Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2014, 18:10 uur
Haha belangrijke schakel. Iniesta, Busquets en Xavi dat waren belangrijke schakels niet Alves, die was kampioen slechte voorzetten geven. Hij kan hard lopen, dat dan weer wel.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 4 juni 2014, 18:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ok. Jij hebt overigens de beste usernaam ooit op MuMe. Vandaar ook geen felle reactie van mij m.b.t. Luiz en BMI. Dank u. Het moest gewoon snel gemaakt worden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 juni 2014, 19:29 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Klopt. Iemand die een van de belangrijkste schakels is/was van een van de beste teams ooit, zo weinig prijzen heeft gewonnen en absoluut geen bergen (indirecte) assists heeft geleverd is sowieso overschat. Maar voor elke assist zijn er ook wel weer een aantal ballen kwijtgeraakt.
Wat heeft die man een slecht schot.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 19:35 uur
MjumanDie van België met een zeer veelbelovende keeper vind ik ook indruk maken
Onze verdediging heeft 1 centrale back van superkwaliteit (Kompany) en een 3tal zeer goede (Vertonghen, Lombaerts, Alderweireld). Dan heb je nog Vermaelen en Vanbuyten die beiden echt geen superseizoen gespeeld hebben. in de laatste oefenmatchen speelden ze beiden wel behoorlijk dus fingers crossed! Dan begint de miserie. Laurent Ciman??
Het blijft de enige keuze die ik niet begrijp van Wilmots. ik ruil hem zo in voor Timmy simons of een ander. Het vraagteken op de rechtsback zal mss ingevuld worden met Vandenborre die barst van het talent maar ik vrees voor zijn streken & karakter na 2-3 weken. Een pure linksback is hetgene dat nog ontbreekt bij ons want Vertonghen en Vermaelen doen dat niet slecht maar beide hebben de kwaliteit om naast Kompany in het hart van de verdediging te staan waar nu hun potentieel verloren gaat op links. al een geluk dat Courtois nog achter deze mannen staat 
Onze verdediging heeft 1 centrale back van superkwaliteit (Kompany) en een 3tal zeer goede (Vertonghen, Lombaerts, Alderweireld). Dan heb je nog Vermaelen en Vanbuyten die beiden echt geen superseizoen gespeeld hebben. in de laatste oefenmatchen speelden ze beiden wel behoorlijk dus fingers crossed! Dan begint de miserie. Laurent Ciman??
Het blijft de enige keuze die ik niet begrijp van Wilmots. ik ruil hem zo in voor Timmy simons of een ander. Het vraagteken op de rechtsback zal mss ingevuld worden met Vandenborre die barst van het talent maar ik vrees voor zijn streken & karakter na 2-3 weken. Een pure linksback is hetgene dat nog ontbreekt bij ons want Vertonghen en Vermaelen doen dat niet slecht maar beide hebben de kwaliteit om naast Kompany in het hart van de verdediging te staan waar nu hun potentieel verloren gaat op links. al een geluk dat Courtois nog achter deze mannen staat 
0
geplaatst: 4 juni 2014, 19:48 uur
Je overdrijft wat mij betreft een beetje over onze verdediging hoor. Kompany is inderdaad een wereldtopper, maar Vertonghen was vorig jaar zeer goed, maar is dit jaar samen met Tottenham en deels door zijn slepende blessure door het ijs gezakt. Lombaerts is wat mij betreft degelijk, hoewel we hem te weinig aan het werk zien doordat hij ben Zenit speelt. Alderweireld heeft dit seizoen amper een 15-tal matchen meegedaan en liet me daar geen fantastische indruk na.
Ciman heeft naast een goede invloed ook wel echt een goed seizoen gespeeld dit jaar. Misschien 'maar' in België, maar ik vind het wel een terecht keuze. Zeker omdat hij naast op CD ook op RB kan staan indien dit nodig was. Met de blessuregevoeligheid van Kompany, Vermaelen en Vertonghen lijkt de verdediging me eerder prioritair om een 'reserve' (iemand die normaal nooit op een wk een match zal spelen) aan te spreken dan het middenveld.
