Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2014, 11:23 uur
Voorlopig krijgt het Nederlands Elftal maar weinig doelpunten tegen.
Wij hebben daar een prima moyenne in dus ik begrijp al dat gemekker niet over de mogelijke verschillen tussen de Spaanse en de Nederlandse verdedigers.
Die zullen er wel zijn, maar niet in die mate zoals onze Spanje-fanaten willen doen geloven.
En om bij Van Gaal te blijven: Italië speelt ook 1 - 1 tegen Luxemburg dus daar hebben ze blijkbaar ook nog een lange weg te gaan.
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen inzake wie beter is dan wie bestaan in het voetbal gelukkig geen wetten van Meden en Perzen.
Dus afgezien van de conclusie dat de bal rond is, is het WK daardoor voor een belangrijk deel afwachten. Er komt meer bij kijken om wereldkampioen te worden dan alleen talent. Het is handig, maar niet doorslaggevend. En bovendien, wie er rondlopen hebben allemaal gemiddeld al wel aardig wat vaardigheden in huis.
Wij hebben daar een prima moyenne in dus ik begrijp al dat gemekker niet over de mogelijke verschillen tussen de Spaanse en de Nederlandse verdedigers.
Die zullen er wel zijn, maar niet in die mate zoals onze Spanje-fanaten willen doen geloven.
En om bij Van Gaal te blijven: Italië speelt ook 1 - 1 tegen Luxemburg dus daar hebben ze blijkbaar ook nog een lange weg te gaan.
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen inzake wie beter is dan wie bestaan in het voetbal gelukkig geen wetten van Meden en Perzen.
Dus afgezien van de conclusie dat de bal rond is, is het WK daardoor voor een belangrijk deel afwachten. Er komt meer bij kijken om wereldkampioen te worden dan alleen talent. Het is handig, maar niet doorslaggevend. En bovendien, wie er rondlopen hebben allemaal gemiddeld al wel aardig wat vaardigheden in huis.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 11:44 uur
musician schreef:
Voorlopig krijgt het Nederlands Elftal maar weinig doelpunten tegen.
Zolang jij geen inhoudelijke voorbeelden geeft en aankomt met wetenschappelijke uitspraken als ''de bal is rond'' zou ik niet weten waarom er geen groot verschil in zit.Voorlopig krijgt het Nederlands Elftal maar weinig doelpunten tegen.
En omdat ik realistisch ben ben ik maar direct een Spanje-fanaat? Aldus de ultieme Feyenoord-fanaat?
0
geplaatst: 5 juni 2014, 11:46 uur
De Braziliaanse overheidsvaardigheden - om sloppenwijken hardhandig te ontruimen - mogen in dezen niet onvermeld blijven. Auke Kok schreef 1,5 week geleden een lezenswaardig artikel over voetbal en de ethische stand van zaken - o.m wat het WK Zuid-Afrika heeft opgeleverd, alsmede de (pseudo-)corrupte/demonische gang van zaken binnen de FIFA; en tóch keek hij uit naar het WK.
Dat doe ik ook wel, maar véél minder dan voorheen - en dat komt door een aantal zaken:
- de gang van zaken binnen de FIFA (wijze van verkiezing van Rusland en Qatar voor de volgende wk's) .
- de gang van zaken in Brazilië: stadions (bouwongelukken), slopen/'uitmesten' van de favela's
- het grote 'vieze' geld dat zich steeds meer meldt in het voetbal
- de onontkoombare commercie eromheen: Heineken - dat zelfs een COO (Chief Oranje Officer) heeft aangesteld AH, C1000, Jumbo, Plus, Mediamarkt - we zullen het weten; er komt een WK - wellicht zijn we snel klaar en dan kan dat gedoe ophouden - man, man, wat een ellende op de jankplank (we hebben inmiddels allemaal een 'platte tv' - de oude met buis was een 'treurdoos').
- veel minder dan voorheen voel ik me betrokken bij dit elftal; kleurloos, weinig smaak en een manipulatieve, autocratische hopman.
Om nu optimistisch gestemd te zijn over dit team moet je de overtreffende trap zijn van de positivo's
Dat doe ik ook wel, maar véél minder dan voorheen - en dat komt door een aantal zaken:
- de gang van zaken binnen de FIFA (wijze van verkiezing van Rusland en Qatar voor de volgende wk's) .
- de gang van zaken in Brazilië: stadions (bouwongelukken), slopen/'uitmesten' van de favela's
- het grote 'vieze' geld dat zich steeds meer meldt in het voetbal
- de onontkoombare commercie eromheen: Heineken - dat zelfs een COO (Chief Oranje Officer) heeft aangesteld AH, C1000, Jumbo, Plus, Mediamarkt - we zullen het weten; er komt een WK - wellicht zijn we snel klaar en dan kan dat gedoe ophouden - man, man, wat een ellende op de jankplank (we hebben inmiddels allemaal een 'platte tv' - de oude met buis was een 'treurdoos').
- veel minder dan voorheen voel ik me betrokken bij dit elftal; kleurloos, weinig smaak en een manipulatieve, autocratische hopman.
Om nu optimistisch gestemd te zijn over dit team moet je de overtreffende trap zijn van de positivo's
0
geplaatst: 5 juni 2014, 12:24 uur
Het is echt wel schrijnend wat er allemaal in Brazilië gebeurd is om alles in orde te krijgen voor dit WK. Waarschijnlijk is dit ook het geval geweest in Zuid Afrika. En ik mag er niet aan denken hoeveel afrikanen en aziaten door de Qatari met de zweep bewerkt zullen worden tot alles in orde is voor het meest hallucinante toernooi ooit.
De vraag is wat we er aan kunnen doen om dit te boycotten. De belangrijkste verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de FIFA zelf, maar zolang het monster Blatter daar aan de macht is, zie ik niet direct veel veranderen. En ik ben er trouwens vrij zeker van dat zijn opvolger niet veel beter zal zijn.
En dus blijft de vraag, wat kunnen WIJ doen? En dan tel ik het niet kijken naar het WK niet mee, we mogen onze ploegen toch aanmoedigen?
De vraag is wat we er aan kunnen doen om dit te boycotten. De belangrijkste verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de FIFA zelf, maar zolang het monster Blatter daar aan de macht is, zie ik niet direct veel veranderen. En ik ben er trouwens vrij zeker van dat zijn opvolger niet veel beter zal zijn.
En dus blijft de vraag, wat kunnen WIJ doen? En dan tel ik het niet kijken naar het WK niet mee, we mogen onze ploegen toch aanmoedigen?
0
geplaatst: 5 juni 2014, 13:09 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Zolang jij geen inhoudelijke voorbeelden geeft en aankomt met wetenschappelijke uitspraken als ''de bal is rond'' zou ik niet weten waarom er geen groot verschil in zit.
En omdat ik realistisch ben ben ik maar direct een Spanje-fanaat? Aldus de ultieme Feyenoord-fanaat?
Zolang jij geen inhoudelijke voorbeelden geeft en aankomt met wetenschappelijke uitspraken als ''de bal is rond'' zou ik niet weten waarom er geen groot verschil in zit.
Werd ergens MJ_DA_MAN geciteerd?
De bal is rond lijkt mij trouwens redelijk wetenschappelijk te onderbouwen

