een keuze Op Robben en van Persie (en heel héél misschien Sneijder) na zou geen enkele speler van Nederland bijv. worden opgeroepen bij Spanje mochten ze die nationaliteit hebben. Zelfs niet voor het tweede of derde van Spanje of misschien zelfs het vierde.
. Als je het lijstje bekijkt met spelers die wegens omstandigheden niet mee naar het WK gaan kun je denk ik zelfs spreken van vijf of zes elftallen van Spanje die op papier beter zijn dan het sterkste team van Nederland.En toch geef ik Nederland een redelijke kans tegen de Spanjaarden voor een goed resultaat (gelijkspel valt daar al onder).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 juni 2014, 14:59 uur
Tja, zelfs met alleen Ramos achterin heb je een betere verdediging dan die vijf kwiebessen van Nederland (of in de woorden van BMI: 'maar het zijn er drie'
). Het zegt inderdaad wel wat dat ze spelers als Isco en Navas niet nodig hebben, al wil ik nog wel zien of die oudjes van Barca het nog kunnen belopen.
). Het zegt inderdaad wel wat dat ze spelers als Isco en Navas niet nodig hebben, al wil ik nog wel zien of die oudjes van Barca het nog kunnen belopen.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:02 uur
Ook dat laatste is nog maar zeer de vraag.
Er wordt veel te negatief naar de Nederlandse verdediging gekeken, de Spaanse wordt veel te veel ten onrechte opgehemeld.
Als ik dat zo lees is 20-0 nog de meest gunstige uitslag. Met de suggestie dat Spanje 6 en 7 ook nog voor Nederland zouden gaan. Eerst zien, dan geloven. De eerste recente oefenwedstrijd van Spanje stelde ook maar weinig voor.
Er wordt veel te negatief naar de Nederlandse verdediging gekeken, de Spaanse wordt veel te veel ten onrechte opgehemeld.
Als ik dat zo lees is 20-0 nog de meest gunstige uitslag. Met de suggestie dat Spanje 6 en 7 ook nog voor Nederland zouden gaan. Eerst zien, dan geloven. De eerste recente oefenwedstrijd van Spanje stelde ook maar weinig voor.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:19 uur
Wederom sportnieuws voor musician, vers van de pers dit keer:
Icedome Almere gaat niet door - NOS Nieuws
Icedome Almere gaat niet door - NOS Nieuws
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:25 uur
Haha, wilde het net posten.
Precies een jaar geleden schreef musician dit.
Precies een jaar geleden schreef musician dit.

Nee, dat Icedome, volledig gefinancierd met liggende gelden van bouwbedrijf BAM, krijgt een prima locatie. Iedereen moet even wennen aan het idee. Maar het is net als met dat Duin, iets dat gebouwd wordt met dergelijke lef en volle overtuiging kan haast niet mislukken....
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:46 uur
musician schreef:
Nee, de Spaanse verdediging is echt ongelooflijk sterk. Alba - Ramos - Pique - Juanfran/Azpilicueta is in elk opzicht beter dan de verdediging van bijna elk ander WK-land. Alleen die van Brazilië evenaart of overtreft het: Marcelo - Luiz - Silva - Alves
Dan maakt het nauwelijks uit dat je de keeper van Toronto FC (Júlio César) in het doel hebt staan.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:56 uur
Luiz gaat waarschijnlijk naar PSG voor 61 miljoen. Beetje overdreven, zo goed is ie nu ook weer niet.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:56 uur
Die van België met een zeer veelbelovende keeper vind ik ook indruk maken 

0
geplaatst: 4 juni 2014, 17:00 uur
trebremmit schreef:
Luiz gaat waarschijnlijk naar PSG voor 61 miljoen. Beetje overdreven, zo goed is ie nu ook weer niet.
Zo'n bedrag voor een verdediger
.en ja inderdaad zo goed is hij nu ook weer niet.
Ik dacht dat hij vorige maand al was over gegaan naar PSG

0
geplaatst: 4 juni 2014, 17:10 uur
Je hebt gelijk, is al rond, was ik nog niet van op de hoogte. Nu willen zo ze ook nog Ivanovic kopen las ik. Dan gaan ze Alex vast verkopen.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 17:41 uur
Teunnis schreef:
Die verdediging van hun is idd echt ongelofelijk (quote)
Alleen die van Brazilië evenaart of overtreft het: Marcelo - Luiz - Silva - Alves
. Sterker nog, als ik vier van mijn favoriete verdedigers anno nu mocht kiezen (linksback, twee centrale verdedigers, rechtsback) zouden het waarschijnlijk deze vier zijn. Uniek.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 4 juni 2014, 17:56 uur
David Luiz is de mislukte versie van Colloccini en best kut. Doe mij maar BMI. De rest wel aardig, al kan Alves niet verdedigen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 juni 2014, 17:57 uur
musician schreef:
Mwah, Arbeloa gaat niet mee en is stukken beter dan de vijf van NL ooit gaan worden. En dan is Arbeloa toch wel een beetje op zijn retour.
Brazilie heeft ook een ijzersterke verdediging, maar Marcelo mist soms wat scherpte en heeft soms iets te veel drang naar voren. Desondanks de beste linksachter wensbaar. Alves heb ik nooit zo heel erg overtuigend gevonden en hij is er in ieder geval niet beter op geworden het afgelopen jaar.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 17:59 uur
zalwelnikszijn! schreef:
David Luiz is de mislukte versie van Colloccini en best kut. Doe mij maar BMI. De rest wel aardig, al kan Alves niet verdedigen.
Ok. Dan BMI. De Vrij er nog bij. Veltman. Kongolo misschien nog. En laten we Blind natuurlijk ook niet vergeten.David Luiz is de mislukte versie van Colloccini en best kut. Doe mij maar BMI. De rest wel aardig, al kan Alves niet verdedigen.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 18:00 uur
musician schreef:
En dat laatste is gebaseerd op?Er wordt veel te negatief naar de Nederlandse verdediging gekeken, de Spaanse wordt veel te veel ten onrechte opgehemeld.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 4 juni 2014, 18:01 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ok. Dan BMI. De Vrij er nog bij. Veltman. Kongolo misschien nog. En laten we Blind natuurlijk ook niet vergeten. Jammer dat Mathijsen niet is opgeroepen

0
geplaatst: 4 juni 2014, 18:02 uur
Alves is nog nooit goed geweest, dolle draver langs de kant en dan de ballen de tribune op trappen.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 18:03 uur
Ok. Jij hebt overigens de beste usernaam ooit op MuMe. Vandaar ook geen felle reactie van mij m.b.t. Luiz en BMI.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 18:04 uur
trebremmit schreef:
Alves is nog nooit goed geweest.
Klopt. Iemand die een van de belangrijkste schakels is/was van een van de beste teams ooit, zo weinig prijzen heeft gewonnen en absoluut geen bergen (indirecte) assists heeft geleverd is sowieso overschat.Alves is nog nooit goed geweest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.