Ciman heeft naast een goede invloed ook wel echt een goed seizoen gespeeld dit jaar. Misschien 'maar' in België, maar ik vind het wel een terecht keuze. Zeker omdat hij naast op CD ook op RB kan staan indien dit nodig was. Met de blessuregevoeligheid van Kompany, Vermaelen en Vertonghen lijkt de verdediging me eerder prioritair om een 'reserve' (iemand die normaal nooit op een wk een match zal spelen) aan te spreken dan het middenveld.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 19:56 uur
Ja, lach er maar om.
Eerlijk gezegd was juist een ander goed bericht hetgeen waaruit kon worden afgeleid dat de BAM zich op wat anders zou gaan storten: de verbouw van De Kuip.
Twee projecten van die omvang konden niet tegelijk worden aangevangen.
Dus toen de BAM de strijd om de Kuip had gewonnen, was dat slecht nieuws voor het Ice Dome.
Overigens is de KNSB als organisatie degene die het project in feite heeft gegund en als geheel ook heeft goed bevonden.
Het is jammer voor de schaatssport, het had een mooie boost kunnen krijgen.
Terug maar weer naar de tijd van de stoomtreinen die niet harder door het weiland mogen dan 38 omdat anders de koeien melkproductie gaan verliezen.....

0
geplaatst: 4 juni 2014, 19:58 uur
dumb_helicopter Ik weet ook dat het zeker niet slecht is, dat bewijzen het aantal tegendoelpunten in de kwalificatiecampagne. maar ik blijf wachten tot alle verdedigers eens op hun juiste plek gaan staan. Een Vertonghen moet centraal voor zijn beste spel alleen al! stel je voor : kompany- vertonghen of kompany- vermaelen met op rechts een VdBorre in vorm. Daar teken ik voor
Ciman zie ik gwn niet graag bezig! vind hem net als Gillet een paniekerige beenhouwer. Ik durfde bijna niet te kijken in de matchen met Gillet & Ciman toen die in duel gingen. kwamen veel te laat en maakten toen fouten die ons op het WK rood en strafschoppen gaan opleveren.
Ciman zie ik gwn niet graag bezig! vind hem net als Gillet een paniekerige beenhouwer. Ik durfde bijna niet te kijken in de matchen met Gillet & Ciman toen die in duel gingen. kwamen veel te laat en maakten toen fouten die ons op het WK rood en strafschoppen gaan opleveren.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 20:17 uur
trebremmit schreef:
Haha belangrijke schakel. Iniesta, Busquets en Xavi dat waren belangrijke schakels niet Alves, die was kampioen slechte voorzetten geven. Hij kan hard lopen, dat dan weer wel.
Haha ik zeg alleen niet belangrijkste schakel. Wel een van de, want Messi rendeerde optimaal door o.a. hem. Alves' looplijnen waren ongekend en bij vlagen onmisbaar. Voorzetten geeft hij bijna nooit overigens (idd ook niet zijn sterkste punt), alleen wanneer er geen voorsprong voor Barca op het scorebord staat, wat in de gloriedagen dus amper voorkwam.Haha belangrijke schakel. Iniesta, Busquets en Xavi dat waren belangrijke schakels niet Alves, die was kampioen slechte voorzetten geven. Hij kan hard lopen, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 20:22 uur
MJ_DA_MAN schreef:
En dat laatste is gebaseerd op?
En dat laatste is gebaseerd op?
En waar baseer jij je op?
Net zo min als dat ik een glazen bol, heb jij die ook niet. Er is geen logica in voetbal en eerlijk gezegd wil het massaal roepen om een wereldkampioenschap voor Spanje nog wel eens leiden tot deceptie en gelogenstraft worden.
Dat zou ik in het geval van Spanje trouwens van harte toejuichen.
In 1992 werden de Denen Europees kampioen met de volgende opgeroepen verdediging
John Sivebæk
Kent Nielsen
Lars Olsen
Kim Christofte
Torben Piechnik
Claus Christiansen
En gelachen dat er vooraf werd, toen Denemarken alsnog mocht meedoen aan het EK.