0
geplaatst: 5 juni 2014, 14:13 uur
Stijn_Slayer schreef:
Beter dan een oranje-pyjama. Ga je nu ontkennen dat Arbeloa beter is dan elke willekeurige Nederlandse verdediger?
(quote)
Beter dan een oranje-pyjama. Ga je nu ontkennen dat Arbeloa beter is dan elke willekeurige Nederlandse verdediger?
Ik ontken niets, maar op een gegeven moment weten we wel dat Spanje en met name Real Madrid betere spelers heeft dan NL. Dat hoef je geen 10 keer te posten.
En dan nog, het team met de beste spelers wint niet altijd. Spanje heeft sowieso altijd al prachtige spelers gehad maar pas in 2008 vielen e.e.a. eindelijk samen. In 2006 had Brazilië ook veruit het beste team en een jaar eerder met overmacht de Confederations Cup gewonnen, maar op het WK zelf waren ze niet vooruit te branden. Zoiets zou Spanje ook kunnen gebeuren. Dat al die Spaanse clubs het zo goed deden kan ook juist een nadeel zijn, want die spelers hebben allemaal 50+ wedstrijden in de benen. En Ramos maakt ook nog regelmatig een FrankdeBoertje.
Zou me niets verbazen als er straks 3 Zuid-Amerikaanse ploegen bij de laatste 4 zitten.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 14:39 uur
herman schreef:
Zou me niets verbazen als er straks 3 Zuid-Amerikaanse ploegen bij de laatste 4 zitten.
Jij danst jezelf - in gepaste kledij - vast met de sambaballensamba in slaap