Misschien dat Sivebaek iemand nog iets zegt maar dan houdt het op. Ik geloof dat hij ooit 5 ton heeft gekost.
Dus ik zeg niet het één maar wil ook het ander niet uitsluiten. In mijn poultjes waar ik aan mee doe, laat ik Nederland ook geen wereldkampioen worden. Maar er hoeft geen logica achter te zitten wie dat wel wordt. Wie alles van tevoren zegt te weten, gebaseerd op zijn "uitgebreide kennis" mag de top 8 voorspellen. Die moet dan goed zijn en natuurlijk geen mitsen en maren achteraf. Maar ik denk niet dat er veel helemaal goede tussen zullen zitten.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 20:32 uur
Op de prijzen die het nationale team van Spanje de afgelopen jaren heeft gewonnen misschien? Zonder een sterke verdediging kom je nergens. De verdediging van nu verschilt ook amper of misschien zelfs niet van het team dat in 2012 het EK won. En dat er drie Spaanse teams (met veelal basisspelers van het Spaanse elftal) in de halve finales van de CL stonden? En twee in de finale? Maar nogmaals: waar baseer je het op dat de Spaanse verdediging onterecht wordt opgehemeld? Je verhaal over glazen bollen en Denemarken geeft daar namelijk geen antwoord op.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 20:46 uur
Jij stelt dat er aanvankelijk vier, later zelfs zeven Spaanse elftallen beter zijn dan het Nederlands Elftal. Ik zeg niet anders dan eerst zien en dan geloven en dat goede namen niet per se hoeven te leiden tot een kampioenschap.
En dat ik mag lijden dat Spanje eens een keer flink op z'n bek gaat. Het duurde even, maar uiteindelijk hebben we ze in 1574 toch ook allemaal het land uit geknikkerd. Ongeacht de goede naam van het "onoverwinnelijke" Spaanse leger in die tijd......
En dat ik mag lijden dat Spanje eens een keer flink op z'n bek gaat. Het duurde even, maar uiteindelijk hebben we ze in 1574 toch ook allemaal het land uit geknikkerd. Ongeacht de goede naam van het "onoverwinnelijke" Spaanse leger in die tijd......

0
geplaatst: 4 juni 2014, 21:27 uur
musician schreef:
Jij stelt dat er aanvankelijk vier, later zelfs zeven Spaanse elftallen beter zijn dan het Nederlands Elftal. Ik zeg niet anders dan eerst zien en dan geloven en dat goede namen niet per se hoeven te leiden tot een kampioenschap.
Op papier ja, wat ik er ook duidelijk neerzet.Jij stelt dat er aanvankelijk vier, later zelfs zeven Spaanse elftallen beter zijn dan het Nederlands Elftal. Ik zeg niet anders dan eerst zien en dan geloven en dat goede namen niet per se hoeven te leiden tot een kampioenschap.
Mijn vraag ga je overigens niet meer beantwoorden?
0
geplaatst: 4 juni 2014, 21:34 uur
Duitsland heeft trouwens ook geen slechte verdediging. Niemand noemt ze bijna meer als favoriet voor de titel, maar ze hebben misschien wel de beste selectie.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 juni 2014, 21:50 uur
Ramos en ik dacht ook Piqué zat bij het beste elftal van het vorige toernooi. Volgens mij ook bij degene daarvoor (en daarvoor?). En misschien nog wel een Spaanse verdediger. Dat zie ik geen enkele Nederlander voor elkaar krijgen de komende jaren.
Een beetje hiërarchiedenken is echt niet erg als het Vlaar en BMI betreft, dat is gewoon realistisch zijn. Geen verwachtingen, geen teleurstellingen. Behalve dan als Brazilië geen kampioen wordt.
Slaapverwekkende wedstrijd trouwens weer.
Een beetje hiërarchiedenken is echt niet erg als het Vlaar en BMI betreft, dat is gewoon realistisch zijn. Geen verwachtingen, geen teleurstellingen. Behalve dan als Brazilië geen kampioen wordt.
Slaapverwekkende wedstrijd trouwens weer.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 22:23 uur
Stijn_Slayer schreef:
Mwah, Arbeloa gaat niet mee en is stukken beter dan de vijf van NL ooit gaan worden. En dan is Arbeloa toch wel een beetje op zijn retour.
Mwah, Arbeloa gaat niet mee en is stukken beter dan de vijf van NL ooit gaan worden. En dan is Arbeloa toch wel een beetje op zijn retour.
Slaapt dat nou lekker, zo'n Real Madrid-pyama?
0
geplaatst: 4 juni 2014, 22:32 uur
Stijn valt altijd in slaap met de eerste les van Con Gusto op de koptelefoon. Hij heeft bewust gekozen voor Spaans omdat dat makkelijker leek dan Mokums.
Ik vind Piqué nog regelmatig iets onbehouwens hebben in zijn verdedigende acties en verder ben ik ook wel eens met Trebrimmet over Bruno Silva.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 22:46 uur
Mjuman schreef:
Ik vind Piqué nog regelmatig iets onbehouwens hebben in zijn verdedigende acties en verder ben ik ook wel eens met Trebrimmet over Bruno Silva.
(quote)
Bruno Silva, heb ik het over die ex-speler van FC Groningen gehad?

0
geplaatst: 4 juni 2014, 22:47 uur
0
geplaatst: 4 juni 2014, 23:01 uur
Kan je nagaan hoe dat Groningse van jou erin gebeiteld zit - bedoelde uiteraard Alves.

0
geplaatst: 4 juni 2014, 23:07 uur
En ik ben een Drent, kun je nagaan. 
Bruno Silva was trouwens een vervelend figuur, gelukkig heeft Ajax er veel te veel voor betaald toentertijd.

Bruno Silva was trouwens een vervelend figuur, gelukkig heeft Ajax er veel te veel voor betaald toentertijd.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 02:32 uur
trebremmit schreef:
Duitsland heeft trouwens ook geen slechte verdediging. Niemand noemt ze bijna meer als favoriet voor de titel, maar ze hebben misschien wel de beste selectie.
Duitsland krijgt bijna elke wedstrijd wel 1 of 2 doelpunten tegen, dus ergens zit dat toch niet goed in die Duitse defensie. Ze missen overigens een goede linksback.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 10:10 uur
Justus18 schreef:
Wat een verbijsterende 5e set bij Monfils-Murray.
Wat een verbijsterende 5e set bij Monfils-Murray.
Ik zat bij Nederland - Wales, dus ik heb het niet kunnen zien, maar wat is daar allemaal gebeurd inderdaad? Hij stortte helemaal in? Of was het juist Murray die de sets daarvoor wegzakte?
0
geplaatst: 5 juni 2014, 10:19 uur
Teunnis schreef:
Duitsland krijgt bijna elke wedstrijd wel 1 of 2 doelpunten tegen, dus ergens zit dat toch niet goed in die Duitse defensie. Ze missen overigens een goede linksback.
Gewoon effe Lahm daar neerpoten, of hebben ze dan geen goeie rechtsback meer?

Met Hummels, Boateng, Mertesacker, Lahm heb je idd geen misselijke verdediging, maar kan toch niet tippen aan de Spaanse of Braziliaanse.
De 36-jarige Klose als enige optie in de spits vind ik wat vreemd... Scorend vermogen genoeg in het middenveld (dat samen met het Spaanse het beste is dat er te vinden is op het WK), maar gaan ze bij momenten ook effectief in een Spaanse 4-6-0 spelen?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2014, 10:26 uur
Beter dan een oranje-pyjama. Ga je nu ontkennen dat Arbeloa beter is dan elke willekeurige Nederlandse verdediger?
0
geplaatst: 5 juni 2014, 11:23 uur
Stijn_Slayer schreef:
Beter dan een oranje-pyjama. Ga je nu ontkennen dat Arbeloa beter is dan elke willekeurige Nederlandse verdediger?
(quote)
Geen herkenning bij iets hebben is geen usp
: Led Zeppelin - The Song Remains the Same (1976)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.