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2014, 16:14 uur
herman schreef:
Ik ontken niets, maar op een gegeven moment weten we wel dat Spanje en met name Real Madrid betere spelers heeft dan NL.
Ik ontken niets, maar op een gegeven moment weten we wel dat Spanje en met name Real Madrid betere spelers heeft dan NL.
Daar denkt musician anders over.
Het gaat mij nu om het armoedige Oranje. Ik zie ze op een ongelukkige dag ook nog wel van Australië verliezen. Spanje ga ik zelfs niet eens kijken, wat een ellendig voetbal, maar verdedigen kunnen ze. Op het vorige toernooi tegen Frankrijk ben ik in gezelschap bijna in slaap gevallen. En ik ben echt geen makkelijke slaper.En dan nog, het team met de beste spelers wint niet altijd. Spanje heeft sowieso altijd al prachtige spelers gehad maar pas in 2008 vielen e.e.a. eindelijk samen.
Ik zet mijn geld dit jaar op Brazilië. Duitsland en Uruguay schat ik ook hoog in.
Mee eens.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 17:18 uur
Het zal wel een nutteloze poging zijn om even tussen het voetbalgeweld door te gaan, maar Sharapova - Bouchard is niet alleen een hele leuke wedstrijd om naar te kijken, maar ook nog eens een hele leuke wedstrijd om naar te kijken. 
Hoog niveau tennis!

Hoog niveau tennis!
0
geplaatst: 5 juni 2014, 17:21 uur
herman en Stijn_Slayer : grapjurken: volgens mij heb jullie ernstig te leiden van selective exposure & selective retention (zoek dat maar 'ns op); duik 'ns in de geschiedenis. De afgelopen 11 toernooien (vanaf 1970) waren en 44 kwartfinalisten in totaal; daarvan ging het in 1/4 van de gevallen om een Zuidamerikaanse finalist. Nog nooit zijn er sindsdien meer ZAM finalisten geweest dan Eur; max was het 2-2; in 1970 (in Mexico) en in 1978 (Argentinië). In 1982 en in 2006 was er geen ZAM-kwartfinalist. NOG NOOIT is er maar één EUR kwartfinalist geweest! Pure feiten - speculatie is leuk, maar weinig effectief 
Mijn verklaring daarvoor: ik denk dat Europese voetballers zich beter aanpassen (en wellicht mentaal sterker zijn); misschien dat het iets uitmaakt dat er nu veel ZAM voetballers in Eur spelen

Mijn verklaring daarvoor: ik denk dat Europese voetballers zich beter aanpassen (en wellicht mentaal sterker zijn); misschien dat het iets uitmaakt dat er nu veel ZAM voetballers in Eur spelen

0
Cured
geplaatst: 5 juni 2014, 17:40 uur
chevy93 schreef:
Het zal wel een nutteloze poging zijn om even tussen het voetbalgeweld door te gaan, maar Sharapova - Bouchard is niet alleen een hele leuke wedstrijd om naar te kijken, maar ook nog eens een hele leuke wedstrijd om naar te kijken.
Hoog niveau tennis!
Ik hoop dat die aanstelster Pova eruit vliegt.....vreselijk wijf.Het zal wel een nutteloze poging zijn om even tussen het voetbalgeweld door te gaan, maar Sharapova - Bouchard is niet alleen een hele leuke wedstrijd om naar te kijken, maar ook nog eens een hele leuke wedstrijd om naar te kijken.

Hoog niveau tennis!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2014, 17:40 uur
Mompelt iets met statistieken inzetten hoe ze goed uitkomen.
Uruguay, Brazilië en Argentinië bij de laatste vier zou me niet verbazen. Paraguay is ook lang niet slecht.
Uruguay, Brazilië en Argentinië bij de laatste vier zou me niet verbazen. Paraguay is ook lang niet slecht.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 17:45 uur
Zwakker broertjes zitten er eigenlijk niet bij, bij die Zuid-Amerikaanse ploegen. Chili, Colombia, Mexico, zouden ook ver kunnen geraken. Dan is er alleen nog equador over, waar ik geen oordeel over kan vellen.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 18:06 uur
Ecuador is okay, maar niet heel goed. Gelijk gespeeld tegen Europese middenmotors als Engeland en Nederland.
Dat van de max. twee ZAM halve finalisten wist ik niet, maar de laatste jaren waren Brazilië en Argentinië wel een stuk beter dan de rest. Sinds een paar jaar is Uruguay ook een ploeg om rekening mee te houden. En aangezien de Europese topploegen van een paar jaar terug (Spanje, Duitsland, Nederland) allemaal over hun top zijn, zie ik dit jaar wel 3 ZAM ploegen zo ver komen.
Dat van de max. twee ZAM halve finalisten wist ik niet, maar de laatste jaren waren Brazilië en Argentinië wel een stuk beter dan de rest. Sinds een paar jaar is Uruguay ook een ploeg om rekening mee te houden. En aangezien de Europese topploegen van een paar jaar terug (Spanje, Duitsland, Nederland) allemaal over hun top zijn, zie ik dit jaar wel 3 ZAM ploegen zo ver komen.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 18:08 uur
Stijn_Slayer schreef:
Uruguay, Brazilië en Argentinië bij de laatste vier zou me niet verbazen. Paraguay is ook lang niet slecht. Ik ben gewoon terug gegaan tot 1970 - later leek me minder relevant. Kijkend naar winnaars kan je een aardig thuisvoordeel zien (bijv Korea derde in 2002). Het is geen lullige of bijeengeraapte reeks; het zijn gewoon feiten: ik kijk naar 11 tournooien achtereen en de kwartfinalisten. Nix statistiek inzetten hoe het goed uitkomt; het was gewoon een 'hunch' die ik natrok en het resultaat verbaasde mij ook

Pluis het er maar op na vrind, that's all - tot nu toe leken alle ZAM op alle tournooien retescherp, maar als het erop aankwam, dan ...
Daar moet een verklaring voor zijn.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 18:11 uur
chevy93 schreef:
Hoog niveau tennis!

Hoog niveau tennis!
Was zeker een leuke wedstrijd. Jammer dat Sharapova net aan het langste eind trekt, maar die Bouchard zullen we nog wel een paar keer zien in de toekomst denk ik.
Ik kan de laatste dagen sowieso wel genieten van het vrouwentennis. Er zitten zowaar weer eens een paar speelsters tussen dje meer kunnen dan hard krijsen en slaan. Wie weet, gaan ze ooit nog eens tactisch tennissen.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 18:34 uur
Om een of andere reden zijn ZAM-ploegen tegen goed draaiende Europese ploegen - als het even tegenzit - mentaal kwetsbaar; denk ook aan de wonderbaarlijke wederopstanding van Oranje tegen Brazilië in 2010, alhoewel Brazilië en Argentinië op dit moment voldoende 'boeven' in hun team hebben.
Mentaliteit en frisheid (conditie) zou wel eens bepalend kunnen zijn. Veel Spaanse en Braziliaanse voetballers hebben veel km's op de teller staan. Robben, Van Persie én Sneijder ogen relatief fris en 'eager'.
Mentaliteit en frisheid (conditie) zou wel eens bepalend kunnen zijn. Veel Spaanse en Braziliaanse voetballers hebben veel km's op de teller staan. Robben, Van Persie én Sneijder ogen relatief fris en 'eager'.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2014, 18:46 uur
Duitsland speelt niet zo goed, maar die spelers hebben nog voldoende kwaliteit. Duitsers zijn altijd gevaarlijk op toernooien. Een cliché, maar het is geen cliché als er geen kern van waarheid inzit.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 18:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Duitsland speelt niet zo goed, maar die spelers hebben nog voldoende kwaliteit. Duitsers zijn altijd gevaarlijk op toernooien. Een cliché, maar het is geen cliché als er geen kern van waarheid inzit.
Ik mis de statistische onderbouwing
Eerlijk gezegd denk ik dat ook dit een mentale kwestie is en fysieke gesteldheid.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 21:20 uur
Mjuman schreef:
Mentaliteit en frisheid (conditie) zou wel eens bepalend kunnen zijn. Veel Spaanse en Braziliaanse voetballers hebben veel km's op de teller staan.
Mentaliteit en frisheid (conditie) zou wel eens bepalend kunnen zijn. Veel Spaanse en Braziliaanse voetballers hebben veel km's op de teller staan.
Tsja, dat zat op het EK ook iedereen te roepen, maar de Spanjaardn wonnen wel gewoon opnieuw.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 21:36 uur
de spanjaarden speelden zelfs heel het toernooi op spaarmodus behalve de finale 

0
geplaatst: 6 juni 2014, 15:54 uur
chevy93 schreef:
Hoog niveau tennis!

Hoog niveau tennis!
Ja, mooie wedstrijd om te zien. Jammer dat die krijser door is, Bouchard is een veel leukere tennisster.
0
geplaatst: 7 juni 2014, 12:13 uur
Het lijstje van geblesseerde spelers begint absurd lang te worden. Daar kun je onderhand 2 topteams van samenstellen
0
geplaatst: 7 juni 2014, 13:59 uur
In Zwitserland zullen ze vast juichend op de bank springen na dit nieuws. Zie ze nu serieus ver komen. Als ze hun poule winnen (wat ik voor het uitvallen van Ribéry al geen heel gek scenario vond) moeten ze waarschijnlijk eerst tegen Bosnië, en in de kwartfinale vermoedelijk tegen Duitsland/Portugal/België/Rusland. Duitsland laat wel vaker gekke resultaten zien, voor de andere drie landen hoeft Zwitserland weinig onder te doen.
0
geplaatst: 7 juni 2014, 14:18 uur
Vlak Bosnië niet meteen uit, Teunnis. Die hebben aardig voetbal laten zien de afgelopen jaren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.